PDA

Bekijk Volledige Versie : De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"



Pagina's : [1] 2

buldogo2
10/09/2009, 19:21
En der staat weer wat leuks voor de deur:loco:.

Porsche 924 uit feb. 1983

Heb ondertussen al gezien dat daar best wel wat modificaties op zaten tov. mijn oude 81 er.

Deze keer maar een "gekocht" waarmee ik gewoon naar huis kon rijde (gelijk bijna 200km van huisXD).

Toch moet er nog het nodige aan gaan gebeuren...dus bij deze... De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project".

Een nadeel...hoe graag ik deze ook wou kopen...ik zou veel te erg in financieele problemen komen...dus...aangezien me vriendin een auto wou en dus persee deze...heeft zij hem gekocht:frown:, Dus heb ik er nog niet echt een...margoed, eerlijk zullen wij alles samen delen:eyebrows:. En ze heeft der rbw toch nog niet.

Wat er tot zo ver aan moet gebeuren...

- Lekke uitlaat, uitzoeken waar en oplossen (ws nieuwe einddemper)
- Klep seals vervangen (komt nogal wat blauwe rook uit)
- Kleppen stellen
- Olie en bugies ed vervangen
- Rechtsvoor schade, dus deze repareren (voorbumper richten ed).
- Kofferbak sluiting maken...aan een kant los getrilt ws, gewoon terug schroeven en afstellen hopelijk.
- Blokje trekt niet lekker door, dus ws iets met vacium vervroeging oid.
- Gewoon alles netjes na kijken zoiso en even goed wassen
- Remmen gaat nogal moeizaam (hart drukken wil je echt remmen). en toch werkt de rembekrachtiging, iig pedaal zakt als je em start. Dus ook dat nakijken.
- Km teller en benziene meter dansen nogal, ook even na kijken.


Voor de rest...vering is bijna nieuw, zate nieuwe bande onder, maar de beste man heeft een noodstop gemaakt, dus die hebben alle 4 een platte kant...

En dat alles voor 500E:shocked:.
Bij deze wat fototjes...

Ps, Toevallig nog gekeken voor die turbo kop, kan bijna niet wachten daar aan te beginnen:redface:, snode plannen in mijn hooftje:P.

Fantaman
10/09/2009, 19:31
nou begin gelijk maar met remmen schoonmaken, best kans dat dat niet helemaal gangbaar is waardoor je veel druk nodig heb, en dat kan ook verklaren dat hij inhoud als de rem erop blijft staan:doh:

500 valt reuze mee, kan je niet wat onderdelen gebruiken dan de andere 924?
heel benieuwt naar foto's en de vorderingen:thumb:

buldogo2
10/09/2009, 21:12
nou begin gelijk maar met remmen schoonmaken, best kans dat dat niet helemaal gangbaar is waardoor je veel druk nodig heb, en dat kan ook verklaren dat hij inhoud als de rem erop blijft staan:doh:

500 valt reuze mee, kan je niet wat onderdelen gebruiken dan de andere 924?
heel benieuwt naar foto's en de vorderingen:thumb:

Zou inderdaad goed mogelijk kunnen zijn, zeker als je ziet hoe de wiellen er uit zienXD (vol met roestige remstof,, zijn er gewoon leterlijk helemaal bruin van!!) En anders zijn ze watschijnlijk verglast,, dus gewoon uit elkaar halen, schoon maken en ruw schuuren...

Sorry btw dat er geen foto's bij staan...ging wat mis:redface:, zal ze er zaterdag even bij zetten!

Vind het kleurtje wel echt mooi staan bij deze auto...beetje zilver achtig met een goude gloed der overheen. Hoop stiekem dat me vriendin hem niet fijn gaat vinden. mag ik em van haar over kopen:whistle:.

(moet btw wel vaart achter de reparaties...heb tot de 26 dan is de apk afgelopen)

ArvidW
10/09/2009, 21:25
Een porsche 924 voor 500euro met maar 10 grote actiepunten, klinkt als een goeie koop :-)

Het is jammer dat je je gaskleppen niet even snel met rapid prototyping kan laten maken en dat ze dan ook gelijk werken, de modellen zien er erg goed uit :thumb:

buldogo2
11/09/2009, 10:18
Een porsche 924 voor 500euro met maar 10 grote actiepunten, klinkt als een goeie koop :-)

Het is jammer dat je je gaskleppen niet even snel met rapid prototyping kan laten maken en dat ze dan ook gelijk werken, de modellen zien er erg goed uit :thumb:

De gaskleppen zijn gewoon nagetekend van een zx-6r uit 2006, dus daar hoef ik nix aan te maken, alleen wat verbouwen misschien, het gaat vooral om het inlaat spruitstuk en de lucht inlaat. En daar heb ik een turbo kop voor nodig.

De auto lijkt tot zo ver inderdaat een koopje, maar we zullen zien of dat zo blijft:P. Zal in iedergeval veel schillen dat ik practisch alles zelf kan.

Hier btw eindelijk wat foto's ;)

M.B.H.
11/09/2009, 10:53
En der staat weer wat leuks voor de deur:loco:.

Porsche 924 uit feb. 1983

Heb ondertussen al gezien dat daar best wel wat modificaties op zaten tov. mijn oude 81 er.

Deze keer maar een "gekocht" waarmee ik gewoon naar huis kon rijde (gelijk bijna 200km van huisXD).

Toch moet er nog het nodige aan gaan gebeuren...dus bij deze... De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project".

Een nadeel...hoe graag ik deze ook wou kopen...ik zou veel te erg in financieele problemen komen...dus...aangezien me vriendin een auto wou en dus persee deze...heeft zij hem gekocht:frown:, Dus heb ik er nog niet echt een...margoed, eerlijk zullen wij alles samen delen:eyebrows:. En ze heeft der rbw toch nog niet.

Wat er tot zo ver aan moet gebeuren...

- Lekke uitlaat, uitzoeken waar en oplossen (ws nieuwe einddemper)
- Klep seals vervangen (komt nogal wat blauwe rook uit)
- Kleppen stellen
- Olie en bugies ed vervangen
- Rechtsvoor schade, dus deze repareren (voorbumper richten ed).
- Kofferbak sluiting maken...aan een kant los getrilt ws, gewoon terug schroeven en afstellen hopelijk.
- Blokje trekt niet lekker door, dus ws iets met vacium vervroeging oid.
- Gewoon alles netjes na kijken zoiso en even goed wassen
- Remmen gaat nogal moeizaam (hart drukken wil je echt remmen). en toch werkt de rembekrachtiging, iig pedaal zakt als je em start. Dus ook dat nakijken.
- Km teller en benziene meter dansen nogal, ook even na kijken.


Voor de rest...vering is bijna nieuw, zate nieuwe bande onder, maar de beste man heeft een noodstop gemaakt, dus die hebben alle 4 een platte kant...

En dat alles voor 500E:shocked:.
Bij deze wat fototjes...

Ps, Toevallig nog gekeken voor die turbo kop, kan bijna niet wachten daar aan te beginnen:redface:, snode plannen in mijn hooftje:P.

nee nog niet:redface: maar je kunt hem nu dus:eyebrows: weer ophalen met de nieuwe Porsche ?.

buldogo2
11/09/2009, 11:48
nee nog niet:redface: maar je kunt hem nu dus:eyebrows: weer ophalen met de nieuwe Porsche ?.

Nouja,, voorlopig nog niet...auto zuipt olie alsof het benziene is:redface: en om er dan even bijna 500km mee te rijden...kost me en kan olie en een tank benziene:P. Het zou dus nog altijd makkelijker zijn om het op te stuuren.

Kan je wel gewoon 15E geven, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Kan je hem een x opsturen als je zin heb;). Of ik koop hem gewoon van je...als je een schappelijke prijs hebt iig;-). Heb hem uiteindelijk toch nodig;-).

M.B.H.
11/09/2009, 11:51
Nouja,, voorlopig nog niet...auto zuipt olie alsof het benziene is:redface: en om er dan even bijna 500km mee te rijden...kost me en kan olie en een tank benziene:P. Het zou dus nog altijd makkelijker zijn om het op te stuuren.

Kan je wel gewoon 15E geven, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Kan je hem een x opsturen als je zin heb;). Of ik koop hem gewoon van je...als je een schappelijke prijs hebt iig;-). Heb hem uiteindelijk toch nodig;-).

doe maar een bod dan via pm kop + inlaatspruitstuk

Fantaman
11/09/2009, 17:03
de velgen worden bruin van de remstof als je ze nooit wast:doh:

op de fotos ziet hij er goed uit en inderdaad best leuk kleurtje:-)

Hendrik
11/09/2009, 22:09
Daar hoort een nieuw topic bij.

Indien ander topic titel kan je dat even aangeven.

buldogo2
12/09/2009, 11:53
Daar hoort een nieuw topic bij.

Indien ander topic titel kan je dat even aangeven.

Dank je:), Topic titel is wel ok zo:thumb:

buldogo2
13/09/2009, 10:39
Gisteren even het groote vuil er af gespoten, vooral bij de remmen/wiellen. Gelijk een veel beter gevoel in de rem, en niet meer zo hart hoeven stampen...Dus da probleem was snel opgelost.

Verder geprobeerd de dinamo te spannen, dit liep dus uit op een totaale ramp. De bovenste ophang rubbers zijn helemaal opgelost, waardoor de dinamo al schuin stond. Maar na geprobeert te hebben om hem te stellen, liep de koel vin tegen de bout aan (gereviseerde dinamo, geen orgineele koel vind, dus iets groter en van allu). Alles dus moeten slopen. Halve stad af gereden maar op zaterdag was er zo goed als niets meer open, voorlopig de rubbers maar omgedraait en alles extreem strak aangedraait, voorlopig dus weer goed.

Lek in de uitlaat zit in de middendemper (god zij dank). Dus binnekort even kijken of het te lassen is, en danders gewoon maar een nieuwe.

Blokje ook schoon gespoten, en de geluidsdemping in de kap er af gespoten. En ik denk dat ik weet waarom het autotje hoger in toeren wat moeilijk doet, de rotor zitten flinke scheuren in, en zag er zoiso niet uit. Aangezien ik deze zo vlug even geen andere had ligen, maar even alles schoon gekrapt. Dit schilde al aanzienlijk. Binnekort dus even gewoon een nieuwe halen.

Ook even een nieuwe accu er in gezet, en nieuwe bouten in de accu polen gezet. Die hadde ze nogal kapot gedraait. Gelijk even de massa punten bij de accu schoon gekrapt ed. Nu gooit ze der start motor iig weer lekker hart rond:).

Ook ben ik er achter waarom deze zo veel beter rijd als mijn anderen... Om te beginnen zitten hier nieuwe dempers op en nieuwe voor veren, maar daarbij is de voorste stabelisator stang een stuk dikker, en zit er ook achter een (Was bij mij niet).

Volgende week gaan we als het mee zit beginne met de klepseals vervangen, hopend dat daarmee het olie verbruik afgelopen is...

Fantaman
13/09/2009, 14:35
blij te horen dat je al het een en ander heb opgelost :thumb:
dat deze beter rijd geeft straks ook een veiliger gevoel8-)

buldogo2
22/09/2009, 18:59
blij te horen dat je al het een en ander heb opgelost :thumb:
dat deze beter rijd geeft straks ook een veiliger gevoel8-)

Helemaal met je eens, voel me er nu al een stuk pretigger in:-).

Heb ondertussen al weer een hoop kleine dingen gedaan.

-Andere radio ingebouwd
-Een hoop belangrijke massas schoon gemaakt
-Dat belagelijke allarm der uit gesloopt (gelijk een spanings val van 3V!! opgeheven)
-Uitlaat dicht gelast
-Kleppen gerijnicht
-Warmloopregelaar gerijnicht
-Rem blokjes opgeschuurd en achter bijgesteld
-Ander stuur der op gemonteert (vorige had ik zowat in me hande, was los gescheurd van het midden)
-Bedrading orgineel gemaakt
-Stoellen gemaakt (konden niet meer naar voren klappen
-Raam is gemaakt
- Lampjes ed allemaal gemaakt op het klokje na, dat lampje knapte gistere ofzo.

En zo nog wat kleine dingetjes, Olie zuipen is nu al heeel veel minder, roken doet i in ieder geval niet meer. Blokje staat alleen nog aan de arme kant. Maar dat laat ik wel even zo staan tot na de apk morgen:p

buldogo2
23/09/2009, 16:47
En we hebben weer APK voor een jaar :D.

Gewoon in een keer, en dat met een 924 van 500E:P. In iedergeval al het werk van de afgelopen 2 weken niet voor niets geweest :)

klaas 924
23/09/2009, 17:18
van harte
weet je tenminste waar je het voorgedaan hebt!!!!!

-cees-
23/09/2009, 17:41
:clap2:

Gefeliciteerd, dat zijn de goeie berichten. :duim

LWB
23/09/2009, 18:36
gefelici,

beetje slechte APK en je bent 500E kwijt;-)

Frenske
23/09/2009, 19:30
bij deze ben je benoemd tot spekkoper van de maand september :thumb:

Bcreative
24/09/2009, 09:00
Prima koop, dus. Maar zeker ook goed bezig geweest! Klasse!:thumb:
Een ding, 'gereinigd' schrijf je dus zo...:nerd:;-)
Keep up the good work!:cheer2:

buldogo2
24/09/2009, 15:15
Ja excuus, ben nogal dislectisch. Maar gaat me al wel steeds beter af(A).

Moetten nog wel wat dingen aan de 924 gedaan worden, zoals bijv. de distributie riem die op klappen staat XD.

En ben bezig om er een beetje net geluid in te bouwe (nee APSOLUUT NIET van die opvallende rotzooi!!) Maar wel even achter leuke spiekertjes op de orgineele plaats inbouwen (orginele zijn kapot helaas) en in de deuren, en een supje met een monoblokje er achter (Wederom netjes weg werken, apsoluut niet opvallent).

En ook niet minder belangrijk is even de achter remmen open halen, de stelmoeren van de hooft remblokken zitten vast. En deze moetten zeker gesteld worden.

In ieder geval bedankt voor de reacties! En ik baal als een stekker dat me meisje zoeen goede 924 heeft kunnen kopen voor zo wijnig geld (jaloers :$)

klaas 924
24/09/2009, 17:29
En ik baal als een stekker dat me meisje zoeen goede 924 heeft kunnen kopen voor zo wijnig geld (jaloers :$)

maar ze heeft haar rijbewijs toch nog niet??
dan mag jij er toch wel mee gaan rijden??
van mij wel in iedergeval!

buldogo2
25/09/2009, 22:26
maar ze heeft haar rijbewijs toch nog niet??
dan mag jij er toch wel mee gaan rijden??
van mij wel in iedergeval!

Ik mag er ook wel in rijde (en terecht, ik heb hem compleet in orde gemaakt...en de muziek geregeld). Maar ze heeft gisteren haar RBW gehaald:thumb:. Wel netjs in een keer btw binne een maand XD.

Een gelukje, tegenwoordig moet je dan nog een week wachten voor je hem hebt:whistle:. Dus kan nog even genieten8-).

Gaat wel steets beter btw, trekt echt als een klein beestje:loco:.

Vandaag ook bezig geweest met de bedrading voor de versterker aan leggen, morgen even wat houd zagen en een leuk "kistje"maken voor de sup en versterker.

klaas 924
26/09/2009, 07:22
Maar ze heeft gisteren haar RBW gehaald:thumb:. Wel netjs in een keer btw binne een maand XD.

Een gelukje, tegenwoordig moet je dan nog een week wachten voor je hem hebt:whistle:. Dus kan nog even genieten8-).

.

dat heeft ze goed gedaan
binnen 1 maand haar rijbewijs!!
gefeliciteerd :thumb:
dus geniet nog maar snel van haar 924
want over een week moet je fietsen!

buldogo2
01/10/2009, 13:48
Fietse word het zoiso niet, heb gewoon me hooft vervoer nog (me bike). Ze heeft gisteren aaf haar eerste rondje gereden in de porsche...ging niet echt soeppel zulle we maar zeggen, maar was wel grappig:)

Fantaman
01/10/2009, 16:23
ach we zijn niet allemaal een natuur talent in auto rijden, ik reed er zo mee weg de 1ste keer. maar ik heb ook bij mensen achterin gezeten, nouja ik werd nogal heen en weer geschud:doh:

als ze het maar leuk vond, rij ervaring komt vanzelf;-)

buldogo2
01/10/2009, 19:47
Dat hat ik nu op de motor, auto reed ik ook wel zo weg,, maar vond het in eerste instantie allemaal mar niets, zo groot breed zwaar lomp ding:P.

En ze geniet er zeker van!! haha, ze wil de hele tijd rijde in de 924. En begint het al aardig onder de knie te kreige, in het begin was ik bang dat de bak er onderuit zou valle de eerst volgende x dat ze zou schakelen:P. Maar nu gaat dat in iedergeval al top:thumb:.

Ik ben hem dus echt kwijd (A)

klaas 924
02/10/2009, 15:00
.

Ik ben hem dus echt kwijt (A)
maar zo af en toe er even in rijden ,mag toch zeker wel?

en anders was je hem in de was straat en rij je hem even droog!

buldogo2
02/10/2009, 16:44
maar zo af en toe er even in rijden ,mag toch zeker wel?

en anders was je hem in de was straat en rij je hem even droog!

Ow ja da komt wel goed, ik ben degeene die hem moet onderhouden:thumb:. En als ik er een x mee weg wil mag da ook wel...als ze hem zelf niet nodig heeft:P. Maar ze rijd er nu op het moment iedere dag mee;-). Dus heb voorlopig even peg:loco:

Fantaman
02/10/2009, 16:55
even een lampie vervangen en dan een proefrit maken :loco:

klaas 924
02/10/2009, 17:25
even een lampie vervangen en dan een proefrit maken :loco:

zo zijn er mogelijk heden zat!!!!
en als je om en reden verlegen zit :vraag het aan ons
daarom ben je lid van dit FORUM

buldogo2
05/10/2009, 14:50
Dit weekend weer een "hoop" gedaan, aangezien er een nieuwe distributie riem op moest komen, ook gelijk de klepdeksel er af gehaald om de kleppen te stellen.

Voordat we de riem er af haalden even voor de lol gecontroleert of de timing wel goed stond...wat bleek, de riem was 3 tande versprongen!! aangezien de ontsteking wel "goed" stond, betekend dat dat er een of andere stumper is geweest die de riem er verkeert op gelecht heeft ooit.

Dus dit allemaal in orde gemaakt nieuwe riem der op kleppe gesteld (was ook echt hart nodig!) en de ontsteking gesteld.

Ik kan je vertellen...WAT EEN VERSCHIL, nu is het weer een porsche! ding reageerde eerst vergeleken met nu als een dweil op het gas en acceleratie was ook nix om over naar huis te schrijven. Nu kan ik er iig niet meer uit gerede worde door een petmans in zijn honda civic.

:thumb:

Fantaman
05/10/2009, 17:05
om eerlijk te zeggen sta ik er raar van te kijken dat ie nog vooruit kwam met 3 tanden verkeert:shocked:

klaas 924
05/10/2009, 17:56
sja je hebt er beunhazen bij tegenwoordig

maar goed dat onze 924,s nu bij echte liefhebbers zijn gekomen
die goed voor hun speeltje zorgen!

ShroudedVeil
06/10/2009, 07:14
Uitgereden worden door een civic is nog steeds mogelijk hoor !

Wel is tegen een Vtec 1.8 geraced ? ;)

Ook ik verlies daarvan op het rechte stuk !

buldogo2
06/10/2009, 09:06
Uitgereden worden door een civic is nog steeds mogelijk hoor !

Wel is tegen een Vtec 1.8 geraced ? ;)

Ook ik verlies daarvan op het rechte stuk !

Maatje van me heeft een Rover met een 1.8 V-Tec blok er in, het schild niet veel maar ik was toch wel degelijk net ietsje sneller.

En het ging meer om de vergelijking, maar hiervoor kon ik een Pandatje nog maar amper bij houden:shocked:. Margoed da is te begrijpen als je kijkt wat die beuners voormekaare gekregen hadden.

Nu zit ik nog met het probleem dat de spanrol niet los kan, ze hebbe de bout er schuin ingedraait, dus durfde hem op dat moment niet goed los te draaien, da doe ik van de zomer wel als het goed weer is...Echt slecht is i gelukkig toch niet.

Had btw nog geboden op een setje zijschermen met bumper van een 944, de beste man zij dat i het weg zou gooien als i het niet verkocht kreeg, dus dacht...150 is wel genoeg, vraagt i er 350 vooor...en ze zijn nog beschadicht ook:doh:. Zal wel aan mij liggen dat da een beetje vreemd is:loco:.

Margoed, de P is in iedergeval weer een beetje verder in eere hersteld:thumb:

ShroudedVeil
06/10/2009, 09:14
als je persee 944 schermen wilt, wil ik wel ff voor je rond vragen hoor!

enne een rover is ook een stukkie zwaarder als die civicjes ;) (maar ik snap wat je bedoeld ;))

M.B.H.
06/10/2009, 09:30
ik heb nog wel een Linker 944 scherm liggen ;-)

Bcreative
06/10/2009, 11:07
Gaat allemaal goed met de 924, lees ik!
Maar wat moet jij nou met een set 944-schermen op 'n 924?

buldogo2
06/10/2009, 12:43
Gaat allemaal goed met de 924, lees ik!
Maar wat moet jij nou met een set 944-schermen op 'n 924?

Ombouwen naar 924 GTS, zit geen haast achter, maar die beste man zij dat i het weg zou gooien dus dacht...word een koopje :P

buldogo2
09/10/2009, 23:31
Er is weer nieuws,,

Zoiso rijd de 924 nog altijd als een zonnetje:-), alleen dankzij het rot weer de laatste dagen, en wijnig tijd...geen kleine dingetjes meer aan kunnen pakken (spatbord uitdeuken enz.). Maaar...

Ik heb gisteren een leuk pakettje binnen gehad met mijn "leen" turbo kopje, en ben al begonnen met het natekenen hiervan, zodat ik ergens volgende week het inlaat spruitstuk kan gaan ontwerpen en de luchtinlaat box/pijp8-).

Korte preview hiervan...dit is alleen de basis van het kopje uiteraart, alle kannalen ed moetten er nog nog in

ShroudedVeil
10/10/2009, 06:31
Gaaf!

Alleen jammer dat je er geen foto bij hebt gedaan ;)

klaas 924
10/10/2009, 06:50
Er is weer nieuws,,

inlaat spruitstuk kan gaan ontwerpen en de luchtinlaat box/pijp8-).



dat lijkt mij een ENORME klus
en ook niet gemakkelijk
maar past er dan niet een kop op van een 924 turbo?

ShroudedVeil
10/10/2009, 06:52
Das toch geen uitdaging als grafisch ontwerper ;) een orginele turbo ;)

klaas 924
10/10/2009, 07:05
Das toch geen uitdaging als grafisch ontwerper ;) een orginele turbo ;)

nee een uitdaging niet
maar dan is het wel goed
maar ik gun hem alle succes om het zelf te ontwerpen ,
en hoop het vanaf hier te kunnen volgen !

buldogo2
10/10/2009, 10:30
Was laat, ben de foto vergeten er bij te zetten:redface:, maar bij deze dan.

Officieel ben ik nog niet echt grafisch ontwerper, zit nog op school. Maar inderdaat de kop natekenenen is meer werk als uitdaging.

Spruitstuk zal ook kwa werk wel mee vallen om te ontwerpen, alleen de luchtbox/pijp word wat lastiger:thumb:.

Ik zal zoiso hier weer een plaatje neer plakken als de kop in ieder geval af is.

Nu nog maar hopen dat ik over een tijdje de P van me meisje mag overkopen, dan kan ik het in iedergeval ook nog ergens op bouwe:doh:.

buldogo2
30/10/2009, 14:17
Zo, het is weer even geleden...Maar heb het ook best druk eerlijk gezecht:redface:.

Ondertussen weer wat kleine dingen gebeurt aan de porsche zoals:

-Achterklep sluiting gerepareerd
-Sierlijst van de vooruit vast gezet met orgineele klipjes
-Sierlijst bij bestuurders raam vastgezet met orgineele klipjes
-Blokje wat beter afgesteld

Verder ben ik niet supper veel opgeschoten met het turbo kopje,, heb een computer crash gehad, en had bijna al mijn tekeningen al gebackupt daarvoor(gelukkig) behalven de cilinderkop...

Dus heb opnieuw moetten beginnen, ben nu wel al weer iets verder als ik was na een midagje tekenen...maar hed had al af kunnen zijn:doh:.

Fototje...

M.B.H.
30/10/2009, 15:14
het lijkt er al mooi op ;-)

buldogo2
30/10/2009, 22:22
het lijkt er al mooi op ;-)

Thnx:-), toch nog wel even werk aan... wil ook maar meteen de binnekant na tekenen, je weet maar nooit waar ik het voor nodig ga hebben:whistle:.

Verwacht wel dat ik dit weekend klaar ben met de kop, kan alleen niet beloven dat het inlaat spruitstuk dan ook al klaar is, moet ook nog een tentamen voor maandag leren:Cry:

buldogo2
01/11/2009, 10:45
En zo goed als klaar met de kop, op paar kleine details naar:thumb:

buldogo2
01/11/2009, 20:18
En inlaatspruitstuk ook al klaar:thumb:.

-Bassie-
01/11/2009, 20:18
ziet er goed uit:thumb:

M.B.H.
01/11/2009, 22:29
dat :thumb::thumb:is niet verkeerd:-)

buldogo2
02/11/2009, 09:39
Thanks :-), gaat nog wel at werk in zitten, moet het originele spruitstuk nog even grof na tekenen om te kunnen kijken hoeveel ruimte ik ongeveer heb en of ik dus nog een luchtbox kwijd kan...welke ook nog getekend moet gaan worden.

Dus ik denk dat ik volgende week de kop en inlaat wel terug kan sturen naar je, hoop dat je dat niet te laat vind?

M.B.H.
02/11/2009, 19:10
Thanks :-), gaat nog wel at werk in zitten, moet het originele spruitstuk nog even grof na tekenen om te kunnen kijken hoeveel ruimte ik ongeveer heb en of ik dus nog een luchtbox kwijd kan...welke ook nog getekend moet gaan worden.

Dus ik denk dat ik volgende week de kop en inlaat wel terug kan sturen naar je, hoop dat je dat niet te laat vind?

Nee ik mis ze nog niet hoor, anders had ik ze ook niet te koop aangeboden ;-)

buldogo2
03/11/2009, 22:26
Gelukkig maar:), begon me al schuldig te voellen dat het zo lang duurde.

Was btw al wat verder met tekenen, alleen geen tijd gehad om het hier neer te zetten vanwegen leren:redface:.

Had al een soort van conceptje gemaakt van de luchtbox, om voor mezelf(en de geintreseerde) een beelt te scheppen wat het moet gaan worden;-)

M.B.H.
04/11/2009, 16:39
ziet er leuk uit :-)

buldogo2
21/12/2009, 13:19
Een goede dag allen, het is weer een hele tijd geleden dat ik hier gereageerd heb. Maar er was ook niet echt heel veel te melden.

De 924 doet het nog altijd geweldig! Zelfs in deze koude winterse dagen start ze elke dag weer in 1ื zonder enige moeite.

Maar to the point...deze wou ik wel echt even met jullie delen:whistle:.

In iedergeval een prettige feest dagen voor iedereen!!:-)

Jeroen
21/12/2009, 13:58
Was eigenlijk ook nog van plan om foto's te maken maar is er nog niet echt van gekomen, van me sneeuwpop ook niet trouwens :P

klaas 924
21/12/2009, 18:01
Een goede dag allen, het is weer een hele tijd geleden dat ik hier gereageerd heb. Maar er was ook niet echt heel veel te melden.

De 924 doet het nog altijd geweldig! Zelfs in deze koude winterse dagen start ze elke dag weer in 1ื zonder enige moeite.

Maar to the point...deze wou ik wel echt even met jullie delen:whistle:.



heb je een NIEUWE vriendin ??
lijkt me wel een koele kikker zo in het wit!!:whistle:

Fantaman
21/12/2009, 20:25
heb je een NIEUWE vriendin ??
lijkt me wel een koele kikker zo in het wit!!:whistle:

mwa meer ijskoningin :heh:

buldogo2
21/12/2009, 22:24
ghehe, ja...dat is berta, wel erg kill vrouwtje:p

buldogo2
03/01/2010, 21:24
Nou, na het avontuur genaamt de ardenne...alle riemen weer vervangen en alles nagekeken, gelijk het splinternieuwe Porsche logo er maar opgezet en de voorwiellagers afgesteld...

Verder ben ik weer een stuk verder met het ontwerp van de inlaat voor het project electronische injectie, en ben ik begonnen met het uitlaat deel...Echter zit ik daar een beetje mee vast omdat ik niet goed kan bepalen hoeveel ruimte ik heb...Dus binnekort moet er maar alvast een Turbo blokje komen om in te kunnen meten en alvast te starten met de revisatie ervan ed.

Hieronder een fototje...dat blok linksonder steld de Turbo voor...beetje gaar getekend maar heb alleen maar de buitenmaten en de maten van de flensen ed.

924turbo2
04/01/2010, 08:05
Hier een voorbeeld hoe het ook kan:

buldogo2
04/01/2010, 15:44
die had ik idd al eens gezien,, en sorry dat ik het zeg...maar da ziet er uit als het werk van een lootgieter :redface:(niet beledigend bedoeld tegen loodgieters)

Fantaman
04/01/2010, 17:21
de tekeningen zien er veel belovens uit en de turbo vind ik goed op een echte lijken:thumb:

924turbo2
04/01/2010, 17:32
die had ik idd al eens gezien,, en sorry dat ik het zeg...maar da ziet er uit als het werk van een lootgieter :redface:(niet beledigend bedoeld tegen loodgieters)

Het zal er dan wel uitzien als werk van een loodgieter maar deze auto heeft wel tegen de 300 echte pk's. Maakt het dan nog uit hoe het eruit ziet :-)

Ik vind het persoonlijk allemaal prima eruit zien:

http://picasaweb.google.com/streetlegalporsche/SteveBassingtonS931#

Maargoed ik ben benieuwd hoe jouw werk eruit gaat zien, de tekeningen zijn in ieder geval mooi :thumb:

Fantaman
04/01/2010, 17:35
Het zal er dan wel uitzien als werk van een loodgieter maar deze auto heeft wel tegen de 300 echte pk's. Maakt het dan nog uit hoe het eruit ziet :-)

Ik vind het persoonlijk allemaal prima eruit zien:

http://picasaweb.google.com/streetlegalporsche/SteveBassingtonS931#

Maargoed ik ben benieuwd hoe jouw werk eruit gaat zien, de tekeningen zijn in ieder geval mooi :thumb:

ja als je voor de PK's gaat hoeft het niet mooi te zijn, nou is het niet lelijk maar verre weg van mooi:whistle:

buldogo2
04/01/2010, 18:15
ja als je voor de PK's gaat hoeft het niet mooi te zijn, nou is het niet lelijk maar verre weg van mooi:whistle:

Helemaal mee eens! Ik wil gewoon een clean uiterlijk kreigen, het is wel een porsche he...geen getunde jap:nono:.

En PK's zijn inderdaad wel leuk:eyebrows:. Maar ik was echt niet van plan om over de 250 te gaan komen, wil het allemaal wel heel houden...:lie:.

Hoop alleen inderdaat wel dat hetgeen wat ik in mijn hooft heb, ook in het echt gaat komen...zeker de carbon delen worden lastig...heb daar zegmaar nog nooit mee gewerkt:redface:. Zeker de mal voor de inlaat op de tekening word HEEL erg lastig. aangezien er aan de binnekant een soort van schotten in staan:Cry:. Het alu. en RVS ben ik allemaal niet zo bang voor.

En nog een ding...blauwe slangen gaan er bij mij echt NIET in:loco:.

Maar nogmaals,, kan pas echt weer verder met het ontwerp als ik een blok op me kamer heb staan:frown:.

924turbo2
04/01/2010, 19:02
maar vertel eens wat meer over je plannen:

924 blok met 931 kop neem ik aan ??
Wat voor zuigers ??
etc. etc.

Verder deel ik jullie mening niet. Mijn 924 turbo ziet er niet uit maar rijdt fantastisch. Ik ga dus meer voor het rijden dan voor het uiterlijk. Maargoed ik gebruik hem ook alleen voor het circuit 8-)
Die sileconen slangen heb ik ook maar dan in de beschaafte zwarte uitvoering :thumb:

buldogo2
06/01/2010, 15:08
maar vertel eens wat meer over je plannen:

924 blok met 931 kop neem ik aan ??
Wat voor zuigers ??
etc. etc.

Verder deel ik jullie mening niet. Mijn 924 turbo ziet er niet uit maar rijdt fantastisch. Ik ga dus meer voor het rijden dan voor het uiterlijk. Maargoed ik gebruik hem ook alleen voor het circuit 8-)
Die sileconen slangen heb ik ook maar dan in de beschaafte zwarte uitvoering :thumb:

Dat was het eerste plan, maar wil nu toch gaan voor een turbo blok dit schild een hoop aanpassingen aan het blok.

Verder wil ik er dan dus een t3/t4 turbo op gaan zetten met RVS spruitstuk en uitlaat.

Intercoolertje en alu. radiator.

Vandaar dat ik opzoek ben naar een compleet 924 turbo blok dus:whistle:.

Heb ondertussen ook al iets gevonden voor de mal van mijn luchthuis op de gasklephuizen, ben namelijk aan het kijken of het rendable is om dit te laten 3D printen.:thumb:

En ik wil er dus inderdaat ook zwarte silecone slangen op gaan zetten;). En deel ook je mening als het puur voor de race is. Maar bij mij blijft het een straat tijdertje, dus bind dat het dan wel netjes moet blijven8-)

Hier een flow simulatie van de inlaat

http://www.youtube.com/watch?v=6FgKd9wpKx0

924turbo2
07/01/2010, 09:07
onderblok met zuigers heb ik wel voor. Kop heb ik niet, maar die heeft Martin nog wel ;-)

Turbospul wordt helaas wel steeds zeldzamer en duurder :Cry:

buldogo2
07/01/2010, 11:57
onderblok met zuigers heb ik wel voor. Kop heb ik niet, maar die heeft Martin nog wel ;-)

Turbospul wordt helaas wel steeds zeldzamer en duurder :Cry:

Je hebt een inbox:thumb:. En dat is inderdaat erg jammer...

Sjaak
07/01/2010, 21:49
Ik heb vorig jaar bij een sloper een normaal blok gekocht.. lag in een stelling.. achter het blok dat ik gekocht heb lag nog een turbo blokje.. Misschien heeft hij die nog.. Ik zou niet weten wat voor blok precies of wat hij er voor wil hebben, maar mogelijk het informeren waard.. meer info nodig? dan laat maar horen..

buldogo2
08/01/2010, 20:11
Meer info zou wel fijn zijn:whistle:.

Heb ondertussen ook een porsche slopert gecontacteerd, en hij vroeg hoeveel ik nodig had van het blok en of ik een goed of kapot gelopen wou hebben:heh:. Dus ik denk dat hij er wel een (paar) heeft liggen gek genoeg. Maar wacht verdere reactie van de beste man even af:thumb:(En vooral de prijs, hij is met sommige dingen spot goedkoop, en met andere weer stik duur).


Verder heb ik ondertussen de inlaat definitief klaar (op tekening wel te verstaan). En heb ik alvast een uitlaatspruitstukje getekend, die maten moetten dan nog wel aangepast worden. Maar dat is als het goed is dan maar een paar min. werk;-).

Verder heb ik een bedrijfje gevonden wat aan 3D printen doet...een deze weken daar even contact mee opnemen om te vragen hoeveel het kost om een "mal" te laten printen voor de luchtbox. Dan weet ik zeker dat de maten kloppen, en hoef ik zelf niet te klooie met schuim en poliester ed:loco:.

Even een plaatje dan maar:thumb:

LWB
08/01/2010, 20:20
plaatje ziet er gelikt uit!

M.B.H.
08/01/2010, 20:31
ziet er goed uit inderdaad:thumb:
sloper huizer ??

buldogo2
08/01/2010, 21:45
Thnx:thumb:

En de sloper zit in eindhoven, weet zo even niet meer hoe het bedrijf(je) heet. Maar de beste man heeft echt niet normaal veel onderdelen liggen! (en een hele mooie porsche 924 turbo omgebouwd naar gt staan:shocked:).

924turbo2
09/01/2010, 08:04
GT ?? Cool !! foto's maken !!!!

924turbo2
09/01/2010, 08:08
Huizer in Ede hoef je niet naar toe te gaan. Ik ben er twee jaar gelden geweest voor een turboblok, conditie onbekend, 2500 euro :shocked:

924turbo2
09/01/2010, 08:10
Huizer in Ede hoef je niet naar toe te gaan. Ik ben er twee jaar gelden geweest voor een turboblok, conditie onbekend, 2500 euro :shocked:

Dit zal de man in Eindhoven zijn:

http://www.harrievanderveer.nl/

http://www.shop.harrievanderveer.nl/

buldogo2
09/01/2010, 12:44
Klopt dat is em, en dam...das niet nix XD kan je een compleete porsche van kopen...

Als ik er kom zal ik een fototje maken...staat wel al lang stil denk beetje stoffig, en vraacht er 10.000 voor

924turbo2
09/01/2010, 16:59
dat is erg prijzig, dan zal hij met de blokjes ook niet echt goedkoop zijn denk ik...

buldogo2
09/01/2010, 18:24
dat is erg prijzig, dan zal hij met de blokjes ook niet echt goedkoop zijn denk ik...

€1250,- 125.000 gelopen, met alles er op en er aan...had eerder 800 verwacht/gehoopt:redface:

buldogo2
09/01/2010, 19:00
€1250,- 125.000 gelopen, met alles er op en er aan...had eerder 800 verwacht/gehoopt:redface:

En 250 voor het onderblok, maar stond niet echt duidelijk bij wat daar dan bij zat, ik denk dat ik er volgende week gewoon even langs ga, kan ik zelf zien wat het is en hoe of wat.

M.B.H.
09/01/2010, 22:28
En 250 voor het onderblok, maar stond niet echt duidelijk bij wat daar dan bij zat, ik denk dat ik er volgende week gewoon even langs ga, kan ik zelf zien wat het is en hoe of wat.

lieve schat :redface:als het echt een kompleet Turbo blok type 2 is,
dan is de BDP sensor alleen al €500,- waard + moter manegment € 1000,- ontsteking 350,-
dat opgeteld zit ik al op € 1850,- dan gaat een handelaar toch echt niet een kompleet blok leveren voor € 800,--:nono:

buldogo2
09/01/2010, 22:48
lieve schat :redface:als het echt een kompleet Turbo blok type 2 is,
dan is de BDP sensor alleen al €500,- waard + moter manegment € 1000,- ontsteking 350,-
dat opgeteld zit ik al op € 1850,- dan gaat een handelaar toch echt niet een kompleet blok leveren voor € 800,--:nono:

Het is zonder motor manegment, zonder spruitstukken zonder injectie systeem. komt uit 1980 dus of het type 1 of 2 is weet ik niet, ik schat dan type I?!?

Maar als het inderdaat is met alles wat jij zecht,, dan zou ik em bijna niet kunne late liggen:lie:. op het fijt na dat ik dan wel me brommer verkocht moet hebbe voor ik et kan kopen:Cry:

-Bassie-
09/01/2010, 23:05
gaat de honda weg?? :shocked:

ps: jah ik zit ook op brommerforum:loco:

buldogo2
09/01/2010, 23:20
gaat de honda weg?? :shocked:

ps: jah ik zit ook op brommerforum:loco:

Ik weet dat je daar ook ront tokkeld, en inderdaad...die moet plaats maken voor het grootere werk helaas...wel echt heel pijnlijk:redface:. Maar het is voor een goed doel zulle we maar zeggen.

Intresse:loco:

924turbo2
10/01/2010, 08:30
lieve schat :redface:als het echt een kompleet Turbo blok type 2 is,
dan is de BDP sensor alleen al €500,- waard + moter manegment € 1000,- ontsteking 350,-
dat opgeteld zit ik al op € 1850,- dan gaat een handelaar toch echt niet een kompleet blok leveren voor € 800,--:nono:

Martin, jij hebt teveel naar de prijzen van Huizer gekeken :-)

Bdp sensor heb ik vorig jaar gekocht voor 20 euro
Onsteking van een type 2 is niks waard, max 50 euro
Motormanagment (DITC) worden wel steeds zeldzamer, zit nu rond de 125 euro
Kop afhankelijk van de staat is 150 a 350 euro
Onderblok 350 a 550 euro
Set goede zuigers 340 euro
Turbo +/- 150 euro
etc.

Let wel op een 80% van de blokken hebben schade aan de zuigers door verkeerde afstelling/ pingelen. Dit ondek je pas als je de zuigers uit het blok haalt. Ik heb zelf 3x een blok gedemonteerd waarvan ik de zuigers zo weg kon gooien :Cry: . Persoonlijk koop ik dus nooit meer een blok wat in elkaar zit. Liever koop ik losse zuigers, of een gedemonterd blok......

M.B.H.
10/01/2010, 10:44
Martin, jij hebt teveel naar de prijzen van Huizer gekeken :-)

Bdp sensor heb ik vorig jaar gekocht voor 20 euro
Onsteking van een type 2 is niks waard, max 50 euro
Motormanagment (DITC) worden wel steeds zeldzamer, zit nu rond de 125 euro
Kop afhankelijk van de staat is 150 a 350 euro
Onderblok 350 a 550 euro
Set goede zuigers 340 euro
Turbo +/- 150 euro
etc.

Let wel op een 80% van de blokken hebben schade aan de zuigers door verkeerde afstelling/ pingelen. Dit ondek je pas als je de zuigers uit het blok haalt. Ik heb zelf 3x een blok gedemonteerd waarvan ik de zuigers zo weg kon gooien :Cry: . Persoonlijk koop ik dus nooit meer een blok wat in elkaar zit. Liever koop ik losse zuigers, of een gedemonterd blok......

je hebt gelijk joost, maar ik heb het over de prijzen van huizer :eyebrows:

Nu ligt de waarheid er ergens tussen in ;-)
En heeft deze man een goed beeld wat en hoe :thumb:

buldogo2
11/01/2010, 17:25
je hebt gelijk joost, maar ik heb het over de prijzen van huizer :eyebrows:

Nu ligt de waarheid er ergens tussen in ;-)
En heeft deze man een goed beeld wat en hoe :thumb:

Inderdaat, bedankt voor de referenties8-)

buldogo2
16/02/2010, 20:14
Laatste tijd heb ik het nogal druk gehad, en een paar financieele (tegenvallers) gehad. Dus heb nog geen onderblokje kunnen kopen.

Heb zo af en toe tussendoor gelukkig wel wat verder kunnen gaan met het ontwerp van de uitlaat, nog altijd niet helemaal definitief...maar dit gaat hem waarschijnlijk 99.9% ongeveer worden:whistle:. Alleen de pijp van cilinder 3 kan nog roet in het eten gooien omdat deze wat ver naar buiten steekt.

Genoeg gepraat...tijd voor een paar plaatjes:p

LWB
16/02/2010, 20:48
respect,blijft mooi die plaatjes!

buldogo2
16/02/2010, 21:12
respect,blijft mooi die plaatjes!

Thnx, nu moet ik het in het eggie nog voor elkaar zien te kreigen uiteraard:lie:

ShroudedVeil
16/02/2010, 23:40
Gaaf hoor!!!

In wat voor termijn wil je dit klaar hebben , daarmee bedoel ik , het blok op de bank hebben staan :-)!?

M.B.H.
17/02/2010, 07:51
het ziet er goed uit hoooooor.:thumb:

buldogo2
18/02/2010, 00:38
Bedankt allemaal voor jullie reacties:thumb:.

Zoals het er nu voor staat, denk ik dat ik tegen het einde van de zomer er pas echt aan kan gaan beginnen. Houd ondertussen me ogen wel open voor onderdelen die ik nodig heb ed. Maar zit op het moment een beetje met een erig klein buget:doh:.

Frenske
18/02/2010, 08:10
mag ik vragen waarom je per cilinder twee injectoren intekent?

buldogo2
18/02/2010, 09:33
dat is voor hoge en lage toeren. Ik ga het ws niet doen zo. Maar die injectors had ik er in het begin al in getekend en maar even late zitte.

Fantaman
18/02/2010, 16:31
dat ziet er prachtig uit maar ik vraag mij dan weer af van hoe gaat het van idee naar het daadwerkelijke product:whistle:

Frenske
18/02/2010, 16:48
hmmm, met de uitvoering zou het best los kunnen lopen, zoveel wijzigt er niet aan de originele kop, is enkel in het in en uitlaattraject. Ik ken iemand die dat maken kan .....:whistle:

Fantaman
18/02/2010, 16:56
hmmm, met de uitvoering zou het best los kunnen lopen, zoveel wijzigt er niet aan de originele kop, is enkel in het in en uitlaattraject. Ik ken iemand die dat maken kan .....:whistle:

ja die weet ik ookwel te vinden, hij mag de mijne ook gaan doen:thumb:
maar het ging mij ook meer om de inlaat maar meschen kan hij ook wel adapters maken als ik er 2 carbs op zet:heh:

Frenske
18/02/2010, 16:57
ook mogelijk, ik ben bv bezig met plannen om er gasklephuizen van een ZZR1400 op te zetten, zijn momenteel de grootste in diameter en die zijn eigenlijk nog wat te klein volgens de berekening....:whistle:

Fantaman
18/02/2010, 17:10
ook mogelijk, ik ben bv bezig met plannen om er gasklephuizen van een ZZR1400 op te zetten, zijn momenteel de grootste in diameter en die zijn eigenlijk nog wat te klein volgens de berekening....:whistle:
dat wil ik eigenlijk ook maar denk dat dat nog wel een paar jaar gaat duren, en het gezeik met het k-jetronic op te lossen kan ik er ook carbs op zetten. benzine slurpen doet ie toch al:doh:

buldogo2
18/02/2010, 17:37
hmmm, met de uitvoering zou het best los kunnen lopen, zoveel wijzigt er niet aan de originele kop, is enkel in het in en uitlaattraject. Ik ken iemand die dat maken kan .....:whistle:

En die had ik inderdaat ook al in gedachte:whistle:. Voor de uitlaat athans.

De inlaat is echt peuleschil om te maken, alu buis buigen de aansluiting op de kop laten lezeren en de kant van de trotle body cnc'en. Heb het cnc programma al bijna helemaal klaar...moet dan alleen nog materiaal hebben en een leraar op school omkopen met een doos appelflappen:loco:.

Lassen kan ik allemaal bij of door mijn oom laten doen (alleen de uitlaat wil ik em echt niet aan doen...dan kreicht i denk ik een hart verzakking).

Zodra ik mijn ontwerpje af heb zal ik wel is contact opnemen met "APE garage". Om te kijken wat hij (hun) voor me kunnen betekenen.:thumb:

PS.

Volgens mijn berekeningen waren deze zx6r trotle bodys die ik nu heb eigenlijk presies goed. Iemand die ik ken heeft er van een 1000 op gezet en die zijn eigenlijk net aan de groote kant volgens zijn bevindingen (Moet toegeven dat dit wel voor een NA blokje was, maar lijkt me niet dat je met een turbo grootere TB's nodig heb.

Fantaman
18/02/2010, 17:48
Volgens mijn berekeningen...

julie met je berekeningen, gewoon lo-tech, zo groot als de inlaat op de kop of ietsje groter:loco:

cnc is inderdaag erg makkelijk voor dat soort dingen:thumb:
ik zit ook nog te denken over RAM air en hou ik dat op die 924 kan gaan maken:whistle:

buldogo2
18/02/2010, 17:53
julie met je berekeningen, gewoon lo-tech, zo groot als de inlaat op de kop of ietsje groter:loco:

cnc is inderdaag erg makkelijk voor dat soort dingen:thumb:
ik zit ook nog te denken over RAM air en hou ik dat op die 924 kan gaan maken:whistle:

Daar zit ik ook meer als aan te denken;-). Zit alleen nog met de koeling van me rad. als ik het maak zoals ik het nu in me hooft heb ben ik bang.

Frenske
18/02/2010, 18:52
julie met je berekeningen, gewoon lo-tech, zo groot als de inlaat op de kop of ietsje groter:loco:

cnc is inderdaag erg makkelijk voor dat soort dingen:thumb:
ik zit ook nog te denken over RAM air en hou ik dat op die 924 kan gaan maken:whistle:

hmmm, wil ook wat drivable koppel onderin hebben en dat kan niet als ik de maat van het inlaatkanaal neem als venturi.

RAM-air is levensgevaarlijk voor een ouder blok met mechanische vervroeging zonder klopsensor. je weet dat boven de 100 km/h de luchtweerstand in het quadraat toeneemt? Dus ook de inlaatdruk neemt in het quadraat toe en je treedt in velden waar je niet wil komen. Overdrukregelaar erop bouwen? Kan, maar in dit overvolle landje zul je nooit constante aanvoer hebben door het omringende verkeer (een truck zuigt je ook aan als je kort achter hem rijdt, zuinigheidfreaks maken daar gebruik van :loco:)

buldogo2
18/02/2010, 19:21
hmmm, wil ook wat drivable koppel onderin hebben en dat kan niet als ik de maat van het inlaatkanaal neem als venturi.

RAM-air is levensgevaarlijk voor een ouder blok met mechanische vervroeging zonder klopsensor. je weet dat boven de 100 km/h de luchtweerstand in het quadraat toeneemt? Dus ook de inlaatdruk neemt in het quadraat toe en je treedt in velden waar je niet wil komen. Overdrukregelaar erop bouwen? Kan, maar in dit overvolle landje zul je nooit constante aanvoer hebben door het omringende verkeer (een truck zuigt je ook aan als je kort achter hem rijdt, zuinigheidfreaks maken daar gebruik van :loco:)

Als je te groot gaat win je er niets mee, voraal meer verbruik waarschijnlijk. Nu licht het natuurlijk ook veel aan de afstelling en de lenkte van de inlaat runners ed. ed. Bij mij kwam dit beter uit. Kan zijn in jou situatie hetgeen waar jij voor gekozen heb.

In mijn geval maak ik me niet zoveel zorgen over de ramair. Ben zoiso vanplan electronice ontsteking op te zetten en injectie met een megasquert (blijft een moeilijk woord). En een hoop sensoren. Heb er ook al heel lang over zitte denken om te kijken naar een mogelijkheid voor een klopsensor. Heb me daar alleen nog niet verder in verdiept omdat ik niet alles tegelijk aan wil pakken. Lekker stapje voor stapje:-).

ps. nog een rede voor de trotle body's die ik nu heb is dat er dubbele gaskleppen in zitten, een word met een servo aangestuurd om de luchtstroom bij lage toeren te beinvloeden zodat je in lage toeren ook nog rijdbaar vermogen hebt.

Fantaman
20/02/2010, 19:13
ach ze hebben niet voor niets de variabele inlaat uitgevonden, lang en smal goed voor de koppel onderin maar dan kan de motor op toeren niet goed ademen

en over dat ramair, ik was toch al van plan om er een klopsensor op te zetten bij het overstappen naar motormanagement.
en als het zo vreselijk koud is vind de motor ht ook niet fijn dus daar kan ik ook wat op verzinnen, kan ik ook de maximale druk regelen:loco:

en hoe vaak rijd je hier in nederland nou harder als 120

buldogo2
20/02/2010, 20:14
ach ze hebben niet voor niets de variabele inlaat uitgevonden, lang en smal goed voor de koppel onderin maar dan kan de motor op toeren niet goed ademen

en over dat ramair, ik was toch al van plan om er een klopsensor op te zetten bij het overstappen naar motormanagement.
en als het zo vreselijk koud is vind de motor ht ook niet fijn dus daar kan ik ook wat op verzinnen, kan ik ook de maximale druk regelen:loco:

en hoe vaak rijd je hier in nederland nou harder als 120

Klopt.

En met een beetje redelijk weer rijd ik iedere dag wel over de 120:redface:, maar dan wel op de ijzeren ros:whistle:

Fantaman
21/02/2010, 11:21
Klopt.

En met een beetje redelijk weer rijd ik iedere dag wel over de 120:redface:, maar dan wel op de ijzeren ros:whistle:
naar mijn werk kom ik niet eens op de snelweg, wel een stuk 80 waar ik heels soms wel eeneen stukie 100 rijd:doh:
en dan ga ik meestal met de brommer die net 60 kan halen de brug af:loco:

maar als ik dan op de snelweg rijd dan gaat meestal wel een keer het gas kompleet open:eyebrows:

ShroudedVeil
21/02/2010, 19:12
naar mijn werk kom ik niet eens op de snelweg, wel een stuk 80 waar ik heels soms wel eeneen stukie 100 rijd:doh:
en dan ga ik meestal met de brommer die net 60 kan halen de brug af:loco:

maar als ik dan op de snelweg rijd dan gaat meestal wel een keer het gas kompleet open:eyebrows:

voor 120+ hoef je de snelweg toch niet op;)

ik rij ook geen snelweg naar me werk maar rij elke dag wel boven de 130 zoiezo

als er genoeg overzicht is kan het vind ik .

En bekeuringen zijn je eigen schuld dan :-)

Fantaman
23/02/2010, 18:18
voor 120+ hoef je de snelweg toch niet op;)

ik rij ook geen snelweg naar me werk maar rij elke dag wel boven de 130 zoiezo

als er genoeg overzicht is kan het vind ik .

En bekeuringen zijn je eigen schuld dan :-)

gelukkig ben ik jouw niet en houd ik mij eestal wel aan de verkeers regels;-)
meestal rijd ik niet meer als 10 harden dan toegestaan:heh:

ShroudedVeil
25/02/2010, 08:46
Ik rij het alleen als het kan h่ !

Heb nog maar 3 dagen bekeuringen gereden hoor :-)
( ik zeg dagen omdat het dan beter klinkt;) in 1 dag 7 )

buldogo2
14/03/2010, 13:05
Ik rijd ook alleen maar te hard als het kan, maar dan rijd ik ook vaak hart op 1 wiel:redface:.

Heb btw even een vraagje, weet iemand toevallig de buitendia van de nokkenas poely? Ben namelijk ergens mee bezig en dan moet ik daar de buitenmaat even van weten, geen zin om de bescherm kap van onze P af te trekken.

Het aantal tanden zou ook wel leuk zijn om te weten, maar is niet noodzakelijk:whistle:

buldogo2
05/04/2010, 18:35
Fototje...moet alleen nog altijd de originele maten hebben.

De Porsche doet het verder nog redelijk. Hij gooit alleen ze water er elke x uit, en zuipt olie alsof het benzine is...

Fantaman
06/04/2010, 17:10
Hij gooit alleen ze water er elke x uit, en zuipt olie alsof het benzine is...

dat HAD ik ook, nieuwe koppaking, zuigerveren, klepseals en keeringen hebben dat doen verdwijen:eyebrows:
was maar 400 euro kwijt aan onderdelen (vanalles bij elkaar) en een flink aantal zaterdagen:thumb:

ArvidW
06/04/2010, 18:47
Fototje...moet alleen nog altijd de originele maten hebben.

Maten van nokkenaswiel?

Als je wilt meet ik die wel ff voor je op. Met een beetje handigheid kun je trouwens zo van een origineel nokkenaswiel een verstelbare maken, kwestie van 12 gaatjes boren, beetje draaiwerk en een CNC laser/watergesnede plaat.

Fantaman
06/04/2010, 18:49
nou als je toch lekker bezig bent met CAD kan je ook wel een hydraulise nokkenas versteller maken, moet je wel even de nokkenas aanpassen met een kanaaltje voor olie:whistle:

ArvidW
06/04/2010, 20:56
Jaja, droom jij maar lekker verder.

Dit is overigens wel haalbaar::-)
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=25531&start=0

Fantaman
07/04/2010, 16:38
Jaja, droom jij maar lekker verder.

Dit is overigens wel haalbaar::-)
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=25531&start=0

als je optijd de veertjes vervangt is dat veel beter als een hydraulische:shocked:

buldogo2
07/04/2010, 23:14
klopt als een bus, maar wil hem proberen electronice regelbaar te maken. Allemaal beetje hersentraining eerlijk gezecht voorlopig. Maar wie weet ha ik het wel als project hebruike op school.

btw oficieel de koppaking er uit geblaze...vandaag even kop revisisetjee gehaald a 130E. dus koppakking uitlaat pakingen, alle anderw pakinge op de kop eigelijk, klepseels en nokkenas kering.

hoop eerlijkgezecht niet da de zuigerveren ook nog verslete zijn... vandaag ok al setje bande en voorremblokke moeten koppen...waz ok weer even 450E alsof het niets is.

buldogo2
11/04/2010, 14:42
Zow, gisteren 14u bezig geweest met het blokje van de porsche. En om eerlijk te zijn...ik snap niet dat i door de keuring gekomen is...ik snap zoiso niet hoe het kan dat i nog redelijk reed :shocked:.

Hadden voor we begonnen een dag van te voren de bescherm plaat van het blok er onderuit gehaald en alles waar we bij konden aan het blok ontvet met speciale ontvetter en de hoge druk. Dat was al een hele opknap beurt aangezien overal olie smeer en roet aanslag zat.

De volgende dag naar mijn oom gereden en daar begonnen met de kop er af slopen.

Gelukkig viel het tot zo ver allemaal wel mee en hadden we al snel de kop met het uilaatspruitstuk er aan "bevestigd" nog op de werkbank staan.

Toen kwam het werk waar we bang voor waren, het uitlaat spruitstuk er af schroeven. Helaas zat dit een beetje te veel mee...aangezien er nog maar 4 van de 8 buiten in zaten...waar er 3 bijna helemaal van los zaten. En 1 wel vast...maar aan een afgebruiken flens van het spruitstuk:Cry:.
Ook waren er in 2 van de 4 gaten waar geen bout in zat afgebroken tapeinden achter gebleven.

Dit beloofde dus een hels klusje te worden.

Na enig overleg dacht me oom het gietijzeren spruitstuk wel te kunnen lassen waar hij dan ook meteen mee begonnen is.

Ondertussen ben ik met me pa verder gegaan met de kop ontmantelen waar we nog meer verassingen tegen kwamen.

3 van de 8 klepseels lagen er gewoon los op, en de overige 5 waren zo hard als steen. De kleppen waren dan ook allemaal flink aangekoekt maar vertoonde gelukkig verder geen schade of verbranding.

Na alles grondig gereinigd te hebben de kop weer in elkaar gezet met nieuwe seels en pakkingen, Ook de pakking rond op het carter goed schoon gemaakt en de kop met het gelaste spruitstuk terug geplaatst (spruitstuk was overigens erg netjes gemaakt! en is er ruim 2u mee bezig geweest).

Toen alles er netjes op zat de timingen grof goed gezet en de kleppen gelijk gesteld. Alles netjes afgemonteerd en de vloeistoffen toegediend.

En dan was het om 11u savonds dan eindelijk zo ver na 14u sleutelen...de sleutel kon eindelijk omgedraaid worden:loco:.

Eerst even voorzichtig rond laten gooien een paar korte keren zodat we zeker wisten dat er niets verkeerd zat. En toen door laten starten.

En succes!:peace: Auto starte vlot en na even de overtollige olie van de montage er uit gespuugt te hebben liep ze vrijwel gelijk als nooit tevoren:-).

Nog even ontsteking nagesteld en alles nagelopen. En toen was dit avondtuur ook weer achter de rug voorlopig.

Moet alleen nog een nieuwe overlooptankje hebben, deze is zo lek als een zeef schijnd:whistle:

dopre
11/04/2010, 17:06
mooi zo !!!

Frenske
11/04/2010, 17:46
mooie klus!! lukte dat lassen van het uitlaatspruitstuk? Normaal laat zich gietijzer lastig lassen...

924turbo2
11/04/2010, 18:03
Gietijzer laart zich goed lassen met RVS. Je moet het wel voorverwarmen in een oven.

buldogo2
12/04/2010, 09:34
Gietijzer is inderdaad een hel om te lassen. Me oom heeft niet voor de verwarm techniek gekozen omdat je de temperatuur van het spruitstuk dan zo constant mogelijk moet houden en daar hadden we de middelen niet voor. Nu was het gewoon met speciaale gietijzer electrode waar de mantel vanaf geslagen is en met tig. Elke keer 1 lasje leggen en deze dan terug blijven hameren tot deze afgekoeld is...en dan de volgende las leggen.

Vandaar dat het ook een flinke klus was. Maar het ziet er echt extreem netjes uit weer. Het is alleen moeilijk te zeggen of er geen interne spanning is opgetreden bij het lassen en dat i dus weer gaat scheuren. Dus dat blijft even bidden.

Maar hoe dan ook...nu zitten er 8 bouten in die vast zitten in plaats van 4 die allemaal los zitten. slechter als dat kan et niet meer worde;-)

Fantaman
12/04/2010, 17:17
de mijne had 2 afgebroken tapeinde bij de 1e cilinder en bij de 4e zaten los, met als gevolgs dat daar alle gaasen tussendoor werden geblazen:doh:

was maar 1 hele dag van 8uur bezig om die 2 tapeindes uit te boren, door een bot boortje liep het flink in de soep en moest ik groter boren en er een helicoil in zetten:Cry:

buldogo2
12/04/2010, 19:08
de mijne had 2 afgebroken tapeinde bij de 1e cilinder en bij de 4e zaten los, met als gevolgs dat daar alle gaasen tussendoor werden geblazen:doh:

was maar 1 hele dag van 8uur bezig om die 2 tapeindes uit te boren, door een bot boortje liep het flink in de soep en moest ik groter boren en er een helicoil in zetten:Cry:

Dat is erg zuur inderdaad! Wij hadden geluk, die in cilinder 1 draaide ik er zo uit met een schroevendraaier, de ander kreeg ik geen grip op en heb ik even een gaatje in geboord voor de schroevendraaider. Verder hetzelfde verhaal kwam er ook gelijk mee uit zonder problemen.

Margoed, mocht ook wel een beeetje mee zitten:lie:

Fantaman
13/04/2010, 16:58
ja soms zit het mee maar meestal zit het tegen:doh:

buldogo2
18/04/2010, 16:28
ja soms zit het mee maar meestal zit het tegen:doh:

Daar heb je volkomen gelijk in;-).

Gisteren ben ik weer voor de verandering een dag bezig geweest aan de porsche...

Bij aankoop zat er rechtsvoor een flinke duik in van een aanrijding, en de bumper was ook een eind naar binnen geschoten en schots en scheef.

Na dat ik de bumper er af had bleek de schade er achter erger als ik verwacht had. Sterker nog...We hebben een sleepkabel aan de auto moeten hangen om het rechter voorscherm weer eenigsins recht te kreigen. Verder veel plaatwerk, kloppen kijken kloppen, kijken buigen enz enz.

Vervolgens de kleine deukjes die er nog in zaten proberen te plameuren. Maar ik had niet genoeg meer en de winkels waren al dicht. dus maar goed geschuurd en voorlopig in kleur gespoten met een spuitbus die ik nog had staan (beetje geluk bij een ongeluk de kleur lijkt vrij aardig).

Ook nog even een ander knipperlichtje er in gezet aangezien hier een stuk uit was. en de draadbussen van het stadslicht er terug ingelijmd (waren los gekomen met die botsing schijnbaar).

Nu ziet het er in ieder geval al 100ื beter uit. Moet alleen binnekort even plamuur halen en de goede kleur. Dan kan ik het spadbord netjes strak trekken en gelijk de bumper presies in lijn zetten.

O en heb em vanmidag maar is even een goede wasbeurt gegeven en de krassen die me vriendin er in gereden heeft er proberen uit te poetsen...

Margoed Paar fototjes dan maar:loco:

Frenske
18/04/2010, 16:30
ziet er niet slecht uit. Metalliclak laat zich toch al zeer moeilijk bijspuiten, laat staan uit een spuitbus. Nu het wiel nog schoonmaken en bijna niemand ziet meer iets ervan ;-)

buldogo2
18/04/2010, 17:36
ziet er niet slecht uit. Metalliclak laat zich toch al zeer moeilijk bijspuiten, laat staan uit een spuitbus. Nu het wiel nog schoonmaken en bijna niemand ziet meer iets ervan ;-)


Haha inderdaad wiel was ik vergeten af te dekken en het waaide nogal hart:whistle:.

Meest vervelende was nog wel dat de spuitbus al zeker 5 jaar oud was en hij zo goed als leeg was...Maar ben voor tijdelijk niet ontevreden :-)

Fantaman
19/04/2010, 19:22
...en de krassen die me vriendin er in gereden heeft er proberen uit te poetsen...

dus wat hebben we nu geleerd?
juist niet meer je vriendin in je 40.000 gulden kostende porsche laten rijden:loco:

-Bassie-
19/04/2010, 20:03
helaas heb ik ergens gelezen dat het haar auto is:shocked:

buldogo2
19/04/2010, 22:13
helaas heb ik ergens gelezen dat het haar auto is:shocked:

Nja, helaas grotendeels wel...maar hij is van "ons"... in ieder geval elke x als er weer is wat gemaakt moet worde:heh:.

Staat wel op mijn naam en verzekering word ook door mij betaald:eyebrows:

Fantaman
20/04/2010, 18:15
Nja, helaas grotendeels wel...maar hij is van "ons"... in ieder geval elke x als er weer is wat gemaakt moet worde:heh:.

Staat wel op mijn naam en verzekering word ook door mij betaald:eyebrows:

maar ze betaald toch wel de benzine:shocked:

buldogo2
21/04/2010, 16:27
maar ze betaald toch wel de benzine:shocked:

Wie het oprijd betaald het;-).

Maar zij betaald het grootste deel van het onderhoud:loco:

Fantaman
21/04/2010, 18:01
ja ik betaal alles zelf, en ik val nog wel onder de risico groep van jongeren, ooh en een porsche dat kan niet he:doh:
maar toch een verzekering kunnen afsluiten een hoop brandstof, en dan nog regelmatig onderdelen halen, zeer binnen kort weer 5L olie en wiellagers voor:whistle:
maar de 924 wel van mij en mij alleen8-)

buldogo2
25/04/2010, 21:40
ja ik betaal alles zelf, en ik val nog wel onder de risico groep van jongeren, ooh en een porsche dat kan niet he:doh:
maar toch een verzekering kunnen afsluiten een hoop brandstof, en dan nog regelmatig onderdelen halen, zeer binnen kort weer 5L olie en wiellagers voor:whistle:
maar de 924 wel van mij en mij alleen8-)


Das wel bale ja. Ik had geluk dat ik al verzekerd was met me motor bij een schappelijke verzekerings maatschappij. En heb geluk dat er op online verzekering afsluiten geen leeftijdscontrole zit:whistle:. Ander had de verzekering hier ook bakken met geld gekost voor me. Nu kost het me maar iets van 8E per maand.

Ow, en dit is de rede waarom er in de zomer over het algemeen geen wilde plannen aan de auto uitgevoerd worden;-):loco:

Fantaman
26/04/2010, 16:45
ooh dus jij zit hele weekend op het circuit:loco:

buldogo2
27/04/2010, 16:48
ooh dus jij zit hele weekend op het circuit:loco:

Om heel eerlijk te zijn was dit me eerste keer na jaren geroepen te hebben dat ik het deze zomer dan eindelijk ging doen (financie๋le redenen ed.)

Maar na de 1e keer ben je verslaafd zeggen ze...en of ze gelijk hebben!:loco:

buldogo2
01/05/2010, 16:11
Zo, ben toch maar vast spullen aan het regelen om het inlaatspruitstuk te kunnen fabriceren.

Vanmorgen een mailtje gestuurd naar een 3D buizenbuiger met de vraag of ze het uit een stuk kunnen buigen, is toch wel wat netter en schild een hoop laswerk:p.

Fantaman
01/05/2010, 18:51
...of ze het uit een stuk kunnen buigen, is toch wel wat netter en scheeld een hoop laswerk:p.
+1:loco:

buldogo2
04/05/2010, 14:22
Gisteren even met mijn baas gebrainstormd over mijn inlaat, en waren het er beide over eens dat het waarschijnlijk makkelijker is om de compleette inlaat uit een stuk te gieten. Aangezien ik zoals verwacht niets gehoord heb van de pijpenbuiger lijkt me dit een mooi idee:thumb:.

Verder heb ik een Megasqurde II gekocht (2e hands van een 924 liefhebber). Deze verwacht ik vandaag of morgen binnen te krijgen.

Moet daar wel even goed naar kijken want is een trancistor doorgebrand, maar da moet wel goed komen. Ook moet ik zelf een ingang configureren voor de extra gasklep die met een servo aangestuurd word in mijn TB's.

Al met al...zit er eindelijk toch nog wat voortgang in8-).

buldogo2
04/05/2010, 17:26
Net factuur binnen gehad voor de flensen te watersnijden...150E inc. Op zich nog redelijk te doen, maar tel daar de buizen bij op en het word een te duur grapje. Bij deze word het dus 90% zeker gietten:loco:

Frenske
04/05/2010, 18:33
en daar denk je goedkoper mee uit te zijn? Verkijk je niet op de nabewerkingen van gietstukken!

buldogo2
04/05/2010, 19:05
en daar denk je goedkoper mee uit te zijn? Verkijk je niet op de nabewerkingen van gietstukken!

Het nabewerken kan ik zelf doen (frezen draaien zowel cnc als conventioneel).
Het enige probleem is dat ik een goede mal moet maken, en dat kan wel weer duur worden.

Moet het nog even goed uitzoeken dat wel;-). Mocht dit ook veel te duur worden dan ga ik het toch uit 10 stukjes maken en aan elkaar tig lassen...dan kost het me (misschien) alleen materiaal. Had het alleen liever uit minder stukken gehad. Al die lasnaden gaat er zo aan elkaar gebakken uit zien:Cry:.

buldogo2
06/05/2010, 18:17
Vandaag eindelijk mijn MS-II binnen gekregen. Is er helaas erger aan toe als ik verwacht had (slecht soldeer werk id.) Maar dat lossen we deze week wel even op.

Met andere woorden, de electronica kan ik nu alvast in orde gaan maken inclusied programma wijzigingen voor 2e gasklep ed.8-). Kan ik ook gelijk een draadschema gaan maken voor het nieuwe deel van de kabelboom:Cry:.

M.B.H.
06/05/2010, 20:02
en gewoon lekker door gaan :thumb:

Fantaman
06/05/2010, 21:01
ach houd je van de straat zullen we maar zeggen:loco:

-Bassie-
08/05/2010, 21:14
oude ms van martijn??

verder mooie vorderingen :thumb:

buldogo2
08/05/2010, 22:59
oude ms van martijn??

verder mooie vorderingen :thumb:

Jep, vandaag halve dag besteed aan doormeten en soldeer punten in orde maken. Maar denk dat i nu weer goed is. Binnenkort even een test print maken:p.

Maar eerst even op vakantie. Donderdag met de bike naar de eiffel tot zondag. Even lekker stoom afblazen8-).

Fantaman
09/05/2010, 18:50
Maar eerst even op vakantie. Donderdag met de bike naar de eiffel tot zondag. Even lekker stoom afblazen8-).

jij bedoeld lekker uitwaaie8-)

buldogo2
11/05/2010, 15:09
jij bedoeld lekker uitwaaie8-)


Inderdaad, weersvoorspelling ziet er niet al te best uit:Cry:

buldogo2
24/05/2010, 17:02
Zo, daar zijn we weer...eiffel was goed bevallen, alleen wegen stukken aan de motor 2 dagen eerder terug gemoeten. Het weer was de eerste dag wat klote, maar de omgeving en de wegen daar maakte echt veel goed. Evenals het bier savonds8-):thumb:

http://picasaweb.google.nl/101590029865363654364/EiffelMitZx6r#

Nu moet ik eerst de motor weer in orde maken, en de achterstand op school ed wat inlopen, en dan kunne we weer verder met de injectie van de porsche:p

Fantaman
24/05/2010, 21:26
oo god ik zie het al voor me, met z'n alle op het kruispunt ''ja waar moeten we nouw heen?''

ziet er wel uit als een gezelig zooitje en zag ik dat nauw goed, allemaal kwalijkzaakies?

buldogo2
07/06/2010, 15:31
oo god ik zie het al voor me, met z'n alle op het kruispunt ''ja waar moeten we nouw heen?''

ziet er wel uit als een gezelig zooitje en zag ik dat nauw goed, allemaal kwalijkzaakies?


Viel wel mee, de voorste had navigatie bij:whistle:. En was inderdaad rete gezellig, inderdaad alleen maar kawa zx-6r en8-)

Heb btw met me leraar afgesproken dat we volgende week of de week er op mijn inlaat gaan freezen:thumb:

buldogo2
22/06/2010, 21:38
Ik heb een beetje slecht nieuws...Eigelijk had ik deze week gepland om de inlaat te gaan CNC freezen op school. Echter sta ik er niet zo erg goed voor wat mijn theorie tentamens betreft...

Dat had niet zoeen heel groot probleem hoeven zijn. Maar zijn broer is mij nu aan alle kanten aan het ondersteunen in de vorm van bijles tips triks en slijmen bij leraaren. Om er maar voor te zorgen dat ik het alsnog ga halen dit jaar.

Dit betekend dus dat ik het niet kan maken daar op me gemakje aan de CNC bank te gaan staan:whistle:. En ik kan het mezelf ook niet veroorloven uiteraard.

Wel ben ik bezig geweest met de "inlaat" box (alweer). Omdat ik het niet echt zag zitten dat het te maken was. Komt nog is bij dat ik die inlaat pijp die ik er aan getekend had echt supper lelijk stond en veel te krap langs de rempomp ging.:doh:

Heb ook al contact gehad met een 3D printer om te kijken wat het kost om mijn nieuwe ontwerp te printen (oude kon niet geprint worden). En dat komt dan uit op +/- €520,-...:shocked:.

Goed, weer genoeg gekletsd. Hieronder wat plaatjes.

Fantaman
23/06/2010, 09:14
500 euro, nou dan kan je het netzo goed zelf proberen te maken:doh:

buldogo2
23/06/2010, 19:44
nouja, het probleem is dat ik dan 500E betaal voor de mal, dan moet ik daarvan een negatieve mal maken...en daarvan dan weer het carbon onderdeel:whistle:.

Dus tegen de tijd dat ik klaar ben...zit ik ws tege de 8 a 900E aan:p.
Maar ik heb een tip gehad van een leraar van me betreffende het 3D printen. En dat zou aanzienlijk goedkoper moeten zijn:thumb:

buldogo2
24/06/2010, 16:15
En ik heb de nieuwe factuur binnen gekregen. Aanzienlijk goedkoper en heb de beste man dan ook een GO gegeven om het te maken:loco:

buldogo2
25/06/2010, 21:34
Kan niet wachte :redface:

Fantaman
26/06/2010, 15:21
leuk maar ik zie 8 injector zitten?
in de kop met brandstof-rail en op de gasklephuizen.

en hoe het je het aanzuig gedeelte geplant?

buldogo2
26/06/2010, 17:08
Klopt, en wat bedoel je met aanzuig gedeelte?

Fantaman
26/06/2010, 17:53
het stuk vanaf het spruitstuk tot en met waar je de lucht vandaan haalt, of zet je gewoon een filter onder het spruitstuk

buldogo2
26/06/2010, 19:17
ow op die fiets...nja, daar had ik tot vanmiddag alleen maar wat hersenspinsels voor. Die heb ik nu als conceptje in 3D staan, maar moet nog een heel end verder uitgewerkt worde (weer zoeen leuk carbon product...) zal strax als ik thuid ben wel even fototje plaatsen. Maar idd er komt niet zomaar een filter onder op naast da warme blok;).

buldogo2
26/06/2010, 22:29
Zoals belooft:loco:

Aan de linker en de rechter kant zitten de aansluitingen die aan een pijp komen naar de voorbumper (voor ram are/koude lucht).

Die pijp die er dwars doorheen loopt naar onder is de aansluiting naar de turbo, of naar de inlaat als je/ik geen turbo gebruik:thumb:

Fantaman
27/06/2010, 10:08
leuk symmetrisch,
dus als ik het goed begrijp gaat daar je luchtfilter in en stroomt de lucht er aan de zijkant in omhoog door het filter en dan door de pijp er weer uit

trouwens is fiberglas niet goedkoper als carbon zijnde?

buldogo2
27/06/2010, 17:40
leuk symmetrisch,
dus als ik het goed begrijp gaat daar je luchtfilter in en stroomt de lucht er aan de zijkant in omhoog door het filter en dan door de pijp er weer uit

trouwens is fiberglas niet goedkoper als carbon zijnde?

Klopt volledig, En die ingangen aan de zijkanten komt ook weer een buis aan die naar een inlaat in de voorbumper loopt.

Fiberglas is inderdaad een heel stuk goedkoper, maar ook een stuk minder mooi, licht en sterk :redface:.

Maar het ontwerp is nog niet af zoals ik al aankaarte, dit is even een snel conceptje, waarschijnlijk gaat het geheel een stuk minder vierkant worden. En er komt nog een luchtsluis onderlangs om de warmte van de radiator/intercooler naar de motorkap te lijden. (waar dan dus een are scoop op komt)

Maar ik ga me eerst richten op de inlaat. Dat is gelijk een goede oefening. Mocht het zo zijn dat het gewoon niet te doen is dat carbon...dan kan ik voor de luchtbox altijd nog beslissen om er wat anders mee te doen (kunststof gieten bijv.)

Net btw even ruim 300km gereden met de 924. Autootje houd het goed, zelfs met deze ondraaglijke hitte. Op de terug weg zelfs even 210 @ teller aangetikt. En dat met alle ramen vol open:thumb:

Fantaman
28/06/2010, 05:58
ja 160 met de ramen open en het waait lekker eenmaal thuis was stik heet:heh:

buldogo2
28/06/2010, 16:21
En het 3D printen is begonnen:loco:

Filmpje van het eerste stukje, hier is was i al min. 6uur bezig. Geschatte tijd per helft is 30 uur. Dus vrijdag kan ik het op gaan halen:thumb:.


http://www.youtube.com/watch?v=5FkGlVp3YvM

Fantaman
28/06/2010, 16:42
zit daar geen dual core in:loco:, dit duurt echt lang:shocked:

buldogo2
28/06/2010, 23:06
Hahaha, denk niet dat i daar veel mee op zou schieten, hij print in lagen van 0.1mm dik. En trekt ook lijntjes van 0.1mm breed. Aangezien het een servo motortje is en hij vrij secuur zijn positie continu moet bepalen...Zal het niet veel sneller kunnen helaas.

Margoed, het is niet dat je er bij moet blijven staan ofzo:whistle:

Fantaman
29/06/2010, 16:49
ja als je snel wilt kan je het beter cnc frezen, dan is het binnen een paar uur klaar.

elke keer een laagje van 0,1mm schiet niet op:doh:

ging laatst al mijn films kopieren, zou 4 uur duren (uiteindelijk 3,5), hoef je ook niet bij te blijven gelukkig:heh:

buldogo2
30/06/2010, 21:15
ja als je snel wilt kan je het beter cnc frezen, dan is het binnen een paar uur klaar.

elke keer een laagje van 0,1mm schiet niet op:doh:

ging laatst al mijn films kopieren, zou 4 uur duren (uiteindelijk 3,5), hoef je ook niet bij te blijven gelukkig:heh:


Hahaha ja dat klopt, maar laten cnce van zoeen groot onderdeel als dit kost gruwelijk veel materiaal. En machine kosten. Dan zou ik dit ook wel grotendeels voor niets kunnen doen. Maar aangezien het een mal is vond ik het een beetje onzin om hier zo veel programeer tijd in te steken (toch snel een uurtje of 10 voor mij, da betekend +/- 150E).:loco:

Fantaman
01/07/2010, 16:39
ach zolang er geen haast is zou ik het ook op de goedkoopste manier doen.

ik heb ook z'n project, mijn klok. al jaren en jaren ligt er een vel hier om een klok van te maken, van de week is eindelijk een microcontroller besteld om de ledsje te gaan aansturen dus einde van het jaar meschien eindelijk klaar om alle ledjes op de velg te maken enz..:heh:

buldogo2
01/07/2010, 17:56
Ook een leuk project:-).

Maar inderdaad. Heb in de schuur ook nog een half verlaten project staan waar ik gewoon nog een beetje tijd in moet steken om het af te maken. En ms 200E. Maargoed....Tijd, geld en prioriteiten spelen altijd een grote rol met dat soort dingen:loco:

PS, ja het is een oude honda mtx-sh (brommer)

Fantaman
01/07/2010, 18:25
ja bij ons staat de schuur vol met 924 onderdelen en mijn brommer, bijna een jaar oud maar moet er bijna vaker aan sleutelen dan mijn 924 :shocked:
gelukkig is het altijd iets kleins en meestal binnen 15 of 30 opgelost, wordt je ook moe van, kwaliteit van het chineze ijzer is echt slecht:doh:
carb niet fatsoenlijk af te stellen nu de begrensring eruit is, jaja gaat ie wel 3 kmh harder door:loco:
maar trekt beter in top toeren en ja een snor trekt me eruit bij het stoplicht, die moet ik later op topsnelheid inhalen:doh:
dus er komt 125cc onder, gaat ie 80 of 100 weet nog niet welke tandwielen ik ga bebruiken en zit nog een beetje te tobben hoe ik hem ga begrensen, politie komt er pas achter dat ie te hard kan als ze technies onderzoek gaan doen. de begrenser zullen ze nooit vinden muhaha
1 druk op de knop kan ie erop, en maar 1 manier om hem onbegrenst te starten:whistle:

buldogo2
03/07/2010, 23:40
haha, en zo blijf je bezig;) wel leuk zoeen 4T blokje:).

Ik heb vrijdag mijn lucht inlaat opgehaald, moest nog wel even ondersteunings materiaal er uit peuteren. Maar wat er daarna uit kwam :shocked:.

Ruwheid valt op zich ook redelijk mee, dus hoef niet veel te plamuren. Waarschijnlijk alleen spuit plamuur der op glad schuren en een lak er over en die polijsten.

-Bassie-
04/07/2010, 00:49
Wow dat ziet er echt gaaf uit:shocked:

924turbo2
04/07/2010, 07:30
Nice !

-cees-
04/07/2010, 11:04
Mooi werk hoor. :thumb:

buldogo2
04/07/2010, 18:56
Thnx, margoed dit is dan ook iets wat gewoon uit een printertje komt, kan wijnig fout aan gaan:P Volgende stap is het carbon product. Daar moeten jullie wel even geduld voor hebben. Want voorlopig heb ik daar geen tijd voor.

Eerst moet ik me tentamens nog afronden, uren inhalen voor me werk die ik door tentamens mis gelopen heb. Een nieuwe uitlaat onder de P hangen. Nieuwe achter rem schoenen monteren. Injectoren rijnigen en bugies vervangen. Nieuwe rubers op de injectors zetten. En van de zon genieten 8-).

924turbo2
04/07/2010, 20:12
ga je een standaard 924 kop gebruiken of die van een turbo ?

M.B.H.
04/07/2010, 20:20
Thnx, margoed dit is dan ook iets wat gewoon uit een printertje komt, kan wijnig fout aan gaan:P Volgende stap is het carbon product. Daar moeten jullie wel even geduld voor hebben. Want voorlopig heb ik daar geen tijd voor.

Eerst moet ik me tentamens nog afronden, uren inhalen voor me werk die ik door tentamens mis gelopen heb. Een nieuwe uitlaat onder de P hangen. Nieuwe achter rem schoenen monteren. Injectoren rijnigen en bugies vervangen. Nieuwe rubers op de injectors zetten. En van de zon genieten 8-).

gelijk heb je alles op zijn tijd .:-)
Maar het is veel beloofend :thumb:

buldogo2
04/07/2010, 21:09
ga je een standaard 924 kop gebruiken of die van een turbo ?

Het plan is om een 924 turbo blok te gebruiken(het liefst zou ik een complete 924 turbo zien te kopen...), het liefst met een 968 bak en dif. Maar die mogelijkheid moet ik nog wat beter uitzoeken. Inc. de voor en nadelen aangezien die niet goedkoop zullen zijn.



gelijk heb je alles op zijn tijd .:-)
Maar het is veel beloofend :thumb:

Dankje:), en ja helaas moet je soms prioriteiten stellen. :yield:

924turbo2
05/07/2010, 07:10
Je weet toch wel dat de inlaat aansluiting van een 924 anders is dan van een turbo ?

Een 924 spruitstuk past dus niet op een turbo en anders om.

Dit geldt voor zowel de inlaat- als het uitlaatspruistuk.

buldogo2
05/07/2010, 07:42
Dat weet ik, de kop die ik ingetekend had was van een 924 turbo:thumb:. Met veel dank aan een zeker forum lid8-)

924turbo2
05/07/2010, 16:28
ok, prima, zou zonde zijn als al het werk voor niks is ;-)

Turbo kop van Martin is trouwens te koop.

buldogo2
08/07/2010, 21:39
ok, prima, zou zonde zijn als al het werk voor niks is ;-)

Turbo kop van Martin is trouwens te koop.


Ja da is ook zo:thumb:.

Turbo kop alleen heb ik niet veel aan, tenzij ik ergens een compleet goed onderblok voor wijnig zou kunnen kopen natuurlijk. Dan word het intresant;-).

924turbo2
09/07/2010, 13:48
ik heb wel een turbo onderblok voor je !

buldogo2
09/07/2010, 13:51
ik heb wel een turbo onderblok voor je !

Als die compleet is met koppeling dinamo beugel en heel die meuk, voor een mooie prijs, en de zuigers ed nog redelijk tot goed zijn. Klinkt da goed. Ik weet al een compleet onderblok te koop voor 250 namelijk, maar daar is de staat wat dubieus van.

Net btw nieuwe midde demper en einddemper gekocht samen met remschoenen en pakkingen, bugies en heel die meuk. Prijs viel me weer veel mee met 290 E:thumb:.

Nu nog wachte op de onderdelen die ze daar niet konde kreige en ik bij porsche heb moeten bestelle...daar zijn ze wat minder gul met der korting en prijzen namelijk:Cry:

924turbo2
09/07/2010, 14:31
dynamobeugel wel, koppeling heb je niks aan , is anders van een 924 turbo. Dit omdat de as van transaxle van een turbo dikker is en dus ook een andere bak .

Je kan beter je standaard 924 koppeling behouden.

buldogo2
09/07/2010, 14:38
dynamobeugel wel, koppeling heb je niks aan , is anders van een 924 turbo. Dit omdat de as van transaxle van een turbo dikker is en dus ook een andere bak .

Je kan beter je standaard 924 koppeling behouden.

Nee want wil op ze minst een turbo bak er in gooien met de dikkere as, En zit te overwegen om er een 968 bak in te bouwen met LSD, er gaat nogal wat vermogen en hopelijk vooral koppel op de as, bak en koppeling komen. Margoed, je weet voor hoeveel ik er aan kan komen. Je kan me een leuk aanbod geven over PM. Houd wel in gedachte dat ik pas ergens eind deze maand pas geld en tijd heb hiervoor. De orgineele porsche onderdelen waren duurder als verwacht;-). Moet wel zegge dat ik er een mooie rondleiding door de werkplaats voor gehad heb:P. En even een keramische schijf vast gehad van 3600E. Echt mega mooi en super licht!!

buldogo2
09/07/2010, 15:09
PS

Ik had me tentamens gehaald dus mag met vlag en wimpel over naar volgend schooljaar gelukkig :D. Met andere woorden, tijd heb ik nu zat (A). Lekker vakantie.

Fantaman
09/07/2010, 17:47
eeenigste nadeel van keramisch is dat het heel bros, heb trouwensw wel een remklauw op een bokje gemaakt, formaat XXXXL wat j ook onder race wagen vind, ook met z'n joeker van een schijf, hellaas niet de keramische versie
minimaal 18 inch velg voor nodig, steek dat eens onder een 924:doh:

924turbo2
09/07/2010, 18:12
Kaal onderblok wil ik 250 voor hebben. Het is een gereviceerd blok met overmaat zuigers. De zuigerveren heb ik echter nog niet er nieuw bij gekocht en zal je dus zelf moeten kopen. Blok gaat niet voor minder weg, dan hou ik het liever als reserve. Ligt niet in de weg.

buldogo2
09/07/2010, 18:27
Kaal onderblok wil ik 250 voor hebben. Het is een gereviceerd blok met overmaat zuigers. De zuigerveren heb ik echter nog niet er nieuw bij gekocht en zal je dus zelf moeten kopen. Blok gaat niet voor minder weg, dan hou ik het liever als reserve. Ligt niet in de weg.

hmmm klinkt goed. Ik ga nog wel even kijken bij de beste man die hem compleet met koppeling ed. heeft. als dat echt nix is dan weet ik je te vinde ;). thnx voor het aanbod iig!

buldogo2
09/07/2010, 21:15
Ow btw, vandaag aan het lijmen, spuiten en schuuren geweest...Het materiaal lijkt alleen broser als ik dacht. Het zuicht de filer naar binne alsof het een spons is:doh:. Heb er nu een hele spuitbus op zitten (uiteraard laagje voor laagje opgebouwd en het kunstof behandeld met kunstof primer).

En nog moet er meer op. Heb het nu een heel stuk terug geschuurd. En het begind al ergens op te lijken...maar er gaat nog veel werk in zitten :Cry:.

A fijn, hier een slecht fototje

924turbo2
09/07/2010, 21:41
Om je alvast te laten wennen aan de extra pk's:

[ame]http://s152.photobucket.com/albums/s183/BassGT3/?action=view&current=6a4445cb.flv[/video]

buldogo2
09/07/2010, 22:48
Heys die ken ik:P die kerel zit ook op het 924board. Wel mooi he, kan alleen maar hopen dat de mijne beter word dan dat :loco:.

Hij heeft wel een klein deeltje aan de motor gedaan van wat ik er mee van plan ben. Enige nadeel is dat i em echt gebouwd heeft voor de racerij. En dus gruwelijk rommelig is en onafgewerkt. De mijne moet ook lekker rijde op de weg en er netjes uit zien. hmmm. Moet goed komen:whistle:.

buldogo2
11/07/2010, 16:45
Zo, vandaag weer flink aan het schuren geweest. Na dat ik er nog een bus filler op gespoten had:heh:.

Het begint nu ook eindelijk ergens op te lijken:-).

Verder even gepast met de orgineele bevestigings rubers van kawasaki. En moet zegen. Als ik het zo zie...begin ik er steeds meer zin in re kreigen om mijn carbon eind product in hade te hebben:loco:

M.B.H.
12/07/2010, 06:54
Ziet er goed uit:-)ja gedult is soms moeilijk ;-)

924turbo2
12/07/2010, 07:25
Ziet er top uit !!!

En wanneer moet dit allemaal op je auto zitten ?

dopre
12/07/2010, 07:40
mooi werk

groeten dopre

Fantaman
12/07/2010, 17:33
Verder even gepast met de orgineele bevestigings rubers van kawasaki. En moet zegen. Als ik het zo zie...begin ik er steeds meer zin in re kreigen om mijn carbon eind product in hande te hebben:loco:

jij niet alleen:shocked:

Frenske
12/07/2010, 17:50
Mag ik iets vragen? Loopt de verhouding van de (centrale)luchtinlaat met de inlaatkeleken niet ietwat mank? De gaten lijken me gelijkwaardig waardoor de (centrale) inlaat een remmende werking kan vormane?

buldogo2
12/07/2010, 18:16
Thnx allemaal:-).

En, nja...zoals ik al zij. Ik ben op zoek naar een oude ("gare") 924 turbo. Dus er is nog niet echt een auto waar het op komt te zitten:Cry:.

Ben ondertussen hart op zoek (en aan het sparen:heh:) daarvoor. Maar ik wil toch wel tege de winter ergens op ze minst het blok 99% af hebben.

Frenske, Je hebt 100% gelijk wat de inlaat betreft. Als het een NA was. echter gaat deze geblazen worden. En dus is de dia van de sentrale lucht inlaat de zelfde dia als de uitgang van de turbo;-).

Vanmidag even aan het sluitelen geweest aan de gasklephuizen. Moetten spacers tussen komen en de stang voor de secundare gaskleppen moet verlenkt worden (daar komt dus gewoon een nieuwe voor).

Goed, foto's zegen meer als 1000 woorden8-).

Net als het plaatjes:p

dopre
13/07/2010, 19:11
goed bezig !!!

proficiat

gr dopre

buldogo2
15/07/2010, 15:43
Dank jewel dopre,

Vanmidag de achter remschoenen ed. vervangen en alles netjes afgesteld. De P heeft nog nooit zo goed geremd sinds wij hem hebben:shocked:.

Ook gelijk een andere aansteker ingebouwd en nieuwe bugies er in gedraaid. Electrisch deel van het contact slot had ik van de week al vervangen. Nu alleen de nieuwe uitlaat er nog onder en ze rijd weer als nieuw :p.

buldogo2
20/07/2010, 12:18
Nieuwe uitlaat hangt er ook onder, en ik moet zeggen...Wat een verschil zeg. Ze heeft nog nooit zo mooi geklonken in ons bezig. Gelijk ook een hele hoop rare ratellende geluiden weg. Motortje loopt veel beter enz enz. Ook gelijk de binnen spiegel opnieuw goed vastgelijmd aan de ruit en het lampje van de klok vervangen, De knop van de versnelingspoot vastgelijmd en het interieur goed schoon gemaakt.

Echt een genot weer om er in te rijde nu:thumb:

Verder ben ik nog altijd aan het schuren aan de inlaat...echt een rot werkje om deze helemaal netjes glad te kreigen:Cry:. Maar het begint ergens op te lijken.

Maandag word het glasvezel ed besteld en dan moet de mal/plug dus af zijn.:loco:

Fantaman
20/07/2010, 18:43
jaja hoop werk maar het eindresultaat zal het wel waard zijn:-)

buldogo2
23/07/2010, 11:33
Dat weet ik wel zeker, heb pas ook even een overzichtje gemaakt van de blok onderdelen die ik wil hebben en de kosten (hoog ingeschat). Moet wel zeggen...daar zakte me moet wel een beetje van, maar ik laat me niet tegen houden door die 4 nulletjes...:p

Cor 944
23/07/2010, 12:29
vier nulletjes is voor niks.:whistle:

-cees-
23/07/2010, 14:25
vier nulletjes is voor niks.:whistle:

Hangt ervan af waar de komma staat. ;-)

Cor 944
23/07/2010, 14:57
Hangt ervan af waar de komma staat. ;-)

ook dat maakt niet uit.
waar je de komma ook zet, tussen ,voor of achter die nullen.
0000 is gewoon voor niks.:whistle:

buldogo2
26/07/2010, 13:00
En zet er nu maar is een 1 voor :whistle:. Werd er bijna door ontmoedigd.:p.

Vandaag word btw al het materiaal voor de mal besteld.8-)

Zit alleen nog altijd met het "grote" probleem dat ik nog altijd niemand gevonden heb die de alu. inlaat bochten kunnen buigen...:frown:

jimfrey944
26/07/2010, 18:17
je zou het hier kunnen proberen
ik heb er goede ervaringen mee
ze doen echt alles met aluminium
misschien niet in je buurt maar beter iets als niets
http://www.bakker-framebouw.nl/products

buldogo2
26/07/2010, 18:56
je zou het hier kunnen proberen
ik heb er goede ervaringen mee
ze doen echt alles met aluminium
misschien niet in je buurt maar beter iets als niets
http://www.bakker-framebouw.nl/products

He, das een goede. Nico had ik nog helemaal niet aan gedacht:doh:. Bedankt die ga ik proberen:thumb:.

jimfrey944
26/07/2010, 21:04
die Nico bakker wereld beroemd in nederland
zelfs in tilburg kunnen ze hem
Hij woont/werkt hier om de hoek
als ik eens iets voor je kan betekenen hoor ik dat graag

Cor 944
26/07/2010, 21:59
niet alleen in nederland,maar over de hele wereld bekend

daar kom ik ook vaak bij nico,
we laten daar ook veel velgen repareren.
was er vorige week nog.
het bedrijf zit bij ons hier in heerhugowaard.;-)

jimfrey944
27/07/2010, 08:22
dat hij bekend was in nederland wist ik wel
maar dat van over de hele wereld wist ik niet:redface:
maar in ieder geval denk ik wel dat hij kan helpen
ze waren laatst een bmw aan het ombouwen naar aluminium
totaal de zelfde motor maar dan helemaal alu zag er schiterend uit

buldogo2
27/07/2010, 15:56
Nomaals hartelijk dank voor de info en steun!

Ik heb zojuist een mailtje weg gestuurd, en ben al aan het bidden voor het beste :lie:.

De beste man is inderdaad een "legende" in binnen en buiten land, en dan voornamelijk in het frame bouwen voor motoren.

buldogo2
28/07/2010, 11:12
Goed nieuws!

Ik heb net een mail terug ontvangen van Nico, en hij ziet geen problemen en kan het wel maken. Moet alleen nog even gedult hebben voor de prijs ed want ze hebben vakantie.

Deze jonge is blij :p. Weer een probleem minder.

Fantaman
28/07/2010, 17:26
stukkie bij beetje kom je er wel :mrgreen:

buldogo2
29/07/2010, 12:54
stukkie bij beetje kom je er wel :mrgreen:

Jaja, ik zou toch wel wille dat ik zo even 15k op de planken had liggen slingeren ergens, dan hat het al een stuk sneller gegaan :loco:.

Wel is het polyester materiaal onderweg:thumb:. Ook dat was weer een rip uit me lijf:heh:

buldogo2
30/07/2010, 17:50
Zo, vandaag weer fultime aan het schuren geweest...en eindelijk de lak laag er op kunnen zetten :heh:.

Ook is het polyester spul binnen gekomen, ik mis alleen de was nog...

Margoed, een paar fototjes van de plug dan. Ik moet deze nog terug schuren met korrel 600 en er blanke lak over zetten, en die moet ik weer polijsten...Maar ik kan mezelf er nu al in zien:loco:.

M.B.H.
30/07/2010, 18:11
het betere werk :thumb:

Fantaman
30/07/2010, 18:15
het mooie werk:thumb:

buldogo2
02/08/2010, 22:42
thnx all!!

bij deze dan een mini update,

De blanke lak zit er op en heb hem gedeeltelijk al gepolijst (alleen de groffere delen). Niet dat je veel verschil ziet als zonder de blanke lak, maar nu is i wel wat degelijker :thumb:.

Als het goed is komt morge de wax binnen dus dan kan ik beginnen met de mal8-)

buldogo2
03/08/2010, 16:35
Vandaag weer is wat kleine mankementjes opgelost aan de porsche.

Heb er een nieuwe antenne in gezet (hadden er nog 4 liggen dus kon kiezen).
Dikkere olie er in gedaan (15w 50 in plaats van 10w 40)
Water bijgevuld
Stationair toerental afgesteld
Achterruit rubber ingesmeerd met speciaale vloeistof die het rubber zacht maakt(40E per 60ml XD).

En de grootste verbetering...Het terugslagklep van de rembekrachtiging schoon gemaakt...Voor het eerst sinds we de P hebben...hebben we nu rembekrachtiging XD. Wat een beademing dat wel niet is:).

Verder is me wax binnen gekomen en kan ik gaan beginnen aan de mal.

dopre
03/08/2010, 16:48
mooi zo,

Ik ben benieuwd naar een foto van het acterruitraamrubber.
Heb je dit terug goed gekregen?


Gr dopre

buldogo2
03/08/2010, 17:35
mooi zo,

Ik ben benieuwd naar een foto van het acterruitraamrubber.
Heb je dit terug goed gekregen?


Gr dopre

Ik zal binnekort een x kijken of ik een foto kan maken.

Het is wel appart spul, de rubber was knoerthard en vervormt. Een paar druppels van dat spul op mijn vinger en over de rubber gewreven. En je zag bijna letterlijk de rubber weer terug soepel worden en zijn originele vorm weer redelijk aannemen. Of de rubber niet meer lekt is even afwachten op een goede harde regenbui:loco:

BlueSkyraider
03/08/2010, 20:20
en hoe heeft jouw vinger de lubricatie doorstaan? :whistle:

buldogo2
03/08/2010, 22:32
en hoe heeft jouw vinger de lubricatie doorstaan? :whistle:

Die zitten er nog aan, als je dat bedoeld:lie:.

Verder heb ik een groot deel van de avond weer is in de schuur doorgebracht. En het enige wat ik tot zo ver gedaan heb is de gaten dichtgeplakt en de plug stevig vast gezet op een glasplaat:Cry:.

Heb ook is zitten kijken waar ik de deel naad wil hebben...en ook dat gaat erg leuk worden om te realiseren:doh:.

Al met al gaat er dus weer is veeeel meer tijd in zitten als je denkt:loco:

924turbo2
04/08/2010, 08:24
Nu nog dat 'Porsche' plaatje van je spruistuk overzetten voor de finishing touch :-)

buldogo2
04/08/2010, 14:29
ghehe, pas als het carbon product dusdanig netjes is gelukt dat deze de naam porsche waardig is;).

Net overigens een mailtje terug gehad van Nico...4 90grade bochten met de benodigde specs (deze moet ik dan dus wel op maat zagen nog) kosten me 170,00 ex BTW... Daar gaat weer een rib of 2 uit me lijf...als het zo door gaat houd ik geen ribben meer over:doh:

jimfrey944
04/08/2010, 21:50
wel mooi dat ze gemaakt kunnen worden beter duur als niet te koop

dopre
04/08/2010, 23:07
maar wel een gespierde 924;-)

buldogo2
04/08/2010, 23:30
ghehe, allemaal waar...alleen probleem is dat er zo nu en dan ook wat geld moet naar mijn menselijke vriendin. En dat hotel in scheveningen waar ik nu in een enorm lux bed lig naar een 40" tft te kijken...moet toch af en toe der zin geven;). mja daar gaat me inlaat voor deze maand XD. (margoed ook dat is het waard natuurlijk;))

jimfrey944
05/08/2010, 11:22
a een vriendin dat komt mooi uit als je zelf ribben tekort komt;-)

Fantaman
05/08/2010, 20:12
ja kan je een paar ribben van har lenen:eyebrows:

ik ben zelf ook met een projectje bezig, je kan niet zien dat er al bijna 2 uur werk in zit:doh:
dusja, gaan nog een hoop uurtjes in dit inlaatje zitten

buldogo2
05/08/2010, 21:03
hahaha, zo is dat.

Wat de inlaat betreft...dat is echt een gevalletje van 1 stap voorwaards...en 3 terug XD. heb je het ene probleem opgelost...staan er weer 2 nieuwe. Moet nu een opstaande rand op de mal maken zonder hem op de mal vast te mogen zetten, en er mag ook geen naad tussen zitten en stevig genoeg zijn om te lamineren...en spiegel glat...heeft me ondertussen ook al 2 dagen piekeren gekost. Blijft leuk...zelf dingen ontwerpen en maken... ;p

buldogo2
31/08/2010, 23:16
Kleine update,

Wegens motor vakantie en begin van school niet veel verder gekomen, maar er is nog vooruitgang:whistle:.

Heb ondertussen de opstaande rand gemaakt, moet hem nog wel afwerken maar dan is het geheel ook echt klaar voor glasvezel :thumb:.

Verder heb ik vanmiddag een mail weggestuurd met de GO voor de bochten van het inlaat spruitstuk te maken. Moet alleen nog een officieel offerte binnen krijgen en het geld betalen. En dan verwacht ik die wel binnen 2 weken binnen.8-)

Ook heb ik al weer met de leraar gesproken over mijn cnc deel en daar gaan we naar alle waarschijnlijkheid volgende week naar kijken/ het ding maken.

Verder ga ik een deze weken even een metaal bedrijf mailen voor het uitleseren van de aansluiting van de inlaat op de kop. Moet hiervan alleen nog even dubbel checken of de dimensies kloppen van de schroefgaten ed.

Ook ben ik al een globale opzet en plan aan het opzetten voor de aansturing van de servo motor voor de 2e gasklep. En is de verlengde as waar de kleppen aanzitten ook al in de maak.

Het gaat er naar uitzien dat de inlaat niet al te lang meer op zich laat wachten.:-)

Fantaman
01/09/2010, 18:16
kijk das heel mooi nieuws:thumb:

buldogo2
07/09/2010, 22:58
Nja, ik heb weer is goed nieuws...en ik heb slecht nieuws.

Het goede nieuws is, ik heb de bochten binnen.
Het "slechte" nieuws is...ze krabbelde toch nog terug wat betreft het kunnen leveren van de specs. die ik wou hebben. Dus nu heb ik "standaard" las bochten in plaats van opmaat bochten.

Dit betekend uiteraard dat ik mijn ontwerp weer aan heb moeten passen :heh:, En om toch nog ongeveer aan de zelfde posietie en lenkte van de runners te kunnen komen, heb ik er 2 rechte stukjes buis bij moeten moddeleren. Wat dus weer betekend dat ik extra buis moet gaan kopen, en dat ik 8 extra lassen ga kreigen die anders niet nodig geweest waren... Ik hoop dus dat dit nog een beetje netjes gaat worden (heb wel een erg goede lasser). Maar het brenkt zoiso dus weer extra kosten met zich mee.

Enige plus punt van het verhaal is dat de bochten nu de helft goedkoper waren :doh:.

Ook is mijn inlaat flens deel voor de TB's nu een stuk complexer geworden om te CNC-en. Omdat de buiten en binnen dia van deze buis weer anders is.

Goede nieuws is wel dat ik het nieuwe CNC programma bijna af heb en als de leraar op school zin en tijd heeft mag ik deze deze week gaan frezen.:-)

Fantaman
08/09/2010, 16:43
de radius van de bochten lijkt mij wat klein, groter had beter geweest. ben erg benieuwt naar hoe het eruit komt te zien