PDA

Bekijk Volledige Versie : De 924 van Solo



KringBlievie
14/07/2012, 16:14
Nou bij deze toch maar eens een Project aangemaakt. Het heeft even geduurd in verband met ziekte en vakantie. Maar hier is hij dan.
Ik heb alles tot nu toe bijgehouden om mijn blog.

Porsche 924 (1978) (http://www.porschesolo.blogspot.com)

Vanaf nu ga ik ook alles hier posten.
Mijn meest recente aankoop is kenteken omlijstingen van het Porsche zentrum Stuttgart :)

Maar daar voor heb ik iets gekocht wat heel wat meer moois bijdraagt aan de Porsche
Namelijk een mooi stuur. Er zat een of ander lelijk after market stuur in die lelijk was in alle opzichten.
Maar nu met heel veel dank aan Martin. Een mooi nieuw stuur.
8718

Verder staat de Porsche er nu zo bij. In de regen :(
8719

De eerst volgende stap is de accu bak af maken. Lekt momenteel waardoor de passagier natte voeten krijgt.

Overigens toen ik het Porsche museum was zag ik deze :)

8720

Uiteraard in perfecte staat. Maar ik vraag me af hoe die kleur heet. Weet iemand dat en eventueel ook waar je die kan kopen.

harry
14/07/2012, 17:24
Fijn dat je weer bent, ik had je al gemist. Wat zijn dat voor ontluchtingsgaten onder de achterklep, bij de onderste foto?
En die vercroomde spiegel ook nog nooit gezien.

Jayke
14/07/2012, 17:58
Dat is het prototype dat Porsche voor VW gemaakt had. Een en ander is daarna (naar mijn mening gelukkig) nog wel veranderd.

LWB
14/07/2012, 21:04
ontluchtingsgaten zijn vervangen door de roosters die in de deursponning zitten.
Stalen velgen*)

jimfrey944
15/07/2012, 09:54
De eerste geleverde 924's hadden ook stalen velgen
Je ziet ook dat er velsranden zitten bij de wiel randen
De kleur is waarschijnlijk gards red

KringBlievie
23/08/2012, 18:55
Ik zit inmiddels met een klein probleem
De porsche heeft namelijk besloten om lekker warm te lopen
Hij is al een aantal keer in het rood geschoten. dus ik dacht dat op te lossen door de thermostaat te vervangen
Nu zag ik toen ik hem eruit haalde dat er iets niet goed was. Dus even in de haynes gekeken en hij stond op zijn uit stand
Dat snap ik nog steeds niet want dan zou hij juist niet moeten oververhitten . maar afijn toch een nieuwe gekocht
89408940
maar hij loopt nog steeds in het rood
Dus even verder gekeken de fan slaat gewoon aan.
en het water pomp zo ver ik kan zien gewoon rond.

Iemand die een idee heeft wat er mis kan zijn?

M.B.H.
23/08/2012, 23:41
Lucht in het koelsysteem

KringBlievie
25/08/2012, 14:36
Hoe ontlucht ik het koelsysteem?
ik dacht met dit dopje
8942

Maar doe ik dat dan als hij loopt (neem aan dat er dan flink wat water uit komt)
of zet ik die gewoon open en vul ik de koelvloeistof bij tot het er daar uit komt?

M.B.H.
25/08/2012, 16:44
Yep afvullen als de motor niet draait motor laten lopen met de kachel op stand heet als je boven de openings temp van de thermostaat zit vullen en dorpje er op

KringBlievie
02/09/2012, 11:29
Inmiddels al weer een tijdje verder kamp ik nog steeds met hetzelfde probleem.
Ik heb geen lucht meer in het koelsysteem zitten en alles lijkt te werken.

Nu zit het zo dat ik deze auto al weer een kleine 3 jaar heb gehad en heel weinig weet van zijn historie. (zou zo maar kunnen dat hij 10 jaar geen onderhoud heeft gehad. Nu ben ik van plan hem een hele grote beurt te gaan geven. Ik hoop dat het misschien het warm loop probleem op lost. Maar het moet hoe dan ook gebeuren. Nu is mijn vraag wat kan ik het beste allemaal vervangen?

Ik zat zelf te denken aan de volgende onderdelen
- Oliefilter
- benzine filter
- v-snaar
- distributie riem
- Kleppen stellen
- Versnellingsbak olie vervangen
- Nieuwe bougies
- nieuwe bobine
- nieuwe verdelerkap

Hebben jullie nog dingen die handig zijn om meteen aan te pakken? Of die ik hiervan beter niet kan doen?

Alvast bedankt

jimfrey944
02/09/2012, 12:02
Nee hoor je lijstje ziet er volledig uit
Bobine zou ik zelf niet doen
Bougie kabels daar in tegen weer wel

KringBlievie
02/09/2012, 12:09
Oke dan schrap ik de bobine.
En de bougie kabels zijn vorig jaar nog vervangen.

Ik heb dit setje gevonden met een spanrol erbij.
Tandriemset BOLK - BOL-F904905 voor uw auto tegen de beste prijs - Motorcompartiment - Distributie / Riem / Rol - Tandriemset - Tandriemset - BOL-F904905 (http://www.mister-auto.nl/fl/tandriemset/bolk-bol-f904905_g307_a999BOL-F904905.html)
Is dat een goede set? de prijs lijkt me verdacht laag. Ik vind op andere sites deze set voor in de 70 euro ziet er verder wel hetzelfde uit

- - - Updated - - -

En ik las in een ander topic dat sommige mensen bij de 944 motor elke keer bij de distriebutie riem ook de waterpomp vervangen. Is dat bij een 924 ook van toepassing?

jimfrey944
02/09/2012, 13:01
Bij de 944 doen ze het omdat de distributie redelijk veel werk is en omdat je er dan toch bij bent
bij een 924 is het 10 minuten werk
Je kan er dus gerust op wachten tot hij echt aan vervanging toe is

KringBlievie
02/09/2012, 14:00
Oke dan doe ik dat :) Thanks voor de info dan ga ik de onderdelen maar is aanschaffen en monteren

dopre
03/09/2012, 20:49
vergeet de motorolie niet.

Maar dat was je vast wel van plan.

Groeten Dopre

KringBlievie
04/09/2012, 20:24
Haha staat inderdaad ook op de planning. Maar bedankt voor het mee denken!

maup
04/09/2012, 20:37
Ik zou zeker even kijken, met een stroboscoop of je ontsteking goed staat, hoort ook bij een grote beurt en kan ook een warmteprobleem veroorzaken denk ik:)

KringBlievie
05/09/2012, 18:53
Dat vind ik ook een hele goede bedankt :)

Ga ik zeker doen

jimfrey944
05/09/2012, 18:57
Dat is idd een goeie
Het kan ook nog zijn dat je vervroeging stuk is

KringBlievie
10/09/2012, 16:48
Ik ben inmiddels al wat bezig geweest, alle filters vervangen en de rotor + kap en de bougie's

Nu ben ik bezig met de distributieriem. Maar ik ik kon er nu mooi bij dus heb ik de water pomp eraf gehaald in verband met het warmte probleem.
Iemand enig idee of ik kan zien, of meten of iets dergelijks of hij nog wel helemaal goed werkt. Hij maakt wel een apart geluidje als je hem draait. Een soort piepend geluidje alsof hij aanloopt. Verder ziet het er uit alsof er niet veel stuk aan kan zijn. Maar ik heb er geen enkele ervaring mee.

Hier wat foto's

9011

9012

9013

9014

jimfrey944
10/09/2012, 18:31
Alleen de lager kan stuk en dan begint hij te lekken als hij niet lekt of speling heeft op de lager is er niets mis mee

KringBlievie
10/09/2012, 18:50
Oke bedankt. Dan denk ik dat hij nog helemaal oke is, en zet ik hem er weer op

KringBlievie
29/10/2012, 23:36
Inmiddels al weer een tijd verstreken.

De grote beurt is helemaal af. De Porsche rijd weer als een trein, maar het warmte probleem is er nog steeds momenteel alleen nog bij het stationair draaien.
Dus dat wordt toch nog een keer goed zoeken. Binnenkort maar eens kijken of de radiateur verstopt is of iets dergelijks. (Kort vraagje: kan het zijn dat ik een thermostaat heb gekocht met een te hoge opening's temperatuur?)

Daar bij komt nog dat de waterpomp lijkt zodra hij draait. (kwestie van nieuwe pakking eronder :) Ik kon de originele pakking nergens vinden dus heb ik de pakking gemaakt van pakkingpapier icm wat vloeibare pakking. Helaas geen geluk, weet iemand misschien ergens een originele te koop?

ptol
31/10/2012, 20:01
Loopt je motor echt warm, of is het alleen de wijzer die in het rood gaat? Ik had dit ook. Dat was een massaprobleem. Als ik mijn koplampen uitzette, ging de wijzer weer in normale stand :)

KringBlievie
31/10/2012, 20:52
Hmh dat is idd ook een hele goede om even te checken. Kan inderdaad goed alleen de sensor zijn die loopt te muiten

Thanks!

KringBlievie
10/11/2012, 22:21
Sinds vandaag trots bezitter van "'De Roze"" Heel erg blij mee :p

9329

Binnenkort maar even een project topic voor aanmaken.

Hij heeft een paar kleine puntjes. Maar is over het algemeen in een goede staat.
Heb erg veel zin in, Ik denk dat ik deze maar even voorrang geef op de rode :)

M.B.H.
10/11/2012, 22:37
Ha daar ben ik blij mee zo blijft ze in beeld veel plezier gewenst met deze dame

KringBlievie
11/11/2012, 00:26
Hartstikke bedankt.

replica
14/11/2012, 20:26
Mooi maar is dat een orginele kleur?
Nog nooit gezien

Veel succes !

jimfrey944
14/11/2012, 21:15
Neen geen orginele kleur

LWB
14/11/2012, 21:24
veel plezier ervan en leuke Toyo!

KringBlievie
14/11/2012, 22:24
Thanks :), Dat is het werkpaard van de familie. Met de porsche erachter merkten we geen verschil. Hij reed net alsof er niks achter hing :p

- - - Updated - - -

Vanavond maar eens onder de Roze Porsche gaan liggen om te kijken of ik erachter kon komen waarom de dynamo niet wil bijladen.

9340

Daar kwam ik al snel achter het probleem. De kabelboom van tussen de dynamo, startmoter en de accu heeft betere tijden gekentd Die is dus aan vervanging toe.

9341

Heeft iemand dit stukje kabelboom misschien nog voor mij liggen? Met de aansluiting en al erbij? Ik zat te denken om een nieuwe te maken. Maar het lijkt mij het mooist om gewoon weer een originele te plaatsen. Mocht niemand die hebben dan ga ik hem toch maar zelf solderen.

harry
15/11/2012, 07:33
De oude mee naar de Boschdienst, en ze maken hem zo na voor je.
suc6

M.B.H.
15/11/2012, 08:30
Neen geen orginele kleur

wel een orginele Porsche kleur alleen niet 924

MarcS911
15/11/2012, 11:55
Ik zou de boom zelf maken. Je hebt dan weer nieuwe 'verse' draden. Stekkers moet verder ook geen probleem zijn. Gewoon zelf doen.

powerflux
15/11/2012, 12:12
Dat jij hem hebt ben ik erg blij mee. Succes!

KringBlievie
15/11/2012, 13:32
Thanks ik ben er ook erg blij mee :)

@marc ik ga het inderdaad zelf doen. Dan weet ik in ieder geval dat het nog lang mee gaat :)

KringBlievie
11/12/2012, 23:19
Zo inmiddels weer een rijdende (en bijladende porsche :)
Na er een avondje onder te hebben gelegen weer uitgevogeld hoe de kabels ook al weer moesten.
(ik had ze eerst verkeerd toen ging de porsche niet meer uit :p dus je kon doorrijden zonder sleutels
daarna twee kabels omgedraaid en alles weer als vanouds)

De roze porsche is inmiddels gedoopt als "De Roze Panter"
Hieronder 2 foto's van de nieuwe kabelboom

9531

9530

Tot nu nog geen lege accu gehad dus so far so good.

Nu langzamerhand op zoek gaan naar nieuwe koppelingsplaten Want de huidige zijn goed versleten

M.B.H.
12/12/2012, 08:07
En zij word dus hij Ha.
mooi man dat het weer gefikst is.

Larry
12/12/2012, 15:02
netjes!

SaddieN
05/01/2013, 22:41
"De Roze Panter"? Gaaf dat je 'm een naam geeft! Zat ik zelf natuurlijk ook aan te denken, en toen had ik meer iets in gedachten van "Pinky" ofzo.

Kabels zien er ook wel netjes uit. Mooi werk en leuk om te zien dat je het oppakt!

KringBlievie
06/01/2013, 12:20
Ja het is een mooie auto, En nog in aardig goede staat. De koppeling is wel echt aan zijn einde helaas :(
Maar voor de rest kan ik eigenlijk geen roest vinden. Bij de rode is dat helaas wel het geval. Dus ik zit er aan te denken de rode te gaan gebruiken als donor. Of te verkopen. Maar dat weet ik nog niet zeker

KringBlievie
17/01/2013, 21:47
Ik heb een vraag, zit te twijfelen over wat ik met de rode Porsche aan moet.
Hij is net weer terug van de apk. En hij is afgekeurd op wat kleine dingentjes.

( De stuurstang zit te veel speling op, Heeft iemand een goede voor mij liggen?)

Maar als advies punt had ik wederom dat mijn dorpels goed gerot zijn. Nu is de Porsche uit 1978 dus niet gegalvaniseerd.
En hij begint eigenlijk overal wel een beetje te roesten.

Dus wat zouden jullie mij adviseren? De body gewoon helemaal behandelen en weer strak maken
Of een nieuwe kopen van een nieuwer model die gegalvaniseerd is en daar alles in over te bouwen?

En stel dat ik een nieuwe body zou willen kopen. Zijn die er überhaupt los te koop?

M.B.H.
17/01/2013, 22:05
Ja zo af en toe heb ik wel een koets met kenteken , maar dat is nu niet het geval.
Een stuurstang heb ik wel liggen geef maar een pm wat het je waard is .

KringBlievie
17/01/2013, 22:21
Ik zag inderdaad dat er van een een aanhanger gemaakt ging worden. Super cool ben heel erg benieuw naar het resultaat :)
Mocht je er weer een binnen krijgen dan houd ik mij aanbevolen.

Ik bedacht mij net dat het helemaal niet de stuurstang heet :) maar ik weet niet precies hoe heet.
maar ik bedoel het stuk van het stuur met de twee kruiskoppelingen erin

9692

Nummer 27 heb ik nodig.
En mijn remslang rv is ook afgekeurd. Heb jij die misschien ook, of is het het makkelijkst die gewoon nieuw te kopen?

jimfrey944
17/01/2013, 22:29
Ik heb nog een body staan
Het is een 77 er usa body zonder kenteken
En Zonder roest ik moet alleen even kijken
Ik heb hem namelijk met een heftruk gepakt door het achterraam en hem een keer een zetje gegeven op de kont
Ik weet niet hoeveel schade dat gegeven heb

Maar wat belangrijker is !!!
Welke achteras heeft jou 79 er

M.B.H.
17/01/2013, 22:33
Stang met kruis koppelingen heb ik ook wel.
En een rem slang ook wel .

- - - Updated - - -
Achteras
79 is gelijk aan 78 79 80 81 82 83 84 als er een gewone 5 bak boven hangt

KringBlievie
17/01/2013, 22:48
@Jimfrey, Die sla ik toch over. Als ik voor een nieuwe body ga wil ik graag een gegalvaniseerde.
Dan ga ik alle onderdelen voor het overplaatsen ook vervangen of in bijna nieuwstaat brengen.
Zodat de Porsche nog lekker lang door kan rijden maar toch bedankt!

Zitten daar verschillende achterassen op? Ik heb een 78'er waar kan ik dat aan zien?

jimfrey944
18/01/2013, 06:49
Als je de as heb van van een vroege 924 en dat Ou kunnen met een 78 er heb je de keuze niet om een gegalvaniseerd exemplaar te nemen
Je kan het verschil Zien als in de onderdorpel net voor het achterwiel een ovaal klepje zit
Heb je een oude boddy

KringBlievie
18/01/2013, 16:21
Ik heb een 4-bak in de rode.
Maar ik er even onder gelegen kon geen ovaal klepje vinden.
Ook even vergeleken met de roze en die zag er hetzelfde uit als de rode.
Dus ik denk dat ik het nieuwe model heb.

Kan ik dat nog ergens anders aan zien?

M.B.H.
18/01/2013, 16:52
Ik heb een 4-bak in de rode.
Maar ik er even onder gelegen kon geen ovaal klepje vinden.
Ook even vergeleken met de roze en die zag er hetzelfde uit als de rode.
Dus ik denk dat ik het nieuwe model heb.

Kan ik dat nog ergens anders aan zien?

Hij bedoeld aan de zijkant van de koets thv de as stomp net voor het wiel je kunt het zo zien als je naast de auto staat.
Het zit in het plaatwerk.

jimfrey944
18/01/2013, 17:08
Klopt even een plaatje gezocht
Kijk even voor het achterwiel
9693


De achter as van het oude type zit met 4 bouten vast aan de boddy
De as van het latere type zit via rubbers vast aan de body
Ik heb er wel eens wat van gepost
Ik zal eens zoeken

jimfrey944
18/01/2013, 17:22
Even wat bij elkaar gezocht
Deze as is van het late type zie ook de extra boog met het rubber
En de alu ophanging
9694
Deze is van het vroege type
9695

fcam
18/01/2013, 17:51
Is dit geen leuke body?

Marktplaats.nl - porsche 924 voor onderdelen - Porsche-onderdelen (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/porsche-onderdelen/m635769822-porsche-924-voor-onderdelen.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr)

KringBlievie
18/01/2013, 18:46
@Jimfrey ik heb net even aan de zijkant gekeken in plaats van de onderkant :)
En daar is niks te zien zoals op jouw voorbeeldje dus ik denk dat ik geluk heb.

@fcam. Goede tip ik denk dat een hele aardige is. Maar ik heb liever een losse body. Ik vind het zo zonde om een Porsche met toch nog aardig wat potentie te gebruiken als donor.

jimfrey944
18/01/2013, 19:09
Ach daar moet je niet naar kijken je wil toch een goede auto
Draad boompje herstellen motor uit jou rode er in
Den de rest van jou rode in onderdelen

KringBlievie
18/01/2013, 19:44
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. .

Ik ga er eens over na denken. Opzich is het wel erg fijn om ook overal onderdelen als reserve voor te hebben :)

fcam
18/01/2013, 20:18
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. .

Ik ga er eens over na denken. Opzich is het wel erg fijn om ook overal onderdelen als reserve voor te hebben :)

precies, ik vermoed dat Jim en Martin zo ook ooit begonnen zijn.... :)

Zonder gekheid, als je lol in het sleutelen hebt en je kunt voor een mooi prijsje een slopert kopen en dan ook nog een rode dan lijkt mij dat helemaal niet gek. Van de andere kant wel kritisch blijven, het moet een goede basis zijn om een goede te gaan samenstellen.

KringBlievie
18/01/2013, 22:34
Het zou dan al mijn 4e 924 zijn,

Dus ik ga dan in ieder geval de goede kant op :)

Ik denk dat ik er binnenkort eens naar ga kijken of dit een goede basis.

KringBlievie
10/02/2013, 14:30
Inmiddels nog een porsche aanschaffen even op de lange termijn gezet. En vandaag mijn aandacht aan de roze gegeven.

Die zit al sinds ik in het bezit ben met bijlaad problemen. Op het eerste gezicht leek dat te komen door de kabels die kapot waren. Maar na die te vervangen te hebben deed hij het nog steeds niet.
Nu heeft ie een weekje stil gestaan en wil die helemaal niet meer starten daar maak ik me nog niet echt zorgen om. Maar na een paar minuten gestart te hebben. even gekeken onder de motorkap en toen ik aan de accu voelde was die warm. Toen voelde ik aan de + kabel en die was gloeiend heet zo heet dat ik me er letterlijk aan verband heb. :(

Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen en hoe het op te lossen is? En zou dat misschien ook kunnen bijdragen aan het bijlaad probleem?

M.B.H.
10/02/2013, 16:03
Verkeerd aangesloten bedraading op de startmoter ?

KringBlievie
10/02/2013, 16:05
Dat is inderdaad waar ik de kabels vervangen heb.

Weet jij toevallig of dat bij de 924 uit 78 hetzelfde is als 83? Dan kan ik bij de rode spieken hoe het wel moet zitten

KringBlievie
10/02/2013, 17:05
Ik heb zojuist even onder beide auto's gelegen. En ben er achter gekomen dat er bij de rode niks te zien is.
Alles zit verstopt achter hitte schildjes.

Weet iemand misschien waar welke kabel heen zou moeten gaan?

9771

KringBlievie
15/05/2013, 22:12
Al een hele tijd niks met laten weten over de Porsche's

De rode heeft sinds enige tijd apk (Yesss :s)
Hij had nog wat afkeurpunten de eerste keer:
- De accu niet deugdelijk bevestigd (ik had hem bom-proef vastgezet, niks aan veranderd bij de tweede keuring was het wel goed, apart maar oke :P )
- De ruitenwissers waren niet goed (gewoon vervangen geen probleem)
- De achterklep sluit niet (daar was ik al bang voor, hij hing op een pen vast. Stiekum die van de roze erop gezet en toen was het oke)(daar zoek ik overigens nu nieuwe voor)
- De remslang rechtsvoor was niet oke. (vervangen door een nieuwe met dank aan Martin :) )
- De stuurstang had te veel speling (ook vervangen met dank aan Martin :) )

Daarna nog een keer door de apk gehaald zonder enige problemen tot 12-4-2015 apk Yeahh!!! woohhoo. Daar kan ik weer even mee door rijden dus

Dan de roze. Daar zijn wat meer problemen mee. Sinds een tijd start hij niet meer. Dus ik heb vandaag alles gecheckt alles was in orde de benzine liep gewoon. Het luchtfilter was oke. Toen kwam i bij de bougie kabels aan die zaten helemaal los na de bougies eruit te draaien zag ik dat bovenop het schroefdraad de dopjes nog zaten die nodig zijn voor sommige bougie kabels. Na die eraf gedraaid te hebben liep de porsche weer als een droom :)

Nu heeft hij nog wel een aantal problemen hij laad nog steeds niet bij. er zit nog een lek aan de bestuurders zijde.

Maar het meest vervelende van alles is de deurgreep aan de bestuurders kant. Het slot werkt gewoon. Van binnen kan hij gewoon open, maar van buiten niet meer. Bij mijn rode Porsche moet je hem heel ver in drukken en dan op het laatste stukje gaat hij open. Bij de roze is dit volgens mij hetzelfde. Alleen gaat hij op het laatste stukje niet open.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

jimfrey944
16/05/2013, 06:55
Er zit binnen in een wit verbindingsweg stukje dat schiet er wel eens af of breekt door twee
Even je deur paneel er af dan kan je het zien.
Han verder niet zo veel aan zijn

KringBlievie
16/05/2013, 07:45
Oke thanks, dan ga ik dat vanmiddag even doen.

KringBlievie
22/06/2013, 13:38
Ik kon na het markeren als verkocht niet meer reageren op het topic dus doe ik dat hier maar even.

De roze Porsche is vandaag verkocht. Aan een Duitser wel te verstaan.
Hij had er grootse plannen mee. Het word een Rennwagen :)

Ofterwijl een racer.
Hij gaat me op de hoogte houden met foto's die zal ik af en toe ook hier posten. Hij had overigens ook nog een aantal 944's en 911's
Daar heb ik wat foto's van gezien en dat zag er erg goed uit dus ben heel nieuwsgierig wat het gaat worden

Nu er weer wat financiën zijn vrijgekomen en de vakantie in aantocht is, is even kijken wat er aan de rode te doen valt :P

KringBlievie
18/08/2013, 17:50
Inmiddels weer lekker met de rode aan de slag.
Ik heb dankzij Martin meer en deel van mijn interieur nieuw klaar liggen.
Momenteel ziet het er niet uit.
(om een indicatie te geven)
10478
Het enige mooie hier is het stuur (wederom dankzij SuperMartin :)
Maar de volgende dingen liggen nieuw op de plank om vervangen te worden.

- achterbank
- zijpanelen voor naast de achterbank
- voorstoelen
- deurpanelen
- dashboard
- midden console

Eigenlijk alles dus op het tapijt (met het tapijt bedoel ik de vloerbekleding die door de hele auto zit) na. De kleur van het huidige tapijt is groen
De rest van de auto wordt netjes zwart en het huidige tapijt ziet er ook niet uit. Het tapijt is eigenlijk overal versleten verweerd of niet terug te keren vies.
Ik vind het zonde om alles netjes te maken maar dan toch nog het lelijke tapijt erin te hebben.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een compleet nieuwe vloerbekleding in het zwart dat er nog mooi uit ziet. Is dat nog te vinden? Heeft iemand hier op het forum misschien een set te koop? Of ben ik het beste af om bij de lokale tapijtboer langs te gaan. Daar een mooi rolletje uit te zoeken en dat er in te leggen?

ptol
18/08/2013, 19:37
Goed bezig. Tapijt wordt ook wel op eBay aangeboden dacht ik.

KringBlievie
21/11/2013, 18:56
Beste forumleden
Ik ben aan een nieuwe einddemper toe.
Nu vraag ik mij het volgende af.
Is dit iets?
10927
10928
10929

Het is een remus. Veel meer weer ik er niet van

Alvast bedankt voor jullie mening

jimfrey944
22/11/2013, 17:03
Ik houd helemaal niet van dit soort dempers vind het meer iets voor zon opgevoerde plastic jap.
Gewoon een mooi standaard dempertje zou ik doen

KringBlievie
22/11/2013, 20:00
Ja ben het er eigenlijk helemaal mee eens.
Inderdaad voor onder een jappen bak of een gulfje :D

Ik ga rustig verder zoeken

jimfrey944
23/11/2013, 07:55
;)

ArvidW
24/11/2013, 16:11
Doe maar niet, anders krijg je zo'n look:


http://community.924forum.nl/images/imported/2013/11/20081026Naaankoopnr04JPG-1.jpg

KringBlievie
24/11/2013, 21:41
Staat de 924 inderdaad helemaal niet,

Thanks voor de foto altijd fijn een voorbeeld te hebben!

KringBlievie
18/02/2014, 21:39
Ondertussen besloten geen nieuwe body aan te schaffen maar de huidige te gaan repareren.
Dat gaat flink wat werk zijn omdat er nog al veel roest op zit. Ook zoveel roest dat er her en der gaten in zitten.
Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.

Nu ben ik vast op zoek naar onderdelen die ik nodig ga hebben als mijn 924 weer in elkaar kan.
(ivm levertijden uit het buitenland bestel ik alles nu vast dan heb ik het binnen als ik het nodig heb :)

Nu ben ik opzoek naar een kofferbak rubber. Daarmee bedoel ik het rubber waar de achterruit op dicht valt. Die is bij mij nu helemaal weg.

Ik heb op ebay dit gevonden. Is dit de goede?
Ebay - Kofferbaksluiting (http://www.ebay.nl/itm/Porsche-924-944-S-S2-Turbo-968-924S-Heckklappe-Dichtung-Dichtprofil-Neu-/261401457265?pt=DE_Autoteile&hash=item3cdcbdb271)
Het lijkt mij van wel. Maar ik snap niet helemaal waarom er zo'n stukje uit steekt aan de onderkant.

jimfrey944
19/02/2014, 14:23
Ja hoor dat is de juiste

zeno
19/02/2014, 17:56
Heb die ook daar gekocht.

KringBlievie
19/02/2014, 19:27
Oke dan zal het zeker de goede zijn.
Meteen de volgende vraag. Hoe zet je hem vast?

Spuit je gewoon wat lijm in het u stukje (dat je over het randje schuift)?

jimfrey944
19/02/2014, 19:36
Hè moet hem er op drukken of slaan met een houten hamer en dan blijft hij zitten meer niet

KringBlievie
19/02/2014, 23:26
Oke duidelijk
Thanks

KringBlievie
19/04/2014, 00:39
Ik ben inmiddels flink aan het werk aan de porsche (foto's komen er binnenkort aan)
Morgen hoop ik de achterlichten weer terug te kunnen zetten.

Wat voorn spul gebruik ik om ze waterdicht te maken? Het vast zetten gebeurt gewoon met boutjes en moertjes maar toen ik ze eruit haalde zat ik ook nog een soort kit tussen.

Dit las ik op de hoofdpagina bij kwaaltjes

Lekkage in de kofferbak
Deze lekkage kan meerdere oorzaken hebben, bekende problemen zijn lekkage tussen glas en klepframe (afkitten helpt), een versleten rubber (vervangen), kit achter de achterlichten (opnieuw kitten, geen siliconenkit gebruiken!),

Waarom geen siliconenkit?

Gijs924
19/04/2014, 11:54
Hi Solo,
Volgens mij gaat siliconenkit zo enorm hechten dat je de units er later nooit meer uitkrijgt.... Ik weet er inmiddels alles van... 1 unit zat zo muurvast dat hij bij demontage brak.
@Jim: zijn er geen standaard afdicht kits??

Thijsch
19/04/2014, 12:08
Je zou butylene X of technobond kunnen gebruiken, die zijn niet op basis van siliconen en blijven soepel.

Diederik
19/04/2014, 12:33
Ik heb hier wel eens op het forum gelezen dat er carrosseriekit wordt aanbevolen.

jimfrey944
19/04/2014, 15:08
Er is standart niets voor
Ik gebruik dit
Zeker gen silicone of andere hardhorende kit gebruiken
1159311594

sjoerd924
19/04/2014, 15:24
Waar koop je dat Jim?
@king goed bezig!

KringBlievie
19/04/2014, 17:29
Thanks

Het is me nu in ieder geval duidelijk. ik moet iets hebben wat niet muurvast gaat zitten. Maar wel mooi waterdicht word.
Dinsdag maar eens langs de bouwmarkt om te kijken of ze er iets voor hebben

Of inderdaad dat spul van jim ziet er ook netjes uit.

M.B.H.
19/04/2014, 18:27
Ja kun je gewoon bestellen bij porsche
Het is en kit band die elastisch blijftwel duur ik zou voor de 3M variant gaan die jim gebruikt

KringBlievie
21/04/2014, 21:28
Ondertussen dat de lak nog aan het drogen is bij het volgende probleem aangestompeld.
De brandstofpomp krijgt geen stroom.

De zekering (16A) (op nummer 2 van het op de kop hangende zekeringenkastje) is gewoon goed, zelfs even vervangen voor de zekerheid.
Vervolgens op ik het relais eruit gehaald en heb ik 30 met 87 verbonden in de zeker kast met een jumpwire
Dat zou hoe dan ook stroom op moeten leveren op de pomp.

Maar dat doet het niet. Nu weet ik niet zo goed hoe ik verder moet. Kan ik op een of andere manier het relais zelf testen?
en stel dat het relais gewoon goed is. Waar moet ik het dan gaan zoeken?

remytjuh1994
21/04/2014, 22:34
Is je accu vol genoeg?
Komt er wel 12 volt op 30 van t relais binnen?
Hoe zijn je massapunten, met name die achterin bij je achterlicht?

Gr. Remy

KringBlievie
21/04/2014, 22:44
Accu zit helemaal vol

Maar ik heb de massa draadjes achterin los getrokken omdat ik daar aan het slijpen en lassen was.
Ik heb de olie ververst dus ik dacht ik start hem even om te kijken hoe die loop. Stom genoeg vergeten de massa draden weer aan te sluiten.
Hier zal het probleem dus in hebben gezeten.

Thanks!!!

remytjuh1994
22/04/2014, 06:48
Graag gedaan! Die had ik niet in m'n gedachte staan als optie, maar gelukkig werkt t nu ! Haha

KringBlievie
24/04/2014, 15:06
Inderdaad :P

Volgende vraag:
Mijn uitlaat is kapot gegaan. De 1e demper (meteen na het spruitstuk) Is in zijn geheel van de pijp af geknald als het ware.
Nu is mijn vraag, is die demper nodig ivm tegendruk ed? Hij zal uiteraard meer geluid maken maar is dat acceptabel.

Of kan ik beter gewoon de demper repareren/vervangen.

rhialto
24/04/2014, 15:13
Als het geen turbo is, schijnt het geluid echt veel te hard te zijn zonder middendemper. Een turbo dempt het geluid wat meer, dan schijnt het wel te kunnen.
Informeer eens bij http://www.little-exhaust.nl/ ?

M.B.H.
24/04/2014, 17:55
Inderdaad :P

Volgende vraag:
Mijn uitlaat is kapot gegaan. De 1e demper (meteen na het spruitstuk) Is in zijn geheel van de pijp af geknald als het ware.
Nu is mijn vraag, is die demper nodig ivm tegendruk ed? Hij zal uiteraard meer geluid maken maar is dat acceptabel.

Of kan ik beter gewoon de demper repareren/vervangen.

Ik heb nog wel een goede tussen demper liggen
Maar het kan zonder.
Zie mijn straat legale rally auto als je maar niet boven de geluids norm van je auto komt kunnen ze je niet veel maken lijkt mij zo

jimfrey944
24/04/2014, 19:20
Met een goede eind demper zal je er niet veel van merken als hij er niet meer zit
Een heel klein beetje meer geluid
Ik heb hier nog wel een passend stukje pijp liggen met flens

KringBlievie
24/04/2014, 20:40
Toen ik hem er onderuit had viel de schade reuze mee:
11611
11612
11613

Dus met een beetje las kunsten (niet mooi maar wel goed :P)

11614

Het resultaat:

11615
11616

Bedankt voor de aanbiedingen van vervangers maar gelukkig niet nodig :)

M.B.H.
24/04/2014, 20:48
Mooi dat het weer klaar is

KringBlievie
06/10/2014, 14:59
Een aantal moeilijke vragen (denk ik)

Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe body.
Ik heb er een gevonden uit 82 (die van mij komt uit 78)
Het voordeel is dat deze helemaal roestvrij is.
Mijn huidige body is dat helemaal niet helaas.

Maar als ik het goed heb passen de zowel de achteras en de deuren niet op de nieuwe body. (nog meer wat niet past?)

Maar dan zat ik te denken. Is het mogelijk om een achter as van een 944 eronder te leggen. (als ik dan toch een nieuwe moet :D) en dan eventueel ook de voorwiel ophanging
Is het mogelijk om de versnellingsbak + aandrijfas van een 944 erop te zetten en de rest gewoon 924.

En is het over bouwen van alles op een nieuwe body te doen, (dat het veel werk is weet ik al)
Ga ik nog tegen grote problemen oplopen?

dank voor het mee denken.

Thijsch
06/10/2014, 17:25
Een 944 achteras gaat wel passen en voor de voorkant zijn ook mogelijkheden. Dan heb je het onderstel met 5 gaten ipv 4, en achter schijfremmen. Is een mooie upgrade. 944 aandrijfas en bak past niet standaard niet op het blok v/d 924, is een dikkere as. Je kunt er ook een 944 blok inzetten maar dan heb je nog meer uitdagingen en kun je beter een 924s kopen.

Is die body nog met kabelboom? Als je die ook moet gaan ombouwen kun je denk ik beter verder kijken naar een andere body en de goede onderdelen van je 78'er in een daarin zetten.

jimfrey944
06/10/2014, 20:42
Tank dop past ook niet 😉
Ik zou het zo niet meteen weten achteras deuren
Achteras en voor verpoten van een 944 passen prima onder je oude body
Bak en cardanas passen niet de naaf is dikker

Je gaat waarschijnlijk ook veel nieuw moeten kopen kwa rubbers van de achterbrug

Kan je niet beter kijken naar een andere 924

M.B.H.
06/10/2014, 21:20
Het is allemaal wel te doen maar het is een hele klus.
Je achteras en vooras kun je zo over zetten hoog uit je stabie voor kan anders zijn in dat geval moet je ook de draagarmen en stabie vervagen.
Dan zit je nog met detail verschillen , als je je oude draadboom overzet zul je hoog uit wat kleine aanpassingen moeten doen, in de bevestiging daarvan.
Bij jou zitten veel omgebogen stripjes 82 heeft kunstof beugels
Behalve de deuren en het tankvulstuk die kun je niet gebruiken de rest wel.
Je hebt ook nog het ruitensproeier tankje als je de kleine hebt kun je de beugel overzetten maar ik zou voor de grote gaan, of je hebt de grote al,
Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd

KringBlievie
06/10/2014, 22:23
Het klinkt als een hoop werk :P

ik denk dat ik voor nu gewoon de oude body verder roest vrij ga maken.
Want ik denk dat dit mij een hoop tijd gaat kosten en er een flink kosten plaatje aan gaat zitten.

En ik denk inderdaad zoals jim al meld dat ik dan beter af ben met gewoon een andere 924 :P

het ging om deze body:
http://link.marktplaats.nl/m854946958
man wil er 500 euro voor hebben. Maar dan krijg je er een coole rolkooi bij :D
misschien iets voor iemand hier.

ik ga voor nu mijn oude verder op knappen en misschien in de toekomst nog eens een body swap doen.

Ik zal binnenkort even update posten met waar ik allemaal mee bezig ben :p

Thanks voor de info in ieder geval!

ptol
07/10/2014, 07:47
Ja laat eens wat van je 924 zien, ben benieuwd!