PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] Tjorn



Tjorn
15/07/2012, 20:52
Stel je voor
HI,

Ik ben Tjorn en heb onlangs een Porsche 924 gekocht. Omdat ik nu eindelijk weer een leuke klus auto heb en ik het meeste zelf ga doen, heb ik me hier op het forum aangemeld.

Het belangrijkste;

Mijn Porsche

Een Grijze 924 BJ 1982 2.0 Coupe (met targa dak?) open dak.
hij ziet er nog erg gaaf uit moet ik zeggen, zelfs de bekleding is nog bijna tip top, ja ok twee gescheurde naadjes tussen stof en leer op de voorstoelen. Verder zijn de stoelen voorzien van het woord Porsche over de gehele stof (vind ik wel cool uitzien en was deze ook niet eerder tegen gekomen).
Is er dan niks mis met die auto? Natuurlijk wel, hij heeft 6 jaar stil gestaan en mijn eerste poging hem te starten liep op niks uit.
Ok ok ik had nog niks aangepast buiten de accu. en ja er zat brandstof in de leiding. Echter ga ik morgen verder op zoek, heb namelijk ideeën genoeg opgedaan op het www om een start te maken met de zoektocht naar het "euvel" brandstofpomp loopt en het relais schakelt goed daar de vorige eigenaar me wist te melden dat hij deze zelf gerepareerd heeft.
Toch komt er bij het starten geen brandstof uit de verdeler en ga ik dus morgen op zoek naar de oorzaak. (keep you posted)

Dynamo staat overigens ook scheef, hetgeen niet geheel onbekend klinkt bij de meeste, echter de rubbers waar men het steeds over heeft heb ik nog nergens kunnen vinden om te bestellen (dus please help me here;-) )
Als de motor draait, even warm laten lopen en dan hup olie eruit, nieuwe erin met erbij een nieuwe filter (brandstof filter meteen mee nemen voordat ik de bak start?)
Remvloeistof en dergelijke de stap erna. En dan? naar de APK en kijken of hij in ieder geval de weg op mag!!! En als het ok is bevonden door onze vriendjes van de RDW, gaat ik verder.

Dit is in ieder geval mijn wishlist voor aanpassingen.

1. DB riem, en direct de DB riem kap schuren en nieuw lakken (poeder coaten of spuiten zo poeder coaten iemand tips?)
2. Speling schakelpook oplossen, middels nieuwe pook.
3. Motorruimte opknappen, nieuwe leidingen ven kappen in orde maken en gaandeweg ook alle pakkingen vernieuwen
4. hopen dat bovenstaande wishtlist niet onuitvoerbaar is.

Foto's komen eraan.

jimfrey944
15/07/2012, 21:54
welkom in het 924 walhalla

M.B.H.
15/07/2012, 22:06
Ja zeker welkom hier en veel sleutel plezier

Tjorn
16/07/2012, 08:34
Dank dank :)

harry
16/07/2012, 11:31
8730 Tjorn, Hoop dat dit forum voor jou mag bijdragen tot alle informatie die je nodig hebt.

js-vintage
17/07/2012, 10:43
Welkom op dit forum, Tjorn!

Tjorn
04/08/2012, 16:48
Goed en slecht nieuws.( nou slecht valt ook wel mee)

Goed: de auto start n loopt!!
Slecht. Auto werd te warm en is gaan koken (water uit reservoir gespoten temp hoog begin rood) alle leidingen werden wel warm, dus oftewel fan of iets anders misschien??