PDA

Bekijk Volledige Versie : rep power



Frenske
19/09/2009, 19:18
waarde medeliefhebbers,

ik heb gezocht en niet gevonden, wat is dat voor iets, dat rep power. Ik heb (of ben) 0:redface:, zag er eentje met -15, is zeker hele stouterik?

924turbo2
19/09/2009, 19:26
iemand met -15 :shocked: Die was ik nog niet tegengekomen :whistle:

Frenske
19/09/2009, 19:28
ach ja, dat was jij. Leg me eens uit hoe dit werkt, heb zoals gezegd gezocht en niet gevonden:Cry:

924turbo2
19/09/2009, 19:30
Ik stuur je nu een pb, als je dat bericht hieronder plaatst heb je ook -15 :-)

ArvidW
19/09/2009, 19:38
Haha, volgens mij kun je reputatie punten toekennen als iemand een goede post heeft gedaan. Je ziet bovenaan de post zo'n weegschaaltje staan waar je op kunt klikken.

Eens proberen hoe dat werkt...


Edit: Voor uitgebreide reactie van Frenske in het uitlaten topic een reputatiepunt toegekend maar er gebeurd niets ?

924turbo2
19/09/2009, 20:01
Haha, volgens mij kun je reputatie punten toekennen als iemand een goede post heeft gedaan. Je ziet bovenaan de post zo'n weegschaaltje staan waar je op kunt klikken.

Eens proberen hoe dat werkt...


Edit: Voor uitgebreide reactie van Frenske in het uitlaten topic een reputatiepunt toegekend maar er gebeurd niets ?

Das lekker, loop ik een half uur te typen, zet Frenske de puntjes op de i en gaat hij er met de punten vandoor :Cry:

Nog vergeten te zeggen je kan je punten inwisselen voor geld, 1 rep punt is 5 euro waard.

ArvidW
19/09/2009, 20:14
Haha, Frenkske hoefde ik tenminste niet uit de reputatiepunt schulden te halen :lol:

Hendrik
19/09/2009, 20:24
Reputatie systeem

Dit forum heeft de funktie om aan bepaalde posts van mensen reputatie toe te kennen.
Door middel van het weegschaaltje (http://www.924forum.nl/techforums/buttons/reputation.gif) welke je naast elke post kan vinden.

Hiermee kun je een waardering geven aan een post.
Je hierbij denken aan:

Was de post nuttig
Was het taalgebruik in orde
Of gewoon om iemand voor zijn antwoord te bedanken of juist niet.

De redenen lopen uiteen hoe je +rep en -rep kan krijgen. Want wat de een goed vind kan de ander slecht vinden. Vandaar dat je dus omhoog en omlaag gerept kan worden.
Hoe meer je ge -rept word hoe minder waardering mensen aan bv je post zullen hechten.

De regels voor reputatie is er niet echt en het is voor ieder voor zich of hij het gebruikt.
Als je vind dat je vaak onnodig word ge -rept dan kun je altijd aan een mod vragen of het terecht was. Dan kan altijd de valse rep punten ongedaan gemaakt worden.

Je hebt kracht en punten.
Bij een x aantal reputatie punten zul je 1 rep kracht erbij krijgen.
En de punten stijgen ook door activiteit op het forum en de tijd dat je geregistreerd bent.

In je profiel onder Gebruikersinstellingen kun je de laatst toegekende reputatie zien met een reden waarom.

Een geldige reden moet er altijd zijn!

Even geprobeerd uit te leggen.

q01z
19/09/2009, 20:27
m.a.w. het is een soort rapportcijfer voor je functioneren op dit forum?

dan is het maar goed dat er geen diploma aan verbonden is......

Hendrik
19/09/2009, 20:31
Niet echt want dan was het makkelijk een voldoende te halen.
Je vraagt er een paar om je een +rep te geven en je zit alweer in het groen.

Normaal een nieuwe gebruiker begint al met wat +rep maar omdat jullie geimporteerd zijn balanceren jullie tussen rood en groen.
Een nieuwe gebruiker moet eerst een paar -reps krijgen voordat hij rood word.
De geimporteerde zijn daarom ook grijs. http://www.924forum.nl/images/reputation/reputation_grey.gif

Nog een toevoeging:

Je hebt kracht en punten.
Bij een x aantal reputatie punten zul je 1 rep kracht erbij krijgen.

En de punten stijgen ook door activiteit op het forum en de tijd dat je geregistreerd bent

924turbo2
19/09/2009, 20:57
Wel appart dat je voor 1 post met een zogeheten 'onnodige opmerking' meteen -15 krijgt. Terwijl er alleen maar een grapje instond, niks bijzonders.

Maargoed, interesseert me verder weinig die punten.

q01z
19/09/2009, 21:08
en je posts daarna niet meer serieus genomen worden door ons..

Hendrik
19/09/2009, 21:10
Je kan tot -999999 dus -15 lekker boeie.

Maar ook niemand die je helpt. :Cry:

924turbo2
19/09/2009, 21:20
Je kan tot -999999 dus -15 lekker boeie.

Maar ook niemand die je helpt. :Cry:

Dan maar even zo:

[ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?p=65384#post65384[/video]

Frenske
20/09/2009, 09:07
medeliefhebbers,

mijn dank voor de uitleg is verpletterend, rest nu enkel de vraag hoe sommigen dan al aan meer dan 1000 punten komen? ZO goed is toch niemand?

Hendrik
20/09/2009, 09:12
Die 1000 hebben zijn toevallig admins..en is een standaard waarde.

Bcreative
20/09/2009, 13:32
Ik vind het een nogal ingewikkeld verhaal. En daarnaast moet ik zeggen dat dat 'puntenjagen' wat ik dus nu al zie me nogal tegen de borst stuit. Ik wil graag een forum waarop iedereen z'n mening kan geven, je nuttige info deelt met je forumgenoten, je elkaar respecteert, plaats is voor een beetje humor, maar waar we de topics wel een beetje relevant houden door zoveel mogelijk on-topic te blijven. Ja, meer hoeft van mij gewoon niet. Dat vind ik leuk en ik ben misschien de enige hoor, maar ik heb nogal moeite met streberig en scoorgedrag dat je volgens mij met bovengenoemd systeem oproept in sommigen.

Hendrik
20/09/2009, 13:36
Als het je niks intereseert hoef je er niet naar om te kijken ook.
Verder is de uitleg wel duidelijk en zit het nu eenmaal ingebouwd in de forum software.

Deze manier van punten jagen is maar eenmalig geweest en we zagen de humor er wel van in.

Er zal alleen geen 2e keer komen en zal worden aangepakt met andere punten.

ShroudedVeil
20/09/2009, 13:40
Maar je roept het wel op, en het kan ook uitgezet worden lijkt mij!?

captainfrasca
20/09/2009, 13:41
Ik weet niet of het uitgezet kan worden eigenlijk, als we het allemaal echt niks vinden kunnen we natuurlijk daar altijd een polletje van maken....

ShroudedVeil
20/09/2009, 13:42
Yup dat kan ook natuurlijk!

Hendrik
20/09/2009, 13:47
Uhm wie is de geinstreseerde topic starter?
Ik geef daar uitleg over.

Kijk nu gewoon hoe het gaat de meeste gebruiken het toch niet.

Als er maar even iets ongebruikelijks is hebben we de poppen aan het dansen hier.
Probeer nu eerst eens er mee om te gaan ipv meteen een negatieve discussie te voeren. Zolang de uitkomst niet bekend is hoe het werkt zul je daar ook niets over kunnen zeggen.

Het is ook voor de beheerders kant om te zie wat wel en niet gaat alleen zonder te proberen zul je niks leren.

captainfrasca
20/09/2009, 13:49
Suggesties, commentaar en ideeën e.d. horen eigenlijk ook thuis in het daartoe bestemde subforum.

Dus ik zou zeggen maak daar ook gebruik van uiteraard...

ShroudedVeil
20/09/2009, 13:51
Waarom denk je dat het nodig is dan?!

En wat zijn dan DE voordelen van het systeem?

Hendrik
20/09/2009, 13:56
Het is niet nodig het zit in vbulletin ingebouwd.

Voordeel: Je kan iemand bedanken voor zijn uitleg en hij krijgt er een stukje waardering voor in de vorm van puntjes. De puntjes kunnen bij een bepaald aantal een leuke status aan een persoon geven.

Nadeel: Mensen die elkaar niet mogen geven onnodige negatieve punten aan elkaar.

Onderste nadeel is niet mogelijk om dat je eerst 10 verschillende personen reputatie moet geven voordat je weer bij de eerste reputatie mag geven.

Maar zoals gezegt kan iemand worden ontdaan worden van de funktie door misbruik.

924turbo2
20/09/2009, 13:57
Ik weet niet of het uitgezet kan worden eigenlijk, als we het allemaal echt niks vinden kunnen we natuurlijk daar altijd een polletje van maken....

Dat lijk me een goed idee, kunnen we meteen nog een poll maken of je je bericht nog kan editen buiten het half uur. We leven tenslotte in een democratisch land ;-)

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:00
Dat lijk me een goed idee, kunnen we meteen nog een poll maken of je je bericht nog kan editen buiten het half uur. We leven tenslotte in een democratisch land ;-)


Voor deze goede post wou ik ook rep punten geven maar dat kan niet omdat ik eerst 10 andere punten moet geven ;)

Maar voor allebij zou ik wel graag een poll willen hebben :-)

Hendrik
20/09/2009, 14:01
Berichten kun je editen na een half uur.
Ligt er maar net aan wat voor lid je van het forum bent.

Een normale gebruiker mag het niet daarna maar een vriend of donateur wel.

Om ontopic te blijven... het is zelfs mogelijk dat als je een hoog reputatie gehalte hebt extra mogelijkheden erbij te krijgen.

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:03
En wat voor mogelijkheden zijn dat dan?

Hendrik
20/09/2009, 14:07
Om ontopic te blijven... het is zelfs mogelijk dat als je een hoog reputatie gehalte hebt extra mogelijkheden erbij te krijgen.

Om mezelf maar even te qouten. Er is nog niks op ingesteld omdat het niet gebruikt word.

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:09
Het word wel gebruikt want ik heb van een mod al punten gekregen ;)

Maar wat wou je er dan bv voor gaan instellen?

captainfrasca
20/09/2009, 14:10
Geef eens een suggestie zou ik zeggen!

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:13
Over een nieuwe instelling voor forumleden met een hoge reputatie?

captainfrasca
20/09/2009, 14:14
Yup!! Ik bedoel, we draaien eigenlijk met zijn alle het forum dus we hebben uiteraard met zijn allen inbreng...

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:17
Nou zoals Joost al zei , editen bv. Of je post kunnen verwijderen, meer opslagruimte in je inbox.

captainfrasca
20/09/2009, 14:19
Ok, dan ga ik ff overleggen met Laurens en Hendrik...

Hendrik
20/09/2009, 14:19
Alleen zul je het echt moeten verdienen en niet al bij een rep kracht van 50.
Dat gaat dan niet netjes zijn tegen de betaalde leden van het forum.

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:22
Alleen zul je het echt moeten verdienen en niet al bij een rep kracht van 50.
Dat gaat dan niet netjes zijn tegen de betaalde leden van het forum.

Ben ik het mee eens.

Anders doneerd niemand meer strax!

( ben nog wel van plan om te doneren trouwens!)

Bcreative
20/09/2009, 14:23
Hendrik, ik geef alleen mijn mening. En als ik ergens anders over denk dan jij en dit ook nog eens onderbouw, is het iets te kort door de bocht om mij meteen negatief te noemen. Verder is het volgens mij niet aan jou (als zender) om te bepalen dat jouw eigen uitleg duidelijk is, maar aan gebruikers (ontvangers, zoals ik).
Goed, ik zit dus om al eerder genoemde redenen niet te wachten op deze populariteitsfunctie. Maar, kom maar op met die poll!

Hendrik
20/09/2009, 14:26
Bij een poll moet 51% van alle forum geregistreerden hun stem hebben uitgebracht. :p









geintje

captainfrasca
20/09/2009, 14:27
Ik denk dat als je met de Rep power op een leuke manier omgaat dat je op zich wel leuke dingen kan gaan berijken...

Ik bedoel, wat je ook wel op andere fora ziet is dat je door het aantal posts bepaalde dingen bereikt, dat vind ik persoonlijk geen leuke manier....

Met die rep punten kun je juist leuke dingen verdienen!

Het is dus niet zo dat wij dat gebruiken om te kijken wie zich netjes aan de regels houdt...

Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken, het is gewoon een functie die bij de software zit...

Hendrik
20/09/2009, 14:32
Vandaar dat ze waarschijnlijk ook dit systeem erin hebben gebouwd zodat je niet spammers krijgt om veel berichten te hebben.

Nu maakt het aantal berichten niets meer uit maar je rep.

Net zoals de download sites voor nieuws groepen... daar geef je kudos om iemand te waarderen voor zijn spot. (FTD)

captainfrasca
20/09/2009, 14:34
Ja bij FTD werkt dat perfect! FTD rules trouwens big time!

-Bassie-
20/09/2009, 14:35
en toch vind ik dat we er niet echt heel erg op vooruit gegaan zijn sinds oude forum.

minder gezellig maar dat zal wel aan mij liggen.

en die punten hebben toch eigenlijk geen nut.

ShroudedVeil
20/09/2009, 14:37
Yup!

Ik zou bassie bv. niet minder of meer gaan respecteren als hij meer rep.punten zou hebben dan mij!

En het respect voor een ander zou ook gelijk moeten zijn..

Hendrik
20/09/2009, 14:39
En zo hoort het. +1 :p

En wat heeft het gezelligheid van het forum ermee te maken?

captainfrasca
20/09/2009, 14:40
en toch vind ik dat we er niet echt heel erg op vooruit gegaan zijn sinds oude forum.

minder gezellig maar dat zal wel aan mij liggen.

en die punten hebben toch eigenlijk geen nut.

Ik zou niet weten wat er minder gezellig is geworden eigenlijk...

wat zou er volgens jou dan minder gezellig geworden zijn dan?

-Bassie-
20/09/2009, 14:43
ik vind het toch heel anders geworden maar dat zal wel mijn beleving zijn.

verder vind ik het vbulletin nog steeds niet beter als de oude index.

captainfrasca
20/09/2009, 14:51
Dat kan, de grootste verbetering zullen jullie ook bijna niet merken, de phpbb software was dermate verprutst door mij vanaf het begin dat de software regelmatig haperde ook een nadeel van phpbb is dat deze heel erg gevoelig is met betrekking tot veiligheid.

Dat zijn dingen die bij VB allemaal opgelost zijn.
En wat dacht je van de garage, kon niet bij PHPBB
De Downloads sectie? niet mogelijk bij PHPBB

En zo kan ik wel het hele topic vol maken...
VB staat los van gezelligheid, de gezelligheid bepaal je helemaal zelf....

Maar goed we gaan nu enorm off topic!!:focus:

captainfrasca
20/09/2009, 15:08
Maar goed, punt is naar mijn idee wel duidelijk nu?

Voor andere dingen zoals vragen of opmerkingen of Vbulletin gewoon een nieuw topic aanmaken in het helpdesk forum....:closed_2:

Hendrik
20/09/2009, 15:14
Phpbb is gratis al word er wel veel aandacht aan gegeven.
Alleen een betaald stukje software draait net wat beter.