PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | tikkende kleppen



anandvip@hotmail.com
26/07/2012, 12:40
Hallo people of the porsche fanaten. Ik heb volgens mij een motor met tikkende kleppen. Het wordt erger als de motor warm draait en vorige keer reed ik over de snelweg en toen was het echt een flinke herrie. Wat kan het precies zijn? Hij start ook best slecht. Wie kan mij helpen?

anandvip@hotmail.com
26/07/2012, 12:48
Ik ga morgen het middenstuk, en het eindstuk van de uitlaat vervangen want daar zitten behoorlijke gaten in. Dat is een middendemper en een einddemper met twee potten.

M.B.H.
26/07/2012, 15:42
Hallo people of the porsche fanaten. Ik heb volgens mij een motor met tikkende kleppen. Het wordt erger als de motor warm draait en vorige keer reed ik over de snelweg en toen was het echt een flinke herrie. Wat kan het precies zijn? Hij start ook best slecht. Wie kan mij helpen?
klepspeling gekontroleerd ?
stoters lopen lekker soepel ?
nokkenas niet een of meer nokken niet scherp meer ???

anandvip@hotmail.com
27/07/2012, 09:49
hallo goodmorning, ik had gister geen tijd meer om je terug te mailen maar ik denk dat ik als eerste maar eens de kleppen ga stellen en dan verder kijk en hoort wat er gaande is. Denk je dat dat een goed plan is? en als ik de kleppendeksel eraf haal kan ik dan aan de nokkenas zien of er iets niets in orde is? stel voor dat de stoters niet in orde zijn. Wat zijn ong. de kosten om dit in orde te krijgen weet jij dat?

- - - Updated - - -

gr anand

M.B.H.
27/07/2012, 20:09
Als je het deksel eraf hebt kun je de nokken as zien .
Kijk daar eerst maar eens naar
En de kosten afhankelijk van wat er allemaal versleten is oké
Ik heb de onderdelen wel liggen dus dat is niet het probleem

anandvip@hotmail.com
31/07/2012, 09:09
ok de auto gaat morgen naar de keuring , eerst afwachten wat daar uit komt. Ik heb wel een probleempje met de handrem als ik hem laat vallen zeg maar dan kan ik hem weer omhoog krijgen en hoor en voel je ook de tandjes. Als ik hem eraf haal met knop ingedrukt dan tikt hij niet meer omhoog.