PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1984 | Richtingaanwijzer probleem



Rein
29/07/2012, 20:07
Hallo allemaal,

Vandaag merkte ik dat mijn richtingaanwijzers niet meer werken. Wat zijn precies de symptomen:

- Wanneer ik richting aangeef gaat het groene lampje bij mijn tellers constant branden
- ik hoor geen relais klik
- de knipperlichten doen niets (dus ook niet constant branden)
- de alarmlichten doen het wel prima

Vooral dit laatste punt is vreemd, omdat ze over hetzelfde relais geschakeld worden. In het elektrisch schema zie ik dat het signaal ook via deze alarmlichten schakelaar loopt, maar daar zijn alle aansluitingen goed in takt. Ook verdenk ik de richtinaanwijzer-schakelaar zelf niet omdat het groene lampje wel brand.

Heeft iemand hier ook ooit last van gehad of weet iemand wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!

M.B.H.
29/07/2012, 21:22
Ik zou het relay eerst maar vervangen.
Als je die hebt dan weet je zeker dat die goed is.
het kan daar aan liggen

jimfrey944
30/07/2012, 08:40
Richting aanwijzers zijn een verhaal apart er zit meer aan als alleen een schakelaar en een lampje maar ik zou idd eerst bij het relai's beginnen

Rein
31/07/2012, 16:14
Probleem gevonden: zekering nr 8 was door (niet direct gezien, zo'n schone breuk was het). De alarmlichten zijn dus blijkbaar apart afgezekerd van de richingaanwijzers. Bedankt voor het meedenken!

M.B.H.
31/07/2012, 16:34
mooi dat het opgelost is

jimfrey944
31/07/2012, 21:25
Klopt de richting aanwijzers en alarmlichten zijn twee systeemen gebruiken alleen de zelfde lampjes