PDA

Bekijk Volledige Versie : Dashbord verlichting, zekering klapt er steeds uit



Rob
26/09/2009, 19:28
De zekering van mijn dashbordverlichting valt er steeds uit. Denk ergens een kabelbreuk?

Bij het monteren doet 'ie het even, ook op contact. Maar bij het starten klapt 'ie er weer uit.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Waar kan ik het beste beginnen te zoeken??

jessy1984
26/09/2009, 19:36
bedrading achter dachbord naar de lampjes toe zijn regelmatig beschadigd daar is mss ergens iets los op het einde van de draden en hier raakt mss een de massa
kijk ook de bedrading van de 2 metertjes in middeconsole na bedrading loopt van dachbord verder naar daar
beetje zoeken dus ik zou gewoon even alle meters demonteren zo kan je de bedrading goed zien

q01z
26/09/2009, 23:27
bij mij was de + kabel vd sigaretenaansteker pas losgeschoten..
die maakte contact

(over kortsluiting gesproken, gooide vanavond mn motorkap dicht met mn ontstekingslamp nog aangesloten.. knijpstekker op de + kwam dus tegen de kap aan.. grote vlam :?)

-Bassie-
27/09/2009, 07:40
anders verder kijken gezien je dashboardkastje via de zelfde zekering gaat en meen je kenteken verlichting ook.

Rob
27/09/2009, 22:04
Ik heb echt een hekel aan elektronische problemen. Maar goed, mooi iets voor komend weekend...

Rob
08/11/2009, 15:55
Nou, ik ben even bezig geweest of ik iets kon vinden om dit probleem te verhelpen... ben achteraan begonnen, maar dat zag er allemaal netjes uit.

Maar ook de meters ff losgehaald... en daar houd ik de volgende stekker over:
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/11/22.jpg

Misschien wat onduidelijk, maar vanuit die blauwe stekker gaat een dikke draad naar het lampje en die andere (bruine) stekker past nergens in?? Waar dient die voor?

Ook kwam ik dit nog tegen:
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/11/23.jpg
En daar het uiteinde van:
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/11/24.jpg

Hij komt uit het motorruim rechts bij het dashbordkastje (foto 1) en hij zat ergens achter mijn radio, maar nergens in vastgeklikt.

Iemand idee wat dat is??

Verder zag ik achter de oliedruk meter een draadje dat kaal was, die heb ik opnieuw van tape voorzien. En alle stekkertjes achter die meters opnieuw vastgezet.

Lijkt er overigens op dat de zekering nu blijft zitten... maar ben nog niet volledig overtuigd.

jessy1984
08/11/2009, 16:45
die losse draad op de eerste foto zal wel het probleem zijn geweest als die massa raakt springt zowiso de zekering verwijder gewoon het blauw klemmetje samen met die draad het is iets wat achterag is bijgelegd dus zal wel wijnig nut hebben

Rob
08/11/2009, 21:41
Dat blauwe ding gaat naar het lampje voor de schuif van je verwarming.
Maar die losse draad zit daar dus bij in. Ik heb het nu zo neergelegd dat het niet in aanraking komt met metaal, maar voor de zekerheid zal ik het dan intapen. (ik knip niet zomaar draden weg!)

Overigens, ben zojuist ff weggeweest met de auto. En het werkt nog steeds! Dus lijkt erop dat ik mijn probleem heb opgelost. Toch wel weer erg fijn dat je kunt zien hoe hard je gaat in de het donker!

klaas 924
09/11/2009, 16:02
Dat blauwe ding gaat naar het lampje voor de schuif van je verwarming.
Maar die losse draad zit daar dus bij in. Ik heb het nu zo neergelegd dat het niet in aanraking komt met metaal, maar voor de zekerheid zal ik het dan intapen. (ik knip niet zomaar draden weg!)

Overigens, ben zojuist ff weggeweest met de auto. En het werkt nog steeds! Dus lijkt erop dat ik mijn probleem heb opgelost. Toch wel weer erg fijn dat je kunt zien hoe hard je gaat in de het donker!

toch lekker he als je weer een to do van de lijst kan strepen!

jessy1984
09/11/2009, 18:02
zo'n blauw klemmetje klik je gewoon van de draad af dit is een goedkope onprofesionele manier om een draad af te takken klik dit gewoon los en hup de draad is weg en het is weer origineel.
je moet niets intapen of afknippen.