PDA

Bekijk Volledige Versie : Het klets maar raak-topic



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Ik-rij-belastingvrij
03/03/2008, 21:24
q01z: Je foto's doen het niet (meer) :roll:

Over de foto's van de vorige pagina:
Wat een goudmijntje daar !
Ongeloofelijk dat er nog zo'n plaatsen bestaan!
Vooral die foto waarbij er een boom tussen de carosserie en de bumper is gegroeid vindt ik erg bizar :shock:

q01z
03/03/2008, 21:39
achja.. reboot van mn system gaf utieraard een nieuw IP.. we gaan het wel weer herstellen..

irritante computers ook altijd

Tom
03/03/2008, 21:50
Voor wie (net als ik) geïnteresseerd is geraakt in foto's van wrakken:

http://freenet-homepage.de/Schrottfotos/
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 343125.htm (http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet343125.htm)
http://monsite.wanadoo.fr/epavesetpanhard/index.jhtml
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 152251.htm (http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet152251.htm) (3000 pagina's :shock: )

Leuk ook om je Frans weer een beetje te oefenen... het mijne valt nog mee, ondanks dat ik het niet veel heb gebruikt sinds mijn eindexamen in 1983. 8)

Ik-rij-belastingvrij
03/03/2008, 22:32
Dat er veel van die wrakken zijn zag ik bij je vorige link, maar dat er nog meer plaatsen zijn met zoveel moois had ik niet gedacht!
Echt niet normaal wat mooi, en tegelijk doodzonde dat ze al dat spul niet binnen hebben gezet :roll:
Ik zou zoiets best eens in het echt willen zien :D

q01z: Ze doen het weer 8)

q01z
03/03/2008, 22:50
IK HAAT COMPUTERS

echt, dat ik ooit HogereInformatica gedaan en er lol in had, ik begrijp het niet :?

nou is mn netwerk pas geklapt door een kapotte patchkast (voeding had kortsluiting, patchkast overleden).. dat werkt nu weer..
nu bedacht ik, ik zal eens alles backuppen en opnieuw installeren (vooral omdat mn controler van mn harddeschijf van me laptop het had opgegeven.. en ik die dus vd week al moest backuppen door een 2.5" HD in mn gewone PC te hangen)

dus ik vanmiddag een externe HD aanschaffen, gek genoeg had ik die nog niet, maar die moest eerst gepartitioneerd worden..
windows kan dat uiteraard niet.. dus partition magic gedownload, maar dat is een trial.. dus dan kan je niet daadwerkelijk iets doen, alleen fictief.. dus de hd in linux gehangen, linux gelijk over de zeik dat de partitietabel niet klopte (dat vermoedde had ik in partitionmagic ook al). Nu ben ik dus de HD gewoon aan het formateren (in windows) als 1 partitie NTFS.. mjah, windows kan dat niet zo goed.. in linux duurt formateren van 320gb net geen minuut, windows is al zeker een half uur bezig met nog steeds zichtbare voortgang..


dus ipv dat ik nu vanavond alles gebackupt heb, zodat ik vannacht of morgen opnieuw kan installeren (liefst snachts..) zit ik te wachten totdat mn externe HD het gaat doen :(

was ik maar digibeet :(

Ik-rij-belastingvrij
03/03/2008, 23:24
Ik haat computers eerlijk gezegt al vanaf het begin dat ik er mee werk :roll:
Het is dat ik ze nodig heb voor internet enzo, maar verder vindt ik het echt ellende.
Ik ben trouwens niet zo'n goeie met computers :roll:
De basis dingetjes kan ik wel zo ongeveer maar daar houdt het ook echt mee op.
Zolang de computer het doet ga ik er niks op instaleren ofzo, dat loopt altijd uit op ellende hier :shock:
Maargoed, deze computer die ik nu gebruik heeft toch al minimaal een draaiuurtje of 5000 achter de rug, weet niet of dat veel is :?:
En in al die tijd is er niks aan gedaan, en hij doet het nog steeds, op wat harder gezoem dan normaal na :D

Meneer aard
04/03/2008, 07:42
IK HAAT COMPUTERS

echt, dat ik ooit HogereInformatica gedaan en er lol in had, ik begrijp het niet :?

nou is mn netwerk pas geklapt door een kapotte patchkast (voeding had kortsluiting, patchkast overleden).. dat werkt nu weer..
nu bedacht ik, ik zal eens alles backuppen en opnieuw installeren (vooral omdat mn controler van mn harddeschijf van me laptop het had opgegeven.. en ik die dus vd week al moest backuppen door een 2.5" HD in mn gewone PC te hangen)

dus ik vanmiddag een externe HD aanschaffen, gek genoeg had ik die nog niet, maar die moest eerst gepartitioneerd worden..
windows kan dat uiteraard niet.. dus partition magic gedownload, maar dat is een trial.. dus dan kan je niet daadwerkelijk iets doen, alleen fictief.. dus de hd in linux gehangen, linux gelijk over de zeik dat de partitietabel niet klopte (dat vermoedde had ik in partitionmagic ook al). Nu ben ik dus de HD gewoon aan het formateren (in windows) als 1 partitie NTFS.. mjah, windows kan dat niet zo goed.. in linux duurt formateren van 320gb net geen minuut, windows is al zeker een half uur bezig met nog steeds zichtbare voortgang..


dus ipv dat ik nu vanavond alles gebackupt heb, zodat ik vannacht of morgen opnieuw kan installeren (liefst snachts..) zit ik te wachten totdat mn externe HD het gaat doen :(

was ik maar digibeet :(

Ik deel je mening, heb het ook 2 jaar gedaan..Had moeten stoppen bij het 1e jaar..Maar windows kan wel formateren ;) en partitioneren (XP pro). Als je nog PQ magic zoekt ;)

Tom
04/03/2008, 08:55
320 GB partitionneren? Mijn externe 320-schijf kostte een hele 59 euro, als ik er een partitie bij wil hebben koop ik er nog een...

Meneer aard
04/03/2008, 19:54
Mwah ik heb zelf een hekel aan grote partitie`s. Zelf heb ik 1x 320 en 1x 500 in me pc hangen maar die heb ik toch echt wel onderverdeeld. Anders moet je lopen zoeken en doen.

q01z
04/03/2008, 19:56
grootste punt;

mijn linux server kan geen NTFS beschrijven..
dus moet ik m omzetten naar FAT.. en FAT kan maar tot 197gb

Meneer aard
04/03/2008, 20:01
flikker het ding het raam uit :P Niks linux meer, ook geen windhoos, niks servertjes meer :P Mijn god wat heb ik ellende gekent met die win2k3 server. Als het draaide dan moest je er vanaf blijven maar anders.

M.B.H.
04/03/2008, 20:12
Ja computers zijn nu eenmaal noodzaak :cry:
Maar je kunt er ook hele leuke dingen mee doen. :lol:
En een beetje klooien van tijd tot tijd is ook wel leuk toch,
als het maar weer werk zo als je wilt.
Het begint klein maar nu heb ik er ook al een stuk of 5 in een netwerk staan + server en laptop.
Aleen het back up systeem al kost de nodige pegels Ik doe dit met een ext. schijf
Dat bevalt goed en je kunt simpel alles meenemen :grin:

Ik heb er nooid voor geleerd en ben dus wat dat aan gaat zelf explorer
En dat lukt toch aardig al zeg ik het zelf.

Nu weer wat foto's op de server gezet van wat zelf gemaakte test tools voor 924
Deze Heb ik ook zelf gemaakt ( samen gesteld ) het werkt en dan ben ik weer tevreden. :-D

Meneer aard
04/03/2008, 20:23
Ik houd het maar bij 1 computer en 1 laptop tegenwoordig, vroeger genoeg van die meuk gehad en heb het mooi weggeflikkerd. Doe mij maar vrachtauto`s :P Veel mooier.

M.B.H.
04/03/2008, 20:24
Ja maar ik gebruik ze ook nog allemaal en jij bent verder dan mij BE en meer niet

Tom
04/03/2008, 21:14
Zo, vandaag de prehistorische Nokia 6310 ingeruild voor een glimmende verse N73. Wow, kleurenscherm! Camera! Realtones (en nou mis ik m'n monofone simpele ringtone van het oude toestel...). Ik heb voorlopig wat te doen, nummers en afspraken overzetten en leren om alle functies van het apparaat te bedienen.

Het begint al goed: in de handleiding stond niet hoe je het apparaat aan moet zetten. :) Gelukkig heb ik het zelf kunnen uitvinden.

q01z
04/03/2008, 21:19
toevallig plannen met die 6310? bij die van me vader valt de accu er steeds uit en hij wil geen andere want die begrijpt hij dan niet :roll:

M.B.H.
04/03/2008, 21:26
6310 is dat zo,n blauwgrijze

Tom
04/03/2008, 21:29
Hahaha, iedereen is geïnteresseerd in het ouwe ding... die niet weggaat, gaat dienst doen als prepaid toestel voor marktplaats-verkopen (zodat ik die idioten mijn echte nummer niet hoef te geven) en als buitenland-toestel (ik heb nog een Duitse SIM voor als ik daar ben). Hij is overigens zwart met goud.

M.B.H.
04/03/2008, 21:34
volgens mij ben ik dus ook net zo als je vader, ik heb er 4
idiaal je kunt er mee bellen en smsen
ze worden niet gejat
en is er een kopot pech accu er uit en gooi maar weg

Ik-rij-belastingvrij
04/03/2008, 21:54
Zo, vandaag de prehistorische Nokia 6310 ingeruild voor een glimmende verse N73.

Prehistorisch, een 6310, dat is high tech! :mrgreen:
Ik heb (nog steeds) een 3310, dat is pas prehistorisch!
Ik roep al bijna een jaar dat ik een andere nieuwere koop :oops:
Alleen komt dat er steeds niet van omdat ik er niet aan denk of omdat ik er dan geen geld voor heb :roll:

Tom
05/03/2008, 06:53
Je gemiddelde leeftijdgenoot heeft elke drie maanden een nieuw toestel... maar ik heb met die 6310 ook bijna vijf jaar gedaan, het is voor het eerst dat ik een nieuw toestel aanschaf terwijl de vorige nog niet overleden is.

q01z
05/03/2008, 18:03
blugh, zit ziek thuis.. vandaag me al de hele dag belabberd gevoelt op de zaak.. koppijn en zo'n heerlijk gevoel dat je hoofd kan ontploffen :roll:
gelukkig helpt het geluid van snijplotters, afzuiging (vd printer), zeurende stagaires en schreeuwende bazen goed tegen hoofdpijn...

wellicht dus morgen de hele dag de tijd om nog wat hoofdstukjes in de Haynes te lezen, heb hoofdstuk 1 al uit en verder alle plaatjes al aandachtig bekeken.. alhoewel ik me op de elec.schema's niet zo kon concentreren...

Meneer aard
05/03/2008, 18:48
Je gemiddelde leeftijdgenoot heeft elke drie maanden een nieuw toestel... maar ik heb met die 6310 ook bijna vijf jaar gedaan, het is voor het eerst dat ik een nieuw toestel aanschaf terwijl de vorige nog niet overleden is.

6310i rulez :D Heb zelf ook 4 jaar lang zo`n toestel gehad..Toen de toetsen begonnen te slijten e.d. moest ik wel geloven aan een nieuw toestel; 1,5 jaar terug een E900 besteld. Bevalt aardig maar de functies van de mp3 speler/camera gebruik ik nooit..

M.B.H.
05/03/2008, 20:27
Je gemiddelde leeftijdgenoot heeft elke drie maanden een nieuw toestel... maar ik heb met die 6310 ook bijna vijf jaar gedaan, het is voor het eerst dat ik een nieuw toestel aanschaf terwijl de vorige nog niet overleden is.

6310i rulez :D Heb zelf ook 4 jaar lang zo`n toestel gehad..Toen de toetsen begonnen te slijten e.d. moest ik wel geloven aan een nieuw toestel; 1,5 jaar terug een E900 besteld. Bevalt aardig maar de functies van de mp3 speler/camera gebruik ik nooit..

daar om heb ik nog een oud beesje wat allen doet wat moet !!! M.

Tom
05/03/2008, 23:17
Dat had ik dus ook, maar ik loop ook elke dag met een digitale camera rond en ik wilde ook een TomTom aanschaffen. Beide heb ik niet meer nodig, even TTN downloaden en op dit toestel installeren (externe navi-antenne aanschaffen, da's alles) en de camera is prima. Verder zit er een uitstekende radio en MP3-speler op, ook prettig (scheelt weer een iPod meesleuren). Best nuttig dus, ook als je verder niet meer doet dan bellen en SMSen...

Ik-rij-belastingvrij
05/03/2008, 23:21
Zitten zat functie's op zo te horen :mrgreen:
Al vind ik een echte TOMTOM toch het beste, m'n broertje en een vriend hebben ook allebij navigatie appart ergens op staan als optie en dat werkt helaas lang niet zo goed als een ''echte'' TOMTOM.

Tom
05/03/2008, 23:22
Het scherm is niet zo groot, maar het werkt verder identiek aan een 'echte'.

Ik-rij-belastingvrij
05/03/2008, 23:23
Het scheelt natuurlijk dat je een van de nieuwere telefoons hebt :wink:
Zolang je er tevreden over bent en het werkt goed dan is het prima :D

M.B.H.
06/03/2008, 16:53
Het scherm is niet zo groot, maar het werkt verder identiek aan een 'echte'.

Heb jij niet een tom type 80 dan :lol:

Tom
09/03/2008, 22:22
blugh, zit ziek thuis.. vandaag me al de hele dag belabberd gevoelt op de zaak.. koppijn en zo'n heerlijk gevoel dat je hoofd kan ontploffen :roll:
gelukkig helpt het geluid van snijplotters, afzuiging (vd printer), zeurende stagaires en schreeuwende bazen goed tegen hoofdpijn...
Beetje beter, inmiddels?

Ik was gisteren mijn rommelkamer aan het opruimen, wilde twee voorstoelen van een kast afhalen (geen goed idee, die dingen zijn zwaar en ze lagen net te hoog). Resultaat: door m'n rug gegaan en die stoelen bovenop me gekregen. :?

q01z
09/03/2008, 22:50
nah gaat wel weer.. vanmorgen nog steeds belabberd maar vanmiddag weer wat nuttigs kunnen doen..

maar weer es verder gegaan met 'project revisiemotorblok' van de revisie ben ik al een tijdje afgestapt, ik ga m nu als 'show'model opbouwen omdat ik er gaandeweg achterkwam dat het toch wel flink wat beschadigingen heeft inwendig.. (was niet voor niets zo goedkoop!)
vanmiddag maar weer es in elkaar geschroeft om te kijken wat er precies allemaal ECHT schoon moet..

Meneer aard
10/03/2008, 18:44
blugh, zit ziek thuis.. vandaag me al de hele dag belabberd gevoelt op de zaak.. koppijn en zo'n heerlijk gevoel dat je hoofd kan ontploffen :roll:
gelukkig helpt het geluid van snijplotters, afzuiging (vd printer), zeurende stagaires en schreeuwende bazen goed tegen hoofdpijn...
Beetje beter, inmiddels?

Ik was gisteren mijn rommelkamer aan het opruimen, wilde twee voorstoelen van een kast afhalen (geen goed idee, die dingen zijn zwaar en ze lagen net te hoog). Resultaat: door m'n rug gegaan en die stoelen bovenop me gekregen. :?

Hier ook geen goed begin van de week..Eerst zateradg avond beetje las ogen..Voeld ehet al aankomen en s`nachts zette het goed door..Enigste wat helpt is dan ff koel washandje op je ogen te leggen. Mijn god wat een crime weer. Net of je zand in de ogen heb (heb het wel eens eerder gehad), en vanmiddag een blauwe duim (weer de zoveelste nagel, en tis elke keer dezelfde duim :P ) door de palletwagen due tegen me duim en de wand van de laadbak kwam..(wagen stond scheef).

Ik-rij-belastingvrij
10/03/2008, 21:33
Wat een ellende maken jullie toch allemaal mee, ik heb gelukkig al een tijdje niks, al zal ik me goed rot voelen als komende donderdag twee van de vier van m'n verstandskiezen getrokken worden in het ziekenhuis :oops:

Ik bedacht me net dat nu ongeveer 1 op de 10 mensen met een 924 hier lid is :-D
Toreddo, zorgde voor het 80e lid :mrgreen:

q01z
10/03/2008, 21:45
Wat een ellende maken jullie toch allemaal mee, ik heb gelukkig al een tijdje niks, al zal ik me goed rot voelen als komende donderdag twee van de vier van m'n verstandskiezen getrokken worden in het ziekenhuis :oops:

Ik bedacht me net dat nu ongeveer 1 op de 10 mensen met een 924 hier lid is :-D
Toreddo, zorgde voor het 80e lid :mrgreen:

doen we goed!

we groeien hard :D

Tom
10/03/2008, 22:08
Het loopt inderdaad lekker zo... nou nog wat meer leden die actief posten. :)

VonG
11/03/2008, 12:34
over het acief posten... en jou zal het niet liggen Tom... :)

Tom
11/03/2008, 12:43
Ik doe m'n best...

M.B.H.
11/03/2008, 18:38
ik heb net Twee 924 turbo donor auto'"gekocht 79 / 82 :grin:
er was al heel wat af gehaald, :cry:
Maar goed toch weer een vracht onderdelen, :mrgreen:
M.

q01z
11/03/2008, 18:46
ik wil ook zo'n garage waar dat allemaal inpast! :D

zal es kijken of ik binnenkort es langs kan komen M :)

Tom
11/03/2008, 19:31
Klinkt goed! Zo vaak kom je dergelijke deals niet tegen...

Gaat er nog iemand naar de Techno Classica in Essen, eind deze maand?

LWB
11/03/2008, 19:39
Klinkt goed! Zo vaak kom je dergelijke deals niet tegen...

Gaat er nog iemand naar de Techno Classica in Essen, eind deze maand?

Yep....vrijdags....

LWB
11/03/2008, 20:49
vorig jaar aanwezige 924

[attachment=0:1wejtl11]23 868klein.jpg[/attachment:1wejtl11]

misschien in prijs verlaagd :?: :mrgreen:

q01z
11/03/2008, 20:52
pfffft..

was net weer bezig om mn blok schoon te maken in de garage..
springt de slang van mn benzinebad.. benzine in mn oog, over mn hoofd..

schiet weer lekker op :roll:

LWB
11/03/2008, 20:53
pfffft..

was net weer bezig om mn blok schoon te maken in de garage..
springt de slang van mn benzinebad.. benzine in mn oog, over mn hoofd..

schiet weer lekker op :roll:

komt de term 'petrolhead'vandaan :mrgreen:

goed uitspoelen!

q01z
11/03/2008, 20:57
mjah ik heb ervaring.. vd zomer sprong er (toen ik met mn hoofd onder de kap was) een benzineleiding van mn injectorrails en spoot er benzine met 3bar mn oog in van +- 25cm afstand.. :P

sindsdien dus extra voorzichtig.. maar dit verwacht je weer niet :roll:

Meneer aard
11/03/2008, 21:02
Heerlijk man Benzine..Zo lekkere dampen zijn dat..En het prikt alleen beetje als het in je oog komt..Verdampt van eiges wel weer.

Tom
11/03/2008, 21:14
Hahaha, petrolhead...

Serieus: hoge ongeluk/klus-ratio. Investeer in een setje beschermende kleding, een bril, gehoorbeschermer enzovoorts.

Die 924LM was dik, vorig jaar. Die en een gewone 924 in die hal stond, hebben me een duwtje richting mijn eigen aankoop gegeven.

q01z
11/03/2008, 21:18
heb ik Tom..
onder de auto en met dingen onder druk werk ik altijd met veiligheidsbril..
bij een benzinebad niet, omdat er bij normale omstandigheden neits aan de hand is :(

maar ik ben wel vh veilig werken eignelijk.. vandaar ook handschoenen met sleutelen.. ;)

Tom
11/03/2008, 21:37
...wat bij mij dan juist weer leidt tot gevaarlijke situaties. :mrgreen:

M.B.H.
12/03/2008, 07:52
ik wil ook zo'n garage waar dat allemaal inpast! :D

zal es kijken of ik binnenkort es langs kan komen M :)
Altijd goed M.

Toreddo
12/03/2008, 17:07
Die 924 is ZO vet, ik heb ooit eens een mode autotje gekregen die er zo uit ziet.

Maar even over zo'n meeting wat doen jullie dan zoal? gaan jullie ook toeren, want dat lijkt me ook ontzetted vet om te zien.
Een hele rij 924's, Helemaal om er in te rijden!

Ik-rij-belastingvrij
12/03/2008, 17:20
Mischien een idee om dit in het apparte meeting topic te vragen :wink:
Om toch even snel iets te beantwoorden:
De vorige keer, wat ook pas de eerste keer was, hebben we elkaars auto's bewonderd, en hebben we gezamelijk onder het genot van een bakkie koffie, thee enz, wat zitten OH'en :mrgreen:
Mij lijkt het ook wel leuk om eens een toer te houden met alle 924's op de meeting 8)

Meneer aard
12/03/2008, 18:00
Hahaha, petrolhead...

Serieus: hoge ongeluk/klus-ratio. Investeer in een setje beschermende kleding, een bril, gehoorbeschermer enzovoorts.

Die 924LM was dik, vorig jaar. Die en een gewone 924 in die hal stond, hebben me een duwtje richting mijn eigen aankoop gegeven.

Ben je gek zeg..Dat verhoogt bij mij het risico juist :P Nu pas k nog een beetje op met de richting van de vonken als ik aan ut slijpen ben..Kleine stukjes lassen gewoon beetje goed het pistool voor je houden zodat het licht indirect je ogen bereikt :P

q01z
12/03/2008, 18:41
Kleine stukjes lassen gewoon beetje goed het pistool voor je houden zodat het licht indirect je ogen bereikt :P

vandaar de lasogen... :roll:


vandaag ontdekt dat mn koppeling iets slipt :? nooit fijn, trok even op bij een kruispunt om een auto even voor te zijn met oversteken, en ontdekte dat mn motor wel flink toeren maakte.. maar dat was niet evenredig met de versnelling..

M.B.H.
12/03/2008, 18:45
Was het niet nat op de weg ????? met ons vermogen wil er wel soms iets sneller over de klinkers / asvald slippen !!!
M.

q01z
12/03/2008, 18:47
euhmm nee :( er was duidelijk geen wielspin.. en het stonk naar verbrand carbon

captainfrasca
12/03/2008, 18:48
Dat zo zomaar je koppeling kunnen zijn, duur grapje bij de 944 motor...

q01z
12/03/2008, 18:49
Dat zo zomaar je koppeling kunnen zijn, duur grapje bij de 944 motor...

yupz...

captainfrasca
12/03/2008, 18:52
Trok je niet stiekum een beetje weg in z'n 3 ipv z'n, dan kan je koppeling ook gaan slippen als je genoeg gas geeft.....

q01z
12/03/2008, 18:55
Trok je niet stiekum een beetje weg in z'n 3 ipv z'n, dan kan je koppeling ook gaan slippen als je genoeg gas geeft.....

zou nog kunnen.. ach we beignnen gewoon alvast met sparen..

captainfrasca
12/03/2008, 18:56
Goed plan, eens zal je eraan moeten geloven.... Ik heb gelukkig al een splinternieuwe liggen, hij moet er alleen nog "ffetjes" in gezet worden tesamen met mijn "nieuwe" versnellingsbak van boudewijn.

M.B.H.
12/03/2008, 18:58
ja ja dat is een optie ik zou het eerst met zekerheid vast stellen :?: M

q01z
12/03/2008, 21:17
het vervolg van 'ik haat computers' is in actie..

mn server geupdate zodat hij met NTFS-externeharddeschijven kan werken..
maar nu wil die niet meer goed inloggen, grafisch zoiezo niets meer..
NTFS werkt uiteraard nog steeds niet, dus ik kan nog steeds niet mn backup via mn externe HD maken..
nu deed mn ROOT-account het ook niet meer.. gelukkig kon ik die cracken door handig gebruik van wat leakholes in Ubuntu-linux..

en nu dus maar via interne sFTP mn server leegtrekken :roll:

argggh

Ik-rij-belastingvrij
12/03/2008, 21:40
Het is wat met die krengen :(

q01z
12/03/2008, 21:44
Het is wat met die krengen :(

gelukkig moet ik om jouw reactie dan wel weer lachen :D
+ ik heb een constante datastroom van +- 80mb/s voor de eerste 35gb...

Ik-rij-belastingvrij
12/03/2008, 21:50
Mooi :wink:
Ik zal je eens wat bekennen, van die computertaal (2de zin) begrijp ik geen moer :mrgreen: :roll:
Zo goed ben ik dus met computers :oops:

Tom
12/03/2008, 23:28
Als je op de tweede verdieping zit, kun je ze in ieder geval nog met een fraaie boog het raam uitpleuren...

Lekker zitten genieten van 3FM's Classic Request (en dan bedoel ik niet klassieke muziek). Normaal niet mijn favo zender, maar deze week wel prettig.

Meneer aard
13/03/2008, 05:01
Alleen s`ochtends is 3fm nuttig voor Giel..Das dan ouwehoeren maar op leukekre manier :P

Tom
13/03/2008, 06:54
De DJs van 3FM kunnen me niet bekoren, ik luister 's morgens liever naar Edwin Evers. Die kan ik op mijn werk alleen niet ontvangen, dus staat daar 3FM op. Het gaat deze week ook echt alleen om de muziek, dat geOH kan me gestolen worden.

Ik-rij-belastingvrij
13/03/2008, 14:27
Ik heb het ook gehoord op 3FM inderdaad, alleen nummers van voor 2000 :mrgreen:
Zitten best wel mooie nummers tussen moet ik zeggen (als 19 jarige)

Ik ben vandaag naar de kaakchirurg geweest in het ziekenhuis van Eindhoven.
Joepie wat een feest, twee van de vier verstandskiezen laten trekken.
Gelukkig viel het allemaal wel mee, binnen 5 minuten had hij de verdoving gezet, de kiezen eruit getrokken, en de wonden gehecht 8)
Ik kon bijna niet geloven dat het al klaar was :D
Ik zit nu alleen met een dikke kop (zo voelt het tenminste) van de verdoving :roll:
En ik kan over 3 dagen pas weer enigsinds normaal eten :(

Toreddo
13/03/2008, 16:46
het vervolg van 'ik haat computers' is in actie..

mn server geupdate zodat hij met NTFS-externeharddeschijven kan werken..
maar nu wil die niet meer goed inloggen, grafisch zoiezo niets meer..
NTFS werkt uiteraard nog steeds niet, dus ik kan nog steeds niet mn backup via mn externe HD maken..
nu deed mn ROOT-account het ook niet meer.. gelukkig kon ik die cracken door handig gebruik van wat leakholes in Ubuntu-linux..

en nu dus maar via interne sFTP mn server leegtrekken :roll:

argggh
Draai je je eigen server?

q01z
13/03/2008, 19:06
@toreddo: yupz, al jaren :P maar alleen voor mezelf eignelijk

@belastingvrije: dus het lijkt mee te vallen tot nu toe? ennuhm dat je het niet begrijpt vind ik neit erg hoor :) had eigelijk niet eens verwacht dat iemand het zou lezen ;)

ik luister standaard 3fm.. al jaren :roll: in de werkplaats draaien ze 538, maar dat is niet mijn stijl.. daar kan ik echt niet tegen!

dr is beetje gezeik omtrendt mn huisje :roll: heb voorlopig koopcontract getekend in de veronderstelling dat de samen overeengekomen wijzigingen ook doorgevoerd zouden zijn en dat blijkt dus van niet (niet goed genoeg gelezen.. )... argggh!

Meneer aard
13/03/2008, 20:11
Heerlijk die jaren 90 muziek @ 3fm..Toen ik net in de auto stapte was Outerspace @ 3fm :P Stond nog @ 3fm toen ik vanochtend naar me werk reed.

M.B.H.
13/03/2008, 21:27
Vandaag heb ik de eerste turbo binnen gekregen, :lol:
Tikje linksachter en rechtsachter gehad, :(
Dus een echte donor, 8)
Nou even gekeken wat nog goed is
Dashbord zwart scheurtjes 2 van 1 cm lang Bij luitspreker :)
Interieur Zwart wit Geblokt Paar kleine Schuurtjes In de voorstoelen ,
4 cm lang , Goed te repareren met draad en naald :)
2 turbo wielen Strak Goed uit ziend :)
achterraam Jammer Van 944
Blok in redelijk komplete staat :lol:
Bumpers niet slecht
Voorruit Heel
En nog leuk wat onderdelen Van Bak tot Radiateur
PLus Kenteken en Plaatwerk DiV.
Kortom de eerste helft is binnen en veel bruikbaars :lol: M

Tom
13/03/2008, 21:42
Kwijl, een Pascha-interieur...

M.B.H.
13/03/2008, 21:47
Echt wel En Nog in redelijke staat ook M.

Ik-rij-belastingvrij
13/03/2008, 23:54
@toreddo: yupz, al jaren :P maar alleen voor mezelf eignelijk

@belastingvrije: dus het lijkt mee te vallen tot nu toe? ennuhm dat je het niet begrijpt vind ik neit erg hoor :) had eigelijk niet eens verwacht dat iemand het zou lezen ;)

dr is beetje gezeik omtrendt mn huisje :roll: heb voorlopig koopcontract getekend in de veronderstelling dat de samen overeengekomen wijzigingen ook doorgevoerd zouden zijn en dat blijkt dus van niet (niet goed genoeg gelezen.. )... argggh!



Als je het over het kiezen trekken hebt dan valt het opzich wel mee, het trekken zelf is het minst erge, de rest van de dag is het ergste :oops:
Maargoed, het viel dus wel mee en over een paar dagen kan ik weer gewoon eten (hoop ik)

Het is wel shit van je huisje, toch rot dat het altijd op de kleine lettertjes aan komt :(

q01z
13/03/2008, 23:55
moet jij niet slapen trwns? :P

Ik-rij-belastingvrij
13/03/2008, 23:57
Ik moet vanacht rechtop zittend slapen omdat het anders kan gaan bloeden ofzoiets :roll:
Meestal slaap ik met één heel plat kussen, nu komen er nog eens twee bij dus het zal een fijne nacht worden :|
Vandaar dat ik nog hier zit, scheelt weer een paar uurtjes :mrgreen:
En ik ben overigens normaal ook niet zo'n vroege slaper hoor, mijn gemiddelde ligt zo rond 1 uur, dus dit valt wel mee :wink:

q01z
14/03/2008, 00:02
ik was eigenlijk net van plan om te gaan..
ben eens aan het kijken of ik in staat ben om een een folder of clubblad oid vorm te geven..
is mij alweer te lang geleden, dus maar weer es kijken :P

Ik-rij-belastingvrij
14/03/2008, 00:03
Klinkt goed :D

Mijn record om online te zijn was ooit eens om 3 uur s'nacht :mrgreen:

q01z
14/03/2008, 00:06
Klinkt goed :D

Mijn record om online te zijn was ooit eens om 3 uur s'nacht :mrgreen:

euhm, vroegah toen ik nog 'jong' was :P (dat kan dus nooit lang geleden zijn) zette ik wellus vanachter mn computer mn wekker uit om naar school te gaan :roll:
mjah toen deed ik hele avonden/nachten niet anders als Quake3Arena spelen online :D

Ik-rij-belastingvrij
14/03/2008, 00:09
Shit zeg, dat zou ik noooooooooit vol houden!
Ik ben eigenlijk nooit zo'n gamefan geweest, en nog niet :oops:

Ik heb net nog eens een mailtje gestuurd naar de verkoper van die zwarte 924S uit '89.
Hij zegt dat het echt de moeite waard is om eens te komen kijken, en 2450 is de vraagprijs :shock:
Beter kan het haast niet.
Ik ben aan het kijken of ik wat kan regelen met hem :wink:
Ik wil hem graag zat hebben, alleen is het geld er momenteel ff niet :roll:

Space
14/03/2008, 10:10
Tot 7 uur 'sochtends door gamen (Quake2) was mij niet vreemd een jaar of 8 geleden :wink:. Maja het aftakelingsproces is reeds een aantal jaren aan de gang dus dat trek ik ook niet meer.


Ik heb net nog eens een mailtje gestuurd naar de verkoper van die zwarte 924S uit '89.
Hij zegt dat het echt de moeite waard is om eens te komen kijken, en 2450 is de vraagprijs :shock:
Beter kan het haast niet.
Ik ben aan het kijken of ik wat kan regelen met hem :wink:
Ik wil hem graag zat hebben, alleen is het geld er momenteel ff niet :roll:
Zou wel leuk zijn; hebben we er twee in de club. Met die stuurbekrachtiging erop kan het haast niet beter. Kopen dat ding!! :-D
(misschien kun je wat lenen van pa&ma? :wink:)

Tom
14/03/2008, 12:44
Tijd om volwassen te worden, brommerbende eruit en auto's erin! :lol:

Ik-rij-belastingvrij
14/03/2008, 13:25
Volwassen wordt ik officieel pas op m'n 21e, ik ben nu addolicent ofzoiets :mrgreen:
De brommers gaan NOOIT weg!!!!
Daar staan er op m'n 80e nog minimaal 15 van 8)
Ik vind het gewoon een leuke hobby, m'n 924 zou eerder weg gaan dan de brommers :oops:
Daar schrik je wel ff van he :mrgreen:
Maargoed, het gaat allebij dus niet weg! :wink:
Ik ben al aan het kijken wat m'n ouders willen doen, het grootste probleem is dat hij 200 km van hier staat :shock:
Als het dichterbij was zou m'n vader hem zien, met een beetje geluk vondt hij hem dan zo mooi dat hij mij ff geld voorschiet.
Maarja, zo ver komt het helaas niet :(

Meneer aard
14/03/2008, 14:22
Waar doet me dit toch aan denken.

Mijn advies: Niet doen, hoe goedkoop het ook is. Als je er geen geld voor heb..AFBLIJVEN. Een S steekt moeilijker in elkaar dan de N/A. Als je niet weet wat je aan het doen bent (balanssnaren die 90% van de tijd verkeerd staan). De onderdelen zijn ook stuk anders en duurder dan een N/A. Hoewel je voor de N/A ook soms de hoofdprijs betaald vanwege het geringe aantal wat men nog afneemt.

Ga sparen, bouw een goeie ondergrond op. Laat een AKK uitvoeren en laat meteen bij twijfel onderhoud uitvoeren. Reken op kleine 1500 euro voor een "grote beurt" met nieuwe riemen.

Ik-rij-belastingvrij
14/03/2008, 14:40
Oeps :oops:
Dat is inderdaad even andere koek :roll:
Maar hij blijft mooi :mrgreen:

Tom
14/03/2008, 14:59
Die lage prijs staat er vast niet voor niks op...

Ik-rij-belastingvrij
14/03/2008, 15:10
Het kan ook zijn dat hij er geen verstand van heeft en hem goedkoop ingeruilt heeft ofzo, maarja, dat weet je toch nooit :oops:
Hij heeft mij laten weten dat er 4 kleine scheurtjes in het dashboard zitten, en één scheurtje in de bestuurdersstoel.
Ik heb hem nu gevraagt hoeveel ik bij zou moeten betalen als ik mijne inruil.
Inruilen is opzich geen probleem :D

Space
14/03/2008, 15:16
Waar doet me dit toch aan denken..
:lol: Ook zij heeft het uiteindelijk allemaal voorelkaar weten te boksen.

Zat jij laatst naar me te zwaaien bij het pompstation in Wijchen?

Meneer aard
14/03/2008, 16:02
Uhh niet dat ik kan herrineren...Wanneer was dat dan?

Space
14/03/2008, 16:39
Afgelopen dinsdagavond. Toen stond er iemand naar me te zwaaien bij de Shell. Ik dacht daar zal je meneer Aard hebben, maar hij kwam verder niet naar me toe. Niet dat er iemand anders was om naar te zwaaien, maar voor mij was het een totaal onbekende.

Anyway...

Meneer aard
14/03/2008, 16:46
It wasn`t me..

Der rijd ook nog een zilvergrijze 944 rond en die verkrachte 944 van DGB staat bij de nieuweweg ergens..En een of andere opa in een gepimpte 924..Ziet er niet uit.

Volgende keer mini meet doen?

Oh jah als je wilt tanken, ga dan niet naar dat anwb tankstation..mijn god..Vanmiddag eens vroeg klaar @ work (zeldzaamheid :+ ) en denk oh ff tanken..voordat er 5 liter in zat heeft het me 10 min geduurd. Klote pompen..Gewoon zware vrachtwagen pomp monteren van 150 ltr/minuut nergens problmen mee..Maar dit werkelijk waar.
toch de ANWB maar eens mailen of ze de druk niet wat op kunnen voeren

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 18:10
Vandaag even een Polini Evolution Engine opgehaald :D
Voor de mensen die absoluut niet weten wat dat is, zie foto :mrgreen:
Op dit Vespablokje past een cilinder met een diameter van 47mm (80cc) en een 19mm carburateur, bovendien is hij membraam gestuurd ipv krukasgestuurd :-D
Op een orgineel blokje pas maximaal een 13mm carburateur, en cilinders tot maximaal 43mm diameter (70cc).
Met dit blokje kan je 90 echte km/h halen, levensgevaarlijk op een damesbommertje :mrgreen:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/205.jpg
Het machige blokje :D

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/206.jpg
Onze kat vondt de warme motorkap wel fijn nadat ik terug was van het blokje ophalen :grin:

Tom
15/03/2008, 18:20
Leuke manier om de zwakste plek in de rest van je brommer te vinden...

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 18:23
Ik ga er niet mee op de weg rijden hoor!
Ik ben niet levensmoe :wink:
Ik rijdt altijd met 50cc, is betrouwbaar, je bent verzekerd en het draait in ieder geval geen kolk in de tank.
Dit blokje lust wel een litertje elke 15 km :shock:
Ik gebruik hem puur en alleen voor op een minivespa op eigen terein, ik ben benieuwd hoe dat op gaat trekken enz :D
En het was echt een mega koopje, eigenlijk de grootste reden dat ik hem gekocht heb :wink:

Tom
15/03/2008, 18:27
Ik zou wel even zorgen voor een versterkte achterbrug... dat was altijd het eerste wat bij mijn brommers kromtrok, als er wat meer vermogen op kwam.

Verstandige houding, trouwens.

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 18:30
Dat is opzich niet nodig, ik ken meer dan genoeg gekken die hier gewoon de openbare weg mee op gaan, die verstevigen niks.
Het is en blijft een damesbrommerblokje en je hebt geen versnellingen, de kracht komt er dus geleidelijk in omdat het een 2-takt blokje is wat vooral op hoge toeren zijn vermogen afgeeft.
Als hij versnellingen had was het natuurlijk een ander verhaal, dan trek je inderdaad alles krom :mrgreen:

Tom
15/03/2008, 18:36
Bij een Puch Maxi trek je de achterbrug ook krom, geloof me. Uiteindelijk scheurde zelfs het hele frame...

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 18:40
Bij die minivespa is de afstand tussen het blok en het achterwiel een stuk kleiner dan normaal.
Ik heb alle orginele lasverbindingen ook nog eens dik overgelast toen ik hem bouwde.
De brug is plaatselijk ook al 2x zo dik als normaal, hij is dus eigenlijk al verstevigd :wink:
Het probleem bij een Puch Maxi is dat er een scharnierende brug in zit, een vespa Ciao heeft dat niet, dat scheelt al een hele hoop ellende.
Maargoed, de brug is dus al oersterk, ik ben beniewd wat hij trekt op de rollerbank :mrgreen:

Meneer aard
15/03/2008, 19:02
Gewoon 2 dikke rvs pijpen er tussen lassen. Moet je kijken hoeveel torsie stijfheid dat ding heeft :D Dan kan die met gemak 130 aan..Als je er een turbo`tje op zet :D moet je kijken hoe hard dat gaat.

M.B.H.
15/03/2008, 19:08
Ja kijken inderdaad ,Want ik zou er toch niet graag opzitten :lol:

Meneer aard
15/03/2008, 19:17
Hoezo? Hoe harder hoe beter :P

The Need for Speed ;) Is lachen man zo hard gaan.

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 19:19
Waha, jaja :mrgreen:
Voor 130 heb je zo'n blokje nodig:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/207.jpg

Daarmee is 130 echte km/h serieus mee te halen :shock:
100cc, 21mm carburateur, de fabrikant beweert dat hier 16PK in zit :shock:
Kijk DIT (http://video.google.nl/videoplay?docid=6776418798838402778) filmpje voor de aardigheid maar eens helemaal tot het einde
Op dit filmpje zie je een Citta Gilera (snorfiets orgineel) hij heeft 101,7 km/h digitaal gehaald met kleine wieltjes, toen was hij aan het einde van de weg :D
De scooter in dit filmpje zou 100 lopen, luister maar eens naar de toeren die die scooter bij die ''100'' km/u maakt, de Citta rijdt dan amper half gas.
In dit filmpje heeft hij eigenlijk nog TE zware rollen in z'n vario, ik heb er op gereden toen hij goed was afgesteld en dat gaat echt als een idioot, is niet mee te rijden op de openbare weg.
Bij half gas kwam het voorwiel al omhoog en neigde hij achterover te slaan.
Ik weet dat dit allemaal scooterpraat lijkt maar dat is het echt niet.
Voor de weeliepower zie DIT (http://www.youtube.com/watch?v=jwLVxAqp-9o) filmpje.
Dit is nog zo'n piepo alleen heeft hij het blok op een Vespa Ciao gelegd.
Geloof het of niet, maar hij wil dit blok nog gaan opvoeren ook.
Hij wil er een 28mm ipv 21mm carb opzetten :shock:
Zo'n blokje kost 850 euro en dat betalen die wazige gekken er ook nog voor :roll:
Loopt 1 op 8, dat betekend een kleine 30km en de tank is leeg :shock:
Voor Vespa Ciao is eigenlijk best wel gigantisch veel te krijgen, dat zal de reden wel zijn dat er 1600 leden zijn op dat forum :D

Meneer aard
15/03/2008, 19:23
Gewoon dit blok verder opboren naar 99cc ofsow :P En dan andere slag erin, krukasje lichter maken + balanceren..Moet je kijken :D Gewoon op de draaibank. Zo heb ik mijn vliegtuig motortje ook opgevoerd :P Meer compressie gegeven ensow gewoon op de draaibank.

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 19:26
Het probleem is dat de cilinderwand al flinterdun is, er valt niks meer aan op te boren :cry:
Zo'n blokje moet wel nog tussen het smalle frame passen he, dat is het probleem ook nog eens.
Vandaar dat er een Italiaanse fabrikant nu mischien een V-twin blok gaat bouwen voor een Vespa Ciao :D
Zo'n Simoniniblokje is trouwens nog 2de hands met 200 km achter de rug te koop voor 400 euro.
Hier een link, stel je wilt het zien:
KLIK (http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8855&n=last#bottom)

M.B.H.
15/03/2008, 19:30
Hee hier een ouwe :o
Jaren terug altijd hard gereden
:lol: Maar opje bek gaan met dat lichte spul :arrow:
als dat vast loopt gebeuren er rare dingen ik stam uit het kreid-ler tydperk Vandaar
M.

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 19:32
Ik rijdt altijd orgineel, dan heb je geen problemen met keihard vallen.
Je bent dan tenminste altijd verzekerd, je hebt een betrouwbaar ding en je rijdt tenminste 50 km per liter ipv 8 :wink:
Als ik percé hard wil rijden pak ik de 924 wel :mrgreen:

M.B.H.
15/03/2008, 19:37
Mijn idee,
Maar ja kikken is het wel, :shock:
Toen dacht ik ook iets anders dan nu ,
maar het blijft spielerij niet waar M. :grin:

Tom
15/03/2008, 19:49
De remmen worden ook meestal niet opgevoerd...

M.B.H.
15/03/2008, 19:59
Ja maar remmen doe je niet toch ,
Morgenvroeg dan hoop ik dat het weer wat beter gaat dan vanmorgen.
Anders is mijn weekend een beetje teleurstellend Wie kijkt er morgen nog meer?
Als er meer zijn Kunnen we F1 topic openen met onze voorspellingen.M

Meneer aard
15/03/2008, 20:08
remmen is angst :twisted:

Tom
15/03/2008, 20:11
Of een rood verkeerslicht.

M.B.H.
15/03/2008, 20:14
of een DOOD lopende weg :cry:

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 21:10
Een bv Honda schakelbrommer kan je gemakkelijk opvoeren zonder dat de remmen te slecht zijn :wink:
De remmen van een Honda Mb50 zijn precies hetzelfde als van een Honda Mb80 8)
Maakt dus geen zak uit.
De nieuwste scooters en schakelbrommers worden tegenwoordig ook ''geknepen'' voor Nederland.
Als je ze ontgrenst lopen ze een stuk soepeler en fijner, een km'etje of 80/85, dat mogen ze in andere landen namelijk gewoon rijden.
Maargoed, zo'n opgevoert ding blijft inderdaad fijn (ik rijdt op eigen land opgevoerd).
Als ik mijn Motorrijbewijs haal dan ben ik ook vanplan om een bijvoorbeeld Honda Mb80 te kopen, die zijn dus gewoon even groot als een brommer, maar lopen gewoon veel harder.
Een legale opgevoerde brommer dus eigenlijk.
Lijkt me geinig om daar scooterpetjes mee uit te rijden :mrgreen:
Mooi een 110 Malossi erop, 28mm carburateur en blazen maar :D

Tom
15/03/2008, 21:14
De MB heeft inderdaad prima remmen, die kunnen best wat meer snelheid en vermogen aan.

Ik-rij-belastingvrij
15/03/2008, 21:18
Inderdaad, kan makkelijk 100 km/h hebben :mrgreen:
En als je hem dan ook nog ombouwt naar NS1 remmen sta je helemaal zo stil :D

Tom
16/03/2008, 11:48
Ik ben erg blij dat ik gisteren en niet vandaag heb uitgekozen om aan mijn auto's te werken...

Ik-rij-belastingvrij
16/03/2008, 12:46
Kan ik goed voorstellen ,vandaag is het echt takke weer :(

M.B.H.
18/03/2008, 21:33
Ik heb vandag weer en voorruit heel uit een donor auto gehaald, :lol:
Donderdag Probeer ik het nog een keer. :?:
En als dat lukt heb ik er een over !!! :lol:
M.

Tom
18/03/2008, 21:49
Als die niet bekrast of gezandstraald is en niet vol met koeie-ogen van de steenslag zit, moeten we maar eens gaan praten...

M.B.H.
18/03/2008, 21:55
alleen een mooie Haal ik er uit . :o
anders heeft het geen zin om de tijd er in te steken om hem er netjes ui te halen,
Het is nog wel een werkje hoor,
met geduld, 8)
het zal de eerste niet zijn die op het aller laatste moment nog schuurt. :oops:
Maar ja dat hoort erbij M. pm voor even praten.

remko stribos
19/03/2008, 20:15
hey beste mensen ik ben nu 17 en kan dus binnenkort mijn rijbewijs gaan hallen.
nou ben ik al een hele tijd groot porsche fan ik wil dan ook graag een porsche kopen gaan
maar ik heb een paar vragen zoals
is het verstandig om een porsche 924 als 1e auto te nemen
en wat is een redelijke porsche 924 tegenwoordig waard
ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op deze vragen
al vast bedankt

q01z
19/03/2008, 20:24
hoi Remko!
allereerst welkom op dit geweldige forum :D

over een porsche als eerste auto valt weinig te zeggen, het hangt een beetje van je budget af!
Verstandig is het denk ik niet te noemen, teneerste; je betaald je groen en geel aan verzekering (je mag denk ik rekenen op een 1000,- per jaar, als je m al verzekerd krijgt). Wat ook niet volledig onbelangrijk is, als je net je rijbewijs hebt, heb je nog niet zoveel rijervaring.. om dan in een achterwielaangedreven Porsche te gaan rijden is misschien iets teveel gevraagt van je talent, de kans op (dure!) schades is dan vrij groot (vandaar ook de hoge verzekeringspremie).
Maar, het blijft natuurlijk geweldig om als eerste auto een Porsche te kunnen bezitten! Als je het kan betalen en je hebt het er voor over om (veel) onkosten te verwachten in de vorm van onderhoud en verzekering en benzine, dan is er maar weinig dat je tegenhoudt..

Mijn advies; koop eerst een goedkoop autootje, doe ervaring op, rij m plat/stuk, leer sleutelen (belangrijk bij een oudere auto als een 924) en ga dan eens kijken of een 924 nog steeds in je smaak valt! :)

buiten dit 'negatieve'-aanschaf advies, ben je uiteraard van harte welkom hier :D

M.B.H.
19/03/2008, 20:36
Hallo remco welkom :-D
Ik sluit me bij q01z aan
maar vraag gerust als je er tog een aan gaat schaffen M.

Ik-rij-belastingvrij
19/03/2008, 21:35
Welkom :D
Ik sluit me ook bij de bovenste twee heren aan :wink:
Maargoed, ik heb zelf ook een 924 als eerste auto gekocht, het voordeel wat ik heb is dat ik via m'n moeder verzekerd ben :wink:
Ik heb er verder niks negatiefs over te melden, gewoon even sparen en er een kopen, je raakt er vanzelf aan verslaaft :mrgreen:
Ik heb inmiddels samen met m'n vader NOG een 924 gekocht, een 924S Le Mans :D
Kortom, ga ervoor zou ik zeggen ,maar houdt wel hetgene wat de bovenste twee heren melden goed in je achterhoofd!

Tom
19/03/2008, 23:49
Mee eens, een 924 is niet de ideale beginnersauto. Koop een ouwe Polo, ga daar lekker in raggen en spaar dan rustig voor een goede 924. Ik ben blij dat ik niet in deze auto heb leren rijden, dan had-ie het niet lang gemaakt...

Meneer aard
20/03/2008, 08:13
Zelf heb ik met 18 jaar 6 verzekerings maatschapijen af moeten bellen voordat iemand mij wou verzekeren. En zelfs toen kreeg ik hem enkel WA verzekerd is nu omgezet naar WA + met ruit en andere toestanden.

En leren rijden tjah, heb vrij weinig gemerkt alleen gewoon voor de bocht geschakeld hebben en gas constant houden in de bocht. Als je stabiel in de bocht hangt kun je rustig overschakelen (mits omstandigheden het aan kunnen).
Succes ermee.

remko stribos
20/03/2008, 09:54
hey beste mensen ik wil julie graag bedanken voor de geweldige reacties :D
ik zal julie advies goed onthouden

remko stribos
20/03/2008, 09:57
maar is het niet zo dat de meeste porsche's 924 al belasting vrij zijn ?

en die vezekering van ongeveer €1000 is dat niet een standaard bedrag ?

Sjon
20/03/2008, 12:12
Mee eens, een 924 is niet de ideale beginnersauto. Koop een ouwe Polo, ga daar lekker in raggen en spaar dan rustig voor een goede 924.
Net zoals mij......alleen ik heb m'n eerste polo nog steeds in bezit :lol:

VonG
20/03/2008, 14:34
Mee eens, een 924 is niet de ideale beginnersauto. Koop een ouwe Polo, ga daar lekker in raggen en spaar dan rustig voor een goede 924.
Net zoals mij......alleen ik heb m'n eerste polo nog steeds in bezit :lol:

en zo'n goede 924 heb je toch niet ;)

Tom
20/03/2008, 17:46
Gespaard heeft-ie er al wel voor... :)

Ik zit nu bij de VW-dealer in de showroom te internetten, wachtend tot er een brug vrij is zodat we kunnen beginnen met de klusjes aan mijn auto. Van mijn werk hier naartoe was het zo'n 20 kilometer, heeft me bijna een uur gekost. Eén lange file. :?

M.B.H.
20/03/2008, 18:59
Vandaag de tweede 924 Turbo Binnen gekregen :lol:
Als eerste de voorruit er uit proberen te halen deze was gaaf en mooi, :lol:
Hij was bijna los en toen :cry: jullie raden het al krrrrrr. shit

Grietje
20/03/2008, 19:03
Vandaag de tweede 924 Turbo Binnen gekregen :lol:
Als eerste de voorruit er uit proberen te halen deze was gaaf en mooi, :lol:
Hij was bijna los en toen :cry: jullie raden het al krrrrrr. shit

Dat is irritant, ben je er bijna :P
En een zooi dat het geeft, al dat glas :P

(ja ik bemoei me er ook ff mee hoor)

Weetje, dat als ik die zwarte 925 le mans zie, dan zou ik ook wel heel graag een 924 willen :oops:

Maar ik heb vandaag kadootjes gekregen voor mijn axje + dat mijn wrak (1 v/d 4 axen is gestript) waarschijnlijk een nieuw leven krijgt bij de cross! Ze zochten een 3 deurs zonder motor en interieur, he, dat staat hier voor de deur! :-D

M.B.H.
20/03/2008, 19:05
Nou dan toch nog maar even mijn Humeur weer op gekrikt, 8)
En leuke steun gekocht en Moterblok er aan gehangen :lol:

M.B.H.
20/03/2008, 19:07
Nou dan toch nog maar even mijn Humeur weer op gekrikt, 8)
En leuke steun gekocht en Moterblok er aan gehangen :lol:[attachment=0:25mmsuvp]blok op motersteun.JPG[/attachment:25mmsuvp]

q01z
20/03/2008, 19:55
ey grietje, ken ik jou? ;) mooi dat dat mormel eindelijk weg gaat!

ennuhm MHB/MBH/HBM; mooie steun.. dat wil ik ook in mn nieuwe huisje!

@tom: nog wel gelukt allemaal?

@die nieuwe die een 924 wil; tsja voor een polo of ax betaal je als beginned bestuurder ongeveer 400,- aan verzekering per jaar.. :roll: (ik nu nog 180,- :D). Zoals we al zeggen, het kan allemaal best.. maar een auto is DUUUUUUR, ook als het geen porsche is, maar een porsche maakt het niet goedkoper! :D

ik zou zeggen, stap es op je fiets en kom op 6april naar de meeting! kan je es rondlopen tussen de 924's :D

remko stribos
20/03/2008, 20:05
waar is die meeting van 6 april ?

q01z
20/03/2008, 20:08
waar is die meeting van 6 april ?

zie het meetingtopic!
het kan nog wijzigen, maar ga er even vanuit bij Utrecht, AC De Meern.

Tom
20/03/2008, 20:13
Het viel niet tegen vanavond... het weer wel, daarentegen.

Op de terugweg redelijk geschrokken. Ik sloeg linksaf om de oprit van de snelweg op te rijden, een vrijwel haakse bocht. Het regende had maar ik reed niet hard, toch brak de auto aan de achterkant even flink uit. Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om tegen te sturen en kreeg ik 'm zo weer in het spoor.

Nieuwe banden van een écht merk zijn een paar plaatsen omhoog geschoven op de prioriteitenlijst.

M.B.H.
20/03/2008, 20:31
Ja dat weer is K.
Dan maar weer even kijken en genieten van de nieuwe aanwinsten
Kom ik er achter dat op die ,79 een 86 turbo zit dat is mooi dus een goeie !!!,
Dus de regen was ik gauw vergeten
Wat die steun aangaat Q die zijn niet zo duur en idiaal om motoren / versnellingbak
te bewerken :grin: M.

q01z
20/03/2008, 20:36
ey Tom.. een bekend probleem.. ondertussen schrik ik er niet eens meer echt van (alhoewel het wel een adrenalineboost geeft)
ik rij nog steeds op de geweldige CEAT banden en die hebben gewoon geen grip.. elke haakse bocht, hoe rustig ook, zorgt eigelijk wel voor een beetje overstuur.. beetje gas zorgt voor veel overstuur :roll: achja, het houdt me scherp zeg maar!
(wat ook niet helpt is dat mn schokdempers niet 100% zijn..)

VonG
20/03/2008, 20:52
Ja dat weer is K.
Dan maar weer even kijken en genieten van de nieuwe aanwinsten
Kom ik er achter dat op die ,79 een 86 turbo zit dat is mooi dus een goeie !!!,
Dus de regen was ik gauw vergeten
Wat die steun aangaat Q die zijn niet zo duur en idiaal om motoren / versnellingbak
te bewerken :grin: M.

een type II turbo dus? Dat is zeker prettig...

M.B.H.
20/03/2008, 20:55
Nu heb ik er Twee op reserve :lol: M. soms zit het mee !!!!

q01z
20/03/2008, 20:58
ik wil ook zo'n magazijn! :D
overigens ben ik juist mijn magazijn aan het leegruimen, maar dan van AX troep..
ik had ook alles dubbel op voorraad en kon bij de aanschaf van een 'nieuwe' AX altijd gelijk alle kapotte onderdelen vervangen door goede uit het mag. mjah, AX gaat eruit, ik ga op mezelf.. dus geen ruimte meer voor een giga voorraad!

hammer_rites
20/03/2008, 21:08
Kom ik er achter dat op die ,79 een 86 turbo zit dat is mooi dus een goeie !!!,
'86? Dan zitten we in het 944 tijdperk. Typfoutje? ;) Of een KKK-nummer...

M.B.H.
20/03/2008, 21:11
Duren hoby hoor een magazijn je blijft verzamelen,
en dan komje altijd wel weer wat leuks tegen, :lol:
bv Haynes Handboek 924 :shock:
Dus nu ook twee maal ? een liefhebber kom ik vast nog wel tegen :shock:
M.

Tom
20/03/2008, 21:14
Die 944, daar hadden ze ook turbo-versies van...

Overigens: TomTom Navigator draait goed op mijn telefoon. Helaas zit er geen interne GPS-antenne in de N73 dus ik moest een externe kopen. Mijn broertje had er nog een, kon ik overnemen voor een tientje. Helaas herkende TTN 'm alleen niet. Nog twee antennes geprobeerd, dito. Gisteren dus maar een nieuwe antenne gekocht (45 euro) die volgens de verkoper perfect werkt met de N73 maar je raadt het al: nada.

Toen gisteren eens geprobeerd met een originele Nokia-antenne, die pakte-ie meteen. D@mn, die dingen kosten 100 euro.

M.B.H.
20/03/2008, 21:17
[quote="M.B.H.":17i4jvzn]Kom ik er achter dat op die ,79 een 86 turbo zit dat is mooi dus een goeie !!!,
'86? Dan zitten we in het 944 tijdperk. Typfoutje? ;) Of een KKK-nummer...[/quote:17i4jvzn]

De datum op de turbo is 9-4-86 in gegoten M.

hammer_rites
20/03/2008, 21:25
De datum op de turbo is 9-4-86 in gegoten M.
Ah ok, die turbo's zijn natuurlijk langer gemaakt dan dan de auto zelf. Maar goed ook, gezien de slechte reputatie die ze hadden. Voornamelijk door gebrek aan waterkoeling en eigenaars die hun motor niet na laten draaien na een rit volgens de literatuur.

M.B.H.
20/03/2008, 21:29
[quote="M.B.H.":hr1rk26g]De datum op de turbo is 9-4-86 in gegoten M.
Ah ok, die turbo's zijn natuurlijk langer gemaakt dan dan de auto zelf. Maar goed ook, gezien de slechte reputatie die ze hadden. Voornamelijk door gebrek aan waterkoeling en eigenaars die hun motor niet na laten draaien na een rit volgens de literatuur.[/quote:hr1rk26g]

Hij voelt echt nog lekker aan zelfs zonder olie
De voorige eigenaar was een p.p en liet auto,
altijd nadraaien zei hij. Ik snap nu waarom had dus al eens een turbo laten vervangen dus,
dan worden we voorzichtig HE M.

Meneer aard
21/03/2008, 20:09
[quote="M.B.H.":3kwzslen]De datum op de turbo is 9-4-86 in gegoten M.
Ah ok, die turbo's zijn natuurlijk langer gemaakt dan dan de auto zelf. Maar goed ook, gezien de slechte reputatie die ze hadden. Voornamelijk door gebrek aan waterkoeling en eigenaars die hun motor niet na laten draaien na een rit volgens de literatuur.[/quote:3kwzslen]

Garrett was een van de eerste die met een kamer kwamen waarin olie bleef staan. Ook de plek van de turbo bij een 924 is ronduit klote. Die luchthapper zit er niet voor niets, die is bedoeld om koude lucht bij het spruistuk te krijgen.

Nu zijn turbo`s watergekoeld en zit zelfs een elec pompje vaak in. Echt te mooi maar het kan allemaal stuk. Gewoon 1 minuut laten nadraaien bij een turbo motor.

Tom
21/03/2008, 20:21
Zelfs bij de 2.0 wordt het al aardig warm onder de motorkap. Een turbo erbij en je kunt een indrukwekkende maaltijd bereiden op de kap...

Meneer aard
21/03/2008, 21:09
Doet me denken aan een verhaal van een maat van me die vroeger in diensttijd met blikken nasi rond het uitlaat spruistuk rondjes ging rijden om zo de zaak op te warmen :D

Tom
21/03/2008, 21:59
Goed plan. Kant en klaar-maaltijd onder de kap, naar huis rijden en als je thuis bent is het eten klaar.

Ik-rij-belastingvrij
21/03/2008, 22:01
Waha, ja wie weet :grin:
Mischien een idee om eens als test te doen :wink:
Mischien ga ik dat wel serieus overwegen :mrgreen:

M.B.H.
21/03/2008, 22:29
Je kunt zelfs een kookboek kopen koken terweil u rijd M.

M.B.H.
21/03/2008, 22:52
Het is wel wat voor een etentje tijdens een meeting:!:
We zijn toch niet bij de auto's weg te slaan dus koken maar , :lol: M.

Ik-rij-belastingvrij
23/03/2008, 10:46
Vrolijk pasen iedereen :wink:

hammer_rites
23/03/2008, 16:16
Waar blijven de plaatjes van 924's in de sneeuw? Of wachten jullie tot morgen...?

captainfrasca
23/03/2008, 16:21
Welk sneeuw?? Hier schijnt al de hele dag de zon...

Maarre hier heb je er één van Jááááren geleden:

http://www.924forum.nl/images/fotoboek/images/porkasnow.jpg

hammer_rites
23/03/2008, 16:27
Hier is even sneeuw gevallen eerder vandaag, en er komen nu weer wat donkere wolken aan. Fingers crossed...

captainfrasca
23/03/2008, 16:28
Volgens http://www.buienradar.nl komt er toch aardig wat aan.

hammer_rites
23/03/2008, 16:31
Hier regent het inmiddels.

Mooi plaatje trouwens David.

Tom
23/03/2008, 17:50
Ik heb alleen maar zon gezien vandaag...

Meneer aard
23/03/2008, 18:53
In Waalwijk alleen maar zon, zelfs nog buiten gezeten!! Maar onderweg naar huis wel wat natte sneeuw gehad maar verder niks..Wel ff lekker de 924 uit kunnen laten..iets met niet goed voor je rijbewijs ensow :P

Meneer aard
23/03/2008, 19:15
Vanaf morgen heb ik een extra setje Centrale deurvergrendeling over, wie intresse heeft kan deze gratis afhalen:P

-Kabelboom
-2x motoren
-2x schakelstang + verbinding
-Inbouw strips
-Stuurunit

Let op geen afstandsbediening

Ik-rij-belastingvrij
23/03/2008, 22:55
Ik heb ook geen sneeuw gezien, sterker nog, de hele winter al niet :shock:
Wij hebben hier welgeteld één keer wat ''sneeuw'' gehad, was een laagje wat met moeite de ondergrond bedekte, het was na een uurtje ook al weer weg :roll:

M.B.H.
24/03/2008, 09:26
Nou die sneeuw genoeg gister in de buurt van de veluwe.
Toen ik daar reed genoeg om de weg glad te maken,
en vanmorgen lag er hier 4 cm dus echt een witte pasen voor mij :grin:
M.

Tom
24/03/2008, 12:25
In Den Bosch alleen maar mooi weer, op de terugweg naar Utrecht vanmorgen begon bij Houten het rotweer, daarna een enorme sneeuwbui gehad. Gelukkig is het te warm, het blijft niet liggen.

Tom
26/03/2008, 16:10
Gisterenmorgen.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/273.jpg

M.B.H.
26/03/2008, 16:46
Romanties plaatje hoor :grin: :wink: liefde op het eerste gezicht.
Wel koud he M. :mrgreen:

Ik-rij-belastingvrij
26/03/2008, 17:19
Mooie witte foto :wink:

Bij ons was het niet veel meer dan dit:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/274.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/276.jpg

Foto's zijn genomen om 6:45 uur, net voordat m'n vader naar zijn werk vertrok.
Zo vroeg was bijna alles dus alweer gesmolten, toen ik opstond was alles al weg :roll:

hammer_rites
26/03/2008, 17:44
Mooie plaatjes.

Misschien komt de volgende gelegenheid pas weer over een paar honderd jaar.

Ik-rij-belastingvrij
26/03/2008, 23:22
Wie weet.
Minder sneeuw dan dat er dit jaar hier is gevallen kan bijna niet.
Er is hier niet één keer geweest dat het langer dan een uur bleef liggen.
En de keren dat het dan maarliefst één uur bleef liggen was dan snachts :roll:

Tom
26/03/2008, 23:25
Als dat betekent dat het verkeer een beetje door blijft lopen, kan ik die sneeuw best missen...

Ik-rij-belastingvrij
26/03/2008, 23:39
Dat is waar :wink:
Opzich vind ik het toch best jammer, had best een dagje een mooi wit pak sneeuw gezien, al was het een zondag geweest zodat het meeste verkeer er geen last van heeft.

Meneer aard
27/03/2008, 19:32
Zojuist de nieuwe autokampioen tijdens het eten gelezen, stond er een 944 in die onder de loep werd genomen..

Een S2 met jawel een 2.5 ltr motor..volgens de specs, en stond er een heel lul verhaal rondom heen. En dan zeggen da thet een NL originele auto is. Doe a. eerst voor onderzoek en b. plaats geloofwaardige info.

Tom
27/03/2008, 22:22
Weinig autobladen hebben verstand van auto's...

Ik reed vanmiddag op de A12 achter een zwarte Golf R32 die keurig 100 reed. Dat viel wat op, dus heel rustig er voorbij gecruised... en ja hoor, de mannen in het blauw.

Vanavond op de A27, reed bij Houten de weg op. Droog wegdek en wat lekkere bochten, ik had zin in wat pret maken, dus gas erop. Reed met 140 de snelweg op, beetje druk dus netjes naar de 100 en verder gecruised. Gelukkig, want toen ik de afslag pakte zag ik dat de auto achter me een Volvo station van de KLPD was. :roll:

q01z
28/03/2008, 09:48
Tom, je moet dat 'tracingdevice' geval even onder je bumper weghalen..
ze kunnen je wel erg makkelijk vinden!

Tom
28/03/2008, 10:02
Je krijgt iets meer aandacht met een 924 dan wanneer je -bijvoorbeeld- in een blauwe Audi 80 rondrijdt...

Deze foro kreeg ik overigens van een autogekke vriend die tijdens een vakantie in de USA ook wat sloperijen afgeweest was. Genomen op een enorme sloperij in Las Vegas.

http://img245.imageshack.us/img245/5638/picture132bzg0.jpg

LWB
28/03/2008, 22:16
vandaag in Essen geweest.

prima Porsche Beurs! :mrgreen:

wat stond er zoal:

904/6
906
908/2
908/3
910
911R
911ST
911 Carrera RSR 1994 LeMans
914/6
917 spyder
917/10 NA
917 LeMans winner 1971
[attachment=0:25x4i7fa]31 011bew.jpg[/attachment:25x4i7fa]
917 coupe
968 turboRS racer
3 959's waarvan in een metallickleur(zeldzaam,normaal wit,rood,zwart of silver)
super fraaie 1978er 928 op de club stand
jawel,een 924 op de Porsche club stand.....
[attachment=2:25x4i7fa]31 152bew.jpg[/attachment:25x4i7fa]
Buiten stond er nog een te koop,stond er in dec ook al...
[attachment=1:25x4i7fa]31 494bew.jpg[/attachment:25x4i7fa]
verder natuurlijk tig 356s en 911 in alle soorten en maten,
een 944S2 DPcargo
en stuk of wat Carrera GT's en dat was het wel zón beetje.

Nog niet wat te doen dit weekend,echt een aanrader :!:

Tom
29/03/2008, 08:52
Ik ga morgen, zit me nu al te verheugen...

q01z
29/03/2008, 11:35
vanmorgen gezellig bij MBH op bezoek geweest, een tiefuseind rijden.. maar het was wel gezellig :D

tot meetings martin!

nu nog es kijken of david morgen thuis is ;)

LWB
29/03/2008, 13:21
Ik ga morgen, zit me nu al te verheugen...

als ik je morgen :mrgreen: :mrgreen: tegenkom schiet ik je wel even aan....

Tom
29/03/2008, 13:45
Daar lach je om, maar als je weet hoe vaak ik daar al bekenden ben tegengekomen...

LWB
29/03/2008, 17:00
ik houd mijn ogen open :shock:

Bij Audi staat en hele fraaie verzameling!

captainfrasca
29/03/2008, 18:01
vanmorgen gezellig bij MBH op bezoek geweest, een tiefuseind rijden.. maar het was wel gezellig :D

tot meetings martin!

nu nog es kijken of david morgen thuis is ;)

Ik ben er, alleen ff uitslapen, ik zit dan alleen in Muiderberg om aan de Crotsa te sleutelen

q01z
29/03/2008, 18:11
geen probleem, ben toch met de 205 :D

M.B.H.
30/03/2008, 12:45
vanmorgen gezellig bij MBH op bezoek geweest, een tiefuseind rijden.. maar het was wel gezellig :D

tot meetings martin!

nu nog es kijken of david morgen thuis is ;)

ja gezeligheid kent geen tijd waren jullie nog optijd terug op de bassis :wink:
M.

captainfrasca
30/03/2008, 16:44
Ik heb vandaag het zeiltje gekregen, bedankt Martin!!

M.B.H.
30/03/2008, 16:47
Ik heb vandaag het zeiltje gekregen, bedankt Martin!!

mooiman , dat is leuk te lezen en niets te danken hoor , zo zijn we leuk bezig M.

Tom
30/03/2008, 20:08
Techno Classica was top!

Niet veel 924 content, ditmaal... maar wel meer 924s dan 944s. Die mooie rode op de Porsche-stand, zoals al vermeld (wel jammer van die nieuwere buitenspiegels, als ik dan toch wat mieren moet n***en). Verder buiten weer die mooie witte die vorig jaar ook te koop stond en voor 8900 euro volgend jaar ook nog wel te koop zal staan. Wel een auto waar werkelijk niks op aan te merken is.
Op een ander buitenterrein nog een erg foute gele 924 in 944 S2 cabrio-look, op stalen velgen. :?

Oh ja, op de parkeerplaats nog een rode 924 met Belgisch kenteken zien wegrijden.

Ook nog wat modellen gescoord, waaronder een 1:87 in mijn eigen kleur en zo'n schitterende 924 Carrerra GTR Le Mans (één van de drie, had geen budget voor allemaal). Ik heb waanzinnig veel foto's gemaakt, straks eens kijken hoeveel er gelukt zijn.

Ik-rij-belastingvrij
31/03/2008, 00:07
Klinkt goed Tom!
Ik wil wel wat foto's zien :wink:

Tom
01/04/2008, 11:26
Mijn impressie van de Techno Classica... (http://picasaweb.google.nl/quattro2309/TechnoClassica2008?authkey=eocqaT3Z_Uw)

q01z
01/04/2008, 20:02
wauw.. wat een foto's... kwijl!

Tom
01/04/2008, 20:40
En dan heb ik er nog heel wat weggemikt...

LWB
01/04/2008, 20:43
moet je nagaan,heb er ongeveer totaal 15 uur rondgelopen,rode Porsche Diesel niet gezien......

Mooie foto's!

Tom
01/04/2008, 21:15
15 uur? :shock: Ik moest na 8 uur al een dag bijkomen, was gisteren echt volkomen uitgevloerd. :?

Die rode stond bij de gereedschapsstands.

LWB
01/04/2008, 21:19
op vrijdag verkeerde schoenen aan,heeft een paar blaren opgeleverd... :mrgreen:

Je moet er wat voor over hebben.....

Tom
01/04/2008, 21:54
Daar overnacht of gewoon twee keer gereden?

Dan heb je wel bijna alles gezien, ik heb heel wat links moeten laten liggen...

R.Hermeler
02/04/2008, 08:09
Hey,

Bovenaan in de kop van het forum zie ik een 924 staan die exact op de mijne lijkt. De 4e van rechts, de donkergrijze met de niet originele diepe alu velgen. Van wie is deze? Ik heb namelijk het idee dat dit de mijne is en ben wel benieuwd naar zijn geschiedenis.

Groeten Ron

Grietje
02/04/2008, 08:51
Hey,

Bovenaan in de kop van het forum zie ik een 924 staan die exact op de mijne lijkt. De 4e van rechts, de donkergrijze met de niet originele diepe alu velgen. Van wie is deze? Ik heb namelijk het idee dat dit de mijne is en ben wel benieuwd naar zijn geschiedenis.

Groeten Ron

De foto is van de laatste meeting, en die auto is er een waarvan volgens mij niet bekend is van welk forumlid die is. Was iig wel een mooie, hebben er nog wel meer fotos van geloof ik

Grietje
02/04/2008, 08:56
http://community.924forum.nl/
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060901.jpg
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060919.jpg
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060961.jpg

Deze weet ik niet zeker of het die auto is:
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 060951.jpg (http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060951.jpg)

met eigenaar:
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 060900.jpg (http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060900.jpg)
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 060932.jpg (http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/924_meeting1/images/P1060932.jpg)

R.Hermeler
02/04/2008, 10:23
Hey,

Bedankt voor de grote foto's, nu zie ik dat het niet de mijne is. wel deze kleur en vergelijkbare velgen.
Zal binnenkort een paar mooie foto's maken en hier op het forum plaatsen.

groeten Ron

M.B.H.
03/04/2008, 20:23
Vandaag een 924 Turbo gestript en in drie delen gezaagd, :lol:
Bekleding eruit gehaald 8)
Achteras versnelling bak en transaxel er onder vandaan laten zakken :o
Moter was er al uit dus motercomp. leeg gehaald :arrow:
Kabelboom eruit :arrow:
En zagen maar in het totaal een uurtje of 5 werk dat was niet de bedoeling maar ik was zo leuk bezig en dan vliegd de tijd Nou ja als je maar lol hebt.M :-D

hammer_rites
03/04/2008, 20:39
Achteras versnelling bak en transaxel er onder vandaan laten zakken
Ik heb wel interesse in deze onderdelen. Wil je ze verkopen?

q01z
03/04/2008, 20:43
lekker bezig Martin :D

geeft wel ff zooi he dat zagen, maar ach.. ruimt daarna wel lekker op :P

M.B.H.
03/04/2008, 20:44
lekker bezig Martin :D

geeft wel ff zooi he dat zagen, maar ach.. ruimt daarna wel lekker op :P

ja jij kan dat weten Het was die roode M.

q01z
03/04/2008, 20:45
lekker bezig Martin :D

geeft wel ff zooi he dat zagen, maar ach.. ruimt daarna wel lekker op :P

ja jij kan dat weten Het was die roode M.

he, die achterkant vond ik wel mooi ge/ver vormd! :D

ik heb net een huisstijl gepresenteerd.. gelijk goedgekeurd (in 1x :D) en uiteraard kreeg ik te horen dat ze het eind volgende week willen hebben :? achja..

M.B.H.
03/04/2008, 20:47
[quote="M.B.H.":129hrzgy]Achteras versnelling bak en transaxel er onder vandaan laten zakken
Ik heb wel interesse in deze onderdelen. Wil je ze verkopen?[/quote:129hrzgy]

ik heb er nog een staan met achter schade daar ben ik van deze onderdelen van nodig
maar heb je 1 onderdeel nodig
want daar hangt alles ook nog onder M.

M.B.H.
03/04/2008, 20:49
lekker bezig Martin :D

geeft wel ff zooi he dat zagen, maar ach.. ruimt daarna wel lekker op :P

ja jij kan dat weten Het was die roode M.

he, die achterkant vond ik wel mooi ge/ver vormd! :D

ik heb net een huisstijl gepresenteerd.. gelijk goedgekeurd (in 1x :D) en uiteraard kreeg ik te horen dat ze het eind volgende week willen hebben :? achja..

Ja zo blijf je bezig / vervelen is ook niks :lol:

q01z
03/04/2008, 20:51
ach, alleen het ontwerpen alleen al leverd me 300,- op..
toch zeker 1.5uur aan bezig geweest :P + wat overleg uiteraard..

M.B.H.
03/04/2008, 20:53
ach, alleen het ontwerpen alleen al leverd me 300,- op..
toch zeker 1.5uur aan bezig geweest :P + wat overleg uiteraard..

Je word slapend :lol: rijk
mooi man dat geeft financieel perspectief :!:

hammer_rites
03/04/2008, 20:55
ik heb er nog een staan met achter schade daar ben ik van deze onderdelen van nodig
maar heb je 1 onderdeel nodig
want daar hangt alles ook nog onder M.
Begrijp ik hieruit dat je al die onderdelen nodig hebt? In elk geval, het onderdeel dat me het meest interesseert is de as tussen koppeling en bak, dus als je daar nog een goede van hebt...

M.B.H.
03/04/2008, 21:00
[quote="M.B.H.":3p9kk7r3]ik heb er nog een staan met achter schade daar ben ik van deze onderdelen van nodig
maar heb je 1 onderdeel nodig
want daar hangt alles ook nog onder M.
Begrijp ik hieruit dat je al die onderdelen nodig hebt? In elk geval, het onderdeel dat me het meest interesseert is de as tussen koppeling en bak, dus als je daar nog een goede van hebt...[/quote:3p9kk7r3]

Nee dat begrijp je niet goed,
wat ik dubbel heb heb ik over
ik heb de as tussen koppeling en bak dubbel de vorige eigenaar daar heb ik aan gevraagd
of de aandrijflijn geruisloos was bij bijde auto's zo dit zo zijn.M.

hammer_rites
03/04/2008, 21:15
ik heb de as tussen koppeling en bak dubbel de vorige eigenaar daar heb ik aan gevraagd
of de aandrijflijn geruisloos was bij bijde auto's zo dit zo zijn.M.
Ik heb je een berichtje gestuurd...

Ik-rij-belastingvrij
03/04/2008, 22:48
EINDELIJK hebben we de 944 Haynes binnen :-D
Nu kunnen we mooi aan de 924S beginnen, jammer dat we hem niet meer af gaan krijgen voor de meeting :(

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/38.jpg

Tom
04/04/2008, 07:56
Mooi!

Nog maar één dagje werken, ben wel toe aan weekend...

Meneer aard
04/04/2008, 16:36
Ik was blij dat ik vanmiddag al weekend heb..Tis echt een week met een kwaliteit van lik me de paal. Wordt steeds feestelijker als je s`middags geladen wordt. Wachttijden van 1,5 uur zijn geen uitzondering op de regel! En wel gaan lopen klagen dat je te laat bent..Tjah..diegene die dat planning systeem heeft gemaakt ligt al lang en breed onder de grond..Kan vele malen effecienter.

Maandag ook al zon wazige dag, auto kapot (niet mijn wagen maar de vr wagen). enigste dag wat beetje goed ging was vandaag..

Tom
04/04/2008, 20:38
Hmmm, welke genie heeft besloten om ongeveer alle wegen rond mijn woonplaats tegelijk open te gooien? Het voorspelbare resultaat is dat alles wat nog niet is opgebroken muurvast staat omdat alle verkeer over dezelfde wegen moet...

Meneer aard
04/04/2008, 21:55
fijn he :D Dat noemen ze nu ambtenaren..Stelletje rukkers daar ook op kantoor.

Ik weet al hoe dat gaat: Zo jan jij zorgt er voor dat weg a,b,c en d opnieuw worden geasfalteerd..

Er is een groot verschil tussen praktijk en theorie. Op papier zal het geheid heel leuk staan maar NL`ers als automobilist is het echt een ramp.

q01z
05/04/2008, 16:04
zo, klaaar voor de meeting van morgen!

wat een heerlijk weer hier :) lekker de hele dag al buiten.. zometeen nog ff tennissen :)

Tom
05/04/2008, 16:25
Het is hier net droog, enorme moesson vanmorgen...

Ik-rij-belastingvrij
05/04/2008, 16:56
Ik wordt dat weer onderhand wel zat.
Het regent hier al bijna een maand elke dag, de hele dag, met korte droge perioden er tussen :(
Er zijn mischien drie dagen geweest dat het echt helemaal droog is geweest, zonder zon en met bewolking.
Het schijnt ook de natste maand Maart te zijn geweest sinds ongeveer 100 jaar :roll:

Meneer aard
05/04/2008, 19:04
wat een schijtweer zeg :? Sinds uur of 4 half 5 is het gewoon droog en schijnt de zon weer..Stel rukkers daarboven.

gerben1986
05/04/2008, 19:08
wat een schijtweer zeg :? Sinds uur of 4 half 5 is het gewoon droog en schijnt de zon weer..Stel rukkers daarboven.
Bij ons was het net andersom :P
5 uur was ik klaar met alles, en toen begon het te regenen. Mooie timing :-D

Grietje
05/04/2008, 19:31
En wij hebben de hele dag mooi weer gehad! ;)

Eerst lekker gesleuteld, toen nog even getennisd

VonG
05/04/2008, 21:28
vandaag voor de eerste keer geslipt / uit de bocht gevlogen een beetje... kwam terug uit Hilversum en ging bij afslag Rijnsweerd naar beneden aan het einde staan stoplichten en meteen een scherpe bocht naar rechts... doe ik iedere dag die bocht maar vandaag blijkbaar met teveel gas erbij :) Met een beetje tegensturen ging het snel weer goed... best spannend :)

q01z
05/04/2008, 21:39
heerlijk makkelijk te controleren eigenlijk he..
maar altijd wel ff schrikken als je het niet verwacht!

Meneer aard
06/04/2008, 08:41
Vreemd..Ik heb zulke ervaringen nooit gehad in het verkeer met de 924. Wat me opviel bij het in bewust brengen van een drift dat de auto soms op ieder moment weer grip kreeg door de gewichts verdeling. Met auto-X heb ik het ook gemerkt, dat was opzich wel fijn.

Tom
06/04/2008, 09:35
Als je goede banden hebt wel, anders blijft-ie gewoon glijden...

Meneer aard
06/04/2008, 09:37
Jah goeie banden is zeker een must..Liggen nu bij mij 2 jaar nieuwe banden rondom en je merkt het echt wel. Plakken best wel maar volgende keer ga ik voor de Toyo R1 banden denk ik (of als daar niet al een opvolger voor is).

Tom
06/04/2008, 09:39
Die schijnen het niet best te doen in de regen... droog plakken ze inderdaad als een achterlijke.

Ik-rij-belastingvrij
08/04/2008, 17:08
Gister heb ik m'n ''nieuwe'' rolhoes even gemonteerd, ben er blij mee!
Met dank aan LWB :wink:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/81.jpg


Ik kwam vandaag ook nog een leuke sleutelhanger tegen bij de Hubo (doe het zelf zaak), heb ik gelijk maar meegenomen :mrgreen:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/82.jpg
Beetje een beunfoto, maargoed jullie zien ook wel wat er op staat :wink:

q01z
08/04/2008, 18:57
ziet er lekker uit :D
toch mooi he zo'n werkende hoes..

Ik-rij-belastingvrij
08/04/2008, 21:23
Is inderdaad handig :mrgreen:
Kan ik m'n smerige bekleding en troep mooi verhullen :oops:

automobilia
09/04/2008, 13:58
de produktie van de 911 ligt op dit moment stil.
Lees het volgend bericht

http://www.nu.nl/news/1451155/73/rss/He ... rsche.html (http://www.nu.nl/news/1451155/73/rss/Herrie_in_de_keuken_van_Porsche.html)

ook hoorde ik vandaag dat er ergens een kippestal was opgedoekt met 20 0f 22 gestolen porsche's. Zou graag foto's willen zien :oops:

bert

Tom
09/04/2008, 14:49
Dat was toch een specialist die iets sneller wilde stoppen met werken? Stond wat over op het porscheforum...

Meneer aard
09/04/2008, 19:42
Is toch al een oud verhaal..Dat porsche verhaal ook iig..Was een week acher qua gebeuren..Ze hoopten de achterstand dit jaar nog te willen inhalen.

q01z
10/04/2008, 20:26
wat is het toch weer stil de laatste week..

vorige keer leefde het forum helemaal op na de meeting, nu is het nog steeds ff stil :(
niemand wat zinnigs of on-zinnigs te melden?

Meneer aard
10/04/2008, 20:30
Als je als chaffeur een domme fout heb gemaakt en je komt vast te zitten in de berm bij het keren..krijg je nog een politie agent over je een die een bonnejte uitschrijft..Hoe mooi is deze foto :D

http://www.112hoogezand.nl/cutenews/data/upimages3/vrachtwagenvastinbermgorechtlaan_4_.jpg

http://www.112hoogezand.nl/post/1207679469-Array.html

Tom
10/04/2008, 20:34
Vriend van me is wagenparkbeheerder bij een transportbedrijf met nogal wat buitenlandse chauffeurs. Telefoontje van een oostblokker, had zich vastgereden op een landweggetje in Frankrijk en zat daar al vier dagen(!). Sleepwagen laten komen, losgetrokken en weer op de weg gezet. Een dag later, zelfde chauffeur, paar kilometer verder en nu vast in de berm...

q01z
10/04/2008, 20:36
was het jouw truck meneeraard?

@tom: die kreeg vast de zak..

Tom
10/04/2008, 20:38
Vreemd genoeg niet... net als zijn collega die met volle vaart onder een te laag viaduct doorreed en truck en oplegger in één klap tot schroot verwerkte.

Ik-rij-belastingvrij
10/04/2008, 20:59
Achja, eigenlijk kun je ze het niet kwalijk nemen.
Zij zijn net zoals wij allemaal mensen, en die maken nou eenmaal fouten :wink:

Meneer aard
10/04/2008, 21:12
was het jouw truck meneeraard?

@tom: die kreeg vast de zak..

Neej neej :p dat staat nog vers in het geheugen dat je never niet nooit in de berm moet gaan met die meuk..Op kleine weggetjes heb ik ook altijd schurft aan...Ik blijf wel staan andere zien het maar hoe ze er langs komen.

Tom
10/04/2008, 21:33
Gisteren even afgereageerd op een arrogante m*ts... ehh, minder intelligente dame die tegen het verkeer in reed op een smal weggetje (doen er meer, scheelt een stuk omrijden, kan absoluut niet). Laat ik daar nou net aankomen. En laat ik nou geen zin hebben om me erlangs te wurmen.

Dus ik heb net gedaan of het te smal was en zolang gewacht tot ze haar auto de berm in had gemanoeuvreerd. Toen kwam ze er weer uit en reed bijna tegen een vriend van me aan in z'n dikke terreinwagen. Mocht ze weer achteruit. :lol: