PDA

Bekijk Volledige Versie : Het klets maar raak-topic



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

Ik-rij-belastingvrij
10/04/2008, 21:39
Zal ze waarschijnlijk niet nog eens wagen :mrgreen:

Tom
10/04/2008, 21:56
Ze keek niet vrolijk. Ik wel.

Jammer dat daar de berm wat breder is, de rest van het weggetje is aan beide kanten 20 cm breder dan de auto met aan weerszijden een sloot. Dat betekent een flink stuk achteruit rijden.

q01z
10/04/2008, 22:01
kwestie van een zetje geven toch :D

Tom
10/04/2008, 22:12
Dat heeft een vriend van me eens gedaan, bumper er tegenaan en gas geven, andere auto gewoon terug geduwd. Lijkt me gezien de bumpers van de 924 voor mij geen optie.

Ik-rij-belastingvrij
10/04/2008, 22:15
Dat vind ik net wat TE aso, al doet zo iemand iets wat niet mag :roll:

Space
10/04/2008, 23:35
Ah, bumperen! Dat heb ik wel ns met m'n kever gedaan toen ze me express ingeklemd hadden, omdat ze het niet leuk vonden dat ik als forens m'n auto in hun straat parkeerde.

Meneer aard
11/04/2008, 18:06
haha hier nog eentje die dat deed :D

Was 2 jaar terug ofsow, reed in duitsland met een Landrover Discovery..Werd door een baustelle 3 baans naar 1 baans..Rijd er langs ons (maatje van me reed mee) een renault scenic met 4 van die speknekken erin en daarnaast nog een leuk grietje. Op moment dat ze naast ons reden staken ze de middelvinger op, wrom weet ik nog steeds niet maar goed..Stonden ze dus voor ons in de file..En laat er nou net een dikke bullbar zitten..dus heel rustig een tikje gegeven tegen de trekhaak van hun :D Toen de file over was maakte ze dat ze weg kwamen..

Ook leuk vanmiddag nog:

Kwam van de a50 (richting nijmegen en die kant op) moest de afslag a73 hebben richting Nijmegen/druten die kant op waar je eerst 2 rijbanen heb die IN de bocht (is vrij krap die bocht) samen komen..Wat leid dus tot opstopping omdat er van die vervelende mensen zijn die daar op het laatste moment er tussen schieten..Dus wat doe je dan met een vr wacgen juist:D Gewoon 2 rijbanen pakken..Big boys toys...

M.B.H.
11/04/2008, 18:21
haha hier nog eentje die dat deed :D

Was 2 jaar terug ofsow, reed in duitsland met een Landrover Discovery..Werd door een baustelle 3 baans naar 1 baans..Rijd er langs ons (maatje van me reed mee) een renault scenic met 4 van die speknekken erin en daarnaast nog een leuk grietje. Op moment dat ze naast ons reden staken ze de middelvinger op, wrom weet ik nog steeds niet maar goed..Stonden ze dus voor ons in de file..En laat er nou net een dikke bullbar zitten..dus heel rustig een tikje gegeven tegen de trekhaak van hun :D Toen de file over was maakte ze dat ze weg kwamen..

Ook leuk vanmiddag nog:

Kwam van de a50 (richting nijmegen en die kant op) moest de afslag a73 hebben richting Nijmegen/druten die kant op waar je eerst 2 rijbanen heb die IN de bocht (is vrij krap die bocht) samen komen..Wat leid dus tot opstopping omdat er van die vervelende mensen zijn die daar op het laatste moment er tussen schieten..Dus wat doe je dan met een vr wacgen juist:D Gewoon 2 rijbanen pakken..Big boys toys...

He ik dacht dat jij zo'n klein ,mannetje met een grote bek was. :o
Niet dus zeker veel pk onder de kap dan . :wink: M.

Meneer aard
11/04/2008, 18:48
Zeker..Ze kijken allemaal wel raar op als ze zon ventje bij het stoplicht zien zitten in zon grote truck :P hahaha Geeft wel leuk effect bij de dames :lol:

LWB
11/04/2008, 20:02
kan iemand Dmax ontvangen?

De Ludolfs met een 928 en 924

http://www.dieludolfs.de/

Tom
11/04/2008, 22:00
Dat kunnen we dus ergens in 2012 hier op Discovery zien...

Ik-rij-belastingvrij
11/04/2008, 22:43
Een vriend van me van een paar jaar geleden op school woonde net in Duitsland over de grens :D
Had ik z'n telefoonnummer nog maar :oops:

hammer_rites
12/04/2008, 07:23
Na de uitzending zal het wel op Internet te vinden zijn.

M.B.H.
13/04/2008, 22:44
Vandaag maar es even met de turbo aan de gang geweest.
even een andere ruitensproeiertank gemonteerd,
lampen weer in de bumper gezet , :arrow:
En even een rit naar zwolle over de snelweg gemaakt,
Jammer als je snel gaat ben je ook snel weer terug,
Voordeel dan weet je bijna zeker dat er geen S.controle staat en dan, :arrow:
wrrrrrrrm 238 KM/h en dat is kikken . :lol:
Heel even maar want daar was al weer een slak van 130 Km/h voor de deur.
Waar blijft de Hollandse AutoBhan :?: :?: M.

hammer_rites
13/04/2008, 22:59
En dat alles wel netjes verzekerd en apk-gekeurd hoop ik?

Ik-rij-belastingvrij
13/04/2008, 23:24
Ik vrees van niet :roll:
Maar dan is de kick alleen maar groter zal hij denken :mrgreen:

automobilia
14/04/2008, 00:01
kan iemand Dmax ontvangen?

De Ludolfs met een 928 en 924

http://www.dieludolfs.de/" target="_blank

16 april as.

Dmax is een Duits digitaal station........

M.B.H.
14/04/2008, 19:15
En dat alles wel netjes verzekerd en apk-gekeurd hoop ik?

Echt wel het is mijn boodschappen autootje :lol: M.

M.B.H.
14/04/2008, 19:17
Ik vrees van niet :roll:
Maar dan is de kick alleen maar groter zal hij denken :mrgreen:

ik rij niet zonder geldige apk op de openbare weg
maar die kik krijg je ook zo wel. :grin: M.

q01z
14/04/2008, 20:16
lekker hard Martin :P maar dat mag niet he.. foei! whahhaa :D

ach, aan jouw kant van het land kunnen dat soort dingen nog..

M.B.H.
14/04/2008, 20:18
lekker hard Martin :P maar dat mag niet he.. foei! whahhaa :D

ach, aan jouw kant van het land kunnen dat soort dingen nog..

Ja maar het blijft uitkijken natuurlijk ik heb mijn rijbewijs lief > M.

Meneer aard
14/04/2008, 20:30
Die regels zijn vaag, Verkeerd om rijden van de rotonde kost geen drol, het verkeerd nemen van een vluchtheuveltje, zonder geldig apk of verzekering rijden het kan allemaal zonder dat je echt diep in de buidel moet tasten onderhand.

(zelf overigens geen erarving mee met die bedragen, heb het her en der bij maatjes van me gezien).

q01z
14/04/2008, 20:36
APK, goed punt.. mn AX GTI is al denk 1.5mnd over datum als het niet meer is :roll:

koppakking is wel weer heel :D nieuwe kopbouten hielp een stuk :roll: de oude (rekbouten) waren 3mm langer als de oude.. en ze mogen maar 1mm langer worden.. dus wel logisch dat de kop niet goed op het onderblok zat :roll:

maarrr de vorderingen met mn huisje gaan gelukkig vrij rap :D
dus hopelijk kan mn 924 vd zomer lekker in de garage staan ;)

Meneer aard
14/04/2008, 20:42
Heeft Daf ook, althans die oude blokken van de 2100 en 2300 (8,25 ltr blokken) die zweten allemaal bij de kop als ze echt goed moeten trekken..Beetje teveel rek in de kopbouten..Hadden wij ook met onze daf blok in de lier..Na installatie van een water gekoelde Intercooler nergens geen last meer van gehad, maar jah dan praat je voorheen over inlaat temperaturen van 120 graden! Nu hebben we 75 gradne met vollast.

automobilia
14/04/2008, 21:10
APK, goed punt.. mn AX GTI is al denk 1.5mnd over datum als het niet meer is :roll:



Oei niet best ! Dan krijg je als nog een boete en met de hartelijke groeten uit Veendam.
Automatisch gegenereed, naar invoering van een nieuw systeem ik geloof in 2006


Bert

M.B.H.
14/04/2008, 21:11
APK, goed punt.. mn AX GTI is al denk 1.5mnd over datum als het niet meer is :roll:



Oei niet best ! Dan krijg je als nog een boete en met de hartelijke groeten uit Veendam.
Automatisch gegenereed, naar invoering van een nieuw systeem ik geloof in 2006


Bert

hoe lang mag je over de datum voor dat dat briefje uit veendam komt M.

automobilia
14/04/2008, 21:14
APK, goed punt.. mn AX GTI is al denk 1.5mnd over datum als het niet meer is :roll:



Oei niet best ! Dan krijg je als nog een boete en met de hartelijke groeten uit Veendam.
Automatisch gegenereed, naar invoering van een nieuw systeem ik geloof in 2006


Bert

hoe lang mag je over de datum voor dat dat briefje uit veendam komt M.

Was het geen 20 dagen?

M.B.H.
14/04/2008, 21:18
Zou kunnen ik weet het niet toch eens nakijken Q M.

q01z
14/04/2008, 21:27
volgens mij 14 dagen,

maaruhm.. dat is niet geheel waar, meestal komen ze naarvoren bij een steekproef of bij het overschrijven van een auto..

me vader's GSA was 7jaar geschorst geweest bij de vorige eigenaar, me vader kocht m.. binnen een week hadtie een schrijven (bezwaar aangetekend uiteraard)
mijn GTI is nu ruim overtijd.. (dus ik loop risico :lol:) maar blijkbaar valt hij nog niet op!

M.B.H.
14/04/2008, 21:29
volgens mij 14 dagen,

maaruhm.. dat is niet geheel waar, meestal komen ze naarvoren bij een steekproef of bij het overschrijven van een auto..

me vader's GSA was 7jaar geschorst geweest bij de vorige eigenaar, me vader kocht m.. binnen een week hadtie een schrijven (bezwaar aangetekend uiteraard)
mijn GTI is nu ruim overtijd.. (dus ik loop risico :lol:) maar blijkbaar valt hij nog niet op!

Nou ja het is en blijft zonde geld nietwaar M.

q01z
14/04/2008, 21:35
mjah, keuren terwijl je weet dattie wordt afgekeurd is ook zonde geld :D

had een probleem met de remmerij (hij remde allene op de achterwielen) en toen sleutels kwijt.. en kopakking natuurlijk :roll:

achja :P

automobilia
14/04/2008, 21:40
jep € 95,-- is ook een bijna tank vol met Go-Juice of te wel benzine (in goed nederlands)

Bert

M.B.H.
14/04/2008, 21:44
jep € 95,-- is ook een bijna tank vol met Go-Juice of te wel benzine (in goed nederlands)

Bert

dat is de boete bert ?

Meneer aard
15/04/2008, 09:22
volgens mij 14 dagen,

maaruhm.. dat is niet geheel waar, meestal komen ze naarvoren bij een steekproef of bij het overschrijven van een auto..

me vader's GSA was 7jaar geschorst geweest bij de vorige eigenaar, me vader kocht m.. binnen een week hadtie een schrijven (bezwaar aangetekend uiteraard)
mijn GTI is nu ruim overtijd.. (dus ik loop risico :lol:) maar blijkbaar valt hij nog niet op!

Zal ook maar ff snel reageren;

Tegenwoordig wordt vaker een steekproef uit de database genomen. Je krijgt standaard als je auto meer dan 2 jaar op je naam staat een brief van de rdw met reclame meuk erin en jah ook van (ik kreeg hem iig wel) porsche dealers (P centrum gelderland) over de beurt. Mijn auto was laatst ook 1 maand over datum; haha klinkt maf, maar heb ook geen bekeuring gezien.

Wat me wel opvalt en ik baal er zo van he; dat mensen die er alles aan doen om hun auto op tijd apk te keuren maar door omstandigheden niet mogeljk is die krijgen een prent, betalen hem en kijken er niet meer naar, maar ik ken ook iemand die gewoon echt de kantjes ervan loopt en vanaf november al apk moet hebben en die krijgt niet eens es een bekeuring..vind ik slecht en triest want het is oneerlijk..Agh wat is wel eerlijk in het leven.

jimfrey944
15/04/2008, 17:23
ik heb mijn keuring in de laatste jaren zo uit gesteld dat hij een keer minder is gekeurd (4 keer in 5 jaar) dat scheelt ook geld
ook nooit een bekeuring voor gehad

q01z
15/04/2008, 17:43
dat vind ik dan wel weer een beetje riskant :D

overigens, ik ben dus nog steeds aan het werk..

vrijdag overgewerkt tot half7.. gister tot half6.. vandaag gaat het half8 of later worden :roll:

en me baas maar klagen dat ik mn werk niet af heb aan het eind vd dag,
dat ligt niet aan mij.. maar aan het feit dat ik in mn eentje de volledige productie draai..

even ter verduidelijking; ik ben dus signmaker, ik ontwerp autobeletteringen en borden en gevelbeletteringen en alles wat daarmaar mee te maken heeft..
maar, ik print/snij deze ook uit.. en moet ze zover klaar maken dat de montageploeg alleen nog maar hoeft te plakken/monteren..

vandaag heb ik verzorgt;
-2x volledige Mercedes Sprinter + bak, wordt volledig beplakt rondom, dus veel folie..
-1x ford transit, onderzijde van die auto moet van wit naar blauw en verder heel veel snijwerk qua logo's e.d.
-1x 13m oplegger, nog aan bezig, moet dus volledig behangen worden met prints.. dus 11 banen van 1m25 breed en 2m65 hoog.. opmaken, printen, lamineren en daarna schoonsnijden.. :roll:

owh en dan nog wat mensen die langskwamen voor namen voor de boot en nog euhm schrik niet, 1300 kleine stickertjes van 5x1cm die dus schoongesneden moeten worden :roll:

was ik nou vanmorgen toch maar met mn porsche gegaaan.. had ik nog wat te doen :P

Tom
15/04/2008, 19:22
Nou nog even een sticker met P O R S C H E en 924, leuke projectjes... :)

q01z
15/04/2008, 20:26
haha ja das waar, die moet ik ook nog maken!

Ik-rij-belastingvrij
15/04/2008, 21:20
Dat is wel ERG hard werken lijkt mij zo :shock:
Dat je dat allemaal af krijgt, heb je nog wel pauze?

q01z
15/04/2008, 21:23
Dat is wel ERG hard werken lijkt mij zo :shock:
Dat je dat allemaal af krijgt, heb je nog wel pauze?

jawel.. athans, vandaag wel..

Tom
15/04/2008, 22:23
Ik ken het gevoel, ben het veel vaker tegengekomen (da's waar: vandaag).

M.B.H.
15/04/2008, 22:24
Kun je ook stikkers namaken dan ? M.

q01z
15/04/2008, 22:30
Kun je ook stikkers namaken dan ? M.

uiteraard :)

Ik-rij-belastingvrij
16/04/2008, 23:09
Zo, nu zijn we compleet (zie avatar) :mrgreen:

Nog iemand die Franky wil zijn? :lol:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/97.jpg

M.B.H.
16/04/2008, 23:12
Zo, nu zijn we compleet (zie avatar) :mrgreen:

Nog iemand die Franky wil zijn? :lol:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/97.jpg

Hoe de fok is dekker :mrgreen:

Space
17/04/2008, 07:57
Heb ik ook nog wel een klusje voor je q01z; de Le Mans bestickering namaken :D .

Grietje
17/04/2008, 10:31
Zo, nu zijn we compleet (zie avatar) :mrgreen:

Nog iemand die Franky wil zijn? :lol:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/97.jpg


FRANKIIEEE!!! mijn favoriet :D

q01z
17/04/2008, 19:13
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... tml?p=14,1 (http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3713703/_Oliemiljonair__olie_verversen_onnodig___.html?p=14,1)

interessant stukkie..

captainfrasca
17/04/2008, 19:18
Die had ik ook al gelezen, ik weet het niet hoor! Ik ververs mijn olie lekker toch regelmatig! Slecht kan het voor de motor niet zijn lijkt mij

q01z
17/04/2008, 19:22
mjah ik ververs het idd ook altijd wel regelmatig, maar ik weet al langer dat het niet 'nuttig' is, tenzij natuurlijk je olie verbrand oid, maar dat even buiten beschouwing..
Op school hebben we er een keer een 3uur durende les over gehad..

Grietje
17/04/2008, 19:23
Die had ik ook al gelezen, ik weet het niet hoor! Ik ververs mijn olie lekker toch regelmatig! Slecht kan het voor de motor niet zijn lijkt mij
Nouja.... Met verse olie bevorder je het lekken /verbruiken..... en zolang je motor niet te heet is gelopen... zou ik het ook laten zitten... Nu leven wij toch niet langer dan 100 jaar op deze wereld maar, opzich is het wel slim iig de intervallen te verlengen, ontlast je toch het milieu en zonder milieu heb jij geen zuurstof ;)

Meneer aard
17/04/2008, 19:56
Ik blijf bij het half jaarlijks verversen.

In de huidige olie zitten dopes..Die raken uitgewerkt door verhitting, waardoor er meer verbranding optreed. Ik merk het aan mijn auto ook. Normaal iets van 1l op 7500 km ofsow. Maar nu zit er wat oude olie in waardoor ie 1L op 5000 km zit. Ook heb ik het gezien bij vrachautos...Ding verstookte teveel en elke keer bijkiepen..Maar bij verversing was er niks meer aan het handje.

Hoezo nou ieder half jaar? Nou mijn auto loopt rijker dan de gem auto 3% CO waardoor de benzine wat dopes naar de klote helpt en ik vermoed ook dat het blok intern heel vies is. Nu ga ik niet lopen kloten met flush ensow..stel je voor dat er wat blokkeert maar ik ververs ieder half jaar mijn olie.

Tom
17/04/2008, 20:00
Bij veel start-stopverkeer komt er onverbrande benzine in de olie, da's niet best voor de smering. Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.

Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.

automobilia
17/04/2008, 20:48
Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.

Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.

dat is nou net de defenitie van motorolie! Koeling, demping, smering. Deze 3 die haal je het beste uit goede motorolie en deze tijdig te laten (te) verversen. Alleen het vervangen van een olie-filter helpt dan helaas niet! Olie verliest bij gebruik zijn kwaliteit. Een bevriende klassieker liefhebber van mij bekleed een hoge functie bij Shell Nederland deze firma doet nog steeds onderzoek (dat, is Logisch) om de beste olie te produceren. Ik weet niet of er ook mensen van dit forum slick50 of een andere Tell-sell midelen toevoegen in hu'n voiture om zogenaamd een betere "peformance" te halen of een motorblock geen slijtage te beloven. Die vrind van mij hield me gelijk uit mijn droom, ik was eerst ook optimistich over dit soort middelen hij zij van als het dan ook zo'n super product was, dan had shell of onze andere motorolie leveranciers dit wondermiddel of een creatie daarvan, wel toegevoegd aan hun eigen product. Zoals mijn vrind zegt "konden ze 2 keer zoveel aan hun eigen product verdienen"

Bert

Ik-rij-belastingvrij
17/04/2008, 21:53
Kortom, mooi de olie optijd verversen :wink:
Waarom zou je het ook laten zitten voor die paar euro :roll:

automobilia
17/04/2008, 22:11
zoals Ikrijbelastingvrij al zegt,

en bezuinig nou echt niet op die paar €, kies niet voor Aldi of Lidl smeering maar gwoon van een goed merk. En natuurlijk minaraal ipv syntetisch !

Bert

Ik-rij-belastingvrij
17/04/2008, 22:59
Precies!
Ik heb wel halfsyntetisch, zal toch geen ramp zijn hoop ik?

Tom
18/04/2008, 06:59
Inderdaad halfsyntheet, loopt prachtig. En geen Slick50 of andere bagger erin.

Space
18/04/2008, 08:16
In de 924S raadt Porsche zowieso halfsyntheet aan. Wat wel slecht kan zijn is als je altijd op minerale olie gereden hebt en dan ineens overgaat op volsynthetisch. Mijn kevermotor heeft altijd op minerale olie gelopen, maar nu het ding gereviseerd is en van binnen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe onderdelen is er geen enkele reden om er geen volsynthetisch in te gooien. Het voordeel is dan dat je olieen kunt gebruiken waarvan de viscositeit niet zoveel veranderd onder invloed van de temp en dus ook bij koude motor een goede smering hebt.

jimfrey944
18/04/2008, 16:37
verse olie houd je motor schoon kleine kanaaltjes raken verstopt en dat is echt niet bevordelijk
olie word dikker en trager smeering gaat achteruit
gewoon lekker verversen helemaal met die oude bakken
dat garage houders en monteurs niet verversen is laksigheid bij een loodgieter lekt de kraan ook altijd (zij mijn opa altijd)
mijn 944 rijd op volsynthetisch en loopt als een zonnetje een jag lust dit moderne spul niet die gaat op mineraale olie
ik ververs mijn jag trouwens wekelijks
voor een jag geld een regel :als hij niet lekt zit er geen olie in
http://img169.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-24741/loc699/91792_parkeer_jag__123_699lo.JPG

Ik-rij-belastingvrij
18/04/2008, 22:16
ik ververs mijn jag trouwens wekelijks
voor een jag geld een regel :als hij niet lekt zit er geen olie in
http://community.924forum.nl/

Wekelijks :shock:
Dat is wel erg vaak.
Als hij zo erg lekt kan je hem toch beter gewoon bijvullen?

automobilia
18/04/2008, 22:38
In de 924S raadt Porsche zowieso halfsyntheet aan. Wat wel slecht kan zijn is als je altijd op minerale olie gereden hebt en dan ineens overgaat op volsynthetisch. Mijn kevermotor heeft altijd op minerale olie gelopen, maar nu het ding gereviseerd is en van binnen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe onderdelen is er geen enkele reden om er geen volsynthetisch in te gooien. Het voordeel is dan dat je olieen kunt gebruiken waarvan de viscositeit niet zoveel veranderd onder invloed van de temp en dus ook bij koude motor een goede smering hebt.

Oke, maar er zijn ok leden die nog de "oude" type's rijden, wat wordt daar van voor geschreven? Moeten we dan niet ff naar AUDI kijken? Wat schreef AUDI voor in bijvoorbeeld 1976/1977 volgengs mij: Mobil 10 w 40 minaral. Dit weet ik niet zeker moet ik ff nakijken

Bert

Tom
19/04/2008, 00:01
Volgens mij was er in die tijd nog geen halfsyntheet. Ik weet niet of het aanbevolen wordt, maar hij loopt er bijzonder mooi op...

En het 924-blok is door Porsche aardig onderhanden genomen, ik heb nog nooit een (tweekleppen) Audi-motor met zo'n karakteristiek gezien.

Meneer aard
19/04/2008, 09:06
Jongens (en dames haha). Het maakt niet uit behalve van mineraal op vol syntetische troep gaan. Dat is echt rommel.

De verhouding van half-syntheet zijn gewoon ontworpen om zo een multigrade olie te ontwikkelen. Die zowel in de winter als in de zomer gebruikt kunnen worden. Er zijn wat additieven bij geflikkerd waardoor het blok wat schoner wordt/ betere smering heeft onder hoge temperaturen. Mineraal is leuk maar elke winter je olie vervangen is ook niet alles. Half syntheet is de opvolger van mineraal. Zijn zoveel varianten. Ook speciale oldtimer olie die wat dikker is 10w60 geloof ik maar dan komt ie helemaal niet op temperatuur. Kun je alleen doen als je lagers wat ingesleten zijn en je wat olie druk verlies heb. Maar als je auto mooi 2 bar stationair heeft lekker laten zitten.

Vol syntheet heeft enkel nut bij een compleet gereviseerd blok of een nieuwe auto. Ze zeggen dat je een auto die <5 jaar is ook zonder problemen op volledig kan laten lopen maar ik zou het niet proberen. Zeker in nederland waar die blokken toch dicht slippen. Ga ook niet kutten met reinigings zooi dat werkt averechts, der hoeft maar een klein propje los te komen die je olie kanaal blokkeert en boem weg blok. ATF en rode dieselolie erbij stoppen is leuk maar doe het alleen bij tractoren.

jimfrey944
19/04/2008, 21:44
ik ververs mijn jag trouwens wekelijks
voor een jag geld een regel :als hij niet lekt zit er geen olie in
http://community.924forum.nl/

Wekelijks :shock:
Dat is wel erg vaak.
Als hij zo erg lekt kan je hem toch beter gewoon bijvullen?

mischien was ik een smily vergeten :lol:

in de jag word dagelijks gereden hij verliest wel een paar druppeltjes per rit maar dat hoort gewoon bij een engelse auto
die hebben namelijk met krantepapier :lol: als pakking
gewoon bijhouden ik controleer alle weken de vloeistoffen

Meneer aard
20/04/2008, 10:44
Net zoals bij oude 911 motoren..Als ze droog zijn moet je je juist zorgen gaan maken..Beetje zweten mag echt best.

q01z
20/04/2008, 18:19
zo, net mn AX GTI bij de dealer gebracht om te keuren..
daarna ff het eiland overgecrosst met de Porsche :D lekker 'knallen' over de polderweggetjes (die toch niet echt veel breder zijn als de 924 zelf :P) heerlijk gereden!

wat is het toch een super auto ;)

Tom
20/04/2008, 18:46
Dat vond ik straks ook... raampje open, genieten van het geluid en de frisse lucht, lekker in de zon. Er kan niet veel op tegen het genot wat je van zo'n auto hebt.

q01z
20/04/2008, 18:50
Dat vond ik straks ook... raampje open, genieten van het geluid en de frisse lucht, lekker in de zon. Er kan niet veel op tegen het genot wat je van zo'n auto hebt.

het was geweldig idd :D
me vriendin naast me in de stoel maakte het nog beter :)

lekker bleeeeeren in de polder :)

Tom
20/04/2008, 19:05
Tja- ik had een accu, een gordel en een raammechanisme naast me.

q01z
20/04/2008, 19:15
Tja- ik had een accu, een gordel en een raammechanisme naast me.

die gordel had ik om, accu stond op de goede plaats en de raammechanismes zaten in de deuren :)

Tom
20/04/2008, 19:18
Dat was bij mij ook het geval, dit waren 'extra's'. :)

M.B.H.
20/04/2008, 19:24
Dat was bij mij ook het geval, dit waren 'extra's'. :)

nu nog even monteren dan kan de stoel weer met wat anders gevuld worden . :lol: M.

q01z
20/04/2008, 19:25
Dat was bij mij ook het geval, dit waren 'extra's'. :)

nu nog even monteren dan kan de stoel weer met wat anders gevuld worden . :lol: M.

Tom, wat is jouw huidige uitrusting van je auto? :P

Meneer aard
20/04/2008, 19:28
Tja- ik had een accu, een gordel en een raammechanisme naast me.

Ze verkopen ook van die poppen :twisted:

Tom
20/04/2008, 20:24
Nee dank je... ik houd het bij 924-onderdelen.

Meneer aard
20/04/2008, 20:35
haha wat wd40 erop en gaan :-D :roll:

Je krijt soms wel hele rare blikken als je een leuke meid erbij heb zitten..Echt zo weird.

M.B.H.
20/04/2008, 21:27
haha wat wd40 erop en gaan :-D :roll:

Je krijt soms wel hele rare blikken als je een leuke meid erbij heb zitten..Echt zo weird.

oeps gek op rubber M.

Grietje
21/04/2008, 08:51
het was geweldig idd :D
me vriendin naast me in de stoel maakte het nog beter :)

lekker bleeeeeren in de polder :)
En het uitzicht maakte het af! Weer lekker gespeeld net als met cupje, zeeland is geweldig ;-)
Porsche wil best lekker dwars :D

automobilia
21/04/2008, 22:16
gespot zomaar maar op het interpret !

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/130.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/131.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/132.jpg

jammer dat zo'n firma aan de andere kant zit van de grote plas

meer info? vind je hier! (http://www.928leathershop.com)

q01z
21/04/2008, 22:28
wow, das best sjiek!

Tom
21/04/2008, 22:33
Mooi gedaan, nooit meer scheuren... maar geen porem als de rest van je interieur plastic, halfvergane stof en kippeleer is.

q01z
21/04/2008, 22:46
mee eens Tom! :D

zo, deze dag was echt een superdag..
eerst vanmrogen met mn 924 naar mn werk.. was al lekker..

vanmiddag met de 924 terug, lekker gereden in het zonnetje.. raampje laag..
daarna mn APK-goedgekeurde AX GTI opgehaald (me vader in de GTI, ik in de 924 uiteraard.. ff gespeeld op een leeg stuk weg, mn GTI is tot de 80 een STUK sneller, daarna geen partij)
en vanavond nog ff 3uur lang getennist met mn competitieteam als training.. en dat ging ook super! :D

nu kan alleen het slapen nog misgaan ;)

Tom
21/04/2008, 23:02
Vandaag zo uit de 924 in een VW T5 TDI 4Motion gestapt. Ding was getuned naar 207 pk, ondanks de absurd hoge zit (als je de 924 gewend bent, tenminste) moest ik me bij elke bocht herinneren dat ik in een bestelbus reed en niet erdoorheen jakkeren als met de 924... t#ring jantje, wat ging dat apparaat.

q01z
22/04/2008, 11:11
whoehoei!
mn vriendin belde net, mn camera is terug gevonden! :D

eerlijke vinders in Nederland.. die worden dus beloond... :D

Tom
22/04/2008, 15:30
Gaaf!

Doet-ie het nog? Wel geluk dat-ie van een 924 is afgevallen en niet van een Cayenne, om maar eens iets te noemen...

Grietje
22/04/2008, 19:10
Hij doet het nog! Heeft wel wat val schade (krassen en t lcd schermomlijstingkje is kwijt) maar doet het nog gewoon! Gelukkig. Man was aardig, politie van Muiden trouwens ook!

Tom
22/04/2008, 19:18
Phew...

Grietje
22/04/2008, 19:38
Even fotos ter verduidelijking ;)

Hier issie denk ik op geklapt, behuizing is een beetje misplaatst, en op de hoek een buts en een hoop krassen:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/133.jpg

Het missende randje/beschermglaasje van t lcd schermpje, zie plakrandje.. En je kan nog een buts zien onderaan de camera die die volgens mij ook nog niet had
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/134.jpg

En het batterijenklepje lijkt wat scheef te zitten, maar geen idee of ie dit al had:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/135.jpg

Hij lag op straat... Conclusie, stevige camera!

q01z
22/04/2008, 19:58
super camera!
:D

ik ben echt heeeeel erg blij dattie terug is! :) :-D :-D

VonG
23/04/2008, 19:57
dat lederen dashboard ding is super... zeker als je alles lekker gaat vervangen met leder...

Ik-rij-belastingvrij
26/04/2008, 21:48
Morgen ga ik lekker Touren op de Vespa, samen met ongeveer 20 anderen van het Vespa Ciao forum :-D
Ik heb er super veel zin in, morgen om 9:15 uur vertrekken we hier al 8)
Zal er ongeveer zo uit gaan zien tijdens een tussenstop neem ik aan :D
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/144.jpg

automobilia
26/04/2008, 23:31
dat lederen dashboard ding is super... zeker als je alles lekker gaat vervangen met leder...

De duitse klassieker mercedes-benz club waar ik ook lid van ben die maandelijks een super hoogglans maandblad uitgeeft (mag een paar duiten kosten!) had deze maand een paar gouden tips over het zelf herstellen van scheuren van verschillende MB daschboards met name de klassiekers die uit het zonnige california werden geimporteerd. Ook onze mercedes-benz W114 coupe types kunnen dit probleem en met een duidelijke fotoshoot laat men zien hoe men dit toch wel kunt herstellen die vervelende scheuren in de dash.
zal wel ff wat foto's inscannen en voorzien van een nederlandse vertaling.

Bert

Ik-rij-belastingvrij
28/04/2008, 12:01
Was gister een leuke Tour met alleen maar mooi weer :D
Toch weer effe 230km gereden met de Vespa's.
Die heuvels naar het 3-landenpunt zijn wel steil zeg :shock:
De meeste kwamen de berg rijdend amper op en moesten zowat gaan lopen, m'n broertje, ik en twee vrienden reden daarintegen toch nog een mooie 40km/h de berg op :mrgreen:
Vandaar dat we ook als een van de eerste boven waren.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/157.jpg
9 van de 10 reden met 70cc, die wel een slokje lusten, hier moesten die dus tanken :mrgreen:
Er was een Vespa en die verbruikte 1 op 10!
Dat vond hij nog meevallen ook :shock:
Laat mij dan maar lekker 1 op 35 verbruiken met een top die 15 km/h lager ligt.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/158.jpg
Het mooie uitzicht 8)

Vanaf de toren:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/159.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/160.jpg

Onderweg ben ik twee 924's tegen gekomen :mrgreen:
Omdat je op de brommer zit heb je de camera helaas niet zo bij de hand :(
Van één van de twee heb ik wel nog een foto van de achterkant kunnen maken:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/161.jpg

Niet echt een geweldige foto, maar beter dan niks.
Ik zie trouwens nu pas dat er nog een mooie cabrio reedt (links op de foto).
Andere Porsche's dan 924's en 944's vallen bijna niet meer op daar in de buurt van het 3-landenpunt.
Het stikte er van de oldtimers en 911's enz van jong tot oud waren na 15 minuten al niet meer op twee handen te tellen :D
De andere 924 die ik heb gezien was een mooie witte Duitse 924S met een berg stickers er op.
Kortom, een geslaagde Tour!

q01z
28/04/2008, 15:17
ik heb lekker 2 924's op mn naam :D

Ik-rij-belastingvrij
28/04/2008, 15:57
Ik ook :mrgreen:
Oke, m'n moeder dan :roll:

VonG
28/04/2008, 16:31
dat lederen dashboard ding is super... zeker als je alles lekker gaat vervangen met leder...

De duitse klassieker mercedes-benz club waar ik ook lid van ben die maandelijks een super hoogglans maandblad uitgeeft (mag een paar duiten kosten!) had deze maand een paar gouden tips over het zelf herstellen van scheuren van verschillende MB daschboards met name de klassiekers die uit het zonnige california werden geimporteerd. Ook onze mercedes-benz W114 coupe types kunnen dit probleem en met een duidelijke fotoshoot laat men zien hoe men dit toch wel kunt herstellen die vervelende scheuren in de dash.
zal wel ff wat foto's inscannen en voorzien van een nederlandse vertaling.

Bert

ik heb geen scheuren... een heel kleintje... maar ik vind leer wel mooi :) Maar tips voor scheuren is zeker welkom op dit forum!

gerben1986
28/04/2008, 17:06
ik heb geen scheuren... een heel kleintje... maar ik vind leer wel mooi :) Maar tips voor scheuren is zeker welkom op dit forum!
ik heb geen scheuren... een heel kleintje... maar ik vind leer wel mooi Maar tips voor scheuren is zeker welkom op dit forum!
Ik heb liever tips tegen scheuren, want de scheuren zitten er al in, ze moeten er echter uit ;)

Tom
28/04/2008, 18:35
Die witte links op de foto is een 968 cabrio, leuke auto... Ik moet er overigens niet aan denken om 230 km op een Vespa te rijden, ben volgens mij iets te verwend.

En mijn Honda MB liep 1:45-1:50. Was wel vrijwel standaard.

Meneer aard
28/04/2008, 18:42
230 km op een vespa?? Ga je voor een wereldrecord ofsow haha..Er zijn wel eens gekke geweest die xxxxx km hebben gemaakt met een tractor..Ben je ook niet goed wijs.

Ik-rij-belastingvrij
29/04/2008, 00:14
Het is gewoon superleuk om zo te touren, de rug en zitpijn neem ik voor lief, al valt dat best mee :wink:
Mijn Vespa liep eerst ook 1 op 50, alleen heb ik nu een iets grotere carburateur, een 50cc ''snel'' en ipv de standaard koppelingaandrijving heb ik nu een vario (zelfde als scooters en daf).
Vooral dat laatste brengt het verbruik omhoog omdat je contstant toeren blaast.
Die 230 km was overigens niet echt speciaal voor mij, wij rijden wel vaker lange afstanden met de Vespa :D
De langste afstand tot nu toe was 320 km op één dag, achter elkaar dus.
Dat was met een kar van 90kg er achter, en die tocht duurde van s'morgens 5:00 tot s'avonds 24:00 uur.
Dan ben je écht super gaar kan ik je vertellen, maar het blijft leuk om te doen, hoe gek het ook klinkt.

Na deze Tour van zondag gaan wij ons weer voorbereiden op de vakantie met de Vespa :-D
het plan is om vanuit hier naar Franeker (Friesland) te rijden, wederom in één dag.
Deze keer hopen we dat wat sneller af te leggen met de hulp van onze vario's en een beter navigatiesysteem, dan rijden we tenminste niet naar een brug waar we niet overheen kunnen om vervolgens 30 km terug te rijden :roll:
In Franeker blijven we dan een week op de camping, om tussendoor ook nog effe naar ''DE'' grote Vespa meeting in Groningen te gaan.
Die trouwens ook 90km enkel is vanaf de Camping.
Na die week rijden we dan rustig terug via de afsluitdijk, Volendam, en dan terug naar huis.
In deze vakantie van 2 weken zullen we naar verwachting zo'n 1250 km af gaan leggen met de Vespa :grin:
Als ik er aan denk heb ik er gelijk weer super veel zin in!
Maargoed, ik dwaal weer veel te veel af en dit wordt weer een veel te lang verhaal :oops:

Tom
29/04/2008, 15:31
En dat heet vakantie? Klinkt namelijk meer als masochisme...

Ik-rij-belastingvrij
29/04/2008, 23:26
Ken dat woord niet :roll:
Voor mij heet het vakantie, voor de ander is het ''masochisme''.
Gelukkig maar, als iedereen hetzelfde leuk vondt was er ook niet echt veel aan.
Ik vindt het gewoon super leuk om lekker met z'n 3en door Nederland te touren en veel verschillende dingen mee te maken en te zien :D
Als je vaker lange afstanden rijdt met zo'n oncomfortabel brommertje dan merk je het niet eens meer dat je rug en zitpijn hebt :oops:
De beleving op zo'n iel ding is gewoon super 8)
Er zijn veel mensen en die doen precies hetzelfde alleen dan met de fiets, dat noem ik nou pas echt masochisme, daar hoef ik het woordt nog niet eens voor te kennen!
Dat lijkt mij dus niks, ik geniet liever van het uitzicht dan me kapot te trappen op een fiets :shock:

VonG
01/05/2008, 19:48
vandaag de P en V gewassen... de P voelt echt lekkerder om met de hand te wassen... beetje erotisch is het wel met veel sop ;)

hammer_rites
01/05/2008, 19:59
vandaag de P en V gewassen... de P voelt echt lekkerder om met de hand te wassen... beetje erotisch is het wel met veel sop ;)
Wil je de mijne kopen voor een triootje?

Meneer aard
01/05/2008, 20:03
vandaag de P en V gewassen... de P voelt echt lekkerder om met de hand te wassen... beetje erotisch is het wel met veel sop ;)

Wat is de volgende stap? slagroom met aardbeien? haha

Vandaag weer rondje hengelo gedaan; lekker joh die kruissnelheid van 150..precies mooie snelheid waar de temp mooi blijft met 95-100 graden olie. Wel nog stukje 190-220 gedaan (jah 220 op de teller) motor is weer lekker los, en totaal geen krimp behalve dat de olie temp opgv 115 graden aanwees maar dat zakte zo weer in na stukje normaal rijden.

In enschede nog in een ondergronds parkeer garage ff het gas nog open getrokken; tjah het jongens gevoel komt weer naar boven; klonk prachtig zelf een vriendin van me die naast me zat vond het erg leuk! Ze zei nog; en dat uit een standaard uitlaat haha.

VonG
01/05/2008, 20:27
hahaha... klinkt als een mooie dag!

Ik ga morgen en begin volgende week nog wat rondjes rijden... drie weken bijna niet gereden omdat ik niet terecht kon in de garage... even inhalen...

maar... slagroom en aardbeiden... geeft wel rotzooi op een witte auto (de aardbeien dan) :)

Tom
02/05/2008, 22:00
Nog twee aanmeldingen erbij en we zitten aan de 100 leden...

Meneer aard
03/05/2008, 04:07
hahaha... klinkt als een mooie dag!

Ik ga morgen en begin volgende week nog wat rondjes rijden... drie weken bijna niet gereden omdat ik niet terecht kon in de garage... even inhalen...

maar... slagroom en aardbeiden... geeft wel rotzooi op een witte auto (de aardbeien dan) :)

Valt zoweer af te spoelen toch de slagroom en de aarbeien:P Gewoon het vrouwtje op laten likken haha :twisted:

q01z
03/05/2008, 07:18
Nog twee aanmeldingen erbij en we zitten aan de 100 leden...
ik vind dat reden genoeg om het tijd te vinden voor een nieuwe meeting ;)

Tom
03/05/2008, 10:35
...het mooie weer helpt ook wel een beetje.

Ik-rij-belastingvrij
03/05/2008, 17:01
Nog twee aanmeldingen erbij en we zitten aan de 100 leden...
ik vind dat reden genoeg om het tijd te vinden voor een nieuwe meeting ;)

Niet TE snel, onze zwarte 924S is nog niet af, we zijn er eigenlijk nog niet eens aan begonnen :oops:
Wil eigenlijk daar mee komen dan 8)

q01z
03/05/2008, 19:02
ik heb zin in een tourrit..

captainfrasca
03/05/2008, 19:04
Ja ik ook, met 3 porsches :wink: Morgen ff de startmotor van het witte monster vervangen (koolborstels versleten)

q01z
03/05/2008, 19:07
Ja ik ook, met 3 porsches :wink: Morgen ff de startmotor van het witte monster vervangen (koolborstels versleten)

david!
zal ik es laten zien waarom ik er het hele weekend niet ben? :D

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/3.jpg

die rechter is mijne..
we staan dus met de AXclub het hele weekend op de beurs, met een themaclubstandje..

captainfrasca
03/05/2008, 19:08
gezwellie toch, ik was al aan het wachten op foto's!!

q01z
03/05/2008, 19:19
ik zal zo ff een linkje met foto's plaatsen ;)

captainfrasca
03/05/2008, 19:24
Ja, is het gezellig en nog een beetje druk??

Misschien ook een idee om met 924's te doen als er ergens ooit eens zo een beurs zou zijn voor porsche/vw/audi??

We hebben een porsche/kever/ (Tom) audi......................

q01z
03/05/2008, 19:26
nah we kunnen opzich wel een stand volkrijgen :D

captainfrasca
03/05/2008, 19:26
Tja, dat zal niet zo;n probleem opleveren denk ik.......

q01z
03/05/2008, 19:56
de foto's worden momenteel nog geupload maar hier alvast de link;

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/CM2008/index.htm

Tom
03/05/2008, 22:42
Alleen met mijn Audi's kun je al een stand vol krijgen...

Leuke AXen! Alleen jammer dat jullie allebei de motorkap kwijtgeraakt zijn, bekend zwak punt van de AX? :mrgreen: Wie zou die poster op de achtergrond nou gemaakt hebben? :lol:

Vandaag met het Audiforum een meeting bij AC De Meern gehad, heerlijk op het terras in de zon gezeten aan een mega-Cola. Vanavond nog 'even' een auto opgehaald voorbij Alkmaar, onderweg ingehaald door een Citroën GSA uit '83 in nieuwstaat en een dito Simca 1000 Rally 2 uit '76.

Grietje
05/05/2008, 16:57
stel, je hebt een ax.... en je gaat een draadje wegwerken en die moet onder het vloertapijt door. Die haal je er dus uit... en wat kom je daaronder tegen? Deze isolatiematten:
http://www.youtube.com/watch?v=ItKOWIksgTs

vandaar dat ie zo traag is *-)

Tom
05/05/2008, 17:44
Je hebt het badeentjes-thema wel tot in de puntjes uitgewerkt, zeg.

Grietje
05/05/2008, 17:48
Je hebt het badeentjes-thema wel tot in de puntjes uitgewerkt, zeg.
:lol:

was wel een andere ax trouwens Mijn bijna al een half jaar weigerende TRS. Maar, taadaa, hij doet het!!!! Zonder problemen:D Hij was vast blij dat ik de zware natte last aan isolatie had weggehaald

q01z
05/05/2008, 18:24
nahja, ik geloof dat we al heeel lang overtuigt waren van een massaprobleem :P
met een zwembad op je vloer (waar tenslotte ook de kabels van je benzinepomp e.d. lopen) is dat niet zo verwonderlijk :D

maar ik ben wel blij dat het is opgelost~! :D

q01z
05/05/2008, 18:28
(om het 924 in woord en beeld topic niet te vervuilen)

wow, die stoelen van een martini zijn ECHT geweldig.. :D


vanmorgen trwns nog een 'oeps' momentje dat heel snel veranderde in een 'wiehaaaaaaa' momentje :P
ik haalde een stoplicht nog net maar moest wel even flink aanremmen voor de bocht naar links, dus vol remmen, remlos, insturen en dan ontdekken dat er zand ligt :roll: dus even flink wat lift-off overstuur, wat ik gelukkig heel snel counterde door mn stuur een slinger te geven in de goede richting (draaien ging uiteraard vanzelf) en een flinke dot gas te geven.. dus mn 'oeps' lift-off overstuur werd plots onverwachts een gecontroleerde powerslide :D

mjah, wie legt er dan ook zand op een kruising :? (waarschijnlijk een vrachtwagen die wat verloren is in de bocht..)

Meneer aard
05/05/2008, 19:02
Stomme voltmeter :?

Vanochtend dikke benzine lekkage..Mjah leidingkje kapot ofsow geschuurt. Net vervangen. Denk goh ff multimeter erbij pakken..Want het metertje gaf maar 12,5V aan..Ding had nog nooit zo mooi bijgeladen..13,72V stationair...Stom klote metertje.

Tom
05/05/2008, 19:48
Tja, dat metertje zie ik maar als indicatie 'hij laadt' (> 12V) of 'hij laadt niet' (< 12V).

Wel apart, sinds de nieuwe brandstofpomp eronder hangt start mijn auto perfect, elke keer. Massaschakelaar nog niet gebruikt. Afkloppen, maar het zou erg fijn zijn als het gezeur nu eens over is...


wow, die stoelen van een martini zijn ECHT geweldig.. :D
Tja.
Je bent deel-eigenaar van een witte 924. Je maakt belettering.
1+1=...

Die bekleding komt dan nog wel eens, die moet toch vervangen worden.

Meneer aard
05/05/2008, 19:53
Kan goed Tom, interne sluiting van de pomp maar jah hij krijgt geen contstante 12v...

Tom
05/05/2008, 20:11
Een versleten pomp trekt meer ampères dan een verse. Mijn theorie: als je start, trekt de pomp zoveel dat de startmotor niet meer rond wil.

Klinkt dat redelijk?

Meneer aard
05/05/2008, 20:17
kan goed maar dan heb je wel een erg slechte accu! tenminste als ik dat ga vergelijken met die van mij (nu 3 jaar oud), heeft al enkele keren aantal uren op contact gestaan en daarna vrolijk starten, toen mijn pomp vast kaaide kon ik ook gewoon nog starten en doen..Hang er es een ampere meter aan met draaiende motor.

Tom
05/05/2008, 20:26
Ik houd het zelf op een ietwat mottige kabelboom, een paar massaproblemen, een wat ranzig contactslot...

Tom
06/05/2008, 08:21
En vanmorgen weer starten lopen... bizar, ik hoop dat het zo blijft.

LWB
06/05/2008, 16:13
En vanmorgen weer starten lopen... bizar, ik hoop dat het zo blijft.

Tom,is allemaal psigisch... :mrgreen: :mrgreen:

Zal super zijn als dit het is :!:

Tom
06/05/2008, 18:37
En hij start nog steeds... alleen een schokkend hoog verbruik deze week, 45 liter op 260 km. :shock: Ik hoop maar dat dit het gevolg is van veel proefritjes en regelmatig starten.

q01z
06/05/2008, 18:41
damn, das wel heel absurd Tom!
niet toevallig een lekkage ergens?
of misgerekend? of een kmteller die af en toe weigert? (mijne staat na +400km ook nog steeds op 200 namelijk ;))

Tom
06/05/2008, 18:56
Volgens mij heeft mijn teller het goed gedaan deze week... wel veel extreem korte ritjes gemaakt en vaak gestart tijdens het sleutelen.

LWB
06/05/2008, 20:03
1:5,7 :shock:
Alleen als je de hele dag de poot er stijf op houdt haalbaar volgens mij.....
Retourleiding niet aangesloten? :wink:

LWB
06/05/2008, 20:03
:-D 100 leden :-D ,dat vraagt om....

Meneer aard
06/05/2008, 20:09
Tom check je flow rate van de injectoren..Ik had dat ook 1:5 lopen en zo beroerd lopen (sochtends 10 keer starten en was net een tractor, zoveel roet).

Tom
06/05/2008, 20:33
Geen lekkage, geen roet, loopt als een zonnetje, start perfect (eindelijk!), stinkt niet naar benzine... het CO was al wel aan de hoge kant met de oude pomp, ik vermoed dat de hogere systeemdruk met de nieuwe pomp heeft gezorgd voor een nog rijker mengsel. En ik heb verre van zuinig gereden, lekker gegast de afgelopen week.

En zoals ik al meldde, ik heb op deze tank heel vaak gestart en veel extreem korte ritten gemaakt. Volgende tank zal-ie wel weer normaal zijn, van de week even CO laten checken en stellen.

Meneer aard
06/05/2008, 20:45
Moet je langs terrasjes gaan rijden haha..Had ik 1 keer gedaan, toen ik optrok (met 8% co) zag je bijna iedereen een gebaar maken van oh stinkt dat haha..

Ik-rij-belastingvrij
06/05/2008, 23:42
Vandaag heb ik een ongeluk gehad met m'n Honda SS50 4-takt brommer :(
Ik reedt op een voorangsweg, zo'n 30km/h, was ook een 30-zone trouwens.
Toen kwam ik bij een kruispunt, rechts stond een vrouw met een 2 jaar oude Opel Corsa, waarvan de wielen al naar rechts gedraait stonden.
Ze keer naar links, waardoor ik dacht dat ze me wel gezien had, en keek vervolgens best wel lang naar rechts.
Dat vond ik al wat raar, waarop ik alvast wat minder gas gaf voor het geval ze op zou rijden.
Ik keek ook nog even of er tegenliggers kwamen, stel m'n remweg was te lang, dan kon ik mooi uitwijken.
Maar wat denk je, draait madam de wielen ineens recht en knalt vol rechtdoor :shock:
Toen was mijn uitwijk theorie dus niet meer uitvoerbaar en knalde ik vol met slippend achterwiel tegen haar auto omhoog :roll:
Resultaat:
Voorscherm flink gedeukt, band lek (zat een gat in aan de zeikant), motorkap bekrast, voorbumper half eraf, spiegel beschadigd.
Mijn brommer heeft de voorvork krom, koplamp beschadigd, spatbord gedeukt, remhandel afgebroken en nog wat kleine dingetjes.
Gelukkig heb ik zelf niet al te veel, ik heb een schaafwond op m'n elleboog, een wond op m'n pink, en een flink grote en vooral pijnlijke blauwe plek op m'n linker bovenbeen.
Kortom, niet echt iets om vrolijk van te worden.
Denk je even een ritje te gaan maken na 2 maanden stil staan.
Het ongeluk was trouwens ook maar 800 meter van huis :roll:
Hier wat foto's van de schade:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/7.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/8.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/9.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/10.jpg

Het is niet heel goed te zien maar de voorvork is toch aardig krom.
Dit is m'n 2de brommerongeluk, en allebij de keren met dezelfde brommer.
Met deze brommer rijdt ik jaarlijks nog geen 150 km, terwijl ik gemiddeld toch wel 3000 km per jaar brom.
Mijn vader denkt dat het komt omdat hij gewoon veel te stil is, als je rijdt dan is hij gewoon fluisterstil waardoor niemand je aan hoort komen.
Mischien wordt het dus tijd voor een stijgerpijp als uitlaat :twisted:
Maargoed, het is nu dus wachten tot de schade wordt opgenomen en dan de lange weg totdat ik geld krijg.

Oja, ik moet morgen ook m'n laatste twee verstandskiezen laten trekken.
Kan ik vanaf morgen mooi gaan beginnen met genezen van EN het kiezen trekken EN het ongeluk, echt goed lopen gaat namelijk niet :roll:
Maarja, wat doe je er aan, gelukkig heb ik niet al te veel en valt het gelukkig samen met een ander iets wat moet genezen :mrgreen:

Tom
07/05/2008, 06:58
Minder! Mooi dat je er in ieder geval zelf niets ernstigs aan hebt overgehouden, je bent vrij kwetsbaar op zo'n ding, weet ik uit eigen ondervinding (mijn brommer is acht keer total loss geweest, geen van die keren mijn schuld).

Ik-rij-belastingvrij
07/05/2008, 20:25
8x :shock:
Dat hoop ik niet mee te gaan maken eerlijk gezegt.
Gelukkig heb ik zelf niet al te veel inderdaad :wink:
M'n twee laatste verstandskiezen zijn er nu ook uit, ben nu ook hardstikke gaar, net als vorige keer.
Achja, wat doe je er aan, is een kwestie van herstellen, wel jammer dat dat precies met dit mooie weer moet samenvallen :(

Tom
07/05/2008, 22:39
Herstellen kan toch ook buiten in de zon met een tijdschrift?

Ik-rij-belastingvrij
07/05/2008, 23:14
Dat is het fijne van het verhaal, ik mag niet in de volle zon gaan zitten van de kaakchirurg :roll:
En daar komt ook nog eens bij dat ik me gewoon TE gaar en moe voel om dat te doen, ik heb vandaag de hele dag voor de televisie gehangen met tussendoor zo nu en dan even een frisse neus halen buiten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het gewoon jammer is dat dit mooie weer samenvalt met dit hele gedoe, tegen de tijd dat ik weer beter ben begint het te regenen :x

q01z
08/05/2008, 21:07
whoot..

net rond de 260 foto's geschoten :) en een filmpje gemaakt van de ondergaande zon.. helaas net 30sec te vroeg mn camera aangezet, waardoor de laatste 30sec. van het ondergaan (na 15min, dus nog niet slecht gegokt :oops:) niet zijn vastgelegt.. ja wel op foto natuurlijk :D

op de terugweg kwam ik nog een man uit mn tenniscompetitieteam tegen met zn 911 (zal zo ff opzoeken welk type) en tsja, dan allebij het gas erop is zoooo leuk (en fout op een 60km weg), lekker achter die boxer motor aan door tunneltjes..

Ik-rij-belastingvrij
12/05/2008, 19:46
Een of ander virus heeft het op m'n computer gemunt :cry:
Het is er met geen mogelijkheid af te krijgen, en ik kan nu helemaal niks.
We gaan nu proberen met veel moeite de foto's er af te halen en dan wordt hij opnieuw geïnstaleerd.
Ik hoop dat het snel klaar is, deze computer is niet alles en daar kan ik lang niet altijd op :roll:

Tom
12/05/2008, 20:15
Dat is zeker minder!

Tip: http://www.grisoft.com/ (gratis versie te downloaden).

Zo, alles doet me pijn van het liggen sleutelen aan mijn auto. Om Lethal Weapon te citeren: "I'm getting too old for this shit". :) Was wel puur genieten op de terugweg: raam open zonder rammeltjes, lekker genieten van het uitlaatgeluid- en hij liep zomaar perfect stationair!

automobilia
12/05/2008, 22:47
ja das een goed stukje software!
werk ik ook mee op 1 van de pc hier thuis...........maar toch zonde als je alles kwijt raakt vooral foto's

suc6

Bert

Ik-rij-belastingvrij
13/05/2008, 10:46
Met een beetje geluk zijn er nog wat foto's te redden.
Gelukkig hebben we laatst al een heleboel foto's op een externe hardeschijf gezet, veel foto's zijn het dus gelukkig niet meer.
Het zal al ligt goedkomen :wink:

q01z
13/05/2008, 16:35
mooi dat het goedkomt :) virussen zijn altijd vervelend..

alhoewel ik hier bijna zit te hopen op een virus (op mn werk dan wel te verstaan!)

k ziet hier namelijk nog wel even!
ik zeg net tegen Franc (mijn baas) dat ik over moet werken vandaag/morgen om het
bouwbord af te krijgen (100 strekkende meters voro maandag)
zegtie doodleuk;
owh, euhm hou dan wel even in gedachte dat er maandag ook nog 1 van 6x4m
af moet zijn, er morgen een spandoek van 1.5x6 en 4x3m wordt opgehaald en
er volgende week donderdag 5 bouwborden van 6x5m af moeten zijn en dat ik
die morgen moet ontwerpen samen met een grote gevelbelettering (supermarkt
is een 80m lang) die dus ook volledig geprint moet gaan worden..

toen ik vroeg hoe hij dat gedacht had zei hij 'ja maar niet alles hoeft
deze week en je moet egewoon even kijken waar de prioriteiten liggen en
gewoon alles wat je print helemaal uitrollen en controleren zodat je zeker
weet dat het goed is en dat er niets over hoeft.. "

ik weet niet hoor,
100 + 20 + 125 + 6 + 10 + ±40m = 300m printwerk voor volgende week
woensdag (dan moet alles geprint zijn)
met een theoretische printsnelheid van 8m2 per uur.. dat is dus 37.5uur
continu printen zonder uitval en pauzes en foliewisselen.. dat is dus
precies een week, maar ik heb op nog niets akkoord :D

scheitbaan

Grietje
13/05/2008, 18:49
Vervelen zal je iig niet :roll:


Hier ligt al de hele dag het internet eruit :( Voordeel daarvan is dat ik iig de hele dag heb kunnen leren! :D En ik vind de proeftoets super makkelijk, dus ben benieuwd! (management accounting over kosten, kostprijsberekeningen en bezettingsgraad en onderbezettingsverlies enzo ;) )

Tom
14/05/2008, 08:10
Ik had gisteren en vanmorgen ook geen internet, maar volgens mij zit dat probleem bij mij thuis...

Grietje
14/05/2008, 16:23
Nou Tom, KPN had storing he ;)

Maaaar we hebben weer internet! Jippppieee

Dacht jullie trouwens dat onderdelen voor een Porsche duur waren... Ik heb vandaag telefoontje gehad dat mijn skirt, en de bijbehorende clipjes om hem mee vast te zetten aan de auto binnen was....
Totale bestelling was,
1 wielboogskirt
alle clipjes voor bevestiging van skirts voor 2 auto's (zijn wel een hoop klikjes, schroevers, parkers en clipjes..)
1 koplamp afstelnokje (plastic nokje van 4cm met een veertje en een moertje, notabene zonder de bout)
1 zakje met koplamp klikkers

Ik wist dat de dealer niet goedkoop was maar.... ik dacht, allemaal plastic zooi, zal wel 150 euro ofzo zijn toch? Had voor bestellen alleen de prijs van de skirt gevraagd... die leek me het duurst....

Ik kom bij de DealerT, is het een fucking 350 euro!!!! godallemachtig, waar halen ze die prijzen vandaan?
Maja, zoveel geld had ik niet meer dus tja, maar even kijken hoe ik het ga betalen, ik heb het bestelt dus zal wel verplicht af moeten nemen...
(was btw 44 euro voor skirt, 46 euro voor de koplampnokje -ja echt-, de koplamp klikkers waren een stuk vriendelijker 7 euro, en de skirtclipjes.... tja, 2 soorten waren 2.5 per stuk :O en ik had er best veel nodig.... Ik dacht eigenlijk meer aan 70 cent per stuk ofzo.....

LWB
14/05/2008, 16:43
hoe was het ook alweer?

-hobby mag geld kosten- :wink:

:shock: veel geld voor wat losse 'prut' maar dan heb je het ook vast weer voor elkaar

q01z
14/05/2008, 16:43
criminelen wat een prijzen he :(

die skirt dingetjes hoefde ik destijds niet eens te betalen! (andere dealerT)

wel een duidelijk verschil tussen porsche en citroen, porsche kan alles nog leveren en tegen schappelijke prijzen.. citroen kan alles van voor 2000 eigenlijk niet meer leveren (of wil t iig niet meer) en anders voor belachelijke prijzen :?

ik ben overigens weer aan t werk ;)

Grietje
14/05/2008, 16:57
Ook zoiets met die rare Citroen dealer... (omdat je voor 2000 erbij zette haha) ik dacht, kunnen ze meteen die TRS even uitlezen wb t kat lampje, ook omdat ie sochtends bij mij toch nog wel uitviel.....

Dat kunnen ze dus niet eens meer! Auto's van bouwjaar voor ong 1994 kunnen ze niet uitlezen, daar hebben ze de spullen niet voor! En het grappige is dat ze dat zelf niet wisten, maar dat ik ze heb uitlegd dat MP3.1 vast en zeker voor Bosch multipoint 3.1 staat en MM voor magneti marelli; en dat dan allemaal moderne injectiesystemen waren en dat ik toch echt een bosch 2.2 heb ;) Ik had geen zin om moeilijk te doen met deurbel, maar dat moet dan maar he ;)

M.B.H.
14/05/2008, 22:30
Hum Hum. grietje of eerst even vragen wat het totaal der bestelling kost :wink: M.

Tom
14/05/2008, 23:09
Nou Tom, KPN had storing he ;)
Heeft, wat mij betreft (of XS4ALL, lood om oud ijzer). Ik surf nu op de onbeveiligde verbinding van een buurman. :evil:

Dus toch maar Porsche gaan rijden? De onderdelen die ik tot nu toe heb gekocht waren overwegend redelijk geprijsd. Er is nog een indrukwekkende hoeveelheid leverbaar (dit in tegenstelling tot mijn oudere Audi's, da's allemaal 'vervallen zonder vervanging'. :cry:

Meneer aard
15/05/2008, 04:39
Dat is zeker minder!

Tip: http://www.grisoft.com/" target="_blank (gratis versie te downloaden).

Zo, alles doet me pijn van het liggen sleutelen aan mijn auto. Om Lethal Weapon te citeren: "I'm getting too old for this shit". :) Was wel puur genieten op de terugweg: raam open zonder rammeltjes, lekker genieten van het uitlaatgeluid- en hij liep zomaar perfect stationair!

Gewoon flink gaan rijden..Heb de afgelopen weken ook gem 800 km gereden p/week (deze week denk kleine 1200), gewoon prive met de 924, Ding komt nog beter los..Nog ff gekeken wat ie deed over de 200..hij gaat maar door dat gekke ding..Hoezo ophouden bj 170 dan begint ie pas..Tis wel beetje mikken met de versnellingen, de 2 en de 3 kun je lekker helemaal uitrijden maar de 4 is eigenlijk veels te lang (loopt door tot 170!) mjah agh ben je wel mooi op tijd thuis, hengelo-wijchen 45 min haha.

Ik-rij-belastingvrij
15/05/2008, 11:39
Kijk maar uit, voor je het weet zien we je bij wegmisbruikers :shock:
Wat ik overigens zeker niet zou willen missen hoor:D

M.B.H.
15/05/2008, 11:59
Dat is zeker minder!

Tip: http://www.grisoft.com/" target="_blank" target="_blank (gratis versie te downloaden).

Zo, alles doet me pijn van het liggen sleutelen aan mijn auto. Om Lethal Weapon te citeren: "I'm getting too old for this shit". :) Was wel puur genieten op de terugweg: raam open zonder rammeltjes, lekker genieten van het uitlaatgeluid- en hij liep zomaar perfect stationair!

Gewoon flink gaan rijden..Heb de afgelopen weken ook gem 800 km gereden p/week (deze week denk kleine 1200), gewoon prive met de 924, Ding komt nog beter los..Nog ff gekeken wat ie deed over de 200..hij gaat maar door dat gekke ding..Hoezo ophouden bj 170 dan begint ie pas..Tis wel beetje mikken met de versnellingen, de 2 en de 3 kun je lekker helemaal uitrijden maar de 4 is eigenlijk veels te lang (loopt door tot 170!) mjah agh ben je wel mooi op tijd thuis, hengelo-wijchen 45 min haha.

ja ja Wegpiraat :lol: :| M.

Tom
15/05/2008, 12:52
Ik heb mijn 924 nog steeds niet boven de 160 (en dat was op de teller ook!) gehad...

LWB
15/05/2008, 16:54
laatst 200 in Duitsland,toen moest ik een afslag halen.... :shock:
moet zeggen loopt mooi stabiel ook met die snelheid,viel me niets tegen.

Tom
15/05/2008, 18:27
Ik ben vooral benieuwd of mijn auto, bij gebrek aan een spoiler, bij hogere snelheden licht gaat aanvoelen aan de achterkant. Mijn ervaringen op dat gebied zijn niet geweldig.

q01z
15/05/2008, 19:07
ik vond mijn S nog eng stabiel bij 215 op de teller :Roll:
maar het was wel schrikken dat ik zo hard reed! was niet geheel de bedoeling zeg maar..

overigens;
ben ik eens 'redeijk' optijd thuis.. regent het.. kan ik nog nix doen :(

Tom
15/05/2008, 19:36
Oh ja, na drie dagen zonder heb ik vanvond weer internet. Bedankt KPN, voor het verzieken van een prima provider. :evil:

Grietje
15/05/2008, 20:08
Oh ja, na drie dagen zonder heb ik vanvond weer internet. Bedankt KPN, voor het verzieken van een prima provider. :evil:
Heb je je router wel gereset?

Wij dachten ook 2 dagen zonder te zitten maar na resetten router hadden we gewoon internet :P Waarschijnlijk al de hele dag aangezien KPN beweerde maar 1 dag eruit te zijn geweest

Tom
15/05/2008, 21:22
Alles geprobeerd, maar zelfs via de draadloze verbinding van mijn buurman kon ik mijn mail niet ophalen, server niet te vinden. Dus een echte storing...

Ropor
16/05/2008, 14:55
Wij hebben na 2 en een halve week ook weer internet.
29 april zou het omgezet worden ivm verhuizing. Na enkele telefoontjes bleek er een fout te zijn gemaakt en dat het 13 mei zou worden. Tel daar nog wat dagen bij op en jahoor.... Hij doet het weer.

Tom
16/05/2008, 15:00
Ja, dat kost nogal eens wat tijd...

Tom
22/05/2008, 23:10
Vandaageen bedrijfsuitje gehad, een Solextocht gemaakt. Best lollig, als je Solex tenminste geen vastloper krijgt... gelukkig hadden ze nog wat reserve-apparaten. Avond besloten met een prima etentje in een Japans restaurant.

Ik-rij-belastingvrij
23/05/2008, 10:32
Klinkt leuk :D
Jammer van de vastgelopen solex :(

Ropor
23/05/2008, 13:46
Waar heb je dat solexrijden gedaan? Toevallig bij Solex Tours Westland?

Tom
23/05/2008, 15:13
Nope, in Oosterhout (Brabant).

q01z
02/06/2008, 19:45
das toch geen weer zeg!

blugh, ik was ge;ukkig optijd thuis/binnen..
maar het hoost/onweert hier al 1.5uur ofzo...
onweer is zo hard dat de grond trilt.. tis al denk een half uur gewoon flits/bang zonder tijd ertussen :roll:

captainfrasca
02/06/2008, 20:23
Hmm toen ik aan het sleutelen was hoorde ik in de verte wat rommelen en de lucht zag donker, maar het is eigenlijk droog gebleven...

q01z
02/06/2008, 20:36
Hmm toen ik aan het sleutelen was hoorde ik in de verte wat rommelen en de lucht zag donker, maar het is eigenlijk droog gebleven...

ik wilde ook sleutelen!

captainfrasca
02/06/2008, 20:40
Ach je kan je hart ophalen van het weekend :wink: Ik moet alleen zaterdag werken, maar dan hoop ik de witte (toch wel rijdend) naar muiden te hebben gehaald.

q01z
02/06/2008, 20:42
Ach je kan je hart ophalen van het weekend :wink: Ik moet alleen zaterdag werken, maar dan hoop ik de witte (toch wel rijdend) naar muiden te hebben gehaald.
:D
als ji jzaterdag moet werken ga ik proberen er zondag te zijn :)

captainfrasca
02/06/2008, 20:44
Ik vind het prima, als het dan een beetje lekker weer is zou wel flex zijn...

q01z
02/06/2008, 21:07
èven wat fotookes dan :D

sleutelen op de camping..
http://i18.photobucket.com/albums/b136/rogier858/Waggel%202008/P5310088s.jpg

vlees klaarmaken voor de bbq
http://i18.photobucket.com/albums/b136/rogier858/Waggel%202008/P5310113s.jpg

meer foto's heb ik zo snel ff niet.. :P

captainfrasca
02/06/2008, 21:09
Gezwellie!!

Als iedereen nou gewoon lekker meegaat naar de euro 924 meeting in duitsland, dan kunnen we ook lekker vleesch verbranden..... :wink:

q01z
02/06/2008, 21:10
Gezwellie!!

Als iedereen nou gewoon lekker meegaat naar de euro 924 meeting in duitsland, dan kunnen we ook lekker vleesch verbranden..... :wink:

note;
de meeting was wel een aanslag op de clubrekening.. kleine 500,- aan eten/drinken in 3 dagen... :roll:

captainfrasca
02/06/2008, 21:12
De kas moest toch leeg dacht ik, anders was er toch teveel geld over of zoiets?

q01z
02/06/2008, 21:16
De kas moest toch leeg dacht ik, anders was er toch teveel geld over of zoiets?

dit was dan ook wel weer beetje rigoreus :P
voor 140,- aan chinees op vrijdag.. en dat vlees dat je op de foto ziet, dat was entrecot a 20,- de kilo :roll: :D

maarrr, het was het waard!

overigens;
onweer is een kwartiertje stil geweest.. net schrok ik me weer lam.. klap zo hard dat het leek alsof hij hiernaast insloeg (wat natuurlijk niet zo was..)

captainfrasca
02/06/2008, 21:25
Ik vind onweer zo ontzettend gaaf, vroeger hing ik altijd uit mijn dakraampje om er naar te kijken, maar ja dat gaat nu niet meer zo goed in dit stinkhol in Muiden, dus ik ben nu een beetje aan het orienteren of ik kan kopen....

q01z
02/06/2008, 21:32
de schuifpui staat volledig open hier.. zit naar buiten te kijken :)

captainfrasca
02/06/2008, 21:35
Hmm, ik kijk hier slechts tegen een zijmuur aan van een restaurant, woon je in Muiden, waar je op de meeste plekken toch wel een leuk uitzicht hebt, en ik heb dit plus het feit dat ik overdag mijn lichten aan moet hebben om een beetje licht in huis te hebben, das gewoon niet leuk meer. ik kan niet lekker voor de deur knutselen of mijn auto wassen, nee hier gaan wonen was niet de slimste keus destijds (voor het moment wel de betere overigens)

M.B.H.
02/06/2008, 21:37
Ik heb net even een duik in het Zwembad genomen om af te koelen :lol: :lol:
sorie jongens verschil moet er zijn M. :wink:

q01z
02/06/2008, 21:37
tsja, ik weet nog wel wat leuke huisjes in Zeeland ;)

captainfrasca
02/06/2008, 21:38
LuL haha, maar ja ik kan hier ook de vecht in duiken, maar ja het is nogal druk met bootjes de laatste tijd....

M.B.H.
02/06/2008, 21:40
okee ik ben blij met mijn prive zwembad M.

captainfrasca
02/06/2008, 21:42
okee ik ben blij met mijn prive zwembad M.


Jaja, wrijf het maar lekker in, als ik straks een tuin heb dan graaf ik er ook wel een zwembad in (2x2 en 30 cm diep)

M.B.H.
02/06/2008, 21:47
okee ik ben blij met mijn prive zwembad M.


Jaja, wrijf het maar lekker in, als ik straks een tuin heb dan graaf ik er ook wel een zwembad in (2x2 en 30 cm diep)

he he mijn vijver is nog groter en dieperm.

captainfrasca
02/06/2008, 21:49
hmmmm :evil: :wink:

Wacht maar af, ik wordt stinkend rijk, ik ben al op de helft, stinken doe ik al, voornamelijk naar benzine op dit moment.. :wink: Let dan maar eens op wat voor een zwembad ik heb.

captainfrasca
02/06/2008, 21:51
Ja!! Ik heb het, als het lekker warm blijf dan houden we gewoon een Martins zomer 924 zwembad meeting!! :-D

q01z
02/06/2008, 21:52
lol :D

ik heb momenteel ook een grote vijver, volgens mij was dat vanmiddag nog een grasveld :roll:

captainfrasca
02/06/2008, 21:54
Tja ik lees net een stukje over noodweer in zuid nederland:


http://www.nu.nl/news/1594817/10/Veel_b ... eland.html (http://www.nu.nl/news/1594817/10/Veel_blikseminslagen_in_Zuid-Limburg_en_Zeeland.html)

M.B.H.
02/06/2008, 21:55
hmmmm :evil: :wink:

Wacht maar af, ik wordt stinkend rijk, ik ben al op de helft, stinken doe ik al, voornamelijk naar benzine op dit moment.. :wink: Let dan maar eens op wat voor een zwembad ik heb.

ja en ik miljonair ik ben al met mijn tweede miljoen bezig :!: :!: :D

M.B.H.
02/06/2008, 21:56
hmmmm :evil: :wink:

Wacht maar af, ik wordt stinkend rijk, ik ben al op de helft, stinken doe ik al, voornamelijk naar benzine op dit moment.. :wink: Let dan maar eens op wat voor een zwembad ik heb.

ja en ik miljonair ik ben al met mijn tweede miljoen bezig :!: :!: :D

helaas mijn eerste is mislukt. :grin: :grin: M.

captainfrasca
02/06/2008, 21:56
Maar ik ben vandaag pas begonnen, moet je morgen eens zien!! :wink: Dan komt de andere helft wel..... ( I wish)

automobilia
02/06/2008, 22:13
jaja........

wij zijn sinds vanmiddag wel de trotse eigenaars geworden van een zwembad in onze tuin ! :wink:
Zo'n easy-pool je blaast de rand op je laat er ongeveer 900 liter water in lopen en klaar is ons badje inclusief instalatie dvd en hightech filterpomp ! :lol: :lol: :lol:

morgen maar ff proberen met een biertje in mijn hand direkt na het werk ! Van het is hiero in de provencie groningen al ander half week sub-tropisch !

Bert

M.B.H.
02/06/2008, 22:16
jaja........

wij zijn sinds vanmiddag wel de trotse eigenaars geworden van een zwembad in onze tuin ! :wink:
Zo'n easy-pool je blaast de rand op je laat er ongeveer 900 liter water in lopen en klaar is ons badje inclusief instalatie dvd en hightech filterpomp ! :lol: :lol: :lol:

morgen maar ff proberen met een biertje in mijn hand direkt na het werk ! Van het is hiero in de provencie groningen al ander half week sub-tropisch !

Bert

oeps in die van mij gaat +/_ 40 M3 en dat duurt even voor dat die vol is en van redelijke tempratuur M.

Tom
02/06/2008, 23:05
Zo, de moesson is hier losgebarsten... kan niet eens de overkant van de straat zien! Ik vond onweer vroeger ook prachtig, tot we een keer inslag hebben gehad en mijn twee weken oude computer gefrituurd was. :shock:

Grietje
03/06/2008, 10:52
Ik heb lekker ook een zwembad in de tuin ;) Is alleen een 10 kub zwembad, dus het water duurt lang voor dat t warm is. Of iig, warm genoeg om heerlijk te zwemmen ;) Pap gaat daarom lekker een verwarming kopen voor in t zwembad :D


Als jullie trouwens willen lachen... Gister hadden we een 2de zwembad. Pap was vergeten het open dak van zijn renault dicht te doen (hahahhhhahha) En opzich ging het zo hard los qua regen dat de straten onder 15 cm water stonden, dus bedenk zelf maar hoe nat de auto was :P

Bcreative
03/06/2008, 11:34
Oeps... is 't een Espace?
Daar gaat lekker veel water in. :wink:

q01z
03/06/2008, 11:37
GrandScenic, dus net zo erg :P

maaruhm Grietje, moet jij nu geen toets maken?

Tom
03/06/2008, 12:35
Geen hoeden- maar een duikplank dus...

Grietje
03/06/2008, 13:47
Grand Scenic ;)

Ik heb hem vandaag meegehad, en t viel me mee hoe droog die al was! Ff zo 100 km gereden en het lijkt allemaal al weer op gedroogd!

Grietje
03/06/2008, 14:02
GrandScenic, dus net zo erg :P

maaruhm Grietje, moet jij nu geen toets maken?

Haha, ik had om 12:30 ;)

Ff tijdens het leren forummen toch :D:P

Edit: q01zzie, moet jij nu niet werken dan :P:P:P

Bcreative
03/06/2008, 14:54
Grand Scenic ;)

Ik heb hem vandaag meegehad, en t viel me mee hoe droog die al was! Ff zo 100 km gereden en het lijkt allemaal al weer op gedroogd!

Jammer, een auto met ingebouwd zwembad vind ik wel heel erg exclusief klinken. Dan is zo'n zwembad in de tuin toch weer wat gewoontjes... :grin:

M.B.H.
03/06/2008, 15:54
ja je hebt van die mensen die koste wt het kost de sjhoow willen stelen :grin: :grin: M.

Tom
03/06/2008, 22:04
Vandaag even verhuizer gespeeld en een bankstel, een wasmachine en een koelkast de halve provincie doorgesleurd. Die aanhanger was mijn beste aanschaf ooit.

M.B.H.
03/06/2008, 22:22
Vandaag even verhuizer gespeeld en een bankstel, een wasmachine en een koelkast de halve provincie doorgesleurd. Die aanhanger was mijn beste aanschaf ooit.

toch zeker die 924 tom ??/ beste aanschaf :lol: M.

Tom
03/06/2008, 22:35
Met de 924 heb ik nog niet zoveel vervoerd... als ik voor elke keer dat ik de aanhanger nodig had een Boedelbak moest huren, dan was het een extreem dure aanhanger geworden.

M.B.H.
03/06/2008, 22:37
Met de 924 heb ik nog niet zoveel vervoerd... als ik voor elke keer dat ik de aanhanger nodig had een Boedelbak moest huren, dan was het een extreem dure aanhanger geworden.

ja dat is ook zo maar ik doelde op het plezier M. :D

Tom
03/06/2008, 23:14
De 924 is mijn leukste auto die ik ooit heb aangeschaft (niet de betrouwbaarste, ik heb diverse Audi 80s gehad waarin ik in totaal iets van 350.000 km zonder pech heb afgelegd- in eentje zelfs 120.000 zonder onderhoud).

Ik-rij-belastingvrij
05/06/2008, 00:19
Vrijdagmorgen om 8:15 uur sta ik bij de beunhaas doe het zelf garage om m'n 924 te laten keuren.
Lekker vroeg opstaan dus, wat ik niet gewend ben :roll:
Ik voorzie geen problemen, ik ben benieuwd :mrgreen:

Tom
05/06/2008, 06:58
Ik ga dit weekend maar eens mijn radiateur vervangen, voor de rit naar Duitsland.

q01z
05/06/2008, 14:39
[attachment=0:wwbcv7cr]postbankpas.jpeg[/attachment:wwbcv7cr]

:D

Ik-rij-belastingvrij
05/06/2008, 17:14
Geinig :mrgreen:

Een nieuw verschijnsel dient zich aan bij m'n startmotor :roll:
Eerst zei hij alleen maar ''tik'', als hij het niet deedt.
Nu gaat het ook al als volgt:
Hij start heel kort, gaat dus goed rond en klinkt gewoon normaal, en vervolgens zegt hij weer ''tik''.
Raar toch, hij blijft niet hangen zou ik denken want de eerste halve seconden doet hij het goed :roll:
Morgen op de brug tijdens de APK zal ik eens kijken of ik mischien gare bedrading ofzo kan ontdekken, je weet maar nooit :wink:

Tom
05/06/2008, 18:26
Leuk kaartje, jammer dat de bank gaat verdwijnen alleen...

Ik gok ook op bedrading voor je startmotor-probleem. We hebben het alleen wel over een 924, die steeds interessante elektrische storingen kan vertonen- niet noodzakelijk de meest logische.

q01z
05/06/2008, 18:41
Leuk kaartje, jammer dat de bank gaat verdwijnen alleen...


yupz.. geen zin in ING :?
maar tis wel een mooi kaartje geworden :D

Meneer aard
05/06/2008, 21:05
Het 924 verhaal begint steeds interessanter te worden; De term audi porsche begint bij mijn steeds meer te verdwijnen.

De dynamo die bij de 924 hoort, is dus kennelijk wel specifiek gemaakt voor porsche. Althans het nr komt overeen met het zooitje wat in de audi`s hangt..Maar het binnenwerk is compleet anders (jaja handig als mensen research voor je doen haha). Het diode blok is ook anders dan het nr doet vermoeden..Daar zit geen D+ aansluiting op.

Maar goed heb hem nu weer terug, met nieuw diode blok, nieuwe lagers etc. Dus van het weekend eens eronder knallen

LWB
05/06/2008, 21:10
wat heeft audi met een 924 te maken dan... :wink:

Meneer aard
06/06/2008, 19:48
Door die debielen die dat allemaal denken..

Mjah morgenvroeg eronder knoepen. Dan mag ie zich gelijk weer bewijzen. Ding wordt weer helemaal nieuw joh :P

Ik-rij-belastingvrij
06/06/2008, 20:10
Vandaag ben ik naar de beun doe het zelf garage geweest voor de APK, kom ik daar binnen, geen mens of auto te bekennen, en de grond lag vol troep.
Nu ben ik die troep op de grond daar wel gewend maar dat er geen mensen en auto's waren :?
Na een paar minuten kwam er toch iemand aan, toen ik zei dat ik voor de APK kwam zei die man dat ik fout zat en dat ze op een nieuwe locatie zitten.
Mooi fijn dus, hadden ze me wel even kunnen vertellen aan de telefoon, ze zitten er net sinds een paar dagen pas namelijk :roll:
Maargoed, met wat moeite en zonder TOMTOM hebben we het uiteindelijk toch gevonden, een half uur na de afgesproken 8:15 uur waren we er.
Na zo'n 10 minuten wachten en meekijken bij een andere auto die gekeurd werd waren we aan de beurt.
Het begon goed, rechts achter remt 2x zo hard als links achter, hmmm, goed begin :roll:
Vervolgens zei hij dat de ruitensproeier het niet deedt, waarop ik antwoorden dat hij gewoon wat langer moet wachten :P
En jawel hoor, daar kwamen de 4 pisstraaltjes alsnog.
Daarna begon hij nog te zeuren over de verlichting, hij meende dat de onderste lampen het niet goed deden omdat het stadslicht er van het niet doen.
Naar mijn weten zit er maar één lampje in en is dat gewoon het stadslicht, maargoed, dat is geen afkeurpunt dus kon het mij een worst wezen wat hij nog meer vondt.
Co meting was ook goed, 1,29 stationair, gasgeven heeft hij niet gedaan, hoeft volgensmij ook niet bij zo'n oude auto.
Hij vondt hem er trouwens nog mooi uitzien aan de onderkant, toch mooi gegalvaniseert :D
maargoed, uiteindelijk zaten we met 2 pietluttig kleine gaatjes in de uitlaat (waarvan er ook nog één een ontwateringsgaatje was volgensmij), en de achterremmen dus.
''Ik zal hem nog eens op de remmenbank zetten'', zei hij, waarop hij zomaar wegreedt :shock:
Na 5 spannende minuten kwam hij terug en waren de remmen ineens goed, hij zal wel een stuk gereden hebben met de rem er half op ofzo.
Nu dit probleem opgelost was vondt hij het wel een GOEDKEUR waard :D :-D
''De uitlaat kitten we wel snel ff dicht als er steekproef is'', vertelde hij me.
Deze steekproef kwam (gelukkig) niet, na 42 euro af te rekenen stond ik vervolgens weer buiten met een verse APK :mrgreen:

q01z
06/06/2008, 20:13
superrr! :D

gefeliciteerd man :) altijd fijn dat soort APK's die gewoon goed gaan :)

bij de achterremmen willen ze nog wel eens kijken of je er tijdens het rijden geen last van hebt, als je er dan geen last van hebt laten ze het vaak door.. (door de remverhouding vd gemiddelde auto heb je je achterremmen bijna niet nodig.. alleen voor de stabiliteit)

maar mooi man :D

M.B.H.
06/06/2008, 21:19
Mooi dat er weer een apk op zit :grin:
en nu op naar belasting vrij nog 1 Jaar :arrow:

M.

Tom
06/06/2008, 21:30
Mooi zo! Ik wil maandag hetzelfde proberen...

M.B.H.
06/06/2008, 21:40
Mooi zo! Ik wil maandag hetzelfde proberen...

die van jou heeft toch geen Problemen :mrgreen: M.

Tom
06/06/2008, 22:42
Dat zien we maandag wel...

Ik-rij-belastingvrij
07/06/2008, 12:53
Ik ben zelf ook zeer blij dat het vlekkenloos is verlopen :wink:
Ik heb overigens geen problemen verwacht, ik heb inmiddels al bijna 5000 km probleemloos gereden (op het startmotor gedoe na).
Belastingvrij is hij al over een paar maanden M.B.H :D

Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat Tom, ik verwacht in ieder geval geen problemen bij jou :wink:

q01z
07/06/2008, 16:10
zo, terug van een druk dagje en zometeen gelijk weer onderweg!

vandaag mn AX GTI weggebracht naar de nieuwe eigenaar, eerst smorgens nog even een tussenstop gemaakt bij Boudewijn en heel erg staan kwijlen onder de motorkap (ruilen tegen een S? :shock:)
daarna dus de auto naar de nieuwe eigenaar gebracht en gelijk nieuw setje velgen eronder gestoken, helaas kwamen we er na euhm 10m al achter dat dat toch echt aanliep dus de stalen velgen maar weer terug..
net naar huis gereden in zijn Mazda 323fastbreak en zometeen dus weer in 1 van mijn auto's met een P richting ALmere, om morgen aan de witte te gaan sleutelen :P

Tom
09/06/2008, 21:21
AX weg? Mooi, meer budget voor de 924 en je mag je onderschrift aanpassen. :mrgreen:

Ben ik de enige voetbalhatende 924-liefhebber hier?

q01z
09/06/2008, 21:25
AX weg? Mooi, meer budget voor de 924 en je mag je onderschrift aanpassen. :mrgreen:

Ben ik de enige voetbalhatende 924-liefhebber hier?

voetbal? dat is toch die sport waar iedereen achter een balletje aanloopt en als je m dan hebt, dan schop je m weer weg?? :roll:

nee ik vind voetbal best leuk om te zien, maar ik ga de TV er niet voor aanzetten ofzo, ik kijk/keek het wel met mn vader mee altijd, maar die is op vakantie!

over de AX; tsja die is weg.. maar er komt wel weer een andere hoor.. maar dat wordt dan een low-budget sprintertje ;) ik hoop op +-95pk op 600kg, het gewicht hangt even af vd basis die ik kan vinden..

LWB
09/06/2008, 21:26
hoezo? is er voetbal op dan.....

Grietje
09/06/2008, 21:26
AX weg? Mooi, meer budget voor de 924 en je mag je onderschrift aanpassen. :mrgreen:


Ga je mond spoelen!
Marc moet maar gauw een 924 eruit schoppen, kan er teminste weer een snelle auto komen :twisted:

LWB
09/06/2008, 21:31
@Tom...

[attachment=0:1hz2x6m3]VA721834.jpg[/attachment:1hz2x6m3]


:mrgreen:

Tom
09/06/2008, 21:36
No way, eindelijk geen rijdende schoenendoos meer maar een échte auto om je op te concentreren. :lol:

q01z
09/06/2008, 21:39
No way, eindelijk geen rijdende schoenendoos meer maar een échte auto om je op te concentreren. :lol:

hahahaha
ik zal maar niet zeggen dat ik vandaag lekker met de 205 naar me werk ben geweest zeker :D

Grietje
09/06/2008, 21:40
No way, eindelijk geen rijdende schoenendoos meer maar een échte auto om je op te concentreren. :lol:

Schoenendoos is anders WAY sneller, mooier, je kan overal teminste bij en luxer!
En is meer waard dan jou porsche ;)

Tom
09/06/2008, 21:47
Ik heb schoenen die meer waard zijn dan mijn Porsche, maar die rijden toch stukken minder lekker.

Mooier? Je krijgt bij de AX het idee dat ze de wielen met tegenzin rond hebben gemaakt, alles is verder vierkant. :wink:

q01z
09/06/2008, 21:49
vandaag het logo vd zaak op mn dailydriver geplakt..
gewoon omdat ik dat leuk vind :P
(en wellicht vind mn baas het wel een goed idee om mn kmvergoeding dan nog wat te verhogen.. ;))

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/205_plak/images/P1090181.jpg
printjes waren proefprintjes dus niet echt op maat gemaakt voor de auto :roll: maar ach :P
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/205_plak/images/P1090184.jpg

verder even een doekje onder de kap doorgehaald, mag wel bij 429850km (laatste 10dz km geen drup olie verbruikt overigens!)

kap net open getrokken;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/205_plak/images/P1090185.jpg
niet ernstig ofzo, maar beetje vettig overal...
vooral de luchtinlaat scheelt een stukje;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/2008/klein/205_plak/images/P1090192.jpg

maar goed, verder zal ik jullie niet lastig vallen met mn rammelende dieseltje :D

Tom
09/06/2008, 21:54
Goede blokken...

Ga je voor je plezier rondrijden met het logo van je werkgever?

En een AXclub-sticker op een Peug? (grinnik, ik reed rond in een Golf met een Audiforum-logo erop)

q01z
09/06/2008, 21:58
tsja, ben niet lid van het 205 forum dus ja ;)
porsche-924.nl stickers ga ik er nog wel boven plakken denk, ruimte zat..

ennuhm, ik reed met mn vorige auto ook rond met het log vd zaak, wat er vervolgens voor zorgt dat ik net wat meer voor mezelf mag doen ;) zoals een finishvlag voor op het dak van een auto.. of wat clubstickers.. of wat striping..