PDA

Bekijk Volledige Versie : Het klets maar raak-topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

q01z
26/10/2008, 20:46
crisis wat is het glad op de weg..
mijn banden zijn natuurlijk niet bepaald best.. en als ze dan zo'n mooi dun filmpje modder op de toch al niet al te brede polderweggetjes leggen, is het toch knap opletten geblazen!
nu had ik mijn gewichtsverdeling ook redelijk verstoort met een kleine 150kg aan ballast (zie bijlage) maar het is echt opletten geblazen :?
[attachment=0:v9ooghzq]P1110444.JPG[/attachment:v9ooghzq]

maarr wel weer lekker een stukkkie van +- 150km gereden vandaag :)

(uitleg bij foto; ik ging sleutelen bij een vriend van mij.. dus had bij'; koffer gedeelte vd gereedschapswagen 65kg volgens de weegschaal / mn LUX gereedschapskoffer / 2 garagekrikken / 3 assteunen / benzinebad + 5liter vloeistof)

ShroudedVeil
26/10/2008, 20:56
erg he al die modder op de weg

of zoals ze het in zeeland noemen ''slik'' om de duitsers het moeilijker te maken ;)

ik zit nu telkends ook op de weg van wow ff oppassen hier en al die grote kluiten op de weg

t zou verboden moeten worden! :oops:

Tom
27/10/2008, 20:39
Iemand op marktplaats hier vlakbij bood een Haynes aan voor een net bedrag. Afspraak gemaakt om 'm over te nemen, vanavond bij de sportvelden. Ik kreeg zijn nummer, kon 'm bellen als ik er was.

Op de afgesproken tijd: geen verkoper. Telefoon stond uit. Voicemail ingesproken, niks terug gehoord.

#$#%@#^@ marktplaatsverkopers.

Fantaman
27/10/2008, 20:54
kwam net bij school, ondekte ik een natte plek, onder/achter de bijrijders stoel :(
fijne verassing, na wat nader onderzoek koncludeer ik dat of het dak niet goed dicht zit/zat en/af kijken of ik wat kan afstellen en zo nodig de rubbers vervangen :oops:

zo zie je maar weer, me lijstje met dingen te doen word met de dag langer :|

Bcreative
27/10/2008, 21:02
Laatste tijd wel goede ervaring met kopen via Marktplaats... verkopen is een ander verhaal! :roll:

M.B.H.
27/10/2008, 21:32
Iemand op marktplaats hier vlakbij bood een Haynes aan voor een net bedrag. Afspraak gemaakt om 'm over te nemen, vanavond bij de sportvelden. Ik kreeg zijn nummer, kon 'm bellen als ik er was.

Op de afgesproken tijd: geen verkoper. Telefoon stond uit. Voicemail ingesproken, niks terug gehoord.

#$#%@#^@ marktplaatsverkopers.

tom ik heb er hier nog wel een liggen die ik over heb. M.(B.A.)

Ik-rij-belastingvrij
27/10/2008, 22:05
Ik heb de laatste tijd vooral goede ervaringen met Kapaza :D
Ben er vandaag en een paar dagen geleden weer geweest om weer wat goedkope Vespa Bravo's met de ow zo mooie kickstartmotorblokjes en vario's te kopen.
De ritten bedroegen wel 120 en vanavond 130 km enkel, maarja, je moet er iets voorover hebben he :mrgreen: (en stiekem is het ook wel leuk om zo'n lange ritten te rijden met de 924 :P )

Tom
28/10/2008, 07:38
De marktplaatsman heeft alsnog van zich laten horen, we hebben een nieuwe afspraak.

Ik-rij-belastingvrij
28/10/2008, 09:32
Ik ben benieuwd.
Wat hij het vergeten ofzo?

Tom
28/10/2008, 09:37
Nee, hij was wat later (een half uur) en had verkeerd gekeken, hij dacht dat ik zonder nummerweergave had gebeld.

Ik-rij-belastingvrij
28/10/2008, 09:45
Oke, kan gebeuren he.
Gelukkig loopt het dan (waarschijnlijk) toch nog goed af :mrgreen:

automobilia
28/10/2008, 16:51
ik heb tot nu toe ook goede ervaring met de verkoop op marktplaats.........trouwens ook op de Duitse ebay..

Tom
28/10/2008, 17:40
eBay gemengd, de meeste verkopen gingen goed maar er zaten ook een paar missers tussen. Marktplaats bijna gelijk goed als slecht, maar de meerderheid slecht. Verkopen via marktplaats is meestal een drama; mensen komen hun afspraken niet na. Kopen gaat ook wel vrij vaak mis, mensen beschrijven de waren te optimistisch of verkopen zonder je te melden aan de eerste die zich meldt en laten je voor niks komen.

Zo had ik eens op marktplaats een set perfecte voorstoelen van een Golf II GTI te koop, fotootjes erbij. Werd ik gemaild door een gast uit Rotterdam dat-ie ze wel wilde hebben. Ik de stoelen uit de opslag gehaald, meegenomen naar een openbare plek die makkelijk te vinden was, komt er iemand aanrijden met een Golf II diesel. Stapt-ie uit, blijkt het een vent van ruim 2 meter te zijn. Hij demonteert een stoel, monteert een van mijn stoelen, gaat erin zitten en zegt "oh, het zijn sportstoelen. Dan hoef ik ze niet". Ja, wat zou er anders in een GTI zitten? En als je zo lang bent, wil je graag wat lager zitten lijkt me... een Golf II met schuifdak barst toch al niet van de hoofdruimte. Kwam-ie dus helemaal uit Rotterdam om te constateren wat-ie ook op de foto's had kunnen zien. Kon ik ze weer terug de opslag inslepen. :evil:
Later verkocht aan iemand met een ernstig verbouwde Mini, overigens.

q01z
28/10/2008, 18:55
Later verkocht aan iemand met een ernstig verbouwde Mini, overigens.

toevallig ene Geert uit Olland?

Tom
28/10/2008, 18:56
Da's inmiddels een jaar of vijf geleden, ben ik een beetje vergeten maar het zou zo maar kunnen...

De Haynes is binnen, trouwens!

Bcreative
29/10/2008, 09:35
Tja, Marktplaats zal waarschijnlijk nooit perfect worden. Maar ja, wat moet je anders, he? Briefje ophangen in de supermarkt is ook niet alles en met een forum of clubblad heb je alleen je eigen clubje mensen als koopvijver. We moeten 't er maar mee doen. Heb trouwens best wel paar leuke aankopen gedaan via Marktplaats afgelopen jaren: wat jaren '20/'30 spullen, concertkaarten (ja, ik durf he!? :wink: ), 2 sets mooie velgen en nog wat spul. En voor een beetje prijsidee/'marktfeeling' is het ook wel handig :grin: Maar er zitten erg veel idioten op Marktplaats, da's waar.

Tom
31/10/2008, 07:47
Dat folieding wat ik in de zomer over de ruit leg om te voorkomen dat mijn auto van binnen bloedheet wordt en dat mijn dashboard verder scheurt kan in de winter gebruikt worden om de ruit voor bevriezen te behoeden. Werkt perfect, en ik merk nu ook dat hij voorkomt dat de ruit aan de binnenkant beslaat. Folie eraf, wegrijden maar.

LWB
01/11/2008, 12:36
nog even en de Sint komt er weer aan,ik denk dat ik het nog maar een keer probeer... :lol:

http://www.freisinger-motorsport.de/por ... en/62.html (http://www.freisinger-motorsport.de/porsche/de/Porsche_Gebrauchtwagen_Rennwagen/62.html)

Meneer aard
01/11/2008, 18:26
ah kan ik me aanmelden..kben net atm zwarte piet van het sleutelen haha

ReMo
01/11/2008, 18:41
Zit niet eens een gaspedaal in .................................

http://www.freisinger-motorsport.de/porsche/de/Porsche_Gebrauchtwagen_Rennwagen/62.html?picview=1&pic=8&orderby=&reihenfolge=&leistung= :(

Tom
01/11/2008, 18:48
Kwijl!

q01z
01/11/2008, 18:58
Zit niet eens een gaspedaal in .................................

http://www.freisinger-motorsport.de/porsche/de/Porsche_Gebrauchtwagen_Rennwagen/62.html?picview=1&pic=8&orderby=&reihenfolge=&leistung= :(

*zet zijn huis te koop

Tom
01/11/2008, 19:06
Vanmiddag trouwens een erg mooi Porscheboek gekocht bij De Slegte. Niet zoveel 924, en eigenlijk alleen maar Carrera GT/GTS, maar prachtige foto's... en mijn vorige boek hield ergens op in het begin van de jaren '90, dus er mocht wel weer eens wat nieuws komen.

Tom
01/11/2008, 22:49
Knap werk!

http://jalopnik.com/5065896/hand+made-l ... ght-of-day (http://jalopnik.com/5065896/hand+made-lamborghini-built-in-basement-finally-sees-light-of-day)

M.B.H.
01/11/2008, 22:51
Dat kun je wel stellen Tom super he M.

q01z
01/11/2008, 23:22
wat een (vak)werk!

wel gaaf hoor :)

zo'n Countach is zo lelijk dattie vanzelf mooi geworden is :D

ShroudedVeil
02/11/2008, 13:51
Wow!

maar heb niet echt kunnen ontdekken hoeveel dit nou gekost heeft?!
is er iemand die daar niet overheen heeft gelezen :?:

q01z
02/11/2008, 19:23
ik weet niet of jullie ook F1 hebben zitten kijken..
maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit :roll:
die Massa moet er helemaal niets meer van snappen, in 1 rondje geen wereldkampieon, toch wel wereldkampioen en dan uiteindelijk na de finish geen wereldkampioen..

en dan die Glock.. die de hele race de sterren vd hemel rijdt.. en dan opeens in de laatste paar bochtjes voorbij geprikt wordt door de motor die volgend jaar in hun auto komt te liggen :roll:

maar wat was die VETTEL goed zeg.. damn! de nieuwe schumacher....

ShroudedVeil
02/11/2008, 19:53
ja ik heb het ook gezien en snapte der op een duur geen flikker meer van!

maar vond het wel een beetje lullig voor massa dat hij op deze manier het kampioenschap aan zijn neus voorbij ziet gaan!

Tom
02/11/2008, 19:54
Prachtige ontknoping, mooie race!

M.B.H.
02/11/2008, 21:58
Prachtige ontknoping, mooie race!
en dat vindt ik voorzichtig uit gedrukt dit is een :-D :D Historische

automobilia
03/11/2008, 17:55
http://nl.youtube.com/watch?v=9zossCTJiME

Ferrari juicht Mercedes wint..............blijft een mooi stukje

Bert

Fantaman
03/11/2008, 18:33
srew ferrari :-D

BC911
03/11/2008, 20:14
Video is niet meer beschikbaar ...

Fantaman
03/11/2008, 20:30
waren ze dan wel snel bij :P
copy write gedoe :|

Tom
03/11/2008, 21:12
http://www.stichelz.be/F1.gif

automobilia
04/11/2008, 16:14
mooie GIF mogen we die jatten, filmpje is inderdaad niet meer beschikbaar


Bert

q01z
06/11/2008, 23:12
^^ ik was 1 van die mensen die vol ongeloof naar de televisie zat te staren, ook al had ik m al uitgezet.. :roll: :oops:


over ongeloof gesproken, deze week zijn ze op mijn route naar mn werk een land aan het oogsten, volgens mij mais dat ik zag (tis steeds donker..) en dan parkeren ze dus de tractor + aanhanger met kratjes leuk zo op het weggetje.. maarrr.. dat betekend dat ik door de berm moet.. en met veel moeite nog 2 wielen op de weg kan houden (zover moet ik door de berm) en aangezien die tracktor al de hele week op hetzelfde plekje staat, had ik beter een LandRover kunnen kopen..
mijn S is echt mooi egaal bruin.. en op me werk en thuis op me pad kan je precies zien waar ik parkeer, daar liggen kluiten modder.. :roll:

Bcreative
07/11/2008, 07:32
Marc, volgens mij wordt 't tijd dat jij gewoon 'ns naar de bewoonde wereld verhuist! :wink: Ja, of idd maar inruilen voor een Land Rover. Was m'n eerste auto; best geinig als je van echt primitief houdt! :grin:

RMP
07/11/2008, 14:30
Gewoon een landrover naast de 924, dat past prima ;)

gerben1986
07/11/2008, 16:52
over ongeloof gesproken, deze week zijn ze op mijn route naar mn werk een land aan het oogsten, volgens mij mais dat ik zag (tis steeds donker..) en dan parkeren ze dus de tractor + aanhanger met kratjes leuk zo op het weggetje.. maarrr.. dat betekend dat ik door de berm moet.. en met veel moeite nog 2 wielen op de weg kan houden (zover moet ik door de berm) en aangezien die tracktor al de hele week op hetzelfde plekje staat, had ik beter een LandRover kunnen kopen..
mijn S is echt mooi egaal bruin.. en op me werk en thuis op me pad kan je precies zien waar ik parkeer, daar liggen kluiten modder.. :roll:
Foto's!!!

Dan zal ik eens kijken of ik foto's van de Aygo in de huidige staat kan maken... Zullen we eens zien wie de smerigste auto heeft ;)

Space
07/11/2008, 16:53
Of je banden een paar maten groter nemen, icm verhogingsveren en je torsiestaven een paar tandjes verdraaien.
924 monstertruck :mrgreen:

q01z
07/11/2008, 19:49
camera ligt thuis en ik ben nu bij mn ouders.. de grote kluiten zijn er nu wel af geloofk.. maar ging vanmiddag met +-100 door een mooie spray van modder :P

Tom
07/11/2008, 19:55
Vanavond op de terugweg naar huis zat er voortdurend een jochie in een opeltje op mijn bumper. Zinloos, daar ga ik geen meter sneller door... als je harder wilt rijden moet je er voorbij gaan. Dat wilde-ie niet, en toen we een rotonde tegenkwamen was ik 'm meteen kwijt. Toen ontdekte-ie dat zo'n oud hok met achterwielaandrijving iets sneller door een bocht wil en niet -zoals zijn gebakje- alleen maar rechtdoor. Ik zag 'm in mijn binnenspiegel verwoede pogingen doen om tegelijkertijd het hok af te remmen en te voorkomen dat-ie het talud af reed. :)

Fantaman
07/11/2008, 22:40
Ik zag 'm in mijn binnenspiegel verwoede pogingen doen om tegelijkertijd het hok af te remmen en te voorkomen dat-ie het talud af reed. :)
kijk daar kan ik nou ontzetend hard om lachen :twisted:

na die regenbuien heb ik ook het een en ander op mijn achterscherm zitten en je wilt niet weten wat er op de straat viel toen ik me voorscherm los haalde :shock:

Tom
09/11/2008, 08:38
Zo, ik ga zometeen naar een fotobeurs in de Jaarbeurs hier in Utrecht. Prettige dag allemaal.

automobilia
09/11/2008, 12:54
Viel spaß !

-Bassie-
09/11/2008, 17:09
wow vandaag met buurmannen mee geweest rondje rijden :lol:

1 porsche 911 carrera 4

en een porsche 911 carrera RS

rs is circuit auto zijn beide lkkr vlot :P

was wel leuk polder door enzo 8)

q01z
09/11/2008, 17:14
waren dat hun auto's? :P
zulke buren wil ik ook wel :D

-Bassie-
09/11/2008, 17:33
waren dat hun auto's? :P
zulke buren wil ik ook wel :D

eene buurman heeft er 3 :shock:

997 GT3 RS kikkergroen 2007

911 uit 1773 oranje

911 carrera rs 1990

andere:

996 carrera 4 2001 meen ik.

en ik hoor er ook bij met m`n 924 8)

Tom
09/11/2008, 17:40
Dik rijtje...

Beurs was leuk, paar koopjes gescoord.

-Bassie-
09/11/2008, 17:43
wat voor koopjes dan tom??

hobby fotograaf??

wat voor camera??

ik net boekjes van de porsche bestelt.

Tom
09/11/2008, 17:46
EOS 400D, voor de hobby en af en toe voor het werk.
Ik heb een extra accu gekocht, een draadontspanner en een fototentje (photobox) voor packshots.

-Bassie-
09/11/2008, 17:54
owk mooi.

heb zelf een olympus E410

voor de hobby.

en daar worden ook de foto`s in m`n project page mee gemaakt :wink:

Tom
10/11/2008, 21:15
Ik gebruik wel eens een site waar je gratis muziek af kunt halen, die linkt weer door naar zip-bestanden die staan geparkeerd op van die gratis up- en downloaddiensten. Een paar maanden geleden gaf zo'n site ineens een enorme browsercrash en het gevolg toen ik de boel opnieuw had opgestart bleek een computer met virus te zijn (malware, om precies te zijn). Het resultaat: trage computer, regelmatig popups. Antivirus-software bleef erop hangen en raakte zelf ook beschadigd, dus maar verwijderd. Vandaag kreeg ik ineens een melding waarmee ik wat kon. Googlen leverde een link op naar uitstekende freeware software om de boel te verwijderen. Net geïnstalleerd en gedraaid, ladingen besmette bestanden verwijderd.

Heerlijk, geen popups meer en mijn computer is ineens weer retesnel!

ReMo
10/11/2008, 22:33
Welk programmaatje is dat?

Tom
10/11/2008, 22:36
Malwarebytes' Anti-Malware.

Misschien toch maar weer eens sparen voor een Apple notebook. Geen gezeik meer met virussen, lekker snel en stabiel...

q01z
10/11/2008, 22:50
Malwarebytes' Anti-Malware.

Misschien toch maar weer eens sparen voor een Apple notebook. Geen gezeik meer met virussen, lekker snel en stabiel...

moet je wel zorgen dat je nog geen intelprocessor neemt!
gewoon lekker een G4 of G5...

Tom
10/11/2008, 23:00
Yup. Alleen internet, mail en een beetje Photoshop... daar heb je geen monster voor nodig.

hammer_rites
10/11/2008, 23:07
Misschien toch maar weer eens sparen voor een Apple notebook. Geen gezeik meer met virussen, lekker snel en stabiel...

Waarom geen linux, zonder sparen?

Tom
10/11/2008, 23:28
Omdat ik al sinds 1985 met Macs werk, me sinds een jaar of tien door diverse smaken Windoos worstel en er geen ruimte meer in mijn hersenen is voor nog een smaak OS... bovendien heb ik voor de Mac alle software, ik werk dagelijks met een Mac en weet alles te vinden.

Linux lijkt me prima, maar ik heb al teveel tijd gestoken in IT.

hammer_rites
10/11/2008, 23:40
Omdat ik al sinds 1985 met Macs werk, me sinds een jaar of tien door diverse smaken Windoos worstel en er geen ruimte meer in mijn hersenen is voor nog een smaak OS... bovendien heb ik voor de Mac alle software, ik werk dagelijks met een Mac en weet alles te vinden.

Linux lijkt me prima, maar ik heb al teveel tijd gestoken in IT.
Ah.. jammer. De oplossing is daar, maar je kiest ervoor er geen gebruik van te maken. ;)

Tom
12/11/2008, 17:41
Andere oplossing gevonden, misschien: in de grote verloting van overtollige IT-troep op mijn werk heb ik vandaag een ouwe Apple PowerBook en een dito IBM ThinkPad gewonnen. Eens kijken of het nog werkt en of ik daar iets mee kan doen. Die PowerBook is een G3, daar zou je op zich nog best aardig mee moeten kunnen surfen en mailen.

EDIT: beide notebooks werken prima en er staat nog aardig wat software op. Probleem opgelost!

q01z
14/11/2008, 11:52
specs van de Thinkpad? dat was echt mijn meest geweldige laptop ooit.. een IBM R30.. damn! niets op aan te merken..
2e op dat lijstje was een Apple iBook G3.. maar die luste geen cola :(

LWB
14/11/2008, 19:02
:-D :-D :-D okay automatiseringsboys, vraagje.

kan met een ps werken maar daar houd het mee op,voor de rest is de hele digitale snelweg een raadsel voor mij.

Als ik een internetsite wil beginnen,los van de pagina bouwen,dat wil wel weer,hoe pak je dat aan.
Site moet niet draaien op een eigen server maar op een provider of weet ik veel hoe het heet....

wie tips,sites hoe het duidelijker is voor mijn????

VonG
14/11/2008, 19:05
ik regel mijn zaken hier: http://www.netground.nl/

Tom
14/11/2008, 21:10
specs van de Thinkpad? dat was echt mijn meest geweldige laptop ooit.. een IBM R30.. damn! niets op aan te merken..
2e op dat lijstje was een Apple iBook G3.. maar die luste geen cola :(
De ThinkPad is een P3, model 2626. Geen idee hoe ik verder in Win98 moet zien wat voor processorsnelheid, maar hij heeft 128 MB RAM (hahaha) en een 12 GB schijf. Prima voor VAG-COM of zo.

Ding is wel enorm degelijk, best zwaar ook. helaas geen trackpad maar zo'n irritant pikkie in het toetsenbord.
Accu lijkt ook nog OK.

EDIT: ik stond zaterdag in een Duits oldtimerblad te bladeren bij de Bruna, daarin stond de 924 vermeld als 'tip, nu kopen voor de prijzen gaan stijgen'. Ik ben benieuwd.

q01z
19/11/2008, 10:56
het vervolg op het verhaal vd in de kelder gebouwde lamborghini..

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... e-out.html (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1083186/Man-builds-Lamborghini-cellar--needs-digger-drive-out.html)

Ik-rij-belastingvrij
19/11/2008, 11:35
Prachtig zoiets :D

M.B.H.
19/11/2008, 12:11
echt leuk :-D :D M.

automobilia
19/11/2008, 15:13
mooi! heeft hij gelijk van zijn kelder een garage gemaakt die graafmachine heeft een mooie oprit gegraven ff betegelen deurtje er in en klaar is kees. Mooie lambo eigenlijk!


oh ja dit bericht is geschreven op een IBM Thinkpad T41........en wil nooit wat anders meer super-machine heb ik al meer dan 3 jaar en je mag het geloven of niet heb slechts alles maar 1 keer moeten installeren sinds de aanschaf.

Bert

gerben1986
19/11/2008, 17:02
en wil nooit wat anders meer super-machine heb ik al meer dan 3 jaar en je mag het geloven of niet heb slechts alles maar 1 keer moeten installeren sinds de aanschaf.
Tsja, ik heb hier ook een windows-pc staan die 5 jaar lang elke dag probleemloos heeft gedraaid zonder re-install (typwerk, internetten, programeren, tekenen, tv-kijken en nog veel meer is er mee gedaan). Het laatste jaar wordt hij wat minder gebruikt, maar in totaal dus 6 jaar zonder re-install en nog altijd super snel (al begint de leeftijd nu wel te tellen).

Tom
19/11/2008, 17:35
De TankPad (zwaar en degelijk ding) is inderdaad prima. Hij heeft inmiddels een nieuwe eigenaar, mijn vader oefent er zijn bridge op. :)

gerben1986
23/11/2008, 16:50
Kijken eens wat er nu op marktplaats staat: Speciaal voor de IT-goeroes (http://link.marktplaats.nl/210224555)

Tom
23/11/2008, 16:56
:shock: :? Ik dacht eerst 'die wielen!', 'die spiegels' en toen 'boodschappenlijstje op het voorportier'... maar toen had ik het afgrijselijke interieur nog niet gezien...

Dan heb ik nog liever een volkomen gescheurd dashboard.

Sjon
23/11/2008, 18:41
Blokje ziet er wel netjes uit, afgezien van wat opmeuk => das er zo af

Tom
23/11/2008, 19:53
Zo, beste klapper op de kruising hier... VW Transporter neemt voorrang die-ie niet heeft en een Citroën C2 rijdt er vol in. Klonk alsof iemand vanaf de derde verdieping een kliko naar beneden mikte. De stukjes Citroën liggen overal.

q01z
23/11/2008, 20:04
weer een krasje op die VW bus..

ik zeg, foto's!

Tom
23/11/2008, 20:14
Overkant van de straat, zover komt mijn flits niet...

De C2 is de stoep opgeduwd, de bergingswagen komt 'm nu opvegen. Er is een busje agentjes aangerukt, in plaats van de flitsers op hun busje aan te zetten gaan ze met zo'n electrolollie lopen zwaaien. Wat een intellect.

Meneer aard
23/11/2008, 20:19
Als het een vrouwelijke agent is, hopelijk trilt ie dan voor haar :P krijgt ze het nog beetje warm haha..Mss moet je der ff gezelschap houden Tom ;) :mrgreen:

Tom
23/11/2008, 20:22
Ben je belazerd! Ik zit eerste rang aan de warme kant van het glas, heb vandaag genoeg sneeuw van dichtbij gezien. Aan de andere kant, toen ik laatst aangifte deed was dat wel bij een erg leuke agente... :)

Naaaah, twee kerels met snorren op de kruising hier.

Tom
23/11/2008, 20:39
Bergingswagen rijdt nu weg, wat duurde dat lang.

q01z
23/11/2008, 21:46
dat rijden in de sneeuw heeft toch een voordeel gehad..
damnnn wat is die auto schoon aan de onderkant en in de wielkasten :D

Meneer aard
24/11/2008, 18:58
Ben je belazerd! Ik zit eerste rang aan de warme kant van het glas, heb vandaag genoeg sneeuw van dichtbij gezien. Aan de andere kant, toen ik laatst aangifte deed was dat wel bij een erg leuke agente... :)

Naaaah, twee kerels met snorren op de kruising hier.

Agh als je als vrouw zijnde bij de politie ben je of pot of kansloos..Denk dat je eerder kans maakt als je een blik vis open trekt haha.

Fantaman
25/11/2008, 20:50
kwan net dit filmpje tegen :D
precies de reden waarom ik F1 zo zai vind, bumper aan bumper en deur aan deur :D
http://fr.youtube.com/watch?v=fRTnx3-JWcc

q01z
25/11/2008, 21:10
kwan net dit filmpje tegen :D
precies de reden waarom ik F1 zo zai vind, bumper aan bumper en deur aan deur :D
http://fr.youtube.com/watch?v=fRTnx3-JWcc


gaaf filmpje ;) ze rijden mooi met lijnen.. erg sjiek :P

automobilia
28/11/2008, 00:03
je hebt er ook piloten bij!


wat zielig! (http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/4709/ferrari-belandt-in-winschoterdiep.html)

gebeurde bij ons in de buurt
kijk en huiver! :grin: :grin: :grin:

Bert

Bcreative
28/11/2008, 08:30
Bericht was me gisteren ook al opgevallen. Niet zo handig idd.... :?

Was gisteren bij mij in de buurt op de N207 kruising A4 een Corsaatje aan 't inhalen; op zich niet zo heel bijzonder. Beetje jammer alleen dat het ventje dat 'm bestuurde dit op de een of andere manier écht niet kon hebben en werkelijk alles op alles zette om dit onmogelijk te maken. Toen hij me in z'n spiegel zag naderen ging ie eerst ineens veel harder rijden, toen probeerde hij zo hard mogelijk naast me te blijven rijden, zodat ik niet meer zou kunnen invoegen (de weg wordt op een gegeven moment 2-baans) en toen dit (ik was uiteraard sneller :twisted: ) niet lukte ging ie uiteindelijk maar zo hard mogelijk en zeer dicht achterop me rijden (vet bumperkleven) terwijl ie wat gefrustreerde gebaren maakte... Even later nam ie een afslag. Zo zielig gewoon :roll: Sorry hoor, ga lekker naar een psychiater als je zo'n minderwaardigheidscomplex hebt, of koop een echte auto! :mrgreen:

Tom
29/11/2008, 18:22
Zo, vandaag een moedwillig aangebrachte kras op de A3 van mijn broer netjes weggewerkt en de voorbumper van een Golf II ontdaan van een trekhaakafdruk. Die kras is bijna onzichtbaar, nog een keer met de poetsmachine erover en dan zie je er totaal niks meer van.

Fantaman
29/11/2008, 18:25
die opzettelijke kras op mijn scherm is iets te diep om weg te poetsen

Tom
29/11/2008, 18:26
Was ook niet alleen poetsen, ik heb 'm bijgewerkt met een lakstift.

Fantaman
29/11/2008, 19:09
ik hou het wel bij over spuiten, zit alleen nog over de kleur(en) te denken :P

LWB
30/11/2008, 19:01
om het topic van de misvormde 924's niet te vervuilen hier een van de vele misvormden die ik vandaag op de motorshow van Essen tegen kwam.....ga er al jaren heen,denk dat dit de laatste keer was...

[attachment=0:1zgokw14]Essen 003klein.jpg[/attachment:1zgokw14]

Fantaman
30/11/2008, 19:09
als ze dat een facelift noemen vind ik die gigantisch mislukt :?

Tom
30/11/2008, 19:27
Ach, het origineel is nou ook niet echt een schoonheid...

Ik ga woensdag naar Essen, ben erg benieuwd naar de Audi R8 GT3.

LWB
30/11/2008, 19:44
Ach, het origineel is nou ook niet echt een schoonheid...

Ik ga woensdag naar Essen, ben erg benieuwd naar de Audi R8 GT3.

Heb er zo geen foto van,maar zag er wel geinig uit.
Beurs valt ECHT tegen. Ben veel gewend van de motorshow maar dit is wel het dieptepunt.(smaken verschillen natuurlijk)
Moet volgend jaar wel heeeel veel zien hebben om er heen te gaan. TechnoClassica blijft natuurlijj de beurs....

Heb er zo geen foto van,zag er wel geinig uit.
Beurs valt ECHT tegen,ben veel gewend van de Motorshow maar dit was em niet! (smaken verschillen natuurlijk :wink: )
Moet volgend jaar wel heeeeel veel zin hebben om er heen te gaan.
TechnoClassica blijft natuurlijk wel de beurs...

Tom
30/11/2008, 19:46
Ach, er staan vast genoeg stands met modelauto's, ik heb wat LED-lampjes nodig en ik wil die Audi zien... verder staat er een 959 en ik kan voor het eerst met een behoorlijke camera rondlopen daar. Wat mij betreft kan de dag niet meer stuk.

Heb je overigens een milieuvignet moeten kopen?

LWB
30/11/2008, 20:16
Ach, er staan vast genoeg stands met modelauto's, ik heb wat LED-lampjes nodig en ik wil die Audi zien... verder staat er een 959 en ik kan voor het eerst met een behoorlijke camera rondlopen daar. Wat mij betreft kan de dag niet meer stuk.

Heb je overigens een milieuvignet moeten kopen?

Nee,geen controle gehad ook niet.

Galeria of hoe het ook heet staat wel mooi spul tussen.
Staat verder op ouder P gebied onder andere een 959,2 st. 956(-102 en-104) aantal 911 turbo's van '75/'76 paar 356 speedsters,2st. 928's en een bijzonder fraaie 964RS in paars.
op nieuwer gebied een oranje GT3RS en een CarreraGt om over al het omgebouwde spul (mooi of niet) maar niet te beginnen.
Ergens in hal 1 staat nog een SpyderRS model 2007.
Ach als ik het zo op noem stond er wel genoeg Porscheblik,misschien iets te verwend?

genoeg kans om je toestel uit te proberen dus!

hier nog even een staaltje Porsche ontwikkeling uit 1928 :wink:
bijzonder mooie techniek om naar te kijken...
[attachment=0:eoo35vgz]Essen 016klein.jpg[/attachment:eoo35vgz]

-Bassie-
30/11/2008, 21:11
morgen half 6 er uit.

met school naar essen.

ben benieuwd

Tom
02/12/2008, 20:43
Ik ga morgen, wordt vast een topdag.

Vanavond de omgekeerde wereld, met mijn 924 een recente Seat moeten opstarten. :)

-Bassie-
02/12/2008, 20:51
Ik ga morgen, wordt vast een topdag.

Vanavond de omgekeerde wereld, met mijn 924 een recente Seat moeten opstarten. :)

heerlijk gevoel vast.

ipv anders om :-D

Fantaman
02/12/2008, 20:57
ik ga morge mijn motor oplappen en in me andere P hangen, kan ie donderdag weer lopen :D
de eerste keer zonder uitlaat :P

Tom
02/12/2008, 21:28
Wel even een filmpje maken van de motor zonder uitlaat, we willen die brul horen. :grin:

Was inderdaad wel eens leuk om een andere auto te kunnen helpen, mijn auto blijft voorlopig goed starten...

q01z
02/12/2008, 22:07
veel plezier in Essen heren!

ik ben dr na een tegenvallende beurs ook al een tijd niet meer gweest.. 4 jaar achterheen wel.. maar vorig jaar voor het eerst niet :roll:

Tom
02/12/2008, 22:57
Ach, ik vermaak me er altijd wel, hoewel de Techno Classica in mijn ogen nog leuker is.

q01z
02/12/2008, 22:59
Ach, ik vermaak me er altijd wel, hoewel de Techno Classica in mijn ogen nog leuker is.

dat is idd ook meer mijn ding..
ik ga altijd met mn vader wel veel naar beurzen.. ook in Antwerpen en Mechelen en Rosmalen en Bleiswijk en Utrecht (citromobile) :P

Tom
02/12/2008, 23:36
Rosmalen is ook wel leuk, maar ik vind het aanbod op de Nederlandse klassiekerbeurzen aardig minder geworden de laatste jaren. In Duitsland zie je pas echt mooi spul.

automobilia
03/12/2008, 09:52
Ja klopt heb zelfs de oldtimerbeurs in Eelde gemist, nou ja gemist is stilletjes voorbij gegaan was met de datums in de war.
In autotron is de Oldtimerbeurs op 10 en 11 januari AS.

Nee geef mij maar de Oldtimerbeurs in Bockhorn, Duitsland. Is voor mij niet ver weg en ik kom er volgende jaar voor de 10 de keer.

Bockhorn hier klikken !!! (http://www.oldtimermarkt-bockhorn.com/01_start/inhalt.html)

Nee dat is gewoon the place to be, voor mij.

Bert

ShroudedVeil
03/12/2008, 14:29
jammer genoeg werkte het niet; (moeder)Heey Frank wat wil je voor je verjaardag eigenlijk?! (ik) wat dacht je van een leuke 924.... maar nee het heeft niet gewerkt XD

captainfrasca
03/12/2008, 14:40
Gefeliciteerd :-D :-D

Die 924 die komt er wel hoor!! Zodra ik weer wat opgeknapt ben dan ga ik er met volle moed tegenaan uiteraard!

ShroudedVeil
03/12/2008, 14:53
Mooi zow, ben je nog steeds niet helemaal lekker dan :o ?

Maare geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :wink:

captainfrasca
03/12/2008, 15:40
Neuh. Longontsteking en dat soort bende...

remuz
03/12/2008, 17:01
is er iemand die mij kan vertellen waar ferdinand de claxons heeft verstopt onder de motorkap?????????

captainfrasca
03/12/2008, 17:17
Links voor onder achter de bumper

remuz
03/12/2008, 17:24
hoe kom ik er het makkelijks bij C.?

Fantaman
03/12/2008, 17:28
hoe kom ik er het makkelijks bij C.?
vanondraf of je stuur naar echts draaien, moet je ze zo zien zitten :mrgreen:

zag laatst de mijne zitten eerste een nieuwe dan de orginele waar noor maar de helf van over is :oops:

remuz
03/12/2008, 17:30
k dan ...dan gaan we maar eens ff kieken

remuz
03/12/2008, 19:18
en het is gelukt ik heb m gevonden......

nou ja gevonden..........

de draadjes idd

claxon los pleitos :grin: :grin: :grin:

Fantaman
03/12/2008, 19:21
ooh nu spap ik waarom ie het niet doet :mrgreen:

ff een edit tegen een dubbele post
kwam net dit tegen, probeert without you te singen, haar engels is een beetje roestig :oops:

Ken Leeeeeeeeeeeeee (http://nl.youtube.com/watch?v=lqHyiOpaCro) gewoon te grappig :D

Tom
03/12/2008, 21:29
Als je een dubbeltonige hoorn van een jaren-'80 Audi of VW scoort op de sloop, heb je hetzelfde onderdeel als Porsche origineel monteerde...

Zo, terug van bijna zes uur slenteren en sjouwen met bende door de Messe-hallen van Essen. Was weer een erg leuke beurs, met veel mooie en evenveel extreem lelijke vern**kte auto's. Geen 924 of andere transaxle gespot, maar wel veel dikke 911s. Ik heb eindelijk de juiste LEDs gevonden voor de stadslichten, die ga ik binnenkort eens monteren. Ook een LED-element gescoord voor de binnenverlichting, die geeft op dit moment niet eens genoeg licht om het dashboard eronder te verlichten.
Ik heb 270 foto's geschoten, zal binnenkort wel even een selectie online kwakken.

q01z
03/12/2008, 21:56
ben benieuwd Tom :D

ik heb vanavond met mn ouders nog ff lekker geklust aan me huisje..
3 extra stopcontacten in mn 'werkplaats', 1tje in mn bijkeuken.. wat gordijntjes opgehangen en wat voorbereiding voor verlichting in de keuken en wat lampen boven :) het schiet weer lekker op :D

helaas was de bobine vd GSA van me vader vanmiddag overleden, anders had hij die meegenomen.. zodat ik die groot onderhoud kan geven in ruil voor centjes :)

Space
04/12/2008, 08:42
Ik stond gister in de file en der kwam verdacht veel witte rook uit mn uutlaotpiep. Ik dacht dat je dat alleen in het begin hebt totdat de motor op temperatuur is? Ik zag uit bijna geen enkele auto witte rook komen.
Toen we eenmaal weer reden was het weer verdwenen. Thuis ff stationair laten lopen, maar geen witte rook meer. Vaag.

captainfrasca
04/12/2008, 09:56
Ik denk toch dat het vocht in je uitlaat is hoor... Ik heb dat soms ook wel eens voornamelijk als de auto wat langer stil gestaan heeft..

BC911
04/12/2008, 10:58
Had dit weekend hetzelfde voor. Toen ik even stilstond aan het licht zag ik in m'n spiegel ook plots veel witte rook (en was al een uurtje aan 't rijden). Vermoed dat het inderdaad water in de uitlaatpijp was, 't was pijpestele aan 't regen :( .

q01z
04/12/2008, 16:47
of een iets te rijk mengsel..

ik wilde net bij me werk wegrijden.. starten starten niets.. beetje gas erop.. nog steeds niets..
pompen op het gas en dan proberen te starten.. 1 kleine wenteling.. mmm benzine is er, vonk niet..
trek ik de kap open.. zijn alle 4 de bougiekabels er net een heeeel klein stukje afgetrokken zodat ze half contact maakte :P

fijn, collega's :D

Meneer aard
04/12/2008, 18:28
Ik stond gister in de file en der kwam verdacht veel witte rook uit mn uutlaotpiep. Ik dacht dat je dat alleen in het begin hebt totdat de motor op temperatuur is? Ik zag uit bijna geen enkele auto witte rook komen.
Toen we eenmaal weer reden was het weer verdwenen. Thuis ff stationair laten lopen, maar geen witte rook meer. Vaag.

Komt ook door het vochtige weer..Met dit weer rookt ie af en toe wat meer ook al issie warm.

Tom
04/12/2008, 18:35
Inderdaad, en de grote temperatuurverschillen.

Meneer aard
04/12/2008, 19:10
Gewoon x flink de pijp schoon blazen.

-Bassie-
04/12/2008, 19:18
Gewoon x flink de pijp schoon blazen.

elke keer dat je er mee rijd krijg je dat de condens er in neerslaat en dus water in je uitlaat komt te staan.

dus dan moet je hem iedere keer schoon blazen.

q01z
04/12/2008, 21:13
computers...

mn vaders laptop was ermee gestopt, na 3jaar continu uitvallen was de voedingstekker nu echt lurp en kregen we m niet meer aan..
dus, ding open geschroeft.. alles opnieuw gesoldeerd, nog wat losse contactjes tegengekomen (hersteld) en een gebroken draadje vd cdrom speler..
opstarten/draaien zonder problemen :D

mjah dan, backuppen.. documenten? geen probleem.. gewoon allemaal op de geheugenkaart van me telefoon.. foto's ook erbij.. hup allemaal goed..
en dan kom je bij de email.. Outlook 2003.. heeft dus GEEN functie om te backuppen.. die moet je appart downloaden en dan begint MS weer te zeuren dat ze twijfelen over de echtheid van je office licentie, omdat je die natuurlijk op 3 computers geinstalleerd hebt :roll:

iemand anders nog een idee om mail tebackuppen vanuit outlook 2003?

Radiant
04/12/2008, 21:43
Gewoon je pst files kopieren (staan ergens in Application Data), kan je later weer gewoon toevoegen in Outlook.

Space
05/12/2008, 08:45
Gewoon x flink de pijp schoon blazen.

Done that, vanochtend even paar keer doorgetrokken tot 6000 tpm. Alles is weer schoon. :-D
Als het nou echt koelwater zou zijn, dan zou het waterpeil ook moeten zakken en dat heeft het de afgelopen tig-duizend km's nog niet gedaan (maar het was al weer even geleden dat ik dat gecontroleerd had :oops:).

Maar geen zorgen maken dus.

Fantaman
05/12/2008, 19:14
Gewoon x flink de pijp schoon blazen.

Done that, vanochtend even paar keer doorgetrokken tot 6000 tpm. Alles is weer schoon. :-D
Als het nou echt koelwater zou zijn, dan zou het waterpeil ook moeten zakken en dat heeft het de afgelopen tig-duizend km's nog niet gedaan (maar het was al weer even geleden dat ik dat gecontroleerd had :oops:).

Maar geen zorgen maken dus.

hmm laatste keer dat ik het had gecontroleert was koelwater geen condens :mrgreen:

Dragon
08/12/2008, 00:17
Zoooo mooie rit gehad vandaag :) ruim 500Km gereden en de porsche reed als een zonnetje :P Erg mooi weer gehad en erg flink hard door kunnen rijden :P

WE zullen eens zien wat deze rit gekost heeft, maar het was in ieder geval heeerlijk.


Zowiezo begon de dag al goed toen we onze banden gingen controleren en oppompen. Toen kwam een dikke mercedes met chromen v12 letters aanzetten.
Een 600 SEL ofzo... IK zo vragen, zit daar nou echt een v12 in?? Zegt die vent, nou kom maar kijken en trekt de kap open :P DIKKE motor, wel even iets anders dan die 4-cylinder van ons. Ik vraag vervolgens hoe hard gaat dat nou? Hij zegt: nou stap maar even achterin, zodoende stappen Thomas en ik in...
Trapt die gozer even op het gas, binnen een paar seconden al 140 en je merkte er niks van, wat een bak was dat zeg.... (volgend project Radiant???:P)

Space
08/12/2008, 09:58
hmm laatste keer dat ik het had gecontroleert was koelwater geen condens :mrgreen:
Dus als je een lekke koppakking hebt zal dat geen witte damp geven uit de uitlaat?
Waterkokers :roll:, doe mij toch liever maar luchtgekoeld :mrgreen:.

Fantaman
08/12/2008, 19:03
als er koelwater in je cilinder komt heb je constand een witte dichte mist achter je :P
olie geeft een blauwige rook en wat condens kan geen kwaad :mrgreen:

Meneer aard
08/12/2008, 19:41
hmm laatste keer dat ik het had gecontroleert was koelwater geen condens :mrgreen:
Dus als je een lekke koppakking hebt zal dat geen witte damp geven uit de uitlaat?
Waterkokers :roll:, doe mij toch liever maar luchtgekoeld :mrgreen:.

Uhhh...Dan trek je een compleet rook gordijn als die door is :x Met een beetje geluk maakt je motor geen waterslag of perst ie het door de uitlaat naar buiten toe.

Beetje condens kan geen kwaad, hebben ze allemaal omdat er bij de verbranding wat water troep vrij komt wat je in het begin ziet + opwarming van alles. Is niks ergs. Met dit weer wil het lang duren voordat zoiets weg trekt ivm hoog vocht gehalte in de lucht. Als ik mijn auto start sochtends heb ik ook een compleet rook gordijn de eerste minuut tijdens krabben ofsow haha :P

q01z
08/12/2008, 20:03
krabben?
parkeer je auto dan ook in een verwarmde garage :lol:

mjah, nadeel vd garage --> Joost mag een tussendemper tussen de uitlaat gaan zetten.. anders flikkeren al mn cd's boven vd plank, als ik beneden in de garage de auto start :D

Meneer aard
08/12/2008, 20:04
nja krabben = spuitbusje met van dat grij :mrgreen:

Space
09/12/2008, 10:58
Sinds gisteren weer een elektrisch spook erbij gekregen. De ruitenwisser gaat soms spontaan op en neer, terwijl ie gewoon uit staat. :roll:

Sjaak
09/12/2008, 12:16
He dat heb ik ook... Mijn (tijdelijke) oplossing: interval relais verwijderen.. nadeel de ruitenwisser moet precies op het juiste moment uitgezet worden, anders stopt ie halverwege de raam. Weet nog niet waar het aan ligt.. Ik wou beginnen met aardpunten schoonmaken.

LWB
09/12/2008, 17:01
Sinds gisteren weer een elektrisch spook erbij gekregen. De ruitenwisser gaat soms spontaan op en neer, terwijl ie gewoon uit staat. :roll:

had ik ook last van, bij bocht insturen e.d.

Relais vervangen en weg probleem.

Sjaak
09/12/2008, 19:53
Mijne gingen vaak als ik de richtingaanwijzer aan had.. zag altijd een beetje lullig uit.
@ Tom: jij wist toch een leuk variabele interval relais, weet jij hier ook toevallig een nummer en prijs van?

Tom
09/12/2008, 19:58
Komt van een Golf III GL, kostte iets van vier tientjes bij de dealer... of een habbekrats op de sloop.

-Bassie-
09/12/2008, 20:04
Komt van een Golf III GL, kostte iets van vier tientjes bij de dealer... of een habbekrats op de sloop.

tom welke koplampen konden ook in de 924??

Tom
09/12/2008, 20:33
Golf I, moet je alleen de stadslicht-opening afplakken. Volgens mij passen ze van een VW T3 ook.

Koop niet van die vreselijke heldere aftermarket tuning-lampen, lichtbeeld is slecht en er komt vaak condens in.

-Bassie-
09/12/2008, 20:51
Golf I, moet je alleen de stadslicht-opening afplakken. Volgens mij passen ze van een VW T3 ook.

Koop niet van die vreselijke heldere aftermarket tuning-lampen, lichtbeeld is slecht en er komt vaak condens in.

was ooit een idee van mij.

maar ik hoor jullie over slecht licht in het donker

zijn daar oplossingen voor??

Fantaman
09/12/2008, 20:54
Golf I, moet je alleen de stadslicht-opening afplakken. Volgens mij passen ze van een VW T3 ook.

Koop niet van die vreselijke heldere aftermarket tuning-lampen, lichtbeeld is slecht en er komt vaak condens in.

was ooit een idee van mij.

maar ik hoor jullie over slecht licht in het donker

zijn daar oplossingen voor??

optie 1, zorgen dat er 12v bij je lampen komt, kan door extra bedrading en relais

optie 2 gasontlading, oftewel xenon, ga ik inbouwen als het geld er is :mrgreen:

Tom
09/12/2008, 21:09
Hmmm, in de originele lampunits is dat geen succes.

Relais en betere bedrading, gecombineerd met verse lichtunits zonder gezandstraald glas en een setje goede H4s, zoals Philips Xtreme.

Fantaman
09/12/2008, 21:22
Hmmm, in de originele lampunits is dat geen succes.
ja als die reflectoren en/of het glas dof is wel ja :|

qwa groot licht werkt het wel goed, 4 lampies verlichten de dijk mooi in het donker :roll:

Meneer aard
10/12/2008, 18:22
Monteer een xenon 6000k set..

q01z
10/12/2008, 18:35
ik ben zenuwachtig voor morgen.. :oops: net alsof ik op een date ga.. :P

Tom
10/12/2008, 18:40
Een date met je verse auto?

q01z
10/12/2008, 18:40
Een date met je verse auto?

en nu maar hopen dat het liefde op het 1e gezicht is he.. ;)

1 ding is zeker, ik mag er iig lekker lang in rijden... :roll:

Sjaak
10/12/2008, 20:13
Volgens mij kom je met xenon verlichting op een 924 niet door de keuring.. Heb ooit eens ergens gelezen dat dat alleen is toegestaan voor auto's na 1994.. Of zo iets.

Maar de licht opbrengst kan idd wat beter.. af en toe schakel ik grootlicht in om te zien wat er voor me is..

Fantaman
10/12/2008, 20:20
Volgens mij kom je met xenon verlichting op een 924 niet door de keuring.. Heb ooit eens ergens gelezen dat dat alleen is toegestaan voor auto's na 1994.. Of zo iets.

Maar de licht opbrengst kan idd wat beter.. af en toe schakel ik grootlicht in om te zien wat er voor me is..
voor zover ik weet niet, nieuwe autos moeten wel automatiche hoogt regeling en koplamp sproeiers hebben. voor een bepaarde datum is het niet verplicht en mag je het duszo inbouwen :mrgreen:

-Bassie-
10/12/2008, 20:32
Volgens mij kom je met xenon verlichting op een 924 niet door de keuring.. Heb ooit eens ergens gelezen dat dat alleen is toegestaan voor auto's na 1994.. Of zo iets.

Maar de licht opbrengst kan idd wat beter.. af en toe schakel ik grootlicht in om te zien wat er voor me is..

mag voor APK zolang een goed licht beeld zichtbaar is.

van de RDW site af:

Bij xenonverlichting is het gebruikelijk dat de auto een systeem heeft dat de dimlichtafstelling automatisch aanpast aan de beladingstoestand van de auto. Voor de APK is dat systeem echter geen controlepunt.

LWB
10/12/2008, 20:39
Een date met je verse auto?


1 ding is zeker, ik mag er iig lekker lang in rijden... :roll:

en dat op de eerste date,waaaaaar gaat het heen met de jeugd :!: :lol: :lol: :lol:

Fantaman
10/12/2008, 22:28
Een date met je verse auto?


1 ding is zeker, ik mag er iig lekker lang in rijden... :roll:

en dat op de eerste date,waaaaaar gaat het heen met de jeugd :!: :lol: :lol: :lol:

of misschien alleen een one night stand :roll:

Tom
10/12/2008, 23:31
Xenon in je oude auto inbouwen mag (helaas) inderdaad. Probleem is alleen dat het in 'ouderwetse' lichtunits met verstrooiïngslenzen (ribbelglas, zoals de 924) voornamelijk de tegenliggers verblindt en nauwelijks meer licht geeft. Xenon werkt pas écht goed in moderne lichtunits met helder glas en zo'n lens voor de lamp die het licht focust. Ik word dagelijks door genoeg auto's met van die ouwe lampen verblind, dus ik hoor niet tot de fans.

ShroudedVeil
10/12/2008, 23:51
De rede waarom ik geen xneon inlaat bouwen is ook omdat ik geen mensen wil verblinden , mijn broer heeft het ook gedaan (ford probe bj. 94'' met ong. de zelfde look lampen als de 924) en daar ben ik wel tevreden over, komt ook omdat je die gewoon goed kan afstellen wat bij een 924 weer niet gaat

Tom
10/12/2008, 23:56
Mijn Philips Xtreme-lampen zijn best goed, als ik er straks verse units in heb zitten en (ooit) een set relais en betere bedrading monteer heb ik geen xenon meer nodig...

Sjon
11/12/2008, 16:49
Nu op Discovery: Wheeler Dealer aflevering met een 924.
Momenteel reclame, zometeen deel2.
Is wel herhaling van de herhaling die herhaalt wordt in een herhaling,
maar wel grappig om weer ff te zien

Fantaman
11/12/2008, 17:52
ik kijk te veel discvovery alle interessante series heb ik allemaal al gezien, telkens als ik kijk zie ik weer wat bekends :lol:

en omnog ff door te gaan over gasontlading;
dan ga ik tog opzoek naar een paar units met helder glas zonder goedkope aftertroep, weer een project :mrgreen:

M.B.H.
11/12/2008, 18:39
ik kijk te veel discvovery alle interessante series heb ik allemaal al gezien, telkens als ik kijk zie ik weer wat bekends :lol:

en omnog ff door te gaan over gasontlading;
dan ga ik tog opzoek naar een paar units met helder glas zonder goedkope aftertroep, weer een project :mrgreen:

Niet te ver zoeken er Licht hier nog wel een setje :lol: :grin: :) M.(B.A.)

pocketmech
11/12/2008, 19:06
Ik heb die whealer dealers uitvoering met Zweedse ondertitels op CDROM :grin: Jammer dat alleen de buitenkant aan de orde komt, mechanisch was tie al prima........

En ik wil ook zo'n werkplaats als Ed China.......
En ook alle onderdelen binnen een uur.......
En de staatsloterij winnen......

Zal allemaal wel niet gebeuren........

Volgens mij ben ik aardig ON TOPIC 8)

Tom
11/12/2008, 19:11
Ik heb 'm gewoon op DVD gekocht, vond het wel een grappige aflevering om vaker te zien.

pocketmech
11/12/2008, 19:18
Waar gekocht? Bol.com?? :idea:

Tom
11/12/2008, 19:24
Bij Rustbuster uit Veenendaal, op een klassieke autobeurs in het Autotron.

pocketmech
11/12/2008, 19:33
Die is in januari volgens mij weer. Hmm :? Toch maar even langsgaan denk ik, misshien hebben ze ook nog wel een voordelig setje gasveren :) Verlanglijste en portemonnee meenemen dus :wink:

Tom
11/12/2008, 19:39
Nog even lachen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/328371/ ... epen_.html (http://www.dumpert.nl/mediabase/328371/459efd55/mijn_suv_wegslepen_.html)

LWB
11/12/2008, 20:03
nou begrijp ik waarom half nederland in een 4X4zeecontainer rijdt

Tom
11/12/2008, 20:10
Zo te zien is dit een wannabe voorwielaandrijver.

LWB
11/12/2008, 20:45
je hebt helemaal gelijk :lol: :oops:

Fantaman
12/12/2008, 18:37
dat is z'n heerlijke captiva waarbij je het brandstoffilter moet weg halen om bij het oliefilter te komen :oops:

Meneer aard
13/12/2008, 11:27
Zo te zien is dit een wannabe voorwielaandrijver.


Dan hadden ze hem wel andersom mogen opladen ivm smering in de bak die dan niet plaats vind..Stel knuppels.

Tom
13/12/2008, 11:42
Een vierwielaandrijver hadden ze op die manier volkomen gesloopt.

Meneer aard
13/12/2008, 12:14
Ook zo sloop je de bak / diff. Door de constructie van de bak of iets dergelijks krijgt de bak alleen smering als de prise-as loopt. Gewoon de cardan as/aandrijfassen wegnemen scheelt een hoop gedoe.

Tom
13/12/2008, 12:18
Of het ding vervoeren met een oprijwagen of op dollies, ben je van alle gezeik af.

Ik heb eens een verhaal gelezen van een bejaard stel die in hun grote camper de hele USA doorreden, met hun gewone auto (een Ford Escort) aan een driehoeksframe achter de camper. Hadden ze per ongeluk de Escort in de versnelling laten staan, na een paar duizend kilometer het hele blok én de bak om zeep.

Fantaman
13/12/2008, 16:24
ik ben zo ie zo geen fan van zo je auto mee te nemen :oops:

LWB
13/12/2008, 16:41
ik ben zo ie zo geen fan van zo je auto mee te nemen :oops:

als ze nodige euro's meebrengen en achterlaten............
:mrgreen:

Sjon
14/12/2008, 13:54
Loop je rustig te slenteren op Vehikel (oldtimerbeurs in Utreg) en wie kom je tegen: Tom.
Niet echt bijzonder, veel motorfiet-& brommerspul, maar hee: is voor mij dichtbij
om ff gauw doorheen te wandelen en toch nog wat gescoord:
-poulytrekker formaat 'lomp' (hopelijk kan ik daarmee versnellingsbaktandwielen demonteren)
-spuitbus zwart speciaal voor leer
-blikken schild voor aan wand met daarop h.e.e.a. van 't tractor-merk Eicher (jeugdsentiment voor mij)

q01z
14/12/2008, 20:18
lol, die beurs was ik gister ook..

was idd niet zoveel. wel wat 924 spul, je zal het maar net nodig hebben (complete in topstaat verkerende gereedschapssetjes.. compressor.. metertjes+console en nog wat zooi) maar wel veel onderdelen/gereedschap..
en veel brommers :roll:

Tom
14/12/2008, 21:09
Was leuk om je daar even te spreken, ik heb me er best vermaakt. Niet veel gekocht, alleen een dop 36 om mijn gereedschapsset compleet te maken. Wel wat mooie auto's (en barrels) gezien en gewoon lekker rondgeslenterd. Ik was een beetje blut, dus helaas kon ik niet veel van die mooie spullen kopen. :cry:

q01z
14/12/2008, 21:11
er waren genoeg schaalmodelletjes.. 1:43 dan :)

-Bassie-
14/12/2008, 21:14
Was leuk om je daar even te spreken, ik heb me er best vermaakt. Niet veel gekocht, alleen een dop 36 om mijn gereedschapsset compleet te maken. Wel wat mooie auto's (en barrels) gezien en gewoon lekker rondgeslenterd. Ik was een beetje blut, dus helaas kon ik niet veel van die mooie spullen kopen. :cry:

ik vind het altijd al zo jmmr dat de entree al 11 euro is.

ga er meestal met pa heen ben je al 22 euro kwijt om binnen te komen :x

Tom
14/12/2008, 21:23
Tja, goedkoop is anders. De augustus-beurs is ook leuker voor autoliefhebbers, in december is het stukken kleiner en tweederde bestaat uit brommers en motoren.

Ik kom er eigenlijk voornamelijk voor goedkoop specialistisch gereedschap en de incidentele folder of een boek. Soms koop ik nog wel eens een modelauto.

Dragon
14/12/2008, 23:05
Motoren zijn anders ook wel leuk :D (trots motorrijder :P)

Hmja, ik denk dat wij straks ook tegen onderdelen aan gaan lopen waar we speciaal gereedschap voor nodig hebben...
Wij hebben wel een hele grote voorraad aan allerlei soorten en maten vreemd gereedschap en we kunnen ook wel improviseren, maar er zal vast wel iets zijn waar we echt iets speciaals voor nodig hebben of niet?

Tom
14/12/2008, 23:17
Als je de distri-riem van een S wilt vervangen zeker. Verder valt het mee, voorzover ik weet.

Meneer aard
16/12/2008, 16:35
Ben ik nou de enige met een NA die zoveel problemen heeft met vetslaande bougies? Moet toegeven mijn auto staat wel iets aan de rijke kant maar toch..Zou weinig moeten uitmaken..Zitten net nieuwe bougies in. Wordt er beetje moedeloos van.

Iemand een suggestie voor warmere bougies?

Tom
21/12/2008, 13:50
Ik heb er in ieder geval geen last van, alleen de laatste tijd 's morgens wat moeite om 'm op vier pitten te krijgen. Binnenkort maar eens bougiekabels vervangen en als we toch bezig zijn ook maar verdeelkap, rotor en bougies. Vreemd genoeg komt-ie sinds afgelopen woensdagavond (toen ik het lampje van de koelwatertemperatuurmeter heb vervangen) ineens ook op de snelweg goed op temperatuur, voor die tijd bleef-ie permanent in het witte deel staan. Ik merk aan de kachel dat dit niet alleen aan de meter ligt, hij wordt echt warmer. Wat is het toch een vreemde auto.

Afgelopen vrijdag een afscheidsetentje gehad voor een collega die ontslag heeft genomen. Ik voelde me afgelopen week al niet super maar in de loop van de avond werd dat steeds beroerder. Toen ik eenmaal thuis was meteen mijn bed ingedoken, om er pas vanmiddag weer uit te komen, aan één stuk door geslapen. Ik heb nog steeds keelpijn en koppijn maar het voelt tenminste niet meer alsof ik een biljartbal heb ingeslikt. En voor de grapjassen onder jullie: ik had alleen maar Spa rood gedronken, als ik nog moet rijden drink ik geen alcohol.

Oh ja, ik kon de verslaving niet weerstaan en ben nog even op en neer gereden naar Houten voor een modelautobeurs(je), heb de 1:12 Porsche 911 van Premium Classixxs gekocht. Wat een enorm model (bijna 35 cm lang!), schitterend om te zien! De prijs was ook een verrassing, hij wordt overal op internet aangeboden voor ongeveer 150 euro maar daar kon een indrukwekkend bedrag vanaf.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/362.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/366.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/370.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/373.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/2789/garagesale1227203172409ag5.jpg

Fantaman
21/12/2008, 15:24
mooi karretje, zelf heb ik een aantal 1:18 auto's staan in een vitrine kastje, 8)

Tom
21/12/2008, 15:28
Ik ook, met de 1:18 924 als pronkstuk daartussen. Maar als je een 1:12 ziet staan, lijkt een 1:18 een nietig modelletje...

Fantaman
21/12/2008, 16:26
1:24 zijn pas klein :P
zie, bovense plankje :P

Tom
21/12/2008, 16:41
Tja, dan heb ik ook nog wat 1:87s en zelfs 1:160. Da's oppassen met stofzuigen. :grin:

Fantaman
21/12/2008, 16:57
1:16o, voor in een poppenhuis zeker :shock:

Tom
21/12/2008, 17:28
Hoort officieel bij een N-schaal treinbaan. Maar ik verzamel Audi-schaalmodellen en dit waren Audi's, als je er een loep bij pakte.

LWB
21/12/2008, 18:34
mooi model Tom,zekers voor dat geld.
ik houd het toch maar op 1:18's... :wink:

Tom
21/12/2008, 18:43
Ik ook, voortaan. Wat neemt dat ding een ruimte in...

LWB
21/12/2008, 19:54
Ik ook, voortaan. Wat neemt dat ding een ruimte in...

totdat de GT3RS van Autoart uitkomt :lol:

Bcreative
21/12/2008, 20:15
Da's zeker 'n mooi karretje! Jammer dat 't geen 924 is... :wink:
Is er ook 'n 924 model in die schaal?

LWB
21/12/2008, 20:16
zit er op te wachten tot dat dit verschijnt......... :shock:

http://www.exoto.com/s/1/ProductOvervie ... goryId=188 (http://www.exoto.com/s/1/ProductOverview.aspx?Language=en&CategoryId=188)" target="_blank

Tom
21/12/2008, 21:11
Da's zeker 'n mooi karretje! Jammer dat 't geen 924 is... :wink:
Is er ook 'n 924 model in die schaal?
Nee, wel een schaaltje kleiner (in 1:18), zie het schaalmodellentopic (wat ik niet wilde vervuilen met een niet-924).

Ik heb trouwens nog wel een 1:24 944 te koop, van Majorette. Mist helaas een buitenspiegeltje, verder fraai.

q01z
22/12/2008, 01:20
tis maar stil op het forum...
dan ga ik maar slapen :P

Tom
22/12/2008, 06:50
Lijkt me rond die tijd niet overdreven...

q01z
22/12/2008, 08:05
Lijkt me rond die tijd niet overdreven...

valt wel mee toch :P

LWB
22/12/2008, 10:51
Lijkt me rond die tijd niet overdreven...


een echte DieHard! :mrgreen:

Meneer aard
23/12/2008, 15:17
Hoe rijk kan een 924 lopen?: Tot de boom er (letterlijk :P) zwart van ziet...
Hoe diep kan een 924 lopen?: Tot de potten staan te trillen! Echt weird joh..Ik had toen straks nieuwe pitten erin gedraaid..ff laten draaine komt de buurman naar buiten jah kun je hem uitzetten..De pannen trilde gewoon op het aanrecht!

En marc ;) Jij maar klagen dat die pijp van jou teveel herrie maakte :mrgreen: :D

Tom
23/12/2008, 16:16
Dat had een vriend van me ook met zijn Audi quattro turbo, buurman kwam klagen dat-ie gek werd van het geluid.

pocketmech
23/12/2008, 16:34
Terwijl een turbo juist helpt het uitlaatgeluid te reduceren :wink: Kan je nagaan wat je zonder turbo kan bereiken...... :twisted:

Tom
23/12/2008, 19:41
Die auto klinkt standaard al vrij dik, met een dikke EPS-uitlaat eronder is-ie helemaal bruut.

remuz
23/12/2008, 20:39
ff iets anders

weet iemand of de pomp van de ritenwisservloeistof altijs als een grasmaaier klinkt of kan het ook iets minder... anders ff vervangen

924turbo2
23/12/2008, 20:55
Terwijl een turbo juist helpt het uitlaatgeluid te reduceren :wink: Kan je nagaan wat je zonder turbo kan bereiken...... :twisted:

Ze hebben geen turbo :grin:

pocketmech
23/12/2008, 21:01
Duh! Ik refereerde uiteraard aan de Audi turbo die Tom noemde..... :lol:

quote:
"Dat had een vriend van me ook met zijn Audi quattro turbo, buurman kwam klagen dat-ie gek werd van het geluid."

Tom
23/12/2008, 21:01
Eén turbo. Maar wel een forse.

pocketmech
23/12/2008, 21:04
Jullie hebben allemaal een typediploma :shock: ? Voordat ik een post heb getypt en ge-edit staan er al weer reacties.... Niet alleen die 924's gaan hard :mrgreen:

remuz
23/12/2008, 21:07
klopt ook de bestuurders whaha

waar je mee omgaat....


iemand weet waarom mijn pomp van ruitenwisservloeistof als grasmaaier klinkt?


Jullie hebben allemaal een typediploma :shock: ? Voordat ik een post heb getypt en ge-edit staan er al weer reacties.... Niet alleen die 924's gaan hard :mrgreen:

Tom
23/12/2008, 21:10
iemand weet waarom mijn pomp van ruitenwisservloeistof als grasmaaier klinkt?
Gras in je vloeistofreservoir gegooid? :)

remuz
23/12/2008, 21:11
lekker wakker?

klinken ze normaal ook al vrij hard of hoort dat niet?

pocketmech
23/12/2008, 21:12
Ik weet wel waarom je grasmaaier het gras natsproeit :lol:

remuz
23/12/2008, 21:14
maar betreft dat gras....

tja zou best kunnen dat ik gras erin heb gedaan
kan dat niet dan??????? :roll:

q01z
23/12/2008, 21:16
als je het maar eerst schoongespoelt hebt.. zand maakt een schrapend geluid ;)

maaruhm, anders ff uit elkaar halen om m schoon gemaken?

remuz
23/12/2008, 21:20
kost te veel tijd voor mij.... denk dat ik anders even een nieuwe moet bestellen

ben ik gelijk klaar

q01z
23/12/2008, 21:22
kost te veel tijd voor mij.... denk dat ik anders even een nieuwe moet bestellen

ben ik gelijk klaar

ach man, echt niej!

2 slangetjes eraf, stekkertje eraf.. dan kan het pompje eraf geschoven worden..
dan zitten er aan de onderkant 4 boutjes (dopje8)
dan haal je daarmee het metalen plaatje + beugeltje los..
vanbinnen ff schoonmaken.. motor behuizing eraf klikken (van binnenuit met een platte schroevendraaier) en motortje ff schoonmaken (koolborstels vooral)
als je beetje pech hebt toch 10min werk :P

remuz
23/12/2008, 21:25
ok dan......

gaan we dat maar eens ff proberen van de week
wordt wel een makkie

wat dat betreft.... ben ik soms net iets te lui :grin:

q01z
23/12/2008, 21:27
:D

en, in het ergste geval moet je ff een dagje zonder ruitensproeier ;)

remuz
23/12/2008, 21:30
ik moet al 10 jaar zonder apk
dan kan het ene dagje er wel bij ... rij er toch nog niet mee tot hij klaar is natuurlijk

Tom
23/12/2008, 21:40
Oh, mijn ruitensproeierpompje kun je ook in de cabine horen... terwijl ik rijd. Komt genoeg uit de sproeiers (als je er tenminste aan denkt om het reservoir te vullen, duh!)

Oh ja: ik rijd nu 1,5 week na het bijladen van mijn accu maar hij start nog steeds elke dag. Weer een probleem wat zichzelf heeft opgelost?

remuz
23/12/2008, 21:43
tja dat had ik ook
hij werkt perfect

maar heb mn broer al wijs gemaakt dat het mijn claxon is..... tevens komt hij er wel voor in aanmerking


Oh, mijn ruitensproeierpompje kun je ook in de cabine horen... terwijl ik rijd. Komt genoeg uit de sproeiers (als je er tenminste aan denkt om het reservoir te vullen, duh!)

Tom
29/12/2008, 18:15
Let ook even op of je slangetjes niet dubbel geknikt zitten, dat kwamen we vandaag tegen...

Een maand of zo geleden had ik een Haynes voor de 924 gekocht van iemand die hier vlakbij woonde. Hij vertelde toen ook dat-ie in de garage nog een doosje 924-spul had staan wat-ie voor me zou opzoeken. Vanavond belde hij en heb ik een doosje met leuk spul gekregen. Buiten een LPG-verdeler (iemand belang bij?) zaten er twee koplampunits in (waarvan eentje in nieuwstaat, yeah!), een bobine, ontsteking, waterpomp, binnenspiegel en flink wat rubbers en slangen. Die koplamp komt meteen van pas, de rest is erg handig als reserve!

LWB
29/12/2008, 18:20
altijd handig :!:

pocketmech
29/12/2008, 18:51
Een stuur op je fiets is handig......
Hoef je niet de hele tijd die bel vast te houden 8)

q01z
29/12/2008, 19:34
Let ook even op of je slangetjes niet dubbel geknikt zitten, dat kwamen we vandaag tegen...


en wat dacht je van het verwijderen van ALG uit het tankje? :P

Tom
29/12/2008, 19:58
Dat was geen alg, dat was een halve vijver.

q01z
29/12/2008, 19:59
Dat was geen alg, dat was een halve vijver.

de gemiddelde sloot zou er jaloers op geweest zijn :P

Tom
29/12/2008, 20:01
De volgende keer ga ik er met mijn hengel bij zitten, zit vast nog meer leven in. :)

M.B.H.
29/12/2008, 20:03
De volgende keer ga ik er met mijn hengel bij zitten, zit vast nog meer leven in. :)
Snoek :lol: M.

q01z
29/12/2008, 20:05
De volgende keer ga ik er met mijn hengel bij zitten, zit vast nog meer leven in. :)
Snoek :lol: M.

alstie die vangt, heeftie gelijk zn staalborstel terug :P

ShroudedVeil
30/12/2008, 04:34
en die kooikarper dan die je er met de brandslang uitspoot!?

Zeer tevreden over vandaag dus :mrgreen:

Heb het ook even gevierd in de stad ... ( zie tijd :( )

Space
30/12/2008, 13:47
Kwam deze tegen op Fok! :

http://www.scheurijzer.nl/images/wielklem.jpg

Typische achterkant, maar toch wel een 924 als ik het zo zie.

LWB
30/12/2008, 13:51
is een tussenplaat(aftermarket)uit die jaren. geloof dat er zelf verlichting in te krijgen was...

Tom
30/12/2008, 13:59
Inderdaad, erg populair in Amerika. Die opplakspoiler zie je hier ook wel eens.

-Bassie-
30/12/2008, 14:02
Inderdaad, erg populair in Amerika. Die opplakspoiler zie je hier ook wel eens.

op plak spoiler zit er bij mij ook op.

maar vraagje staat op internet (marktplaats) achterklep van 944 te koop.

met 3 delige spoiler past die ook op 924??

en dan heel de ruit he.

Sjaak
30/12/2008, 14:47
Dacht het wel.

Check:
click hier en kijk op pagina 158 (https://techinfo.porsche.com/techinfo/pdf/en/catalogues/E_944_85_KATALOG.pdf)
en
click hier en kijk op pagina 194 (https://techinfo.porsche.com/techinfo/pdf/en/catalogues/E_924_79_KATALOG.pdf)

Alleen een andere toevoeging in de vorm van een letter en dan moet het wel uitwisselbaar zijn.

Tom
30/12/2008, 14:49
Ik zie wel eens vaker 924s met een 44-spoiler erop, dus ik vermoed van wel.

ShroudedVeil
30/12/2008, 15:17
Bcreativ heeft toch ook een 944 spoiler der op zitten?!

maar als ik het goed had houd een 924 achterkleppomp de ruit + spoiler niet...

Fantaman
30/12/2008, 16:36
volgensmij is een body van een 944 ten opzichte van een 924 hetzelfde op de wielkasten na, maar dat is maar theorie van wat ik gezien heb :P

ShroudedVeil
30/12/2008, 16:39
volgensmij is een body van een 944 ten opzichte van een 924 hetzelfde op de wielkasten na, maar dat is maar theorie van wat ik gezien heb :P

de pompjes zijn minder sterk ;)

Fantaman
30/12/2008, 16:40
volgensmij is een body van een 944 ten opzichte van een 924 hetzelfde op de wielkasten na, maar dat is maar theorie van wat ik gezien heb :P

de pompjes zijn minder sterk ;)
en over watvoor pompjes praten we dan :oops:

ShroudedVeil
30/12/2008, 16:49
Ik had het over de gasveren , was even de naam kwijt

die van de 944 zijn dus sterker