PDA

Bekijk Volledige Versie : Het klets maar raak-topic



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Tom
12/01/2008, 22:16
Om de sfeer en saamhorigheid op het forum te bevorderen, een topic om lekker van je af te OH-en, te vertellen wat je vandaag gedaan hebt, wat je op je lever hebt... zolang het maar gezellig blijft.

Ik trap maar af: vanmorgen om 5.00 opgestaan :shock: omdat ik (of beter: een vriendin van me) om 8.00 een afspraak had bij EPS in Hoogezand voor een uitlaatje op maat onder haar Seat Arosa. Petje af voor de monteurs daar, vaklui die prachtig strakke systemen samenstellen waarbij je alles zelf kunt kiezen, we hebben halverwege even geluisterd of-ie niet te luidruchtig werd en we kregen vrije keus in eindstukken, plaatsing, geluid... het is een mooi systeem geworden met twee ronde hoogglans eindstukjes in het midden, wat er apestrak onder hangt. De auto is geen sjonniebak geworden maar geeft een beschaafde brom te horen als je 'm op zijn donder geeft, bij constant rijden is-ie stukken stiller.
Vanavond even gevierd met een lekker etentje. :)

Oh ja, ik zat vanmiddag wat te suffen op de bank (vroeg op, vier uur rijden en 2,5 uur in de werkplaats hangen) toen ik een heel bruut motorgeluid hoorde. Ik keek op, kwam er een zwarte Spyker C12 Laviolette voorbij. Kwijl.

hammer_rites
12/01/2008, 22:25
Laten we het dan ook eens *niet* over auto's hebben. Vanmiddag weer eens wat geproefd van ons laatste brouwsel: http://www.xs4all.nl/~bjong/brouwen4/

Pikzwart spul, lekker hoor :-)

Tom
12/01/2008, 22:28
Leuk, zelf bier brouwen... deed mijn vader vroeger ook, dan rook het hele huis naar dat gistende spul. :grin:

PS Net weer in de val getrapt en het forumvenster gesloten na de bier-link bekeken te hebben. :evil:

q01z
12/01/2008, 22:29
toevallig ene Erik tegen het lijf gelopen?
die werkt er net sinds euhm.. vorige week geloofk :D (oude bekende.. ik zou ooit zijn oude 205 rallye overkopen, of athans.. de motor!)

een Spijker zie je niet heel vaak, te laat voor foto's zeker? ;)


wij moesten vanmorgen ook vroeg op.. om 8uur in de auto gestapt om via het verre buitenland (Belgie) richting Maastricht af te reizen (nog steeds buitenland dus ;))
daar was een grote autobeurs.. lekker de hele dag lopen kwijlen bij al het moois dat moeder aarde ooit gemaakt heeft om benzine in te gooien.. *kwijl*
Het was qua thema een Ferrari meeting, dus veel Italiaans schoon (qua auto's... ) en uiteraard mn hele camera volgeschoten :D
daarna nog even in ene parkeergarage geweest in Maastricht, daar heeft een 1 of andere 'gek' zijn Citroen-miniatuurverzameling tentoongesteld in vitrines in die garage.. en tsja.. dat moesten we zien! :D (ook veel foto's uiteraard ;))

daarna maar via half Belgie terug naar huis.. er was een wegomleiding en uiteraard zorgde die ervoor dat we op een totaal verkeerde snelweg uitkwamen.. (E40 ipv E313) dus toen zijn we maar via Brussel naar huis gezoefd..

foto's volgen zo!

Tom
12/01/2008, 22:33
toevallig ene Erik tegen het lijf gelopen?
die werkt er net sinds euhm.. vorige week geloofk :D (oude bekende.. ik zou ooit zijn oude 205 rallye overkopen, of athans.. de motor!)

een Spijker zie je niet heel vaak, te laat voor foto's zeker? ;)
Beetje lange, niet te dikke vent? Heb ik wel rond zien lopen, hij was de enige die ik daar niet kende namelijk.

Nee, te laat voor foto's -en ik had nota bene net een nieuwe camera gekocht (Nikon L11) en zat daarmee te spelen op dat moment, maar hij wilde mijn SD-kaartje niet lezen. :( Mijn reactiesnelheid was overigens ook niet je dat, en hij gaf een achterlijke dot gas.

q01z
12/01/2008, 22:36
hij was altijd knap lang.. beetje slungelig :D

@hamerslagverf: dat bier klinktbest aardig, ondanks dat ik geen bier drink :P

hammer_rites
12/01/2008, 22:37
.. lekker de hele dag lopen kwijlen bij al het moois dat moeder aarde ooit gemaakt heeft om benzine in te gooien..

Umm, moeder Aarde maakt de benzine, wij maken de dingen die jou laten kwijlen. ;)

q01z
12/01/2008, 22:41
.. lekker de hele dag lopen kwijlen bij al het moois dat moeder aarde ooit gemaakt heeft om benzine in te gooien..

Umm, moeder Aarde maakt de benzine, wij maken de dingen die jou laten kwijlen. ;)

moet jij es een slok benzine nemen, wedden dat je gaat kwijlen! :lol:
maar idd, wij zijn neit gemaakt om benzine in te gooien :)

captainfrasca
12/01/2008, 22:55
Ik heb zojuist mijn oude commodore 64 uit het stof gehaald, vol goede moed alles aangesloten, doet ie het niet meer!!!! :(

Marktplaats maar eens afstruinen....

Tom
12/01/2008, 23:03
Mijn ouders hebben er bij hun laatste verhuizing twee weggegooid, compleet met alle randapparatuur en een vracht diskettes. :cry: :cry:

hammer_rites
12/01/2008, 23:04
Leuk, zelf bier brouwen... deed mijn vader vroeger ook, dan rook het hele huis naar dat gistende spul. :grin:

Hehe, dat zal de hop zijn geweest. Het ruikt niet altijd even lekker tijdens het brouwproces inderdaad.



moet jij es een slok benzine nemen, wedden dat je gaat kwijlen!

Been there, done that. Er zijn maar weinig dingen die smeriger zijn dan dat, volgens mij.



Ik heb zojuist mijn oude commodore 64 uit het stof gehaald, vol goede moed alles aangesloten, doet ie het niet meer!!!!

C64, cool! Krijg 'em weer aan de praat. Ik zou graag weer eens "blue max" willen spelen..

hammer_rites
12/01/2008, 23:04
Mijn ouders hebben er bij hun laatste verhuizing twee weggegooid, compleet met alle randapparatuur en een vracht diskettes. :cry: :cry:

Oh damn...

q01z
12/01/2008, 23:06
moet jij es een slok benzine nemen, wedden dat je gaat kwijlen!

Been there, done that. Er zijn maar weinig dingen die smeriger zijn dan dat, volgens mij.


vd zomer sprong er bij mn andere auto een injector van de rails, de benzine kon natuurlijk alle kant op.. maar koos mijn oog.. benzine met 4bar is NIET grappig! :(
maar dan hebben we het weer over auto's :P

iemand nog hobbies buiten vieze smeerhanden krijgen?

Tom
12/01/2008, 23:08
Oh damn...
Vond ik ook, maar ik heb drie keer gereden met een auto vol spullen die ik wel heb kunnen redden. Niet dat ik overigens de ruimte heb, maar ze hebben mijn andere geliefde jaren '80-herinnering, de windsurfplanken, ook weggemikt. :cry:

Ik verzamel ook een beetje schaalmodellen van auto's, ouwe fototoestellen, CD's, autoboeken... en ik heb wat oude computers. Voornamelijk Macintoshes, een stuk of 25.

captainfrasca
12/01/2008, 23:16
C64, cool! Krijg 'em weer aan de praat. Ik zou graag weer eens "blue max" willen spelen..

Ja, blue max was lache!!!

hammer_rites
12/01/2008, 23:32
en ik heb wat oude computers. Voornamelijk Macintoshes, een stuk of 25.

Interessant, da's een aardige collectie. Ik heb een paar collega's die oude hardware verzamelen, maar denk daarbij aan de nazaten van de PDP-11 (http://en.wikipedia.org/wiki/PDP-11). Of bijvoorbeeld *alle* DEC terminals, van vt100 tot vt5xx.

Tom
12/01/2008, 23:49
De enige écht interessante zijn de Macintosh 512K (de tweede Mac ooit) en de Macintosh Portable (Apple's idee van de ideale laptop, weegt 9 kg :shock: en kostte destijd 15.000 gulden!). De rest is meer random muk, wel flink wat verschillende modellen.

Als ik de ruimte zou hebben, zou ik veel meer verzamelen. Ik heb bijvoorbeeld wat met muziekinstrumenten (heb twee trompetten, mooi om te zien), ik heb een oude gokkast staan, een paar buizenradio's, een ouderwetse opwindgrammofoon met schellakplaten...

hammer_rites
12/01/2008, 23:54
Ik heb bijvoorbeeld wat met muziekinstrumenten (heb twee trompetten, mooi om te zien)

Hehe, mooi om te spelen ook hoor. Heb zelf op het punt gestaan conservatorium te doen (trompet dus), maar toch maar anders gekozen.

Van Mac's weet ik verder bijzonder weinig...

Tom
13/01/2008, 00:02
...en ik ben volkomen amuzikaal. :) Het gaat me dan ook meer om het uiterlijk.

En ik heb nog een zootje Audi's, het zijn er ooit tien geweest maar ik ben aan het opruimen.

hammer_rites
13/01/2008, 00:05
En ik heb nog een zootje Audi's, het zijn er ooit tien geweest maar ik ben aan het opruimen.

Nog een urquattro ergens....?

Tom
13/01/2008, 00:07
Vriend van me heeft er een paar, ik helaas niet. Wel een 90 quattro.

hammer_rites
13/01/2008, 00:09
Vriend van me heeft er een paar, ik helaas niet. Wel een 90 quattro.

Ooit over gedacht om daar een 20v turbo blok in te gooien? Hehe...

Tom
13/01/2008, 00:16
Genoeg auto's in de buurt om mee te scheuren als ik dat zou willen, deze auto is te leuk voor een motorswap. Dan koop ik wel een S2, daar zit die 20vT al in...

hammer_rites
13/01/2008, 00:24
Genoeg auto's in de buurt om mee te scheuren als ik dat zou willen, deze auto is te leuk voor een motorswap. Dan koop ik wel een S2, daar zit die 20vT al in...

Ok, als niet-audi-kenner neem ik dat aan. ;-)

Maar weet jij dan ook welke audi-motoren gaan passen op de koppelingsbehuizing van de 924? Er zijn op 924board al aardig wat berichten uitgewisseld hierover. Zelfs 8-cilinders zouden passen...

Tom
13/01/2008, 10:14
Dat zou erg bijzonder zijn, want Audi's vier- en vijfpitters zijn al niet eens zomaar uitwisselbaar... nou is het blok van de 924 niet zondermeer een Audi-blok, het wordt gezegd dat je een 20v NA Audi-blok er direct tegenaan kunt schroeven. Dan past een 20vT dus ook.

Cor 944
13/01/2008, 10:46
Dat zou erg bijzonder zijn, want Audi's vier- en vijfpitters zijn al niet eens zomaar uitwisselbaar... nou is het blok van de 924 niet zondermeer een Audi-blok, het wordt gezegd dat je een 20v NA Audi-blok er direct tegenaan kunt schroeven. Dan past een 20vT dus ook.

dat past niet zomaar.

er is iemand bezig om een blokkie in een 944 te bouwen.
er moet een hoop aangepast worden.

http://www.944forum.com/forum/showthread.php?t=8659

omdat ik het project een beetje wil gaan volgen heb ik via pb contact met hem gehad.
en onderstaand schreef hij mij terug.
==========
Het is in ieder geval VEEL meer werk om zo'n 5-pitter in een 944 te bouwen dan dat de informatie die je op het internet kunt vinden doet geloven. Er zijn wat Amerikaanse fora waar wordt beschreven dat het een 'straight swap' zou zijn, nou, vergeet dat maar.

Als je een keer wilt komen kijken, je bent van harte welkom, en dan zet ik er een kopje koffie bij. Lijkt me ook leuk om nu al eens iemand van het forum te ontmoeten.
==========

hij woont bij mij in de buurt,en binnenkort ga ik eens bij hem langs.

http://www.944-20v.nl/

q01z
13/01/2008, 11:21
rijtje Audi's is best leuk :D
zo heb ik op een gegeven moment 3 Citroen AX'en op mn naam gehad.. een AX GT carburateur (vrij zeldzaam ondertussen), een AX Sport (maar 20 van geleverd in Nederland) en een 102pk AX GTI, deze is ook maar een maand geleverd! mjah.. tis weer uitgedunt ondertussen ;)

verder heb ik ook een computertik, alhoewel ik tegenwoordig eigenlijk alleen nogmaar op mn klapdoos zit.. boven een iBook in de kast, een oude G3 voor de sier (mooie kast) en een windoos en een linuxserver :)

ennuhm, tsja werk/hobby is ontwerpen van vanalles en nog wat he :)

hammer_rites
13/01/2008, 13:31
Is de koppelingbehuizing van de 944 anders dan de 924, qua aansluiting/boutgaten bedoel ik?

Tom
13/01/2008, 17:47
AX GT, daarvan heeft er hier ook nog eens eentje een tijd gestaan met schade... geen idee van wie het ding was, hij heeft er een jaar gestaan en is inmiddels weg. Leuk bakje.

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 18:15
Ik zal ook maar eens een eind in de ronte lullen :lol:
Voor de mensen die het nog niet weten, ik heet Stephan, woon in Nederweert (Limburg) en ben 18 jaar, ik wordt 16 januari 19, nu kan ik nog zeggen waneer ik weer ouder wordt, over 20 jaar durf je dat niet meer :lol:
Natuurlijk is m'n 924 een hobby.
Mijn verdere hobby's zijn rijden met m'n modelbouwauto van 3,5cc en brommers.

In de zomer rijdt ik bijna elke zondag samen met m'n broertje en een goede vriend met de modelbouw auto'tjes.
Ik heb een 3,5cc nitromethaan buggy die ongeveer 60/65 km/h kan halen.
M'n broertje heeft een 2,5cc minimonstertruck en die vriend heeft een 4,6cc monstertruck, dat is echt een beest :-D
Helaas is het nu slecht weer en is het rijden met de apparaten kwa brandstof ook duurder dan met de 924 :shock:
Binnen 15 minuten ben ik zo 500ml a 9,95 per liter lichter :shock:
Maarja, het is een leuke hobby en dat mag wat kosten :mrgreen:
Verder ben ik al vanaf mijn 13e bezig met brommers, ik knap ze op en verkoop ze door, inmiddels heb ik al zo'n 80 brommers gehad, en dat is niet gelogen :lol:
Momenteel heb ik er 30 waarvan 20 met kenteken.
Ik ben ook wat met brommobielen bezig, hier heb ik er samen met mijn vader ook 4 van, waarvan 3 met kenteken.
Dat pakje kentekens ziet best leuk uit als ik eerlijk moet zijn, al mogen het er wat minder worden vindt ik :roll:
Ik heb namelijk geen plaats in de schuur op het moment dus sleutelen moet nu allemaal buiten gebeuren, zelfs sleutelen aan de brommers gebeurt nu in de frisse buitenlucht :roll:
Ik heb ook veel gecrost met brommertjes, dat was altijd leuk, enkele jaren geleden toen ik nog geen rijbewijs en brommercertificaat had croste ik soms wel 5 a 6 uur per dag in de zomer :lol:
De meeste brommertjes die ik heb zijn Vespa's, de damesbrommertjes uitvoeringen, zoals de Vespa Ciao, Bravo, Avanti, Super Bravo, Si, Boxer enz.
De techniek hiervan is gewoon mega simpel, ze gaan nooit kapot wat je er ook mee doet, ze verbruiken orgineel maar 1 op 50 8) , er zijn zat leuke opvoerspullen te krijgen en onderdelen kosten helemaal niks.
Dit is ook de reden dat ik afgelopen zomer 2007 samen met die vriend en m'n broertje met de Vespa Ciao naar Friesland (Franeker) op vakantie ben geweest.
We hadden per persoon elk een kar van 90!!! kilo achter onze damesbrommertjes hangen.
Nu trekken ze zonder kar al niet echt geweldig op omdat ze standaard geen vario-aandrijving hebben net zoals scooters, maar met die karren trokken ze al helemaal geen scheet meer de berg op.
Met optrekken moesten we tot de 30 km/h mee trappen om vervolgens volgas naar de 40/45 km/h te kruipen.
We verbroken wel maar 1 op 40 met die karren er achter :mrgreen:
Onderweg zijn we nog een aantal keren fout gereden omdat onze navigatie niet helemaal 100% mee wilde werken, en hebben we 1x mijn motorblokje moeten vervangen, we hadden gelukkig massa's onderdelen en gereedschap bij ons uit voorzorg, zo hadden we onderandere 3 extra motorblokjes en elke ring en steek sleutel tot 20/22 bij ons, dat is een van de redenen van de 90 kilo per kar :lol:
We hebben s'avonds ook nog onder een brug moeten wachten totdat de storm voorbij was, we reden daarna in het open veld verder terwijl de bliksem elk moment in kon slaan, er was (hoorde we achteraf) een weeralarm af gegeven dus we hebben geluk gehad.
Ondankt dat hebben we de ongeveer 325 km in 1 dag afgelegt!!!!!
We waren om 5 uur s'morgens vertrokken en kwamen om 12 uur s'avonds op de camping aan.
Toen de tent stond ging ik liggen en sliep ik letterlijk binnen 5 seconden :mrgreen:
Geloof het of niet maar dit vond ik de leukste vakantie ooit, vandaar dat we komende zomer weer gaan :wink:
Mischien klinkt dit allemaal wel raar, ik doe ook veel rare dingen.
Zo ben ik vandaag met die goede vriend een eindje gaan touren met zijn brommobiel, we reden gewoon richting niemandsland zonder navigatie en dan zien we wel waar we stranden.
Vervolgens hebben we wat vuurwerk van hem afgestoken (mag niet, weet ik) en zijn we de weg terug gaan zoeken.
Dat zijn nog eens avondturen vind ik!!! :lol:
Mischien klinkt dit allemaal vaag maar dat is dan maar niet anders :mrgreen:

Hier wat foto's van het avondtuur met de Vespa's.
Zoals jullie kunnen zien waren de karren dus VEEL te groot en hadden we VEEL te veel spullen mee genomen.
We kwamen niks te kort, een 4-persoons tent, een 6-persons tent, een hoop troep en elke avond BBQen :mrgreen:
We hadden daar in een 2de-hands winkeltje ook nog een klein oud kleuren televisie'tje gekocht en er was kabel aansluiting, een luxe op de camping dus :lol:
We zijn gelukkig geen herrieschoppers, er heeft ook geen druppel alcohol gevloeit, ik en m'n broertje lusten geen bier en die vriend is ook al niet zo'n bierfan, zo zie je maar dat wij uitzonderlijke personen zijn want dat komt niet vaak voor bij jongens van onze leeftijd :)
Jammer dat de eerste 2 foto's wat slechter zijn, mischien komt dat omdat m'n vader ze heeft gemaakt vlak voor ons vertrek om 5 uur s'morgens :mrgreen:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/13.jpg
In de caravan achter de Vespa-aanhangercombi van die Vriend hebben we de nacht voor vertrek doorgebracht, we hebben overigens geen oog dicht gedaan die nacht, ik denk dat als we 1 uurtje slaap hebben gehad die nacht dat het veel is :lol:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/14.jpg
Dit was mijn combi. de Vespa is trouwens een oldtimer die ik wat gemoderniseert heb, ik lach me kapot met de 25 euro premie per jaar :lol:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/15.jpg
Onze brommertjes staan klaar om te gaan touren, we hebben in de omgeving daar zo'n 500 km afgelegt in de week dat we er waren, dat komt neer op Ã*nclusief heen en terugreis zo'n 1150 afgelegde kilometers :shock:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/16.jpg
Ons complete kampje/rotzooi

q01z
13/01/2008, 18:59
AX GT, daarvan heeft er hier ook nog eens eentje een tijd gestaan met schade... geen idee van wie het ding was, hij heeft er een jaar gestaan en is inmiddels weg. Leuk bakje.

wat voor kleur? toevallig volvogeel?

q01z
13/01/2008, 19:05
gaaf verhaaltje Stephan!

ik ben zelf nooit echt met bromemrs bezig geweest.. ik kocht een mountainbike :oops:

overigens;
wat voor truggy heb je?
mn vriendin en ik rijden met HPI MT2's 18ss.. en zomers met 2 Kyosho Fazers (1:10) ook op nitro.. verder heb ik nog een HPI SprintII die lichtelijk aangepast is en hebben we ook nog een 1:18 HPI Micro :P
en uiteraard een setje PicooZ (voor de leken; dat zijn mini helicopterjes van +-15cm lang waarmee je in je huiskamer kan vliegen.. en dan elkaar neer kan schieten met infrarood.. :D)

Tom
13/01/2008, 19:11
Leuke brommerrit inderdaad. Ik kwam vroeger niet verder dan een ritje van 65 km... en naar school of werk, natuurlijk. Ik heb heel wat afgezien op dat ding in de winter, was niet best voor de gezondheid achteraf. :?

Die R/C auto's zijn leuk speelgoed, ik heb zelf twee Tamiya electro's- niet zo snel maar wel stukken goedkoper.


wat voor kleur? toevallig volvogeel?
Nee, iets donkers... donkergroen of zwart. Ding miste een koplamp en de voorbumper hing er links met schilderstape aan.

Ropor
13/01/2008, 20:24
Mooi verhaal van zo een brommerrit. Dat heb ik ook gedaan een aantal jaar geleden. Dit was van De Lier naar Spa in Belgie. We hebben zo een 320km gereden. We, ik op mijn honda NSR en een vriend op de kreidler, gingen smorgens om 6uur rijden en waren savonds rond 7 uur op de camping. Wij hoefden gelukkig niet al onze spullen niet mee te sjouwen, die gingen in de auto mee een weekje eerder. Wel wat gereedschap enzovoorts.
Helemaal prachtig zo een rit.
Een week later hebben we de terugweg in 2 etappes gereden, halverwegen overnacht bij familie van mij.
We hebben we heel regelmatig op de kaart moeten kijken waar we nu weer waren beland.

Er zijn nu meerderjarenplannen om het wat verder op te zoeken met de brommer, Oostenrijk ofzo. Dat lijkt mij super!

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 21:15
Zeer leuke reactie's allemaal :D

q01z: Ik heb een Protech Ultrex Evo, M'n Broertje een Cen MG16 en die vriend een ThunderThiger MT4A.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik leer steeds meer bij :wink:
Leuk spul heb jij, zulke helikoptertjes lijke mij kei geinig om mee tegen elkaar te strijden :mrgreen:

Ik had niet verwacht dat er zoveel anderen ook van die lange ritten hebben gemaakt.

Ropor: Honda NSR's zijn leuke brommers, daar heb ik er zelf ook 3 van :lol:, alleen moet ik die nog opknappen :roll:
Ik rijdt momenteel met een Honda Mtx-sh en een Honda SS50 (heb ik er 2 van).
Honda is ook een van m'n lievelings brommermerken :lol:
Ik heb ook nog 1 Honda Novio, 1 Honda PC50, 1 Honda MTX-OT 80cc met 6 versnellingen (is een lichte Duitse motorfiets en gebruik ik om mee te crossen in het veld) en ik heb nog 1 Honda Camino.
Helaas moet ik ze bijna allemaal nog opknappen :roll:, oja, ik heb ook nog 1 Honda MB50 ook een opknapper(tje)
Het lijkt mij ook kei leuk om eens naar een ander land te reizen met de brommer, alleen zit dat er niet zo snel in omdat ik echt megasuperduperslecht in engels spreken ben, verstaan lukt me nog net maar daar houdt het mee op zo ongeveer :oops:
Geloof het of niet, opvoeren doe ik niet aan (hooguit een wat sneller uitlaatje), dat is ook de reden dat ik nog NOOIT een boete heb gehad :wink:

Tom80: Ik reedt eerst ook naar school met de brommer (30km heen en 30 terug), ik kon gratis met de bus omdat ik een OV-kaart had maar ik heb echt een pesthekel aan het openbaarvervoer.
Ik reed ook gewoon tot -5 graden buiten door, daaronder werdt het mij echt te koud en ging ik toch maar met de bus mee.
Ik ben ook nog een tijdje met een brommobiel naar school geweest, dat was echt fijn in de winter (als je geen rijbewijs hebt), dat reed zuinig zat, 30km op 1 litertje DIESEL!!!

Helaas heb ik nu even geen foto's van die brommobiel of brommers, die Honda MTX-SH heb ik trouwens van de eerste eigenaar gekocht met maar 10500 km op de teller, zo zie je ze tegenwoordige echt helemaal niet meer, ram orgineel en bijna zo goed als in nieuwstaat!!!

Tom
13/01/2008, 21:29
Ik had ook een MB, prima brommer. Ik reed ook in de sneeuw, hoe koud het ook was... en in de jaren '80 hadden we nog wél winters. Ik had twee paar sokken aan, daaroverheen moonboots (dat kon nog, toen) :) een dikke winterjas met een motorpak erover, twee paar handschoenen en beenwarmers opgeschoven zodat ze mijn knieën warm hielden. Toch had ik op school geen kracht meer in mijn handen om de brommer op slot te zetten. De vervelende hoest uit die winters is een chronische bronchitis geworden, je moest er wat voor over hebben om niet met het OV te hoeven. :roll:

q01z
13/01/2008, 21:31
hahahaha

ik fietste tenminste nog zelf! (maar dan krijg je het tenminste nog warm..)

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 21:33
Mooi spul vindt ik het inderdaad ook, toen maakte ze nog echte brommers ipv van die plastic rijdende WC-potten (scooters) van nu.
Had jij er een met 4 of 5 versnellingen?

q01z: Fietsen is inderdaad warmer, alleen je oren en neus worden zo koud zonder helm :lol:
30km enkel is ook een beetje ver met de fiets :mrgreen:

Tom
13/01/2008, 21:33
23 km enkele reis fietsen over plattelandsweggetjes, hmmm... wel gedaan in de zomer, trouwens.

Mijn MB had een vierbak, was helemaal standaard (moest wel, ik kwam elke dag langs de grootste brommercontrole van de provincie, het ding stond vier keer in de week op de rollenbank).

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 21:35
Bhaba, dat zou ik nooit volhouden, na 5 km fietsen ben ik al bekaf :roll: :lol:

Rollerbanken staan er tegenwoordig veel minder, in 2 jaar tijd heb ik er pas 2 keer op gestaan en ook nog in dezelfde week ook nog :P

q01z
13/01/2008, 21:36
ut was bij mij kleine 20km enkele reis ;) en dan met tas op de rug en mountainbike.. :)

zo'n oude brommer is idd wel gaaf hoor.. maar ik ken mezelf, ik zou te hard willen :D

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 21:38
Ik zou ook wel harder willen hoor, alleen kan ik me met opvoeren wel inhouden, als ik nu sneller wil pak ik de 924 wel :wink:

q01z
13/01/2008, 21:40
Ik zou ook wel harder willen hoor, alleen kan ik me met opvoeren wel inhouden, als ik nu sneller wil pak ik de 924 wel :wink:

gek genoeg pak ik dan de AX.. de 924 is weldegelijk sneller, maar de AX ken ik beter, dus kan ik ook echt op (of net iets over) de limiet rijden.. en aangezien die koppakking toch al eruit ligt rel ik die ook alstie warm is lekker naar de begrenzer :P

Tom
13/01/2008, 21:40
Ik reed vroeger de 10 km naar school op de fiets in een kwartiertje... nee, geen racefiets. Ik deed toen ook mee aan toertochten van de wielrenclub, op mijn drieversnellingsfiets met spatborden en een bagagedrager. 125 km fietsen op een dag, en ik was niet eens ongelofelijk moe.

Kan ik me nu ook niet meer voorstellen, hoewel ik laatst eens voor de lol op de fiets ben gestapt en een ritje van 50 km heb gemaakt, niet slecht voor iemand die zich verder alleen beweegt tussen zijn bureau en de auto. :o

q01z
13/01/2008, 21:42
ik heb toen ook een mooie racefiets gekocht :) (anders moest ik met de bus terug naar huis, zomer dat ik IETS teveel geld verdiende..) ook veel getrained..

voor kerst een mountainbike gehad van me vriendin! dus nu kan ik heir ook weer lekker fietsen :)

hammer_rites
13/01/2008, 21:44
Ik wil ook een Honda NSR^HX (deze is voor de intimi ;))

Tom
13/01/2008, 21:44
Ik wil nooit meer een brommer, levensgevaarlijke dingen in het gestoorde verkeer hier.

Ropor
13/01/2008, 21:57
Ik ben met de NSR ook zo'n 4 jaar naar school gereden, dat was ongeveer 18km rijden. Elke dag weer midden door de polder, dat was echt geweldig. Je had of vol de wind mee, keihard scheuren, of vol tegen, dan moest je bijna bijtrappen!
Met mist zag je geen fluit. Dan moesten we op gegeven moment over een heuvel heen en kon je af en toe over de mist kijken, dat was echt prachtig.
Overal vogels, eenden, konijnen en fazanten in die weilanden, ik heb me rot geschrokken af en toe. Wat jullie al zeiden: afzien in de winter. Ik heb 1 keer zo een vreselijke hagelbui op mn dak gehad, we zijn maar gaan stilstaan omdat we niks meer konden zien. Af en toe werden we opgehouden door een kudde koeien.
Nooit pech gehad!! Dat is een groot voordeel van een standaard brommer!

Dat waren tijden jongens!! :grin: :grin: :grin: :grin:

Dat waren echt hele mooie tijden op die NSR! Het was een rood/witte met standaardstriping. Zonder onderkuip. normale 50cc met een proma uitlaat. Precies een jaar geleden heb ik hem verkocht. Hij was motorisch in goede staat. Toch was ik blij dat ik hem verkocht had. Een dag nadat ik hem kwijt was belde de koper mij; hij doet het niet meer. Oplossing was vrij simpel: tanken! Hij had z'n reservetank ook leeggereden, hij wist niet welke kant je de kraan moest draaien voor z'n reserve.

Ik ben nu bezig met weer een brommertje te kopen. Een Triumph Knirps uit 1954. Dit verhaal wordt hopelijk komende week vervolgd!

Tom
13/01/2008, 22:16
Twee keer een eend aangereden, een keer in het donker en een keer in de mist. Die beesten komen gewoon op je koplamp af, geen tijd om te reageren... beide eenden dood.

Herten, fazanten, konijnen, ganzen, zwanen, alles kwam je daar tegen.

Ik was berejaloers op klasgenoten die al een auto konden betalen, destijds. Alleen in de zomer was het echt leuk op de brommer, ik heb nog nooit zoveel regen en ander takkeweer over me heen gehad als toen.

q01z
13/01/2008, 22:17
kon net in de polder ook nog maar net hard genoeg remmen om te voorkomen dat mn keienvanger (wat een stomme naam eigenlijk) niet met konijnenbont bekleed werd...

Ropor
13/01/2008, 22:20
jaaa, als het eenmaal lente werd en zomer! Dan was het echt genieten op de brommer!
Netzoals als ik met mn vrienden, allemaal op de brommer, op zondag even een rondje gingen rijden. Alles op z'n lompst. Maar wel genieten!

Tom
13/01/2008, 22:25
Vandaag trouwens op de terugweg van een Audi-meeting :mrgreen: m'n 924 de 199.000 km over gereden. Nog even en ik heb weer een nieuwe. :)

Was een groot succes met die auto overigens, erg leuke reacties gehad (en ik tel dan maar even die idioot niet mee die met een Daihatsu kwam en mij durfde te vertellen dat mijn auto niet echt een Audi was...). Eén medeclublid was zo enthousiast dat-ie er ook eentje wilde hebben, iemand anders had jarenlang een '77er 924 gehad en vertelde daar met veel plezier over. Iedereen wilde onder de motorkap kijken en ze vonden mijn auto er bijzonder roestvrij uitzien (tja, in '80 waren Audi's nog niet verzinkt).

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 22:38
Mooi allemaal.

Ropor: Ik heb precies zo'n NSR!!!, ook van het eerste type zonder onderkuip.
Helaas heeft het eerste type wel maar 4 versnellingen ipv 6 bij het 2e type.
Die Honda'tjes zijn echt heel betrouwbaar inderdaad, ik moet nog steeds eens aan de NSR's beginnen, ze worden net als alle andere Honda schakelbrommers van die jaren steeds zeldzamer.
99% is tegenwoordig opgevoerd en is hardstikke gaar gecrost helaas.
Ik vind de brommertijd ook zeer leuk, ik blijf mijn leven lang brommer rijden en in de zomer staat de 924 waarschijnlijk meer stil dan de brommers.
Gevaarlijk vind ik het niet echt met de brommer, je kan goed meestromen met het verkeer en langs bijna elke 80 weg ligt tegenwoordig een fietspad waar je op mag rijden.
Oja, over de fiets.
Mijn middelbare school lag nog geen 2 km van huis, toen ik met de brommer kon gaan ben ik geen 1 keer met de fiets geweest.
Soms stond de brommer letterlijk langer warm te draaien dan dat ik over de rit deedt :lol:
Mijn fiets staat nu al minimaal anderhalf jaar ingebouwd helemaal achter in de schuur.
Als ik er vanaf dat ik hem nieuw kreeg 100 km op heb gefietst is het veel :P

hammer_rites
13/01/2008, 22:47
Mijn dagelijkse vervoermiddel:

http://www.xs4all.nl/~bjong/misc/fiets.jpg

Carbon voor- en achtervork. O yeah.

Tom
13/01/2008, 22:48
Ik moet weer een fietsband plakken, da's met dit weer niet echt lekker. Ik loop dus eventjes, voor de korte afstanden. Mijn andere fietsen staan achter ladingen auto-onderdelen, daar kan ik even niet bij. :|

Mijn brommer is zeven keer total loss geweest in de zes jaar dat ik erop reed, geen van alle aanrijdingen was mijn schuld. Ik had 'm twee weken en reed frontaal tegen een fietser op die aan de verkeerde kant reed, we weken allebei uit naar dezelfde kant... door een stadsbus gesneden, door verschillende auto's, twee keer van de weg gedrukt, tegen een vlak voor me opengegooide autodeur gereden, teveel om op te noemen.

Ik heb ook nog ergens een wat oudere ATB, een Giant rigid met carbon wielen. Fijn fietsje.

q01z
13/01/2008, 22:51
mooi fietsje boudewijn! erg schoon ook vooral :P

hammer_rites
13/01/2008, 23:05
mooi fietsje boudewijn! erg schoon ook vooral :P

Hehe, zo schoon is-ie inmiddels niet meer, en stallen in de woonkamer is er natuurlijk ook niet meer bij.

Maar ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik mijn detacheringsbaan heb opgezegd een half jaar geleden, en voor vast ben gaan werken in Den Haag, 25 minuten van deur-tot-deur met de fiets. En die fiets is ook nog eens betaald door mijn werkgever.

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 23:14
Mooi fietsie!!!

Tom80: Dat is wel veel ellende inderdaad, het zal ook wel liggen aan de plaats waar je woont.
Het ergste wat ik tot nu toe heb gehad is dat een groep fietsers aan de kant ging voor een andere brommer, ik kwam daar achteraan maar dat hoorde ze niet door mijn orginele geluidje dus gingen ze weer mooi naar links.
Toen bleef een fietser achter de handkap van m'n Honda MTX hangen en was daar een stukje af :(
Oja, en ik ben ook eens achter op een auto geknalt met de Honda SS50, die gek had die auto voor de eerste keer mee van z'n werk en onderschatte de werking van z'n remmen toen hij een bekende tegen kwam.
Hij stond dus in een keer stil en ik kon niet hard genoeg meer remmen met m'n 30 jaar oude remmen.
Toen was het even ouw, maarja, daar moet je niet aan terug denken en gewoon weer vrolijk rijden met de brommer denk ik dan :wink:

hammer_rites
13/01/2008, 23:17
Toen bleef een fietser achter de handkap van m'n Honda MTX hangen en was daar een stukje af :(


Damn... van de fietser? ;-)

Tom
13/01/2008, 23:18
Maar ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik mijn detacheringsbaan heb opgezegd een half jaar geleden, en voor vast ben gaan werken in Den Haag, 25 minuten van deur-tot-deur met de fiets. En die fiets is ook nog eens betaald door mijn werkgever.
Dat heb ik ook een paar jaar gedaan, was inderdaad heerlijk. Toen ging het bedrijf verhuizen en moest ik 20 km rijden, door de files is de rijtijd van 35 minuten in de loop van 5 jaar naar minimaal een uur gegaan. :( Ik ben inmiddels weer op zoek naar een baan in de buurt zodat ik weer op de fiets kan.

Da's inderdaad een erg mooie fiets, die Batavus. Ik doe het nu even met een klassieker, een bruine BSA uit de jaren '70 met trommelremmen en 3 versnellingen. Lekker stevig en niet erg mooi, dus hij wordt minder snel gejat.

Ik-rij-belastingvrij
13/01/2008, 23:22
[quote="!Ik-rij-belastingvij!":2ooj09uu]Toen bleef een fietser achter de handkap van m'n Honda MTX hangen en was daar een stukje af :(


Damn... van de fietser? ;-)[/quote:2ooj09uu]

Waha, nee, helaas van de niet meer te krijgen handkap :o
Als het van de fietser was geweest had ik het er nog af kunnen poetsen :mrgreen:
Hij had wel pijn hoor volgensmij, een handkap met 55 km/h tegen je hand krijgen voel je goed denk ik :P

hammer_rites
13/01/2008, 23:27
Dat heb ik ook een paar jaar gedaan, was inderdaad heerlijk. Toen ging het bedrijf verhuizen en moest ik 20 km rijden, door de files is de rijtijd van 35 minuten in de loop van 5 jaar naar minimaal een uur gegaan. :( Ik ben inmiddels weer op zoek naar een baan in de buurt zodat ik weer op de fiets kan.

Tja, ooit kon je door de toegenomen mobiliteit een end van huis werken, nu werkt die mobiliteit dat juist tegen. Ik had nou het geluk dat mijn vakgebied erg in trek is, dus in 2 weken tijd had ik een nieuwe baan, maar voor iemand anders is dat misschien een stuk moeilijker.



Da's inderdaad een erg mooie fiets, die Batavus. Ik doe het nu even met een klassieker, een bruine BSA uit de jaren '70 met trommelremmen en 3 versnellingen. Lekker stevig en niet erg mooi, dus hij wordt minder snel gejat.

Als ik de stad in ga/boodschappen doe, dan neem ik ook altijd een oud fietsje mee...

hammer_rites
13/01/2008, 23:41
Ik wil voorkomen dat de paar audi-opmerkingen in deze thread uitmonden in de zoveelste internationaal onopgeloste audi-924 mysteries, dus ik vraag weer:


Is de koppelingbehuizing van de 944 anders dan de 924, qua aansluiting/boutgaten bedoel ik?

Tom
14/01/2008, 08:55
Ik betwijfel een beetje of je die informatie hier zult vinden... misschien dat iemand op 944forum.com je verder kan helpen.

Cor 944
14/01/2008, 10:22
ik zou het je niet durven te vertellen.
ik heb wel diverse koppelingen bij een 944 vervangen.
maar nog nooit bij een 924.

maar daar let je dus niet op,als je bezig bent.
maar ik denk het eigenlijk niet,waarom ik dat denk weet ik niet,
maar ik denk dat ze niet hetzelfde zijn.. :wink:

je zal de koppelingshuizen naast elkaar moeten leggen,denk ik.

hammer_rites
14/01/2008, 12:53
Al mijn hoop was op jou gevestigd, Cor ;-)

Als ze verschillend zijn (en ik denk dat ze dat inderdaad zijn) dan kan ik me voorstellen dat het moeilijker is om een audi-blok in een 944 te krijgen dan in een 924.

q01z
15/01/2008, 23:07
tis weer laat in de avond.. en wat zijn we al vanaf begin vd avond aan het doen?
juist.., mn laptop opnieuw aan het installeren :roll:
tijdje terug issie ziek geworden, vrij heftig virus.. had mn administratorrechten weggegooit.. virus er wel weer af, maar nix werkte meer.. dus vanvond begonnen aan nieuwe installatiel;
slackware 10.2 (cdtjes van 11 kon ik zo snel niet vinden.. ) icm met ene winXp :)

achja.. gelukkig ben ik ongetwijfeld dingen vergeten te backuppen :lol:

iemand nog wat beleefd vandaag? genoten van de beperkte windgevoeligheid vd 924 bijv? ik stapte uit de bus van de zaak (movano, verlengt verhoogt + imperial) in de 924.. die bus had flink last van de wind! in de 924 maar even mn raam open gedraait om te kijken of het nog steeds woei :lol:

Tom
15/01/2008, 23:27
Twintig minuten deur-aan-deur gereden met een Aston DB9 vanavond, in stapvoets verkeer. Geen last gehad van de wind, wel van een langzaam leeg rakende tank. De 924 heeft net zo'n hekel aan filerijden als ik.

Minder, van je computer. Ik heb eindelijk weer eens antivirus-software geïnstalleerd, na een jaartje zonder... alles laten scannen, nergens een virus te vinden. En ik houd wel van wat muziek downloaden. :)

q01z
15/01/2008, 23:32
ut was mn eigen schuld..
zocht voor mn vriendin een serial voor een programma.. en dat zocht ik dus buiten mn standaard website lijstje.. :roll: en tsja, das vragen om problemen :D
mn virusscanner werd vakkundig afgesloten en daarna was het zo over.. en mn computer dus vol..

overigens nu ook wel humor.. mn netwerkkaart + draadlooskaart worden door windows niet herkent.. en waar haal ik drivers vandaan?> juist! :D internet of netwerk.. dit wordt een lange nacht...

Tom
16/01/2008, 23:05
Ah, de bekende 'keyboard missing, hit any key to continue'... :grin:

Wil ik vanavond wat aan m'n auto prutsen, rijd naar de ruimte van een vriend van me in Utrecht- alles donker! Stroomstoring, duurde -zo bleek achteraf- tot kwart voor tien. Dan ziet zo'n bedrijventerrein er wel erg donker uit... en sleutelen bij een LED-zaklampje is niet bijzonder makkelijk.

q01z
16/01/2008, 23:10
t... en sleutelen bij een LED-zaklampje is niet bijzonder makkelijk.

ach, het maakt het sleutelen wel weer wat spannender.. op de tast een koppakinkje leggen of een cardanasje steken :P

over de computer;
windhoos heeft verzonnen dat zn hoofdpartitie 5gb is, en dattie dan 10gb vrij laat (uhhh) en dan weer 15gb vult als D:.. opzich grappig, maar zo had ik het niet ingesteld tijdens het partitioneren.. en mn C: zit uiteraard alweer vol! @!#*(&)_
verder een postscript printer geinstalleerd om te kunnen exporteren naar PDF, werkt overal perfect! behalve in het programma waar ik m nodig had.. (Quark)

gelukkig hebben we dubbelglas en is mn laptop vrij stevig :roll:

Tom
16/01/2008, 23:17
Daarom klooi ik alleen maar aan MacOS en laat ik het gepruts met Billy G's hobbywerk over aan anderen.

q01z
16/01/2008, 23:20
Daarom klooi ik alleen maar aan MacOS en laat ik het gepruts met Billy G's hobbywerk over aan anderen.

als jij mn iBook G3 12" weer aan de praat krijgt.. of mn blue G3 tower, GRAAG!
ik haat windhoos ook.. draai op mn gewone pc Linux, met een vmware waarin windows draait voor photoshop/illustrator.. :P

ik wil gewoon mn iBook terug :cry:

Tom
16/01/2008, 23:31
Wat is er mis met die iBook?

q01z
16/01/2008, 23:41
Wat is er mis met die iBook?

luste geen cola, of eigenlijk was dat nog niet eens waardoor hij stuk ging.. (had een waterdichte laptoptas.. met helaas daarin en halfliterflesje cola...)
maar daarna deedtie het dus nog, maar het logicboard overleed.. maand later was er een terugroepactie, helaas had ik die van mij toen al op de operatietafel gehad en geconcludeerd dat ik door de colaactie niet in aanmerking kwam voor de terugroep..

ik heb hier dus nog een perfecte 30gb hd, een nieuwe accu, 512mb geheugen module en een nieuw toetsenbord.. (+alle originele zooi) alleen geen werkende iBook.. moet maar es een nieuwe zoeken denk! maar een G3 900 met 640mb komt niet echt lekker meer mee vrees ik..

die blauwe G3 doos doet het prima, op OSclassic.. en tsja, wat heb je daar nou aan? :D

hammer_rites
17/01/2008, 00:19
had een waterdichte laptoptas.. met helaas daarin en halfliterflesje cola...

Tja, heb even gedacht wat ik daar over zou zeggen... toen maar besloten om het gewoonweg nog een keer te quoten. :-)

Als iemand Linux-ondersteuning nodig heeft, laat het me weten. (Draai zelf Debian unstable)

Ropor
17/01/2008, 00:20
Computers kunnen zeer frustrerend zijn!! :)
Daarom probeer ik er zo min mogelijk mee te rommelen. Op al mijn werkzaamheden op de computer na dan.

Leuker is het om een kart te bouwen. Ik heb hier eerder iets over gezegd op deze site. Ik heb nu ook enkele foto's.
In het begin ging het vrij langzaam allemaal, veel uitdenken zeg maar. Nu zijn we even flink aan het bouwen en staat er eindelijk iets!

De foto's zijn hier te vinden http://picasaweb.google.nl/RvdMeijs/kart

Ik-rij-belastingvrij
17/01/2008, 00:54
Die kart waar je mee bezig bent ziet er zeker niet verkeert uit!!!
Die zal hard zat gaan lopen zo aan dat blokje te zien :mrgreen:
Hoeveel inhoud en vermogen heeft dat blok?

Tom
17/01/2008, 08:52
(Opent link in nieuw venster) :mrgreen: Gaaf project!

Er zijn overigens diverse leveranciers van gebruikte Apple-computers in Nederland, volgens mij moet je nog ergens voor een redelijke prijs een tweedehands iBook zonder cola op de kop kunnen tikken...

q01z
17/01/2008, 18:06
ik had idd al wel redelijke G4 12" iBooks of powerbooks gevonden voor schappelijke prijzen :P
maar, eerst mn andere auto ff APK keuken en de deur uit trappen, kan ik daarna weer geld uitgeven..

Tom
17/01/2008, 21:17
Ik was vanavond getuige van een redelijk unieke aanrijding...

Reed in de file op een tweebaans weg, met een vangrail in het midden. Ik hield netjes rechts, komt er van rechts(!) door de goot een motorrijder langs die de ruimte tussen mij en mijn voorganger gebruikt om door te steken naar de linkerkant van de file. Net als-ie met zijn voorwiel tussen de auto's door is, komt er aan de linkerkant ook een motorrijder langs, met een bloedvaart. Bam! Ik heb meteen even 112 gebeld en omdat ze allebei overeind krabbelden heb ik mijn auto langs de puinhopen gestuurd en ben ik verder gereden. 112 heeft mijn nummer, verder zoeken ze het met zijn tweeën maar uit. File heeft me overigens een uur en drie kwartier gekost. :(

captainfrasca
17/01/2008, 22:09
Dat zijn geen leuke dingen!

Ik heb lang geleden ooit eens gezien hoe een motorrijder onderuit ging bij de oprit A6 richting lelystad (thv Muiderberg) en vervolgens dwars over de snelweg heenschoof en aangereden werd door een auto met volle vaart.. Dat vergeet je nooit meer...

Tom
17/01/2008, 22:14
Inderdaad, da's materiaal voor nachtmerries... dit gebeurde gelukkig niet bij zulke hoge snelheden en de rest van het verkeer stond muurvast.

Vanmorgen ook al zoiets: ik stond bij uitzondering eens vooraan bij het stoplicht, toen zag ik waarom ik de enige was die in de baan voor rechtsaf stond en waarom er een aantal in de rechtdoor-baan met hun richtingaanwijzer rechts aan stonden te wachten: er lag een enorme berg glas voor me. :roll: Ik kon geen kant meer uit, dus een schietgebedje en erdoorheen. Gelukkig lijken al mijn banden nog heel.

Wel apart, zoveel glas (en bijzonder kleine stukjes ook). Vraag me af waar het vandaan kwam, het leek me teveel voor een autoruit.

VonG
17/01/2008, 22:38
@Tom... jij maakt nogal wat mee op de weg... bij mij is (gelukkig) saai... behalve allerlei mensen die niet kunnen autorijden (geen richting aangeven, zomaar invoegen, gaan remmen, noem maar op) en veel te traag gaan (langzamer dan de borden aangeven)...

ik werk vlakbij de EO... die relis (ik hoop dat ik niemand beledig hier) rijden ook allemaal als oudjes... jemig... wat gaat dat langzaam iedere morgen (ik kan ze ook niet inhalen want het is een eenrichtingsweg die erg smal is)...

Oh ja, mijn Volvo wil sinds gisteren niet meer starten... zomaar. Volvo's starten normaal altijd. Volgens mijn vriendin is de Volvo jaloers op de Porsche :) Morgen maar even naar de dokter (of psycholoog) ermee...

Tom
17/01/2008, 22:49
Of hij heeft teveel naast de Porsche gestaan... :)

Dat beroerde weggedrag (invoegen op de snelweg met 50 km/u hoort er ook bij) kom ik ook dagelijks tegen, da's niks bijzonders. Maar ik zie inderdaad regelmatig aanrijdingen gebeuren, de meeste overigens vanaf de bank (ik woon aan een onoverzichtelijke kruising).

q01z
17/01/2008, 22:54
ik ben allang blij dat mijn hele route uit 80 en 60km wegen bestaat.. op 2 stukjes 30km zone na dan :P

overigens kom ik wel heeeeel veel SUV's met vrouwen+kinderen tegen, die ten alle tijden voorang hebben, ook al komen ze van links en rij je zelf op een voorrangsweg... of op een smal bruggetje met toch vrij duidelijke borden.. :roll:

Tom
17/01/2008, 22:59
En die kinderen zitten los in de auto, ma heeft geen moeite met bumperkleven... en de 30 km-zone bestaat niet voor ze. Kom ik vrij regelmatig tegen.

q01z
17/01/2008, 23:19
En die kinderen zitten los in de auto, ma heeft geen moeite met bumperkleven... en de 30 km-zone bestaat niet voor ze. Kom ik vrij regelmatig tegen.

tsja, ik kom smorgens altijd langs een basisschool, net voor/na dat ze zijn begonnen :? het ergst is als ik net iets te laat ben.. dan rijden ze nog associaal hard ook!

kheb al menig keer neus aan neus op een smal bruggetje gestaan, terwijl ik voorrang had.. en dan dat 'mens/wijf' (normaal zijn dat vrouwen..) toeteren en schelden enzo..

maarrr het kan ook anders! :D
vanmiddag kwam ik een 996 tegen, die man bleef op het kruispunt staan wachten, zwaaide even, stak zn duim omhoog, liet me voorgaan en stak toen pas over.. :)

VonG
18/01/2008, 14:05
de Volvo is meegenomen voor intern onderzoek :) Hopelijk krijgen we snel een diagnose en behandeling voorgeschreven...

ik ben zelf geen associale wegbruiker maar ik houdt wel van lekker doorrijden zeg maar... eind vorig jaar zijn voor het eerst naar Duitsland gegaan met de auto... mijn vriendin vond het minder leuk maar ik heb genoten daar... 150 km per uur op de rechterrijstrook en dan op de linker nog wat harder... we waren met de 480 en alleen Duitsers met dikke Porsche's haalden ons in... :)

Ik-rij-belastingvrij
18/01/2008, 14:08
Geinig :mrgreen:
Ik wil ook eens naar Duitsland om daar het pedaal eens op de bodem te leggen en te kijken wat m'n 924 kan :-D

VonG
18/01/2008, 14:58
ik ook met de 924 maar zonder vriendin (en hond) dan... :)

q01z
18/01/2008, 18:15
Geinig :mrgreen:
Ik wil ook eens naar Duitsland om daar het pedaal eens op de bodem te leggen en te kijken wat m'n 924 kan :-D

niet bedoeld tegen het zere been, maar hou er rekening mee dat je pas net je rijbewijs hebt ;)
ik dacht de eerste week ook dat ik gelijk geweldig kon rijden en overschatte mn kunsten beetje (waardoor ik bijna de Cinquecento op zn dak kreeg)
rijden met hogere snelheden moet je echt rustig opbouwen.. en das niet lullig bedoeld, maar we houden je graag heel :)

Cor 944
18/01/2008, 18:46
Geinig :mrgreen:
Ik wil ook eens naar Duitsland om daar het pedaal eens op de bodem te leggen en te kijken wat m'n 924 kan :-D

bij 200 op de teller mag je in je handen klappen. :lol:
harder zal het niet gaan. :wink: :-D

let op : nou komen ze ,hoor,hahahahaahaha :-D :-D

q01z
18/01/2008, 19:02
let op : nou komen ze ,hoor,hahahahaahaha :-D :-D

215 op de teller onderin tde tunnel :P mjah, 2.5l he..

Cor 944
18/01/2008, 19:06
let op : nou komen ze ,hoor,hahahahaahaha :-D :-D

215 op de teller onderin tde tunnel :P mjah, 2.5l he..

da's te langzaam, :oops:

Tom
18/01/2008, 19:13
Voor Nederland lijkt me dat best aardig.

q01z
18/01/2008, 19:19
Voor Nederland lijkt me dat best aardig.

ik schrok me ook best rot!
was bij 120 (op de teller) in zn 4 tegelijk met een Corvette C4 op het gas gegaan.. bij 215 keek ik op me teller (lag al wel een eindje achter) en liet het gas maar los..
overigens heb ik wel dikke 10% afwijking hoor :P

Cor 944
18/01/2008, 19:42
Voor Nederland lijkt me dat best aardig.

wel aardig ja,de eerste de beste diesel blaast je dan nog voorbij,hahahahaha :-D :-D
maarja,'t is wel een Porsche,toch???

VonG
18/01/2008, 20:21
ach... voor de pk's en de top moet je geen 924 kopen. Dat weten wij allemaal toch wel?! De schoonheid van de 924 (zowel het ontwerp als het geluid en rijgedrag) is echter dan wel weer super!

Tom
18/01/2008, 20:33
Inderdaad, die topsnelheid is in Nederland alleen nuttig als je een TV-carrière bij Wegmisbruikers ambieert.

Cor 944
18/01/2008, 20:37
Inderdaad, die topsnelheid is in Nederland alleen nuttig als je een TV-carrière bij Wegmisbruikers ambieert.

bin there ,done that. :lol: :lol:

VonG
18/01/2008, 21:37
Inderdaad, die topsnelheid is in Nederland alleen nuttig als je een TV-carrière bij Wegmisbruikers ambieert.

bin there ,done that. :lol: :lol:

echt ben jij in dat programma geweest??!! :)

Tom
18/01/2008, 21:42
...en durf je dat hier in het openbaar te melden? :shock:

Cor 944
18/01/2008, 21:44
Inderdaad, die topsnelheid is in Nederland alleen nuttig als je een TV-carrière bij Wegmisbruikers ambieert.

bin there ,done that. :lol: :lol:

echt ben jij in dat programma geweest??!! :)

nee,niet in het proggramma zelf.
maar werdt een keer door de stillo aangehouden met de heer boersma aan boord.
met 2 porsches reden we iets te hard. :oops:
hard genoeg om allebei het rose papiertje in te leveren.

hoog overleg in de stilo.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/23.jpg

q01z
18/01/2008, 21:50
foei! hahahha
maar wel leuk plaatje zo :)

VonG
18/01/2008, 22:16
hahaha... op de afsluitdijk, toch?

Cor 944
18/01/2008, 22:22
ja,klopt.

Ik-rij-belastingvrij
19/01/2008, 01:20
Geinig :mrgreen:
Ik wil ook eens naar Duitsland om daar het pedaal eens op de bodem te leggen en te kijken wat m'n 924 kan :-D

niet bedoeld tegen het zere been, maar hou er rekening mee dat je pas net je rijbewijs hebt ;)
ik dacht de eerste week ook dat ik gelijk geweldig kon rijden en overschatte mn kunsten beetje (waardoor ik bijna de Cinquecento op zn dak kreeg)
rijden met hogere snelheden moet je echt rustig opbouwen.. en das niet lullig bedoeld, maar we houden je graag heel :)


Dat weet ik, ik ken de risico's.
Het zal ook nog wel eventjes duren voordat ik eens in Duitsland kom :|
Als ik het ga proberen zal het in ieder geval niet hier in Nederland zijn, ik rijdt nooit te hard, op sommige 30 zone's na dan, waar ik maarliefst 45 ga rijden :lol:
Het klinkt gek maar ik heb nooit harder dan 130 gereden op de snelweg tot nu toe, meestal blijf ik rustig op de linkerbaan cruisen met 100 km/u, dat scheelt ook nog eens brandstof :mrgreen:
Ik houd me dus netjes aan de regels 8)
Ongeloofwaardig van een 19-jarige he :lol:

VonG
19/01/2008, 10:33
ik doe ook nog rustig aan met de P, de Volvo ken ik ondertussen heel goed en daar scheur ik soms ook wel mee dan :)

Tom
19/01/2008, 12:12
Ik herinner me nog met plezier een scheurwedstrijdje met mijn Audi 80 tegen een 480ES een paar jaar geleden. Ging niet zozeer om de hoogste snelheden op rechte stukken maar meer op zo hard mogelijk door een bocht. Ik ken de weg daar bijzonder goed en had al vaker geoefend op de bochten nemen zonder remmen, was erg leuk. Einde van de weg even duim omhoog naar elkaar, gaaf ritje.

D@mn, ik werd vanmorgen wakker met koorts. Pijnstillers erin en naar bed, dus... en maar hopen dat ik niet het hele weekend ziek ben.

Ik-rij-belastingvrij
19/01/2008, 13:06
Waha, leuk verhaal Tom80 :mrgreen:
Beterschap he :D

Ropor
19/01/2008, 13:11
Nou ik werd vanmorgen wakker en zag weer een hele lijst schoolwerkzaamheden :cry: :cry:. Gelukkig heb ik nog maar 3 echte schoolweken, dus nog 3 weken bikkelen. Ik kijk er heel erg naar uit om daarna te gaan afstuderen.

Niet echt relaxed Tom, bij deze: Beterschap. Als je volgende week maar present ben!! :grin: (ik bedoel natuurlijk over 2 weken)

Tom
19/01/2008, 14:11
Bedankt. Plannen voor vandaag afgezegd (jammer van de 944-meeting, was lekker dichtbij) en even in bed bijkomen.

Gelukkig hebben we nog twee weken voor de 924-meeting...

VonG
19/01/2008, 16:18
beterschap!

Met mijn 480 turbo uit '92 ben ik nog steeds heel vaak als eerste weg bij de stoplichten... en de wegligging is echt super... heb een keertje met de broer van mijn vriendin in Zeeland achter de dijk wat gescheurd... super gaaf hoor 80km/uur door de bochten... na dit ritje heeft hij er ook een gekocht... :)

Vandaag de 480 weer opgehaald en het viel me op hoe licht die auto rijd in vergelijking met de 924... ik wist het al maar nu voelde ik het echt... Dat vind ik ook wel weer tof aan de 924... het echte werken zeg maar :)

hammer_rites
19/01/2008, 16:30
Beterschap Tom. Nooit te ziek om te posten, eh? ;-)

Tom
19/01/2008, 17:01
WLAN, laptop kan mee in bed. :)

LWB
19/01/2008, 17:20
WLAN, laptop kan mee in bed. :)

pas maar op dat die ook niet een virusje krijgt :lol: :lol: :lol:

Tom
19/01/2008, 17:21
Dankzij McAfee is die beter beschermd dan ik. :mrgreen:

LWB
19/01/2008, 17:24
Dankzij McAfee is die beter beschermd dan ik. :mrgreen:


Ik gebruik MCDonalds.......... :wink:

Tom
19/01/2008, 17:26
Minder calorieën in McAfee.

LWB
19/01/2008, 17:30
Minder calorieën in McAfee.

Ach.....zo'n 924 heeft draagvemogen zat! :roll:

hammer_rites
19/01/2008, 20:23
Ik zit sinds vandaag te browsen met een 20" 1600x1200 scherm, en ik moet zeggen, het is een nieuwe wereld...

Tot vandaag had ik een 15"-er 1024x768, met een virtuele desktop van 1600x1200 (Ik moest toch mijn PET-cd kunnen draaien in een windows-vmware-sessie), maar voorbij zijn de dagen dat ik niet in 1 blik overzicht heb op mijn gehele desktop!

Je zou bijna alle berichten opnieuw willen gaan lezen...

Tom
19/01/2008, 20:36
Ja, ik heb ook dik spijt dat ik voor een 17" ben gegaan in plaats van een 20". Als je er op je werk dagelijks achter zit (21" zelfs) dan went het snel.

hammer_rites
19/01/2008, 20:40
Op m'n werk zijn we 2 maanden geleden overgegaan van 17" naar 19", maar... met dezelfde resolutie! Weggegooid geld wat mij betreft.

Tom
19/01/2008, 20:50
Ja, dat schiet niet op.

hammer_rites
19/01/2008, 21:10
Bijna 500 posts Tom. :-)

Ik-rij-belastingvrij
20/01/2008, 12:40
Even wat ''raak kletsen'' :grin:
Ik heb vanaf gister tot en met vandaag (zondag) een ''opblijfavond'' gehouden :lol:
Ik, m'n broertje en een vriend vonden het wel eens geinig om dat te doen.
Het was echter geen goed plan om vanaf 18:00 uur tot en met 3:00 uur de frietpan aan te hebben :oops:
Niet meer normaal wat wordt je lam van al dat vette eten, we hebben flink wat visticks (ja die kunnen ook in de frietpan) bitterballen, partyhapjes en bamieschijven achter de kiezen (we hadden goed ingeslagen) :mrgreen:
En na het frietpanavontuur hebben we ook nog slagroomsoesjes en slagroomchocoladevla zitten eten :oops:
Ik ben nu dus hardstikke lam van al dat eten en niet slapen :roll:
Maar, het was wel leuk hoor :-D
We hebben heel wat tv-programma's gekeken, ff wat zitten game'en en 2 film's gekeken, onderandere Pirates of the Caribean 3 van 2 uur en 40 minuten, dan is de nacht raar genoeg zo voorbij moet ik zeggen :shock:
Kortom, voorlopig niks uit de frietpan meer voor mij en vanavond vroeg naar bed :mrgreen:

VonG
20/01/2008, 12:58
hahaha... dat deden wij vroeger (auw) ook weleens... gingen we video's (banden toen nog) huren, eten inslaan en drank natuurlijk... en dan de hele nacht door...

nu wordt het nog weleens laat maar dan alleen met muziek en drank... maar rond 4 uur is het meestal wel klaar dan...

Ik-rij-belastingvrij
20/01/2008, 13:03
Waha, geinig dat jullie dat ook wel eens deden :grin:
Drank doen wij niet aan, dat drinken we alle 3 niet :wink:
We hadden deze keer 7up en dubbelfris om het spul weg te spoelen.
Het wordt bij mij minimaal eens in de week wel 3 uur voor ik in bed lig :oops:
Als je op internet zit gaat de tijd vaak sneller voorbij dan dat je in de gaten hebt :roll:

q01z
20/01/2008, 13:06
lekker bezig belastingvrije! wij hadden gister ook zo'n snackdag..

gister hadden wij van de andere club (Citroen AXclub) een 'frikandellenmeeting!'
1 van de forumleden had beschikking over een bloemenloods.. en wij hebben dus met 35 man lekker gezamelijk gesleuteld :D

idee van de meeting was dus om gezamelijk te sleutelen, allemaal standard onderhoud.. aandrijfasjes, distributieriempjes (4 stuks), bougies/olie/verlagen achja je kent het wel :)

verder is de organisator gek op frikandellen.. dus hij had 160 (!!!) frikandellen ingekocht :) en die waren uiteindelijk om half12 gisteravond ook allemaal op :P

daarna lekker snachts in de regen naar huis gereden.. maar 1x dwars gegaan ondanks de serieuze regenval.. en dat deed ik vrij bewust :P tenminste, bij het afrijden van een rotonde vol gas geven in zn 2 is vragen om driften natuurlijk :D

owhja, gister bij mn 924 ook nog gesleuteld; nieuwe bougies (was echt nodig.. electrodeafstand was 1.3 mm..) en mn electrische spiegels weer aangesloten, dat was ik vorige week vergeten :oops:
helaas kreeg ik mn achterruitrijlichten niet werkend.. als ik de draadjes doorverbind werkt het wel, dus het probleem zit m in de sensor.. en die kreeg ik er niet uit! :(

Ik-rij-belastingvrij
20/01/2008, 13:46
Jij bent dus ook goed bezig zo te lezen :wink:
160 frikandellen!!!!!, niet normaal meer, dat zal zat bakwerk geweest zijn neem ik aan :grin:

q01z
20/01/2008, 17:35
Jij bent dus ook goed bezig zo te lezen :wink:
160 frikandellen!!!!!, niet normaal meer, dat zal zat bakwerk geweest zijn neem ik aan :grin:

daar hadden we 'iemand' voor in dienst :)
1 vd moeders heeft de hele dag bij de frietpan gestaan :D

Ik-rij-belastingvrij
20/01/2008, 19:06
Waha, net een eigen frietzaak :-D

Tom
22/01/2008, 12:17
Helaas, gisteren hoopte ik nog dat ik me vandaag beter zou voelen en gewoon kon werken maar het gaat voor geen meter- ik heb nog behoorlijke koorts en alles doet me pijn. En ik kan toch al zo goed tegen gedwongen binnenzitten en niks doen... :evil:

q01z
22/01/2008, 18:02
Helaas, gisteren hoopte ik nog dat ik me vandaag beter zou voelen en gewoon kon werken maar het gaat voor geen meter- ik heb nog behoorlijke koorts en alles doet me pijn. En ik kan toch al zo goed tegen gedwongen binnenzitten en niks doen... :evil:

schietniet op tom! :(

gewoon beetje grieperig? of zwaar verkoudden oid?

Tom
22/01/2008, 18:11
Griep, vermoed ik. Nu maar eens goed uitzieken, vorige maand een buikgriep gehad en sindsdien voel ik me slap en futloos.

Ik-rij-belastingvrij
22/01/2008, 19:19
Inderdaad niet zo goed.
Achja, je komt er wel weer bovenop :wink:
Beterschap nogmaals!

Tom
22/01/2008, 19:25
Bedankt. Toch maar weer het bed ingedoken, maar slapen lukt ook niet. Dan maar even forummen...

q01z
22/01/2008, 20:08
ben sinds gister bezig met een huisje :)
ben eigenlijk al heel lang opzoek, maar tis hier in zeeland best lastig om iets te kopen (of huren) als je starter bent met bepert budget..
starterswoningen kosten hier vaak al gauw 3ton, en das toch zo'n 2 ton boven mn budget :lol:

maar gister kwam ik een leuk/schattig Zeeuws huisje tegen! helaas wel zonder garage/schuur.. maar dat is gewoon budgetair niet haalbaar om dat wel te hebben.. wordt gewoon garagebox of sleutelruimte huren dan denk ik.. :)

maarr nog niet te vroeg juichen, as. maandag ga ik kijken!

Tom
22/01/2008, 20:13
Klinkt goed! En als er wat ruimte is kun je altijd een carport bouwen...

Ik-rij-belastingvrij
22/01/2008, 20:14
Ik hoop dat het wat voor je is :wink:
3 ton voor een starterswoning is wel ERG duur, de huizenprijzen zijn als je het mij vraagt gewoon belachelijk hoog overal :roll:

q01z
22/01/2008, 20:24
Klinkt goed! En als er wat ruimte is kun je altijd een carport bouwen...

hehe
het perceeloppervlak is 55m2, de bebouwing ook :P
er is wel een parkeervak voor, maar dat is inprincipe gewoon publiek.. (das met een gele kwast natuurlijk zo opgelost ;)) 1 klein zondagsnadeeltje.. de kerk is letterlijk tegenover :roll:

Tom
22/01/2008, 20:34
Tja, ik heb een vierkamerflatje, die gaan tegenwoordig ook al voor twee ton hier.

Tegenover de kerk, hmmm... zeg maar dag tegen uitslapen op zondag. En je krijgt ook wat minder vriendelijke blikken als je zondags gaat sleutelen in je parkeervak. :)

Meneer aard
22/01/2008, 20:55
Wel voor het zingen de kerk uit he Tom :lol:

Ik-rij-belastingvrij
22/01/2008, 20:56
Ach, dan sta je zondag toch ook vroeg op en ga je ook lekker naar de kerk :wink:

Meneer aard
22/01/2008, 21:03
Op zondag vroeg op staan: Check
Naar de kerk: als ik in een kist lig met gevouwe handjes ja..
Sleutelen op zodag: Hell Yes

q01z
22/01/2008, 21:07
@stephan: ik heb respect voro alle geloven, maar als ik naar de kerk ga, is dat wel om te vragen of het wat zachter kan :lol: nee das gekheid.. :)

@meneer sjonnie: tis gelukkig een dorp met heeeel veel schuurtjes.. (colijnsplaat in zeeland) en idd, sleutelen op zondag is fijn :)

@tom: flatje zou ik echt niet kunnen :? ik ben altijd verwend met vrijstaand wonen en wordt al zenuwachtig in een rijtjeshuis als ik op visite ben.. ik weet niet, zit er gewoon niet in denk :P
maar gleukkig heb je hier geen flats! :lol:

q01z
22/01/2008, 21:10
pffft.. ben voor mn zwager de voorkant van zn proefschrift aan het ontwerpen, opzich wel leuk :D maar ik heb hier thuis alleen een oude HP712c deskjet printer.. dus proefprintjes schiet niet op :D

Ik-rij-belastingvrij
22/01/2008, 21:18
Dat schiet inderdaad niet op, wij hebben sindskort een lazerprinter (of hoe zo'n ding dan ook mag heten, ik ben heel slecht met computers), dat ding schiet echt kopieën zo snel gaat dat :-D

Tom
22/01/2008, 21:20
Tja, die flat was destijds al het enige semi-betaalbare... ik ben op zoek naar iets beters, maar dat lukt niet echt.

q01z
22/01/2008, 21:24
op de zaak heb ik mn eigen HP K850pro staan, 24ppm in zwart, 17 in kleur :)

(en een Seiko Colorpainter64s, met een printbreedte van 1m60 :))

Tom
22/01/2008, 21:31
Mijn werkgever heeft net een nieuwe Canon colour copier/printer laten neerzetten...

Meneer aard
22/01/2008, 21:33
Tja, die flat was destijds al het enige semi-betaalbare... ik ben op zoek naar iets beters, maar dat lukt niet echt.

Zal denk ik moeilijk zijn in Utrecht Tom? Denk dat je dan eerder rondom Utrecht iets moet vinden? Net zoals hier in Nijmegen, woningen (zelfs studenten kamers/studio`s gaan voor kleine 140.000 weg en dan praat je over een kamer van krap 30-40 m2, als je een scheet laat ruikt de buurman het nog..). Je kunt dan beter uitwijken in de omgeving (alhoewel wijchen ook niet echt goedkoop is).

Tom
22/01/2008, 21:35
De bijzonder ruime omgeving van Utrecht is niet meer te betalen...

q01z
22/01/2008, 22:01
heb me ff zitten met tekenen..

niet bepaald perfect, ,maar wel duidelijk herkenbaar! :)

hammer_rites
22/01/2008, 22:12
Wow, da's niet slecht!

Ik zou wel de bevestiging van de passagiersstoel inspecteren.

Ik-rij-belastingvrij
22/01/2008, 22:14
Zeker niet slecht inderdaad!
Zo mooi zou ik het nooooooooooooit kunnen :oops:
Mijn bestuurdersstoel staat ook min of meer zo, niet zo erg natuurlijk maar je ziet het wel een beetje :shock:

q01z
22/01/2008, 22:17
Wow, da's niet slecht!

Ik zou wel de bevestiging van de passagiersstoel inspecteren.

:oops:

ik ga m al rechtzetten!

Tom
22/01/2008, 22:32
Hahaha! Niet verkeerd inderdaad, dat deed ik vroeger op school. Met ballpoint hele schrijfblocs voltekenen, allemaal auto's. Daar zaten ook heel wat 924s bij, trouwens.

hammer_rites
22/01/2008, 22:43
Mijn bestuurdersstoel staat ook min of meer zo, niet zo erg natuurlijk maar je ziet het wel een beetje

Waarom staat-ie zo? Als er iets mis is met de bevestiging, zou ik daar wel wat aan doen...

Tom
22/01/2008, 22:48
Frame krom?

hammer_rites
22/01/2008, 22:54
Bij mij waren ooit 2 punten gescheurd, dat helpt ook niet...

hammer_rites
22/01/2008, 22:56
Het "maximum users online" record is een uurtje geleden gebroken.

q01z
22/01/2008, 22:58
volgens mij is mijn bestuurdersstoel verhoogt.. toen ik eronder keek zag ik aluminiumblokjes :roll: en voor mn gevoel zit de passagiersstoel ook daadwerkelijk een stuk lager!

ik heb overigens de tekening nu ingekleurt.. niet echt voorruitgang.. maar ik deel ut toch :D

q01z
22/01/2008, 22:59
Het "maximum users online" record is een uurtje geleden gebroken.

feest! :D :-D :-D :-D :-D :-D
(en nee boudewijn, ik kan ook niet schrijven ;))

Tom
22/01/2008, 22:59
Wel gaaf om een forum zo te zien groeien, allerlei zinvolle topics te bedenken en zo. Dat heb ik ook bij het audiforum zien gebeuren, die zitten nu op 13.500 geregistreerde gebruikers.

Dat zie ik hier niet zo gebeuren... :)

q01z
22/01/2008, 23:06
Wel gaaf om een forum zo te zien groeien, allerlei zinvolle topics te bedenken en zo. Dat heb ik ook bij het audiforum zien gebeuren, die zitten nu op 13.500 geregistreerde gebruikers.

Dat zie ik hier niet zo gebeuren... :)

hahaha ne eik ook niet :P
op het axclubforum hebben we het idd ook over een kleine 2000 geregistreerde gebruikers volgens mij.. en als je ziet hoeveel er dan gepost wordt :roll:

maar een feestje is dit wel waard! :D

hammer_rites
22/01/2008, 23:08
Het "maximum users online" record is een uurtje geleden gebroken.

feest! <censored>
(en nee boudewijn, ik kan ook niet schrijven <censored>

Dammit, mijn toespraken maken te weinig indruk.


Wel gaaf om een forum zo te zien groeien, allerlei zinvolle topics te bedenken en zo. Dat heb ik ook bij het audiforum zien gebeuren, die zitten nu op 13.500 geregistreerde gebruikers.

Hoeveel 924's zouden er nog rondrijden in Nederland? qo1z en de kapitein gaan nog veel werk krijgen... ;)

Tom
22/01/2008, 23:11
Een jaar of twee geleden waren het er nog iets van 800 (en het dubbele voor de 944).

Ik denk alleen dat we er flink wat alleen op marktplaats terug zullen zien als afgebroken projecten...

q01z
22/01/2008, 23:13
tegen de tijd dat er 13500 geregistreerde gebruikers zijn komen we echt wel smeken/bedelen om hulp hoor! :D

@hamer: ik heb op het andere forum eenkeer iemand een tijdelijke ban gegeven omdat hij alle smileys letterlijk 5x achter elkaar zetten.. voorbeeldje: :D:D:D:D:D en dat dan dus een totaal gaf van 115!!!! smileys in 1 post..

overigens;
als er 13.5dz gereg.gebr. zijn, dan wordt De Meern vast te klein om te meeten :D

@Tom: niet posten terwijl ik aan het posten ben! das lastig ;)
maaruhm.. 800 stuks.. tsja, das niet heel veel! maar dat houdt ons beetje exclusief he..

captainfrasca
22/01/2008, 23:16
En ook nog de 3000ste post!! :-D :-D :-D

Dit gaat lekker jongens....
Ik ben de laatste tijd helaas weinig on-line geweest door de gremlins in mijn auto, en ja die C64 is nog steeds erg verslavend, ik moet hier maar weer is ff gaan afkicken denk ik....

q01z
22/01/2008, 23:18
David, ik denk dat ik Charlotte ga vragen of ze die C64 niet per ongeluk water kan geven :D

captainfrasca
22/01/2008, 23:20
Nee, lijkt mij niet handig, dan krijg je weer allerlij vervelende krantenkoppen.... Laten we dat maar niet doen :lol:
Komt allemaal wel weer goed...

Tom
22/01/2008, 23:20
Forum is veel leuker dan een computer uit de steentijd...

captainfrasca
22/01/2008, 23:22
Nee, nee Tom, Dat is jeugdsentiment :wink: Waait wel weer over...

Maar weer ff tot de orde van de dag..

Joepie, ons Forum gaat als een speer, enzo..... :-D :D

q01z
22/01/2008, 23:25
hahaha C64 heb ik gelukkig nooit gehad :p
ik begon met een Tulip x086 :D

maaruhm david, is je auto nou al klaar voor de meeting? of heb je de gremlins stiekem eten gegeven

hammer_rites
22/01/2008, 23:25
David, ik denk dat ik Charlotte ga vragen of ze die C64 niet per ongeluk water kan geven :D

Een C64 saboteren?

Dat was een smakeloze grap.

Tom
22/01/2008, 23:26
Weet ik, een groot deel van mijn huidige RSI komt van het stageverslagen tikken op de 64... Da's mijn jeugdsentiment. :roll:

captainfrasca
22/01/2008, 23:27
David, ik denk dat ik Charlotte ga vragen of ze die C64 niet per ongeluk water kan geven :D

Een C64 saboteren?

Dat was een smakeloze grap.


Inderdaad Marc!! :twisted: :wink:

Ik ben nog wel ff bezig ben ik bang, maar voor de meeting moet lukken, althans dat moet gewoon.....

hammer_rites
22/01/2008, 23:28
Je weet het, als je hulp nodig hebt...

Tom
22/01/2008, 23:28
Dan knoop je maar gewoon wat draadjes aan elkaar zodat-ie loopt... meeting is toch overdag, verlichting niet nodig (tenminste... zijn ze wel mee bezig). :)

hammer_rites
22/01/2008, 23:30
verlichting niet nodig (tenminste... zijn ze wel mee bezig). :)

Ja... daar gaan de dagelijkse 924-rijders niet blij mee zijn.

captainfrasca
22/01/2008, 23:31
Ja ok, maar dan moet ik allerlei capriolen uit gaan halen om de motor uit te krijgen, moet ik een denk ik maar een grote windmolen op de motor bevestigen die de boel een beetje koel houdt, enz. :? Maaaaaaaaaaarrrrr, de verlichting doet het weer op de manier zoals het moet! :-D

captainfrasca
22/01/2008, 23:32
verlichting niet nodig (tenminste... zijn ze wel mee bezig). :)

Ja... daar gaan de dagelijkse 924-rijders niet blij mee zijn.

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het in de krant las.....

q01z
22/01/2008, 23:36
ik rij altijd met mn licht aan..
dat ben ik nou eenmaal gewend :)

tis voor het verbruik vast niet ideaal, en het zorgt ervoor dat je elke dag eigenlijk je koplampen wel weer schoon moet maken.. Ik vind het verbruik overigens altijd ondergeschikt aan de zichtbaarheid op de weg!

maar een 924 ziet er eigenlijk wel mooier uit met de oogjes toe..

Tom
22/01/2008, 23:38
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het in de krant las.....
De mijne ook. Ik rijd nu soms stukken in de stad waar het goed verlicht is met alleen stadslicht aan, dan laadt de accu tenminste behoorlijk bij.

Heb net een bod gedaan op een dynamo op marktplaats, nieuwe spanningsregelaar erop en ik kan tenminste weer lekker rijden...

hammer_rites
22/01/2008, 23:40
Ik vind het verbruik overigens altijd ondergeschikt aan de zichtbaarheid op de weg!


Tja, daar zit wel wat in. Iedereen GTS-koplampen dan maar?

q01z
22/01/2008, 23:42
Ik vind het verbruik overigens altijd ondergeschikt aan de zichtbaarheid op de weg!


Tja, daar zit wel wat in. Iedereen GTS-koplampen dan maar?

lol, massale inkoop actie beginnen? :D

@david: die motor is zo uit hoor! das alleen niet zo goed voor je koppeling/motorsteunen e.d. :roll:

heb je al snapshots?

q01z
22/01/2008, 23:44
bazzz moet trwns ook wel denken, waar ben ik nu weer beland!
nou bazzz, klets ook es raak!

hammer_rites
22/01/2008, 23:49
Hehe... jij zag 'em ook..

Komop Bazzz!

VonG
23/01/2008, 12:14
ik rijd ook liever met de lampen dicht in zowel de Volvo als de P... maar bij de P vind ik de lampen open wel mooier dan bij de Volvo...

Ik-rij-belastingvrij
24/01/2008, 00:27
[quote="!Ik-rij-belastingvrij!":2qgtlbyh]
Mijn bestuurdersstoel staat ook min of meer zo, niet zo erg natuurlijk maar je ziet het wel een beetje

Waarom staat-ie zo? Als er iets mis is met de bevestiging, zou ik daar wel wat aan doen...[/quote:2qgtlbyh]

Om hier even op terug te komen.
Waarschijnlijk ligt het aan de bevestiging ja, links achter is hij los volgensmij en daar hangt hij dus ook scheef naartoe :roll:
Maarja, dat zijn allemaal kleine dingetjes waar ik eigenlijk niet zo heel veel om geef, ik denk dat mijn auto ook niet een van de mooiste zal zijn als ik naar de meeting kom (en de kans daarop is best groot)

Ik rijdt eigenlijk ook bijna altijd met de lampen aan, dan zien ze je beter, en ik vindt het vooral makkelijk met parkeren enz, dan weet je tenminste precies hoe lang de neus is :oops:

hammer_rites
24/01/2008, 08:11
Waarschijnlijk ligt het aan de bevestiging ja, links achter is hij los volgensmij en daar hangt hij dus ook scheef naartoe :roll:
Maarja, dat zijn allemaal kleine dingetjes waar ik eigenlijk niet zo heel veel om geef

Stoelbevestiging is geen klein dingetje. Het gaat om je veiligheid, en is trouwens ook APK-afkeur volgens mij.

captainfrasca
24/01/2008, 08:48
Is inderdaad APK afkeur..

Zal lekker worden als je een noodstop moet maken en het één en ander schiet los omdat de stoel niet goed vast zit..

Tom
24/01/2008, 10:01
Dat zou ik inderdaad zo snel mogelijk in orde maken.

Ik-rij-belastingvrij
24/01/2008, 17:38
Dan zal ik er eens naar kijken als het weer eens een keer droog is.
Voor de veiligheid denk ik dat het niet zoveel scheelt, ikzelf zit nog altijd vast met de gordel en niet met de stoel :lol:
Maargoed, het is inderdaad wel link als de hele stoel los zou komen.

q01z
24/01/2008, 18:21
vaak zit je gordel weer vast aan je stoel ;)
maar goed..

iemand nog watbeleeft vandaag?

Tom
24/01/2008, 18:31
Clubblad van de Audiclub is af, ik ben nu echt vrij de komende maand. :)

Verder niks bijzonders gebeurd hier, ik voel me weer wat beter en ga morgen weer werken. Was wel een beetje druk met sirenes hier vanmiddag, alle politiewagens kwamen binnen vijf minuten tijd een keer of vier langsrijden, steeds vanaf een andere kant. Al Quaeda terreuralarm? :mrgreen:

VonG
24/01/2008, 20:38
ik voel me ook weer beter, maar ga pas volgende week weer werken. Vrijdag werk ik nooit voor de baas :)

Ik-rij-belastingvrij
25/01/2008, 00:59
vaak zit je gordel weer vast aan je stoel ;)
maar goed..


Inderdaad :shock:
Ik zal dan toch maar eens heel snel gaan kijken denk ik.

q01z
25/01/2008, 09:53
lalalala... saai op mn werk.. mn baas gaat morgen verhuizen dus hij heeft 'geen tijd' om nieuwe opdrachten voor te bereiden..
zit ik hier.. met 1 dtp opdracht per dag :roll:

Ik-rij-belastingvrij
25/01/2008, 12:59
Leuk toch :roll: , kan je lekker lang op het forum hangen.

VonG
25/01/2008, 14:16
Nederlanders moeten ook altijd klagen :)

Ik ga even met de P een ritje maken... moet pakketjes afleveren bij de pakket service op het industrieterrein...

Tom
25/01/2008, 19:23
Had je mooi nieuwe 'P O R S C H E' en '924'-stickers voor mijn auto kunnen maken... :)

Ik heb me vandaag onledig gehouden met het corrigeren van constructietekeningen voor een montagemanual van zonnepanelen en het ontwerpen van de bestickering voor een serveerwagen van een bekend koffiemerk.

Was trouwens een beter idee geweest om nog een dagje thuis te blijven, achteraf... ik was nog ietwat koortsig. :roll:

Ropor
25/01/2008, 19:42
Dit forumdraadje gaat wel hard zeg!!

Wat ik vandaag heb beleeft.
Het was vandaag relatief rustig op school, wat lessen gehad in eindige elementen methoden.
Wat opdrachten gemaakt en om half 4 naar huis gegaan. Ik heb me even vreselijk ge-ergerd aan de NS die weer eens vertraging had. Gelukkig was hierna de buschauffeur zo vriendelijk om mij toch nog in de bus te laten terwijl ik niet bij de bushalte stond!! :grin: :D Scheelt weer een half uur wachten op de volgende bus!!

Ik ga nu even cartridges halen voor de printer, en vanavond even naar de kroeg!

en komend weekend.... huiswerk maken.... yeeeaah, ik heb er echt onwijs veel zin in. :evil: :evil:

hammer_rites
25/01/2008, 20:03
en komend weekend.... huiswerk maken.... yeeeaah, ik heb er echt onwijs veel zin in. :evil: :evil:

Getver. Af en toe droom ik wel eens dat ik nog een tentamen moet halen. Meer een nachtmerrie eigenlijk.

Ik ga morgen helmen passen :-)

Ik-rij-belastingvrij
26/01/2008, 02:00
Waarschijnlijk ben ik de eerste om 2 uur s'nachts :roll:
:-D !!!Hartelijk Gefeliciteerd met je 23ste verjaardag FROST!!! :-D

q01z
26/01/2008, 10:11
Waarschijnlijk ben ik de eerste om 2 uur s'nachts :roll:
:-D !!!Hartelijk Gefeliciteerd met je 23ste verjaardag FROST!!! :-D

gefeliciteerd Barbara!

Tom
26/01/2008, 12:14
Gefeliciteerd!

hammer_rites
26/01/2008, 21:31
Misschien dat FROST op de valreep nog even langs kan komen vandaag om alle felicitaties in ontvangst te nemen... ;-) Gefeliciteerd!

Tom
27/01/2008, 00:50
Vanmiddag even met VonG gekeken naar zijn lekkende accubak. Er zitten verschillende barsten in de teerlaag die erin ligt, en zo te zien is er ooit met wat geweld een te grote accu in gemonteerd. Dat wordt klussen met de staalborstel op de boor om de boel kaal te maken, zodat de zwakke plek gevonden kan worden...

Wel een apestrakke 924 trouwens. Ik schaamde me dood voor mijn geblutste (en smerige) auto die ernaast stond. Voor de meeting maar eens een spons erover en het interieur schoonmaken... dat krijg je ook, als je er alleen maar in het donker in rijdt. :?

Was gezellig, Martijn!

q01z
27/01/2008, 10:56
lol :)
wordt zoiezo nog een gepoets voor de meeting denk ik :D
mijn wax moet nog steeds uitgewreven worden of iig verwijderd.. anders heb ik 1 glimmende kant en 1 hele ranzige kant :roll:
dat de onderkant mooi schoon is kan helaas niemand zien :roll:

VonG
27/01/2008, 11:50
ja, het was zeker leuk Tom alvast te ontmoeten! Dank je ook voor je blik onder motorkap hier!!

Ik ga morgen of dinsdag even langs de garage. Misschien laat ik de auto achter en ik hoop dan wel dat de auto terug is voor het weekend... Kijk als het droog blijft en het duurt te lang dan gaat de auto volgende week naar de garage maar als het weer gaat regenen wil het zo snel mogelijk gemaakt hebben. Je hebt gezien hoe drijfnaat het is Tom...

q01z
27/01/2008, 11:52
zo, wij gaan ff km-s vreten!

hebben een verjaardag in Delft (ik woon dus in Scharendijke, das in zeeland ;)) maar het cadeautje ligt nog in Almere!

dus nu gaan we;
scharendijke - (via delft) - almere
almere -delft
delft - scharendijke

ach, tis mooi cruiseweer :) en me vrinedin heeft vrijdag een 'nieuwe' auto gekocht, dus kunnen we die lekker ff inrijden!

VonG
27/01/2008, 12:54
het is zeker mooi weer! Wat voor auto hebben jullie erbij?

Ik-rij-belastingvrij
27/01/2008, 20:32
Ik ga morgen ook kilometers wreten, 450 om precies te zijn :shock:
Ik ga naar 3 verschillende adressen in Belgie om Vespa onderdelen op te halen die hier in Nederland 4X zo duur zijn :mrgreen:
Dat wordt een mooie winstpakker :-D

Tom
27/01/2008, 23:39
Dat hoop ik voor je... de 924 is niet bepaald de zuinigste auto. Pas op met je snelheid in België, ze zijn daar extreem onprettig tegen buitenlanders die te hard rijden.

Vandaag de laatste correcties op het clubblad uitgevoerd, PDFs gemaakt en geupload bij de drukkerij. 28 PDFs, rond de 2 MB per stuk... en een interface from hell. Kreeg steeds foutmeldingen, heb alles uiteindelijk vier keer moeten uploaden en ben van 18.00 tot 23.00 bezig geweest. :evil:
Nou nog zien hoe het blad eruit ziet, komende week. Dit is de eerste keer bij een nieuwe drukkerij die kleurendrukwerk voor een zeer laag tarief aanbiedt, daar gaat het blad wel op vooruit.

Cor 944
27/01/2008, 23:45
zuipen die 924 porsches dan zo erg???

de mijne (944) loopt in de stad / dorp 1 : 11.
op de snelweg bij rond de 130 a 140 km/u zo'n 1: 14.

hammer_rites
27/01/2008, 23:54
Gisteren heb ik bij Biesheuvel wat helmen gepast. De enige die echt lekker zat was van Arai. En die kost 700 euro. Mmm.... Nou komt Arai uit Japan, en dus op wat Japanse sites gekeken wat ze daar kosten... 275 euro! Bloody hell.... Helaas zijn die Japanse websites niet echt toegankelijk voor westerlingen, maar ik ga wat proberen te regelen met een vriend die in Japan werkt :) Het verschil is te groot om er niks mee te doen.

Overigens kosten Amerikaanse Bell helmen hier ook 700 euro, waar ze in de VS $370 vragen. Grote verschillen dus.

Cor 944
28/01/2008, 00:09
waar heb je een helm voor nodig??
voor het circuit?

hammer_rites
28/01/2008, 00:14
waar heb je een helm voor nodig??
voor het circuit?

Ja, wat denk jij? Ik ga met een 700 euro integraal helm op de fiets naar m'n werk? ;-)

q01z
28/01/2008, 00:19
[quote="Cor 944":dpnchffs]waar heb je een helm voor nodig??
voor het circuit?

Ja, wat denk jij? Ik ga met een 700 euro integraal helm op de fiets naar m'n werk? ;-)[/quote:dpnchffs]

lijkt me in DenHaag ook niet geheel onverstandig ;)

@belastingvrije; kijk je uit dat je neit verdwijnt in een gat in de weg? vooral de E30 is ergg leuk :roll:
@cor: 1:11 ongeveer,maar zonder werkende dagteller is het lastig uitrekenen.. en om nou steeds alles terug te zoeken :roll:
@hamer: leuke winstmarge.. ze gaan mij niet vertellen dat dat alelmaal verzendkosten zijn! :roll:
@VonG: ze heeft dr 4e Citroen AX, ditmaal een zwarte GTinjectie uit '90 ;)

Cor 944
28/01/2008, 00:21
nou,dan vind ik 700 € voor on track wel een beetje te veel van het goede. :lol:

integraal rijdt trouwens niet zo fijn in een wagen.
ik heb een open helm gekocht voor in de auto,
want een intregaal beviel mij niet.
ik heb een intregaal motorhelm,uit mijn motortijd.
die koste ook,in de gulden tijd fl 800,=

deze open motor helm koste mij maar € 105,=

hammer_rites
28/01/2008, 00:32
nou,dan vind ik 700 € voor on track wel een beetje te veel van het goede. :lol:

Het maakt inderdaad wel uit waarvoor je die helm gaat gebruiken. Ik denk een beetje vooruit aan competitief gebruik, en wil een SA2005 codering. Liever geen jet-helm, omdat de bescherming daarvan minder is dan een integraal. En dan kom je toch een stuk duurder uit dan een standaard motorhelm.

Ik neem wel een integraal met een grote eyeport, want ik snap je opmerking wel dat een integraal niet altijd even fijn is in een dichte auto. Plus ik neem er eentje met een "peak", een soort zonneklep, en dus geen vizier.

Tom
28/01/2008, 18:33
Komend weekend anders even kijken op de Motorbeurs in Utrecht, daar zijn vaak erg goedkope merk-helmen van overjarige modellen te koop.

Cor: 1:11 heb ik wel eens gehaald, maar op dit moment (veel verbruikers aan, vrijwel alleen maar fileverkeer) rond de 1:8.

hammer_rites
28/01/2008, 19:55
Komend weekend anders even kijken op de Motorbeurs in Utrecht, daar zijn vaak erg goedkope merk-helmen van overjarige modellen te koop.


Aha, misschien dan met een SA2000 keurmerk. Weet alleen niet tot hoelang die geldig blijft.

q01z
28/01/2008, 20:03
:D

vanavond voor een huisje wezen kijken, was echt leuk!
morgen es kijken of financieel haalbaar is :D

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 14:39
Mooi!
Ik ben benieuwd :wink:

q01z
29/01/2008, 23:28
wordt wel steeds drukker hier op het forum he! :D
doen we toch goed :)

Tom
29/01/2008, 23:32
Zeker voor een auto waarvan er zo weinig zijn (de laatste 924 die ik -buiten die van VonG afgelopen weekend- in het wild heb gespot is toch algauw twee maanden geleden) loopt het best aardig...

q01z
29/01/2008, 23:34
Zeker voor een auto waarvan er zo weinig zijn (de laatste 924 die ik -buiten die van VonG afgelopen weekend- in het wild heb gespot is toch algauw twee maanden geleden) loopt het best aardig...

inderdaad! voor mij is het ook lang terug.. mn collega heeft al wel 2x een zilvergrijze 924 gezien in Goes.. maarik zelf nog niet!

het is hier natuurlijk ook super gezellig :D

VonG
30/01/2008, 10:21
heel af en toe rijden wij ook wel eens in Zeeland... dus daar ben ik ook te spotten zo nu en dan :)

q01z
30/01/2008, 10:39
heel af en toe rijden wij ook wel eens in Zeeland... dus daar ben ik ook te spotten zo nu en dan :)

voortaan maar ff waarschuwen he! :D

VonG
30/01/2008, 11:25
is goed. De moeder van mijn vriendin woont in Terneuzen...

q01z
30/01/2008, 12:00
is goed. De moeder van mijn vriendin woont in Terneuzen...

dat is toch belgie :roll: :lol:

VonG
30/01/2008, 13:57
reserve België!

Ropor
30/01/2008, 16:35
Ik heb mezelf gespot op de 924 hyves:
press here (http://porsche924.hyves.nl/album/11545524/924_HYVE/Zdsl/fotos/89363094/0/Fyzn/)
Deze foto is gemaakt afgelopen zomer tijdens de porsche days op zandvoort.

Ik ben niet echt een hyves fan. Ik was dan ook verrast dat er zomaar een foto op hyves staat. Ik heb er verder geen moeite mee ofzo. Ik kwam al meerder foto's van mij tegen bij vrienden of familie.

Wat vinden jullie nou van dat hyves? Ik vind het een beetje van: kijk mij, en kijk hoeveel vrienden ik heb.

Tom
30/01/2008, 17:08
Ik heb er ook niks mee. Ik heb liever echte vrienden, op hyves een biertje drinken kan niet.

En ze zeggen vaak dat je weer contact krijgt met oude vrienden via hyves... als ik dat zou willen, had ik wel contact gehouden.

q01z
30/01/2008, 17:51
ik vind Hyves stiekem best sneu..
vooral omdat het bij veel mensen echt een verslaving is (ok, dat is het forum ook ;)) ik krijg mn stagaire er bijna niet achter vandaan geslagen..
verder zijn er zat mensen die totaal niet weten dat ze prive gegevens over zichzelf of van anderen online zetten.. :roll:
privacy is met dit soort dingen ver te zoeken!

maar dat was vroeger ook al met Cu2..

captainfrasca
30/01/2008, 17:52
Hehe, Cu2, dat was wel redelijk grappig, ook ooit nog eens een profiel gehad....

q01z
30/01/2008, 17:56
Hehe, Cu2, dat was wel redelijk grappig, ook ooit nog eens een profiel gehad....

cu2 was idd wel cool! :)
en handig ook ;)
pikte je met stappen de naam van een meisje op en de woonplaats.. en de rest had je binnen 5min!

ik heb vroeger ook ooit een profiel gehad bij vote4me.. maar dat was ECHT zielig, daar maakte je dus een profiel aan met foto's.. en dan moesten mensen op je gaan stemmen zodat je hoog in de lijst kwam.. en daar werd dus HEELVEEL gevraagt om stemmen... zeker een week volgehouden en toen gestopt..

captainfrasca
30/01/2008, 18:40
ah je bedoelt een soort van Hot or Not, dat was altijd wel leuk om dan met photoshop een foto van een vriend verneuken en dan deze online zetten..... Dan haalde je standaard een hoog cijfer.

VonG
01/02/2008, 17:20
morgen een lekkere rit naar het zuiden naar een stoffeerder... heb er nu al zin!

Tom
01/02/2008, 18:51
Morgen een meeting in De Meern... :mrgreen: en zondag nog een.

Tom
02/02/2008, 10:00
Getver, het sneeuwt hier.

q01z
02/02/2008, 10:50
Getver, het sneeuwt hier.

hier schijnt de zon :roll: (soms dan..)

morgen lekker met zn allen door de sneeuw rijden :D sneeuw kettingen om en al..

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 14:31
Waha, ik hoop dat het dan weg is, anders kunnen we mooi driften :lol:
Vanochtend lag hier ook best wel wat sneeuw, alleen is dat nu al weer weg door de zon 8)

q01z
02/02/2008, 14:39
het smelt als sneeuw voor de zon :roll: :D

hier zijn we bezig met de auto van me vriendin verlagen, veren/dempers van haar oude auto afhalen, veren/dempers van haar nieuwe auto afhalen en dan wisselen.. schiet aardig op :) voor is al gedaan in toch minder dan 45min tijd :D

captainfrasca
02/02/2008, 14:40
Netjes hoor, mijn broer is al slechts 2 dagen bezig met het vervangen van 2 draagarmen van een bmw 316 e30....

q01z
02/02/2008, 14:44
Netjes hoor, mijn broer is al slechts 2 dagen bezig met het vervangen van 2 draagarmen van een bmw 316 e30....

tsja, maar sommige mensen zijn nou eenmaal handiger als andere :D lol!

en dan doe ik het sleutelen notabene met behulp van een blonde vrouw! (moest ik van haar typen..)