PDA

Bekijk Volledige Versie : Achterklep



Jeroen
04/10/2009, 14:00
Zoals sommigen van jullie wel weten sluit mijn achterklep nog steeds niet , mijn slotpennen zijn rond en die krijg ik er niet meer uit,als ik de kop van de schroef af boor ,en dan de pen eraf haalt, krijg ik dan de schroef eruit?

Of heeft een van jullie een beter idee?

Frenske
04/10/2009, 17:07
vraag MBH voor een nieuwe klep, is je probleem ook opgelost!! :eyebrows:

Pas
05/10/2009, 02:26
Zoals sommigen van jullie wel weten sluit mijn achterklep nog steeds niet , mijn slotpennen zijn rond en die krijg ik er niet meer uit,als ik de kop van de schroef af boor ,en dan de pen eraf haalt, krijg ik dan de schroef eruit?

Of heeft een van jullie een beter idee?

Ik ben even kwijt in dit verhaald wat nu het probleem is.

De slotpinnen zijn rond dus je kan de klep door het slot open trekken neem ik aan?
Je wil de slotpinnen vervangen maar deze krijg je niet los uit het blok. Je hebt de 2 schroeven die het rubberen blok vasthouden kapot gemaakt en wil deze nu uitboren?

Jeroen
05/10/2009, 14:26
Ik ben even kwijt in dit verhaald wat nu het probleem is.

De slotpinnen zijn rond dus je kan de klep door het slot open trekken neem ik aan?
Je wil de slotpinnen vervangen maar deze krijg je niet los uit het blok. Je hebt de 2 schroeven die het rubberen blok vasthouden kapot gemaakt en wil deze nu uitboren?

Dat is inderdaad het probleem ja

Pas
05/10/2009, 15:38
Zijn de schroeven echt helemaal kapot of kan je nog met een dremel een sleufje erin maken om het nog 's met een platte schroevendraaier te proberen? Spuit het dan eerst nog in met wd-40 en met wat geluk komt het los. Die boutjes waren bij mij behoorlijk geoxideerd, maar ik kreeg ze wel los alleen moet je goed druk erop zetten anders draai je inderdaad door.

Het is niet echt een makkelijk plekje om daarna de restanten van de schroeven eruit te krijgen..

harry
05/10/2009, 19:05
Ik heb het zelfde gehad met de slotpennen. Heb het probleem opgelost, door een gaatje te boren in de afgeslepen slotpennen, en toen met een tapuithaler de rest eruit gedraaid. Toen de draad nog even opnieuw nagetapt en de nieuwe slotpennen er in gedraaid.
Probleem opgelost

Bcreative
06/10/2009, 10:13
En als het je echt niet zelf lukt, dan moet je of een nieuwe klep op de kop tikken (waarbij je overigens natuurlijk weer hetzelfde kunt tegenkomen) of even professionele hulp inroepen. Er zijn zat bedrijven die dit gemakkelijk voor je kunnen doen. Ja, kost je misschien een beetje geld, maar dat kost een nieuwe klep ook en dat kost je sowieso ook nog de nodige moeite extra. Succes!