PDA

Bekijk Volledige Versie : hemel bekleding



jessy1984
07/10/2009, 20:15
een topic dat ik hier nog niet heb gezien en vele hebben toch een verslete hemelbekleding :)

ik ben bezig met m'n bekleding in orde te maken en had aan de achter zijde van targadak een scheur de skai is eerder papier geworden zo voelt het bijna aan

heb al even rondgekeken voor een goede skai of leder te vinden maar nog niet hetgene wat ik zoek mss heeft iemand een goed adresje waar ze dit hebben liefst in belgie natuurlijk

heeft iemand hier dit al eens gedaan tips zijn altijd welkom :)
binnekort zal ik eens serieus beginnen aan de wagen dan houd ik jullie wel up to date de winter duurt nog lang dus heb tijd :)

Frenske
09/10/2009, 14:34
ik heb skai gekocht op de markt en was met 14 euri klaar. Zal foto's plaatsen als ik het monteer. (tip: het skai van de markt is dikker als welk gemonteerd is door Porsche. Maak je dit warm met een HAARfohn wordt het rekbaar. DOE DIT NIET MET EEN VERFFOHN!!! )

jessy1984
09/10/2009, 16:40
had ik al naar gekeken de skai zoals je zegt van de markt de dikkere is te dik past niet bij de aansluiting van de rubbers

ondertusse heb ik wel gevonde wat 'k moest hebben en is zowat identiek aan degene die er origineel in zit veel dunner dus koste wel 25€ ook bij die persoon hele goede lijm ervoor meegekregen

1 ding is wel enorm lastig omdat het dun is is het moeilijk om hetmooi recht te krijgen mja veel geduld zal wonderen doen :)

jakkie
25/01/2010, 18:36
Ben wel heel benieuwd naar foto's van de operaties. Moet zelf nl. binnenkort ook met de hemelbekleding aan de gang. Vorige eigenaar heeft er een gat in gemaakt van 10x10cm ??

Frenske
25/01/2010, 18:38
Vorige eigenaar heeft er een gat in gemaakt van 10x10cm ??

wilde misschien een nooduitgang maken? :whistle:

jakkie
26/01/2010, 06:25
Het was wel een helder licht gezien de staat van mijn 924.

peter944
26/01/2010, 20:26
ik heb nog een setje liggen zwart

jakkie
27/01/2010, 15:13
ik heb nog een setje liggen zwart
Wat mag zoiets gaan kosten?

peter944
27/01/2010, 17:41
Wat mag zoiets gaan kosten?

je hebt een pb

ShroudedVeil
06/02/2010, 13:54
Op het 944 kan je Jos D vragen om een how to ;)

Cor 944
06/02/2010, 18:38
Op het 944 kan je Jos D vragen om een how to ;)

of gewoon ff hier kijken.
op de site van Jos D


http://www.project944.nl/

.
.
.
.
.
.
.
.
.

jessy1984
06/02/2010, 19:25
of gewoon ff hier kijken.
op de site van Jos D

http://www.project944.nl/
.
.


omdat ik de hemel nog niet heb afgewerkt heb ik niets meer gepost was idd de bedoeling

ik zie hier een howto maar zo zou ik het zeker niet doen

ten eerste idd alles demonteren en de skai er zo heel mogelijk uithalen (dit was bij mij zeer moeilijk onmogelijk eigelijk ) dus heb ik deze uitgesneden op ongeveer de maten die ik nodig had, neem altijd wel een 5cm groter

vervolgens alles reinigen en de opvulling plaatsen dit zijn maar dunne stripjes

neem geen dubbelzijdige tape!! kan niet tegen de warmte en zal niet enorm lang houden
is ook niet al te handig
er bestaat speciale lijm die ik haal bij tcp zij doen ook enkel bekledingen enz..(ook zeker geen spuitlijm of dergelijk )
voordeel is je smeert dit op de carosserie ook een beetje op de skai
kleeft het er op maar houd zo goed dat je de skai zeer goed kan aanspannen en dus zeer gemakelijk glad krijgd ook even los trekken en terug kleven is geen enkel probleem

de skai die je nodig hebt
maak hier ook een goeie keuze uit
neem niets goedkoop en ook geen dikke skai
let er ook op dat deze wat kan uitgerokken worden weer om dit goed te kunnen aanspannen.

uitsnijden heb ik alsvolg gedaan de skai op een bepaalde maar uitgesneden en met klemmetjes in de wagen gehangen zodat ik dit verder op maat kan snijden
in de hoeken een paar kleine knipjes geven tot de skai moi aanpast en klaar is om te kleven

om het nog wat gemakelijk te maken (niet zo bij elke 924) heb ik het voorste gedeelte aan de zonnekleppen en het achterste gedeelte aan kofferscharnier appart vervangen ertussen niet omdat hier de bagetten op komen en je er dan niets van ziet.

de skai die ik gebruikt had was de enige gepaste die ik vond maar is niet rekbaar of eigelijk totaal niet en dit is wel lastig maar is toch goed gelukt. zeker niet aan te raden maar als het niet anders kan gebruik uw tijd :)

ook heb ik de kapjes aan het kofferscharnier niet meer terug gemonteerd omdat ik dit mooier vond maar kan je zo een gatje snijden en ze er in plaatsen

ps het is nog wel wat vuil op de foto's moest nog even gereinigd worden :)