PDA

Bekijk Volledige Versie : constructie targadaken en racerij.



captainfrasca
09/10/2009, 20:13
Ik heb van de week onder de bieber van Martin gekeken, aan de dorpels was niks extras gemaakt. Ik weet niet precies hoe de versteviging van de Targa gedaan is, als ze het Chassis dan verstevigd hebben kan ik me voorstellen dat die steviger zijn.

Althans als ik Harry van het 944 forum goed begrijp gebruikt hij liever Targa's om om te bouwen voor circuit gebruik ivm de stevigere constuctie..

ShroudedVeil
09/10/2009, 20:20
Fout! ;)

Hij gebruikt liever Geen targa''s omdat hij daar de rooikooi moeilijker kan plaatsen.

Harry heeft geen 1 racer die ooit een targa is geweest dacht ik! ;)

captainfrasca
09/10/2009, 20:21
Hmm, dan heb ik dat denk ik verkeerd gelezen.

Maar dat ze steviger zijn lijkt mij opzich logisch ivm dat de dak constructie te zwak wordt, je mist toch denk ik bijna een vierkante meter stevigheid.

ShroudedVeil
09/10/2009, 20:33
ik denk dat je daar gelijk in hebt.

Maar heb nog geen dingen gezien die er op moeten duiden dat de constructie anders is...

captainfrasca
09/10/2009, 20:34
Die zitten ook goed verborgen natuurlijk...
Hmm, de vraag misschien dan even doorspelen naar de race expert?

ShroudedVeil
09/10/2009, 20:42
Laten we dat eens doen ;)

hij ziet ze ook vaak genoeg kaal (SSSSTT Frenske ;))

LWB
09/10/2009, 21:47
Ik heb van de week onder de bieber van Martin gekeken, aan de dorpels was niks extras gemaakt. Ik weet niet precies hoe de versteviging van de Targa gedaan is, als ze het Chassis dan verstevigd hebben kan ik me voorstellen dat die steviger zijn.

Althans als ik Harry van het 944 forum goed begrijp gebruikt hij liever Targa's om om te bouwen voor circuit gebruik ivm de stevigere constuctie..

targa heeft een versteviging rondom het dakje.

924turbo2
10/10/2009, 08:38
Fout! ;)

Hij gebruikt liever Geen targa''s omdat hij daar de rooikooi moeilijker kan plaatsen.

Harry heeft geen 1 racer die ooit een targa is geweest dacht ik! ;)

Dat is niet waar, Harry koopt gewoon wat hij tegenkomt.

Targa is iets steverig contructie tov een normale. Maar voor circuit gebruik maakt dit niks uit, aangezien er toch allemaal rolkooien ingaan. En daar komt juist de stevighied uit (mits goed gemonteerd/ doorgelast).

Er zijn zat basics met een targadak, je moet alleen speciaal folie aan de binnen kant plakken om versplintering te voorkomen bij eventule schade/ koprol.

ShroudedVeil
10/10/2009, 08:41
Maar harry is alleen opzoek naar 944's die geen targa zijn.. dus... ;)

Cor 944
10/10/2009, 08:50
en zo is het ,hij zoekt alleen maar zonder targa dak.
dak is van kunststof,en versplinterd bij een koprol.
en de auto's met een targa dak moeten van binnen bekleed worden met een soort van duur folie.
dat als je een koprol maakt,de splinters niet naar binnen komen.

ShroudedVeil
10/10/2009, 08:51
Maar zijn er wel 944 met targa in de basic cup Cor ?

924turbo2
10/10/2009, 09:17
Maar zijn er wel 944 met targa in de basic cup Cor ?

Ja, die zijn er zat !

http://www.raceforfun.nl/Pages/page8/page8.html


en zo is het ,hij zoekt alleen maar zonder targa dak.
dak is van kunststof,en versplinterd bij een koprol.
en de auto's met een targa dak moeten van binnen bekleed worden met een soort van duur folie.
dat als je een koprol maakt,de splinters niet naar binnen komen.

Dak is van polyester, en dat folie is helemaal niet zo duur.

Bcreative
10/10/2009, 16:28
Dat zal dan de verklaring zijn. Targa's zouden idd iets stijver moet zijn, maar hoorde idd ook van PMP dat men voor racers liever niet targa's wil. Now we know why!:-)

jessy1984
11/10/2009, 08:02
Dat zal dan de verklaring zijn. Targa's zouden idd iets stijver moet zijn, maar hoorde idd ook van PMP dat men voor racers liever niet targa's wil. Now we know why!:-)

een targa is op zich niet stijver het enige verschil is idd de omleisting van het dakje zelf
als je over de kop gaat mss een beetje steviger maar daar dient toch je rolkooi voor
dus voor racerij nooit een targa, kan he het dakje niet kwijtspelen.

het dak van de 924 is niet zo als een moderne wagen om bv een cabrio ervan te maken hoeft er eigelijk zelfs niets verstevigd te worden het dragende deel zit onderaan en niet in het dak, een 924 heeft een sportchassis en dit wil zeggen dat het dragende onderaan zit alles zo laag mogelijk daar komt het op neer. ( word wel onderaan best verstevigd in racerij voor tortie van de kas en aan de veepoten )

conclusie een targa heeft gewoon geen enkel nut in de racerij

924turbo2
11/10/2009, 09:32
conclusie een targa heeft gewoon geen enkel nut in de racerij


Het heeft geen nut maar het is ook geen nadeel, de helft van de basic cup rijdt met een targa, gewoon om het feit dat grootste deel van de 944's zo is gelverd.
Uiteraard als je de keuze zou hebt kies je voor een dicht dak. Maar het maakt dus weinig uit.