PDA

Bekijk Volledige Versie : lek



VonG
15/01/2008, 18:20
het is nat bij de bijrijderstoel (waar je voeten zich bevinden als je zit)... ik heb ergens gelezen dat het kan komen door iets met de acubak. Iemand tips en trucs? Ik kan het niet terug vinden nu...

q01z
15/01/2008, 18:24
tsja euhmm

pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?

VonG
15/01/2008, 18:36
tsja euhmm

pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?

dank je voor de tips!

Eh... lekke kachelradiateur?? Hoe zie je dat?

q01z
15/01/2008, 18:43
tsja euhmm

pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?

dank je voor de tips!

Eh... lekke kachelradiateur?? Hoe zie je dat?

euhm, ik denkd at dit bij de 924 ook wel geldt (ken het alleen bij de AX)

ga ff met je hadnen door de natte plek, en ruik aan je handen.. koelvloeistof (wat dus ook door je kachelradiateur gaat) ruikt beetje zurig.. verder als hij echt heel erg lek is, heb je meestal een witte waas op je ramen..

maar voor nu; het regent lekker hard, dus ga ff zo opgefrommelt mogelijk in de auto liggen en probeer het water te volgen, met een beetje geluk vind je druppels! gooi desnoods een emmer water op je voorruit (niet de emmer, alleen het water!) zodat de accubak lekker vol staat.. dan weet je tenminste zeker dat het gaat druppelen als het daar lek is!

VonG
15/01/2008, 18:45
de ramen zijn wel beslagen... maar dat is niet gek met een natte mat... dank voor de tips! Ik ga ermee aan de slag.

Ik-rij-belastingvrij
15/01/2008, 20:06
Ik ben benieuwd, ik moet ook nog steeds eens kijken wat het bij mij is :oops:
Ik verdenk m'n accubak in ieder geval.

RCH
17/01/2008, 14:05
Waarschijnlijk is je accubak lek, nieuw plaatstaal inlassen is de enige oplossing. Fiberglas matten erin lijmen is een tijdelijke oplossing. De accu is te zwaar en uiteindelijk zal de boel scheuren en weer gaan lekken.

Als je je kachelradiateur verdenkt kun je dit eenvoudig controleren door het systeem onder druk te zetten. Leen, koop of steel een drukpomp en zet het systeem op 1 bar druk, als de kachelradiateur lek is moet je het daar zien druppelen (wel je kachelschuifje op warm zetten)

Succes

MVG Ralf

VonG
17/01/2008, 21:44
dank je ook voor de tip Ralf. Door drukte kan ik morgen pas gaan kijken. Dus morgen hoop ik meer te weten.

Ik-rij-belastingvrij
17/01/2008, 22:27
Ook bedankt Ralf :D
Als het de accubak is zal ik het zeker lassen ipv beunen met fiberglas :wink:

VonG
18/01/2008, 12:53
ik heb even gekeken... het water kan weg bij de acubak MAAR ik zie wel wat water onder de acu zelf vandaan komen... wat schreef je over roest van de acubak / onder de acu? Kan dat het zijn? Dus... er moet een nieuwe plaat in gelast worden?

Zover ik kan traceren nu komt het water wel uit die hoek (bijrijdersstoel rechts in de hoek bij je voeten...)...

Ik-rij-belastingvrij
18/01/2008, 13:10
Daar is mijn bekleding dus ook extreem vochtig!
Precies recht achter in de hoek bij de bijrijdersstoel ja :shock:
Dat zal dan lassen worden denk ik :P

VonG
18/01/2008, 13:29
ik kan niet lassen... dat zal naar de garage gaan worden voor mij :)

Ik-rij-belastingvrij
18/01/2008, 13:50
gelukkig heb ik hier 2 lasapperaten staan :-D
Een met elektrode's en een Co2 lasapperaat, het lassen gaat me gelukkig best wel goed af met deze apperaten, plaatstaal heb ik ook nog wel liggen ergens, voor mij zal het dus (gelukkig) gewoon thuis kunnen gebeuren :wink:

VonG
30/01/2008, 09:19
de garage gaat volgende week er een nieuwe accubak in lassen...

Ik-rij-belastingvrij
30/01/2008, 13:17
Mooi!
Ik heb die van mij inmiddels gelast en gekit.
Volgensmij is hij nu weer hardstikke dicht :wink:

VonG
30/01/2008, 13:54
had je geen roest eronder?

Ik-rij-belastingvrij
30/01/2008, 14:23
Bergen roest zat er onder!!!
Het begon met een gaatje van ongeveer 4 cm lang en 2 cm hoog, aan de zijwand van de bak.
Na flink wat oude kit, plastic en andere troep verwijderd te hebben kwam er uiteindelijk dit gat onder tevoorschijn :shock:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/41.jpg

Het gat lijkt op de foto kleiner dan in het echt moet ik zeggen, de foto is ook niet van zo'n hele goede kwaliteit :roll:
Er komt binnenkort een How To over hoe ik dit helemaal gedaan heb :wink:

Tom
30/01/2008, 16:11
de garage gaat volgende week er een nieuwe accubak in lassen...
Kun je dan dit weekend met de 924 naar de meeting komen? Als ze er toch pas volgende week aan beginnen...

Sjon
30/01/2008, 21:42
Herkenbare kwaal zo'n 'accuwak'.
Oude VW Polo's van 1975 t/m 1994 hebben er ook last van.

VonG
30/01/2008, 22:05
volgens de garage is mijn roestgat ook behoorlijk heftig... en ja ik ben er dus zondag!

VonG
07/02/2008, 18:31
de auto is terug en netjes met prints van fotos van wat er gedaan is... nu alles droog krijgen...

q01z
07/02/2008, 19:30
das wel netjes dat ze vastleggen wat ze doen :)

VonG
07/02/2008, 19:34
zeker en fijn voor bij de rest van de onderhoudshistorie... blijft alles gedocumenteerd en compleet...

ziggy
09/05/2008, 13:10
Het is echt een lekke accubak. Mijn bak leek zo mooi te zijn (gegalvaniseerde 924 uit '82) maar precies achter de vloerbedekking waar je met je voeten tegenaan zit, zag ik op de naad wat water naar binnen komen. Nu heb ik een stuk bitumen (dakleer) met kleefpasta in de accubak geplakt en ben van alle ellende af. Ik heb me ook kapot gezocht voordat ik het lek vond. Mijn auto stond alleen maar blank na een enorme plensbui dus ik dacht dat het via de deur oid naar binnen kwam.
Ik moet wel zeggen dat ik de deur voorzien heb van nieuwe plakfolie. Gewoon de folie die in doe het zelf zaken op de rol te krijgen is. Nu worden ook mijn speakers niet meer nat.

Ik-rij-belastingvrij
10/05/2008, 16:04
Ik heb het gelast en vervolgens gekit :wink:
Een stuk dakleer met wat kit daar ben ik niet zo'n fan van :roll:
Voor nu houdt het wel even, totdat het gewicht van je accu er voor zorgt dat de zaak gaat breken/scheuren, en het weer begint te lekken.
Bij mij lag er ook een stuk dakleer in, was compleet doorweekt en vergaan :shock:

VonG
15/05/2008, 14:07
ja gewoon (laten) lassen... kost je wat maar dan ben je ervan af...