PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen bij het starten



fearpils
14/10/2009, 16:27
Hallo iedereen,

Ik heb dus een probleem bij het starten van mij porsche.

als hij koud heeft gaat alles altijd prima. en als ik hem binnen de 5 minuten terug start is er ook niet echt een probleem.

waar ik een probleem heb is, als hij even af ligt, maar nog niet terug koud is, start hij echt moeilijk.

\of hij geeft een klein klikje, de starter doet niks, batterij is in orde enzo. na enkele malen proberen zou hij dan toch starten, maar sputtert hij, ik weet niet of hij teveel of te weinig benzine krijgt, of als het nog iets anders is?

heft iemand ooit al dit meegemaakt? en weet iemand wat er kan aan te doen zijn?

Pas
14/10/2009, 16:39
Bedoel je dat de startmotor niet draait of dat de motor gewoon niet aanslaat?

Ga maar 's op 'warme start probleem' zoeken op het forum, is al veel aandacht aan die euvel besteed. Heeft o.a. te maken met de uitwerking van de warmte op de brandstofleidingen dacht ik.

captainfrasca
14/10/2009, 16:40
Het al oude bekende warme start probleem lijkt mij....

Dat van je startmotor, staat je ontsteking goed? Dat kan nog wel eens rare dingen geven....

fearpils
14/10/2009, 17:00
Bedoel je dat de startmotor niet draait of dat de motor gewoon niet aanslaat?

Ga maar 's op 'warme start probleem' zoeken op het forum, is al veel aandacht aan die euvel besteed. Heeft o.a. te maken met de uitwerking van de warmte op de brandstofleidingen dacht ik.

beide dus, soms van het soort, geen kik van de start motor, en soms gaat de startmotr wel, maar gaat de motor een beetjes
niet


tis een koppig porssken :P

Frenske
14/10/2009, 17:04
tja jarige job, je hebt dus je dag niet. Allereerst de startmotor demonteren en zien wat er aan de hand is voor je aan het andere probleem begint. Voor dat kun je de topic warme start problemen raadplegen.

jessy1984
14/10/2009, 17:13
je hebt dur 2 problemen
1ste is dat wss de startmotor versleten is of eerder het tandwiel dat niet goed ingrijpt op je vloegwiel dit kan meestal geen kwaad maar is soms lastig meestal is het de starter zelf het tandwieltje dat versleten is

2 de probleem is dat wanneer de motor heeft gedraait de brandstofdruk niet op het systeem blijft dit kan aan meerdere onderdelen liggen maar de hoofdoorzaak is meestal de brandstufdruk accumulator kijk in het topic warm start probleem (komt heel veel voor bij een K-jetronic ook bij andere merken )