PDA

Bekijk Volledige Versie : marktplaats?



Frenske
14/10/2009, 18:02
lijkt wel marktplaats hiero :Cry:

Hendrik
14/10/2009, 18:12
Is er weer een alleen voor de verkoop. :p

Frenske
14/10/2009, 19:14
tja, zo langzaamaan zou een berichtenondergrens (mooi woord bij scrabble) van een stuk of 30 wenselijk worden? Bedoel, de meesten van die gasten zie je daarna nooit meer :whistle:

Hendrik
14/10/2009, 19:22
Topic opgesplits uit het verkoop gedeelte. --> [ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=5150[/video]


Dat is zo en ik ben er ook voor.
Het beste is een onbekende grens instellen.

Frenske
14/10/2009, 19:23
Dank je Hendrik,

nu lijkt het alsof ik weer de knuppel in het hoenderhok drop :heh:

ach ja, iemand moet dat toch doen.
Kunnen we een poll aanmaken ivoor dit onderwerp :rockon: ? zo ja, hoe werkt dat? :confused:

-Bassie-
14/10/2009, 19:25
ik weet dat dit al zeker eerder aan het bod is geweest.

Hendrik
14/10/2009, 19:26
Nee daarom vermeld ik ook netjes dat het uit een bestaand topic komt.

Het is al aan bod geweest.
De reden waarom het er nog niet is is omdat we nog even kijken hoe het ging.

Nu lijkt het erop dat het er aan begint te komen waar we al bang voor waren.

Frenske
14/10/2009, 19:28
tja, als je als nagenoeg eerste door google gevonden wordt, wordt je ook door anders denkenden gevonden :whistle:

klaas 924
14/10/2009, 20:09
tja, zo langzaamaan zou een berichtenondergrens (mooi woord bij scrabble) van een stuk of 30 wenselijk worden? Bedoel, de meesten van die gasten zie je daarna nooit meer :whistle:

ik ben het er helemaal mee eens!
maar hoe handhaaf je dat dan ??
als je nog niet genoeg berichten hebt ,word het bericht waar je
iets in te koop zet verwijderd??

Hendrik
14/10/2009, 20:14
Zo simpel is dat..

Fantaman
14/10/2009, 21:53
het begint wel irritand te worden mensen die alleen hier komen om te verkopen :(
nou kan je dat natuurlijk op verschillende manieren doen waardoor het niet zo erg hoeft te zijn maar dan lijkt me een minimum aantal posts wel een leuke oplossing:-)

Hendrik
14/10/2009, 22:08
Ik heb een polletje toegevoegd....

q01z
14/10/2009, 22:47
je moet het ook anders zien..
sommige mensen hebben liever dat ze het aan liefhebbers verkopen.. dus plaatsen het liever hier als op marktplaats.. mijn andere auto staat bijv. ook alleen maar op Citroen forums te koop, sommige daarvan kom ik normaal ook nergens.

verder lijkt het mij geen nette manier van werken om topics te verwijderen/ op slot te zetten NADAT ze al geplaatst zijn, zet er dan iets in dat je er niet kan posten voordat je 30posts hebt.
achteraf verwijderen zet kwaad bloed.

Duncan
15/10/2009, 07:00
Ik zou me er niet zo druk over maken. Je hoeft die advertenties niet te lezen.

Frenske
15/10/2009, 11:02
Ik zou me er niet zo druk over maken. Je hoeft die advertenties niet te lezen.

TOUCHË !!!! :wave!

captainfrasca
15/10/2009, 11:38
Of er wordt net wat aangeboden waar je naarstig naar opzoek bent!? Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan....

ShroudedVeil
15/10/2009, 22:07
juist! het kan best makkelijk zijn, zo vind ik de rrs reader berichtjes weer vervelend, maar kijk er gewoon overheen!

ArvidW
16/10/2009, 00:10
Op een brommer forum hebben ze tijdje geprobeerd met minimum posts maar dat resulteerde in 2 dingen:
- 30nutteloze posts pp
- Posts in verkeerde topics (gewoon spullen aanbieden bij howto's enzo)

Ik heb liever wat extra advertenties dan nutteloze posts

Duncan
16/10/2009, 09:05
Ik zou er wel voor zijn om te koop topics te maken waar niet op te reageren is, dus die meteen gesloten zijn. Dan kun je gewoon via PB je inlichtingen vragen en krijg je geen commentaar op de koopwaar van personen die geen belangstelling hebben...
Dat de verkoper misschien een paar keer dezelfde vraag moet beantwoorden is dan jammer.

Frenske
16/10/2009, 10:19
Ik zou er wel voor zijn om te koop topics te maken waar niet op te reageren is, dus die meteen gesloten zijn. Dan kun je gewoon via PB je inlichtingen vragen en krijg je geen commentaar op de koopwaar van personen die geen belangstelling hebben...
Dat de verkoper misschien een paar keer dezelfde vraag moet beantwoorden is dan jammer.

ook geen verkeerde oplossing.

klaas 924
16/10/2009, 14:36
Ik zou er wel voor zijn om te koop topics te maken waar niet op te reageren is, dus die meteen gesloten zijn. Dan kun je gewoon via PB je inlichtingen vragen en krijg je geen commentaar op de koopwaar van personen die geen belangstelling hebben...
Dat de verkoper misschien een paar keer dezelfde vraag moet beantwoorden is dan jammer.

ja zo kan het ook
TOP IDEE!

Hendrik
16/10/2009, 15:42
Dus een 3e optie.....

Dan moet de poll overnieuw?

Duncan
16/10/2009, 17:46
Nee, gewoon optie 3 is de beste.
Democratie is zo 2008 ;-)

924turbo2
16/10/2009, 18:33
ja zo kan het ook
TOP IDEE!

Dat doen ze op wel meer forums

-Bassie-
16/10/2009, 18:34
nee want als je dan meer info vraag over het product moet dat via inbox.

dat is echt een rampen systeem.

Hendrik
16/10/2009, 18:58
En dan moet er weer ergens een aankondiging/regel komen te staan zodat mensen weten dat er via pb gereageerd moet worden.
Anders denken ze dat de koop al rond is.
De eerste is nog de makkelijkste.

Of de marktplaats topics verbergen en als je ze wilt zien kun je ze zelf opzoeken.

q01z
16/10/2009, 19:01
dat lijkt me dus juist GEEN goed idee, (dat verbergen) om dat als gehele regel voor het forum in te stellen.
Dan kan je marktplaats er net zo goed afhalen, dan wordt er niets meer verkocht/gekocht..

(als dat met RSS feeds kan zou ik het persoonlijk wel weer prettig vinden :oops:)

Duncan
16/10/2009, 19:11
nee want als je dan meer info vraag over het product moet dat via inbox.

dat is echt een rampen systeem.


Ik begrijp je bezwaar niet. Dat PB systeem werkt prima!
Je zet gewoon onder je advertentie:

"Reactie graag via PB"

-Bassie-
16/10/2009, 19:20
dus dan gaan er mensen vragen stellen.

hoe deze en deze delen er aan toen zijn vragen 5 mensen.

ik heb dan geen zin om 5 keer het zelfde het te vertellen.

en bieden kan dan ook niet meer normaal.

maar jah als jullie het willen moet je het zeker doen.

Hendrik
16/10/2009, 19:21
juist! het kan best makkelijk zijn, zo vind ik de rrs reader berichtjes weer vervelend, maar kijk er gewoon overheen!

Dit heb ik zoieso net even opgelost.
Want dat moest juist niet tussen de nieuwe berichten komen.

Wil je alleen de marktplaats topics hebben met nieuwe posts

Klik (http://www.924forum.nl/search.php?do=getnew&include=62,55) (niet de rss van mp!)

Hendrik
16/10/2009, 19:28
maar jah als jullie het willen moet je het zeker doen.

Het zal er niet komen ook.

We hebben het niet over alle te koop topics maar alleen over de topics van leden met 1 post. Die post is dan ook alleen voor een aanbieding en verder word er gezegd reageer maar via mail.

Neem het topic van wouter die wilt alleen via email gegevens geven.
En wat krijg je webpagina bestanden wat een foto zou moeten zijn.
Beter is idd gewoon in het topic zelf en dan kunnen we ook bijhouden als iets is verkocht.

Nu verder.... (denk eraan gaat alleen om de nieuwe leden alleen voor een verkoop topic)