PDA

Bekijk Volledige Versie : [Verkocht] 924S loop of sloop



Radiant
14/10/2009, 22:48
Porsche 924S, rood.
Datum eerste toelating 18-02-1986

De Porsche rijd momenteel niet. En heeft naar onze mening een andere motor nodig.
Hebben dus een extra motor erbij inclusief motorsteunen.
Helaas hebben we zelf de tijd niet meer om het in orde te maken en word de Porsche bij deze verkocht.

Onderdelen die gloednieuw erbij zitten:
- waterpomp
- volledige distributie set (rollen + riem)
- volledige balansasriemset (rollen + riem)
- Gloednieuwe klepstoters

Andere onderdelen:
- Volledig systeem voor de koplampen (motor, stangen en de lampen)
- stadslichtjes

Enkele onderdelen die in prima tot perfecte staat zijn:
- Nieuw lederbekleed stuur
- Radio met cd-speler
- ECU
- velgen
- interieur ( vlekken op de stoelen die je er makkelijk uit kan poetsen, maar niks gescheurd)
- dashboard relatief netjes

Het hele pakket word in 1 keer verkocht, het is dus niet mogelijk om slechts een deel over te nemen.
Vraagprijs 2300 euro voor auto + extra motor. Over de prijs valt te praten.
Mail naar giesentomi@hotmail.com

toerbo
15/10/2009, 16:55
gegevens motor ?

Radiant
15/10/2009, 17:58
De nieuwe motor was door de vorige eigenaar bedoeld als reservemotor in de racerij maar is door totalloss rijden van de auto toen nooit gebruikt. Vorige eigenaar zei hem draaiend gezien te hebben.
Is gewoon een identiek blok (924S, dus niet het 944 blok met een paar pk extra).

toerbo
16/10/2009, 09:59
Dus, dit is geen motor die rijp is voor de sloop indien de riem breekt, wat geloof ik wel het
geval is met de 944-motoren, juist ?

Radiant
16/10/2009, 10:04
Jawel, de 924S heeft een echt Porsche blok, identiek aan dat 944 blok (heb ooit nog eens zitten vergelijken met de 924S en 944 PET), alleen met een paar PK minder. Hier is het idd dus ook het geval dat als je riem breekt de zuigers de kleppen raken, dat is alleen bij de 924 (niet S) niet het geval.

toerbo
16/10/2009, 10:17
Thx voor het snelle antwoord, blijkbaar ben je ook online ...

Space
16/10/2009, 11:33
Daarvoor heb je de km-stand die aangeeft wanneer de riem weer aan de beurt is om vervangen te worden :thumb:.

toerbo
16/10/2009, 16:37
hmpf, jaja, maar ik begin misschien toch liever met een 'gewone' 924, kwestie van er wat
in te komen, km-teller of niet :)

924turbo2
16/10/2009, 22:14
http://link.marktplaats.nl/288242582

je kan deze er nog bijkopen, hij wil er 750 voor hebben.

Radiant
16/10/2009, 23:27
Overigens zit er dus een nieuw (nouja, het heeft iets van 40km gelopen..) distributiesetje bij, compleet met waterpomp en balansaszooi, dus je bent voor 5 jaar ff klaar ;)

Radiant
19/11/2009, 18:47
Schopje.. Nog steeds te koop..

M.B.H.
19/01/2012, 11:03
Okee ik weet dat dit een oud topic is !!!!
Maar de twee motoren heb ik uitelkaar gehaald en Verbazing alom !!
Blok 1 wat in de auto gemonteerd zat Heeft een piston lager probleem veel ruimte 2e Cil /zuiger drijfstang daar heeft een klepgelijder een tijde op liggen beuken.
ik vond deze op de zuiger,
Maar de kop zit er gereviseerd uit, verder koppakking was vers en deze klepgelijder ontbreekt niet uit deze kop Hmmm.( wie heeft deze gereviseerde kop geplaatst )
het kan niet anders dan dat deze gelijder via het bogiegat naar binnen gekomen is ..
Kortom Geen wonder dat dit blok niet goed te krijgen was met de reparatie's die er aan verricht waren.
( bdw de spanrollen van de distributie / balans riem waren de verkeerde kant op gespannen. Hmmmm.)
Mischien kan iemand hier zijn voordeel mee doen.

De auto is uiteraard niet meer te koop
Dus dit topic kan gesloten worden

maup
19/01/2012, 12:13
Een klepgeleider door een bougiegat laten vallen en daar niks van merken??????!!!!!!! Dit moet wel op nummer 1 van sleutelblunders staan!!!

M.B.H.
19/01/2012, 15:04
Een klepgeleider door een bougiegat laten vallen en daar niks van merken??????!!!!!!! Dit moet wel op nummer 1 van sleutelblunders staan!!!

Let wel de bougiegaten zitten boven op bij een S en een turbo !!!! dus boutje - moertje - ringetje -borgveertje zijn zo verdwenen hoor.

maup
19/01/2012, 16:34
Ik wil niet betweterig doen hoor, heb zelf eens een gereviseerd blok binnen 1500 km om zeep geholpen omdat ik de ontsteking 15 graden verkeerd had gezet, maar een klepgeleider is toch een bus van 5 cm lang en 12 mm doorsnee?, snap gewoon niet hoe je zoiets voor elkaar krijgt.

M.B.H.
19/01/2012, 20:10
Ik wil niet betweterig doen hoor, heb zelf eens een gereviseerd blok binnen 1500 km om zeep geholpen omdat ik de ontsteking 15 graden verkeerd had gezet, maar een klepgeleider is toch een bus van 5 cm lang en 12 mm doorsnee?, snap gewoon niet hoe je zoiets voor elkaar krijgt.

yep.
maten kloppen ongeveer, die zie je toch vallen

Radiant
24/01/2012, 18:52
Nou dat verklaart wel een hoop.. Zonde..
Die moet er wel een tijdje gelegen hebben dan, wij hebben nooit de cylinderkop eraf gehad.

Distributieriem was gespannen door de Porsche dealer.

M.B.H.
24/01/2012, 23:22
Nou dat verklaart wel een hoop.. Zonde..
Die moet er wel een tijdje gelegen hebben dan, wij hebben nooit de cylinderkop eraf gehad.

Distributieriem was gespannen door de Porsche dealer.??????weet je ook wie ( aub per PM )de Porsche dealer is.