PDA

Bekijk Volledige Versie : Niels



Music&924
16/01/2008, 10:47
Hallo 924/944 liefhebbers,

Niels is mijn naam en ben nu zo'n 15 maanden de trotse bezitter van een 924 met een 944 body kit.
In eerste instantie zocht ik een Mustang Grande '71, maar dat was ver boven mijn budget en kon ik ook niet echt onderhouden.
Naar mijn zoektocht voor een leuke oldtimer zocht ik voornamelijk naar golfjes1 of capri's en was het fenomeen 924/944 totaal onbekend.
Toen ik daar op stuite was ik gelijk verkocht en na veel zoeken (zocht er wel 1 met een 944 body kit) een exemplaar gevonden.

Toch wilde ik hem verkopen in de zomer omdat mijn andere grote passie (drummen) er niet in past.
Dus heb ik hem overdreven hoog geprijst omdat ik hem eigenlijk niet kwijt wilde (en mijn vriendin al helemaal niet :cry: )
Iedereen verklaarde me ook voor gek en zeiden dat ik maar de gitaren moest meenemen en mijn drumstel wel ergens anders in kan als het nodig zou moeten zijn (voorlopig treed ik toch niet op)

Ik-rij-belastingvrij
16/01/2008, 14:38
Zeer mooie 924 moet ik zeggen :D
Nooit meer weg doen, en als je een andere auto wilt moet je die er gewoon BIJ kopen ipv deze te verkopen :mrgreen:
Nu je hier toch lid bent kun je mooi naar de meeting komen :lol:

VonG
16/01/2008, 14:49
hahaha... inderdaad... check de meetings en tot op 3 feb!

jimfrey944
16/01/2008, 15:45
netjes gedaan die boddy kit maar je moet er van houden
geeft als hij wat ouder word vaak probleemen in de lak
maar vanwaar deze keuze een 24 met een 44 boddykit
en niet gewoon een 944 dan

ps. volgens mij moet je nodig apk gekeurd worden

Music&924
16/01/2008, 16:11
netjes gedaan die boddy kit maar je moet er van houden
geeft als hij wat ouder word vaak probleemen in de lak
maar vanwaar deze keuze een 24 met een 44 boddykit
en niet gewoon een 944 dan

ps. volgens mij moet je nodig apk gekeurd worden


Een 944 is wat duurder en verbruikt ook iets meer (ik gebruik hem dagelijks voor naar mijn werk) en ja hij staat nu al een week in een garage voor de APK maar dat is als het goed is over 2 dagen klaar, alle wiellagers moeten worden vervangen en de brandstof leidingen.

q01z
16/01/2008, 17:39
wow, die ziet er mooi uit!
nahja, bodykit niet mijn style, maar wel mooi! :D zeker icm met de velgen..

je interieur is ook netjes, is deze nog helemaal heel?

LWB
16/01/2008, 17:43
welkom,

meer een voorstander van origineel,maar ziet er goedgedaan uit.

Veel plezier van de auto en het Forum :mrgreen:

Tom
16/01/2008, 22:01
Welkom, dikke 24! We hebben er inderdaad geen bezwaar tegen om 'm 3 februari live te zien...

Ropor
16/01/2008, 23:28
Heej welkom,

Het is een heel mooi exemplaar zo te zien, maar eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding een bodykit.

het zou wel leuk zijn om hem live te zien! Heb je wat te doen 3 februari?? :grin:

Speel je drums in een band?

Music&924
17/01/2008, 17:55
het is idd een probleem met de lak op die kit, hij moet eigenlijk als het aan mij ligt worden overgespoten. Ik reed achter een kiepwagen op de rijksweg en heb gelijk heel wat steenslag schade.
De lak krab je er eigenlijk zo vanaf, maar tot nu toe houd het nog goed.
Zo zijn er meer dingen die de vorige eigenaar niet zo slim heeft gedaan of mooi.
Zo staat het logo op de motorkap "FOUTJE" en wat ik eigenlijk echt erg vind is dat er een 944 logo op de achterkant zit. Dat is net zoiets als een Hyundai met turbo op de achterkant met een mega vleugel.

Het interieur daarentegen is wel echt mooi. Nieuwe stoelen (niet helemaal matchend met de originele achterbank en deurpanelen maar het valt niet echt op) en een nieuwe hemel. Wel wat kleine scheuren op het dashboard, maar ja dat heb je eenmaal denk ik.

Op het moment speel ik niet meer in een band, maar wel in de planning dat ik daar weer veel mee gaat doen (zou eigenlijk een studio in mijn schuur bouwen alleen heeft mijn 924 nu ff de prio. en tja zoals bij zovelen geld groeit niet op de rug)

captainfrasca
17/01/2008, 21:05
Welkom, ziet er mooi uit!! veel plezier hier!! :D

VonG
17/01/2008, 21:29
netjes gedaan die boddy kit maar je moet er van houden
geeft als hij wat ouder word vaak probleemen in de lak
maar vanwaar deze keuze een 24 met een 44 boddykit
en niet gewoon een 944 dan

ps. volgens mij moet je nodig apk gekeurd worden


Een 944 is wat duurder en verbruikt ook iets meer (ik gebruik hem dagelijks voor naar mijn werk) en ja hij staat nu al een week in een garage voor de APK maar dat is als het goed is over 2 dagen klaar, alle wiellagers moeten worden vervangen en de brandstof leidingen.

volgens mij is dit niet helemaal waar. Ik heb me ook georiënteerd op 944's en in ieder geval niet allemaal zijn duurder in verbruik. Met betrekking tot onderhoud scheelt het ook niet veel. Aanschaf... soms... ligt eraan wat voor 924 en wat voor 944 je wilt...

Ik heb gekozen voor de 924 omdat ik die mooier vind en ik die extra pk's toch niet persé nodig vond (voor nu ;) )...

Hoe dan ook... veel plezier met je wagen zodra die weer de weg op mag!

jimfrey944
17/01/2008, 22:07
het verbruik van een 944 is niet echt veel meer dan dat van een 924 eigelijk bijna te verwaarlozen
maar onderhoud dar in tegen wel onderdelen zijn wel een stuk duurder ook is de auto iets ingewikkelder
en ook komt het omdat ze bij porsche hun uiterste best hebben gedaan om de goedkopere vw en audi onderdelen te weren in de 944