PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 '79 2.0i Strosek



Mikevhoof
19/10/2009, 22:04
Bij deze meldt ik hier mijn eerste Porsche project ooit aan op deze site, ik zal alle informatie over dit voor mij zeer mooie project zeer goed proberen bij te houden. Mochten jullie meer willen weten of vragen hebben dan hoor/beantwoord ik die graag 8-)

Het Doel

Het doel van het project bestaat voor mij uit 2 dingen, zoveel mogelijk leren van deze Porsche en het ombouwen van deze auto tot een puntgave 924 met mooie Strosek bodykit.

Geschiedenis Auto

Deze auto is 9 jaar geleden door mijn vader gekocht, hij heeft hem toen verbeterd aangezien de auto technisch wat mankementen had waardoor hij niet liep. Dit kwam o.a. doordat de vorige eigenaar er een kabelboom van een '78 Porsche erin heeft gezet en laat dat nou net een jaar zijn waarin Porsche het leuk leek een aangepaste kabelboom te produceren. Deze hebben ze niet al te lang gemaakt wat dus op zich enkele problemen met zich mee bracht aangezien de vorige eigenaar niet alles even netjes heeft ingebouwd/afgewerkt. (Is wat ik mij heb laten vertellen ;-))

1 December 2008 ben ik dan eindelijk 18 geworden en heb ik van mijn Vader deze mooie Porsche gekregen, natuurlijk is er nog veel werk aan. Maar dat vind ik alleen maar leuk omdat ik zodoende meer kan leren over deze Porsche en ervaring op kan doen. En er natuurlijk mijn eigen ding van kan maken. ;-)

Ik zal jullie d.m.v post's hieronder goed op de hoogte houden van mijn huidige status en mijn mogelijke problemen ;-)

captainfrasca
19/10/2009, 22:09
Leuk project!! Je gaat je zo te zien niet vervelen....

Mikevhoof
19/10/2009, 22:15
Dat lijkt me niet nee, en aan zo'n project blijft altijd wel iets te doen, er is altijd wel ruimte voor verbetering vandaar dat ik voor deze heb gekozen ;-)

Mikevhoof
19/10/2009, 23:41
Weet iemand meer over het feit dat een kabelboom uit '78 één kabel minder zou hebben lopen naar de koplampmotor dan een andere kabelboom? of is hier niks van bekend?

Binnenkort komen trouwens meer en gedetailleerde foto's van zoveel mogelijk dingen :-)

LWB
20/10/2009, 15:59
welkom hier en succes met de werkzaamheden!

ShroudedVeil
20/10/2009, 16:02
Welkom!

Frenske
20/10/2009, 16:47
welkom bij de 924 mafketels!! :thumb:

is je Strosek eerst rood geweest?

wieberd
20/10/2009, 16:48
welkom hier

wat een super dikke porsche man!!:thumb:

-cees-
20/10/2009, 17:28
:welcome:

Ziet er uit als een mooi projekt.
Succes ermee.

klaas 924
20/10/2009, 17:32
welkom hier

wel een zeeeer mooie paarse kleur zit er nu op
blijft hij die houden??

Mikevhoof
20/10/2009, 23:27
Hij is inderdaad rood geweest, welke kleur er uiteindelijk op gaat komen is nog niet bekend, dat is nog niet echt aan de orde, moet wel een sportieve kleur worden natuurlijk. Maar ook dit paars is niet eens zo lelijk, het is alleen niet bekend welk type paars dit nou eigenlijk is...

Mikevhoof
21/10/2009, 00:16
Ben trouwens vergeten te vermelden dat hier een erg fijne 5 bak in ligt :-), ook ga ik eind deze week een mooie set foto's regelen van de details en dergelijke.

Weet iemand trouwens of die goudkleurige achterbumper die er bij mij nog onder zit vaker gespot wordt op Porsche's 924? Zelfs vind ik die er wel echt mooi uitzien, moet alleen nog wel goed vastgemaakt en dergelijke worden.

ShroudedVeil
21/10/2009, 06:53
wat voor fijne 5 bak heb je dan nu?

En rij je er al in?

Die achterspoiler, heb ik ook , en is voor de 924 en de 944 geleverd, de jouwe is van een 944, moet passen aan de onderkant van je schermen dmv schroeven, als je wilt kan ik wel een foto maken/opzoeken

Mikevhoof
21/10/2009, 11:03
Wat voor bak dit precies is zou ik zo niet weten, rij er op het moment nog niet in, maar weet dat hij fijn is van de testritten die ik heb gedaan ;-).

Die achterspoiler zit idd nog niet helemaal goed vast, maar daar zitten ook niet echt goede steunen voor hebben wij bekeken, dus ons pap had het erover dat we er iets nieuws voor erop moesten lassen...

Mikevhoof
21/10/2009, 11:36
Heb er trouwens weer 2 dingen bij die ik ook nog moet maken, dat lijstje met dingen zal in het begin blijven groeien maar het is toch enigzins handig om zo'n lijstje bij te houden. ;-)

Sleutelgat voor de kofferklep is netjes weggehaald en dat gaan we oplossen door eenzelfde systeem te gebruiken als de motorkap nu heeft, simpel hendeltje links naast de bestuurdersstoel die de kofferklep gaat openen.

Zoals jullie op de foto's misschien wel zien is dat hij achter erg laag hangt, dit komt omdat er eens een verlagingsetje op is gezet door de vorige eigenaar, maar dit gaat mijn vader (VR-CP Automotive Systems) vakkundig oplossen door zelf een one-of-a-kind set schokdempers te ontwikkelen die hem precies de goede hoogte gaat geven en mogelijk ook nog afstelbaar zijn. Want de achterkant moet gewoon ietsje omhoog.

tyler durden
21/10/2009, 15:55
ziet er goed uit!! ga zo door!!!

Fantaman
21/10/2009, 17:28
achter zitten torsie staven die kan je verdraaien dus dan kan je ook bepalen hoever omhoog of omlaag hij gaat:thumb:

Mikevhoof
22/10/2009, 01:14
Thanks voor de tip, die nieuwe schokdempers komen er zowiezo onder aangezien ik die gratis krijg en ik die helemaal naar wens kan laten maken. ;-)

Maar voor de finishing touch kan ik altijd de torsie staven nog gebruiken dus. Thanks.

ShroudedVeil
22/10/2009, 06:56
Zo laag is hij ook weer niet hoor ;)

En als het lukt met je kofferklep, zou ik graag willen weten hoe je dat doet! :-)

Mikevhoof
22/10/2009, 11:34
Hij is inderdaad ook niet extreem laag, maar beide wielen komen tegen de wielkast aan bij een drempel of dergelijke. En dat gaat op den duur een probleem vormen, zowiezo wil ik ook de auto horizontaal hebben liggen en dat is hij nu niet dus vandaar dat hij iets omhoog gaat achter.

Kofferklep moet ik ook nog even kijken maar mij lijkt het het makkelijkste om die op de zelfde manier te maken als de motorkap, alleen komt er wel wat laswerk en dergelijke bij kijken lijkt me.

Had gezien dat jij bij je 944 een soortgelijk probleempje had ShroudedVeil, dus ik zal je op de hoogte gaan houden van hoe ik dit ga op lossen, het is alleen geen prioriteit voor me, dat zijn men remmen nu. ;-)

ShroudedVeil
22/10/2009, 12:10
Nou ik vind het geen probleem hoor dat ik um alleen met de sleutel kan openen .

Wat voor maten heb je dan van banden en velgen?

Je kan het probleem ook oplossen door je wielkasten te walsen , zodat er meer inpast!

Mikevhoof
22/10/2009, 12:15
De maten zal ik dit weekend en anders maandag even posten, want die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Ik kan inderdaad de wielkasten wel gaan walsen en weet ik ut voor dingen gaan uitvoeren om die band + velg in die kast te laten passen, maar ik woon in Tilburg waar we nog steeds om de 10 meter ongeveer een drempel hebben liggen. En daar moet ik jammergenoeg toch een beetje rekening mee houden. :frown:

Dus dat beetje speling in mijn wielkast moet ik toch hebben. ;-)

Bcreative
23/10/2009, 10:58
Hai Mike. Welkom op dit forum! Een leuke aanvulling voor ons 'clubje'. Want hoewel ik erg hecht aan de oorspronkelijke vormen van de 924, is zo'n lekker extreme Strosek natuurlijk stiekem toch wel erg gaaf! Veel plezier en succes met de werkzaamheden. En ik ga je topic in de gaten houden, hoor! Overigens die 'bumper', zoals jij die eerder noemt; je bedoelt de achteronderspoiler, denk ik. Ik kan niet zo heel goed zien op de foto hoe ie er precies uitziet. Maar volgens mij zie ik die wel meer, zowel op 924 (in een smallere uitvoering uiteraard) als aftermarketartikel (mogelijk Zender), als op de 944.

Mikevhoof
23/10/2009, 12:52
Ik bedoelde inderdaad de achteronderspoiler maar kon er zo gauw even niet op komen. ;-)

Ik vind de originele Porsche's 924 ook erg mooi, maar deze forse Strosek heeft ook zeker wat inderdaad. En het is een keer wat anders dan een standaard typje hè. 8-)

Mikevhoof
25/09/2010, 17:27
Het is al weer lang geleden dat ik hier ben geweest aangezien het project lang heeft stil gelegen i.v.m wat financiele en persoonlijke problemen.

Maar na goed overleg met mijn vader en een kijkje in onze agenda is het de planning om zo snel mogelijk de auto de garage in te rollen en dan aan de slag te gaan.

Wel is de planning enigzins aangepast, we gaan hem helemaal strippen, alle delen onder handen nemen en waar mogelijk verbeteren.

Het is de bedoeling hem helemaal te bouwen als Street-Legal Racer, dit betekent niet dat we een dikke V8 erin gaan lepelen. Maar we gaan de volgende dingen doen:

- Strosek kit afmaken door enkele luchthappers erin te verwerken.
- Rolkooi ontwerpen en inbouwen.
- De originele injectie van het blok af halen en er Webers op bouwen.
- Custom made schokdempers laten ontwerpen en ontwikkelen door mijn vader die 2-weg verstelbaar zijn. (Handig een vader die dat mooi allemaal zelf kan ontwerpen en fabriceren)

En zo komen er nog veel meer dingen, het is de bedoeling om overal lekker veel foto's van te maken zodat we jullie zowel in tekst maar ook visueel goed op de hoogte kunnen houden.

Tips/Suggesties voor dit project zijn altijd welkom natuurlijk.

buldogo2
25/09/2010, 17:44
Ben benieuwd, zeker hoe die achterklep uit gaat komen als i af is.

PS,
Cool een Tilburger8-)

Mikevhoof
25/09/2010, 17:49
Komt zowiezo nog een vleugel op de achterklep, want dat mist nu. De originele Strosek vleugel/spoiler die erop hoort is heeeel erg duur en stelt eigenlijk niks voor. Maar we hebben waarschijnlijk al een andere goede kandidaat, we hebben hem al in de werkplaats liggen en ik vind hem persoonlijk wel mooi erop staan.

http://community.924forum.nl/images/imported/2010/09/28.jpg

replica
30/09/2010, 00:32
Mja maar ik denk dat je nog het een en het ander zal ontdekken, check de dorpels aan de binnenzijde, dus even vloerbekleding losmaken. Je vraag je misschien af waarom? Kijk dan eens even naar mijn projectje :loco: en ik hoop voor jou dat je niet hetzelfde ontdek als ik. Zo'n polyester opbouwtukken zaten er bij mij ook op, het probleem is dat ze daar weg rotten :shocked: en je het niet kunt zien door de opbouw dorpels. Al het water, modder en noem maar op blijft daar tussen hangen.

Hopelijk niet dus bij jou.
En valt echt iets van te maken kerel, VEEEEllll succes en ben benieuwd :-)

ernst1971
01/10/2010, 17:54
ik was dan toch als ik de keuze had gehad zoals jij, voor de puntgave 924 turbo gegaan.
begrijp wel dat je er zo veel van leert maar had dan toch de andere Porsche genomen van je vader.
maar in ieder geval veel succes en plezier met deze 924.

Mikevhoof
02/10/2010, 16:03
Replica, bedankt voor je tip. Hij gaat zowiezo helemaal uit elkaar en alles wordt gecontroleerd. Dus we zullen inderdaad vast nog wel wat dingen tegen gaan komen maar mijn vaders werk is het restaureren van auto's dus dit is allemaal dagelijkse kost voor hem. Zeker gezien hij nu een Porsche 356 Cabrio heeft staan waar hij rondom bijna alles opnieuw heeft moeten maken en kloppen, dus denk dat het wel goed gaat komen. :thumb:

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar custom made schokdempers of dergelijke voor zijn Porsche dan kun je contact met me opnemen, aangezien mijn vader dat ook nog eens doet en er al jaren mensen uit heel het land en ook het buitenland komen om speciale schokdempers door hem te laten maken.

Ernst, het heeft beiden zo zijn voordelen he, deze auto kan ik helemaal aanpassen aan hoe ik hem wil en komen dan natuurlijk mooie Webers op te staan. En die turbo was idd stuk makkelijker geweest en ook wel leuke optie. :p

Mikevhoof
15/10/2010, 21:39
Verder is mijn vader op zoek naar die speciale monteerbare achterspatborden van de 924 GT, is er iemand die deze nog heeft liggen of er aan kan komen? En zo ja tegen welke prijs?

Jayke
15/10/2010, 21:51
Er staat een setje op marktplaats, maar ik geloof dat die niet echt aan te raden zijn, heb ik eerder hier gelezen...

Mikevhoof
16/10/2010, 19:13
Heb hem erop gewezen idd, staan 2 setten op marktplaats idd. Bedankt voor de tip. Momenteel zijn we onze werkplaats/garage aan het verbouwen zodat ik straks 1 van de 3 bruggen voor mezelf en de porsche heb. En kan ik daar lekker dagen op sleutelen. Dus we zijn druk bezig om het comfortabel te maken voor de Porsche binnen. ;-)

Michiel
20/10/2010, 11:30
echt een leuk project, waar komen die spiegels vandaan? passen er wel bijzonder goed op...

Mikevhoof
20/10/2010, 23:23
Om heel eerlijk te zijn, ik zou het niet weten :redface:. Ze zaten er al op toen hij gekocht werd en heb ze verder ook nog nergens gezien zo. En idd passen ze er heel mooi bij. Thanks