PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1980 | Startmotor te zwak



jel
08/10/2012, 15:20
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje het volgende probleem;

Als mijn auto een tijdje stil heeft gestaan en ik probeer hem te starten dan krijgt mijn starmoter de motor niet rond gedraaid. Na 10 tot 20 seconden proberen krijgt hij de motor een slag gedraaid en start hij prima. Ik heb de volgende gegevens voor jullie;


- De accu is tamelijk nieuw en werkt prima. Dit heb ik nagementen met een multimeter, ook ontlaadt de accu niet.

- Bij een startpoging krijgt de startmotor stroom, dit is duidelijk te zien omdat de spanning wegvalt. Maar de startmotor krijgt de motor niet rondgeraaid.

- Het probleem is alleen als de auto een dag of langer niet gereden heeft, als ik hem binnen een paar uur weer probeer te starten dan draait de startmotor direct bij het starten.

- Als het echt niet will dan help het om de auto in de versnelling een klein stukje te duwen, vervolgens draait de startmotor wel direct. Het lijkt dus of hij even over een 'dood punt' heen moet komen.


Nu kan ik me voorstellen dat de startmotor gewoon oud is en niet genoeg kracht heeft om een koude motor door zijn compressieslag te krijgen. Een andere oorzaak zou een slecht contact kunnen zijn.

Kan iemand mij vertellen waar de ground zit die ik zou kunnen schoonmaken om het probleem mogelijk op te lossen?

erik van oort
08/10/2012, 16:28
Lager uitgesleten denk ik, hierdoor komen magneten en omhulsel niet lekker tegenover elkaar te liggen. Kan zelfs zo zijn dat polen tegen elkaar aan liggen en sluiting maakt bij starten... Dat denk ik tenminste.
Oplossen met revisie denk ik.
gretz erik

toet89
08/10/2012, 16:57
Je kan ook je massakabel even nakijken. Ik had hetzelfde probleem en heb een stukje van de massakabel wat helemaal geoxideerd was. Hierna start hij gewoon netjes (soms blijft ie nog ff hangen).