PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen..



RCH
17/01/2008, 14:01
Hallo allemaal,

mijn eerste 924 kocht ik ongeveer 10 jaar geleden, bij gebrek aan enige autokennis kocht ik een heel slecht exemplaar. Ongevalschade en achterstallig onderhoud. De enige manier om er nog een beetje een aardige auto van te maken was een extra exemplaar erbij te kopen voor de onderdelen. Dus kocht ik er een met brandschade. Het interieur volledig uitgebrand als gevolg van een slecht ingebouwde radio. Uiteindelijk bleek dat de auto met brandschade verbazingwekkend goed was (op de brandschade na dan) en dat het beter was het interieur, bekabeling en dashboard van de andere auto over te zetten. Na aanschaf van een haynes manual, talloze weekenden sleutelen, geschaafde knokkels en een grote zak geld was de auto weer rijdbaar.

Vervolgens een paar jaar met erg veel plezier in de auto gereden en ondertussen van alles aan de auto gedaan. Helaas toen de auto verkocht wegens aanschaf van een 944. Na jarenlang spijt te hebben gehad mijn eerste 924 verkocht te hebben kon ik een jaar of 4 geleden voor weinig geld een restauratieproject kopen dat 10 jaar in een schuur had gestaan. Een 1980 model zonder achterspoiler maar met krijtstreep interieur, 15" origineel porsche aluminium draadspaak velgen, elektrisch bedienbare spiegels, elektrisch bedienbare ramen, lederen pookhoes en een mooi 3 spaaks origineel Porsche lederen stuurwiel.

De motor liep niet, de wielophanging was een bonk roest en alle remleidingen waren weggerot. Er kon dus weer gesleuteld worden. Onderstel ontroest, in de hamerite gezet, nieuwe remleidingen eronder, motor lopend gemaakt, nieuw remsysteem eronder en nog tal van kleine en grote reparaties uitgevoerd. Maar hij liep weer en kwam zonder problemen door de APK. Vervolgens 1 jaar veel in gereden, meer dan 10.000 km erbij en nooit een probleem met de auto gehad.

Toen kreeg ik het briljante idee mijn kachelsysteem om te bouwen naar het nieuwere type. Ik dacht dat dat zo gebeurt zou zijn en dat ik dan een veel betere voorruitontwaseming zou hebben. Ik kan iedereen dit afraden, het is niet makkelijk te doen en ook niet zo gebeurt Nu, drie jaar later, zit de auto nog steeds niet terug in elkaar. Nou is de planning hem aankomende week terug in elkaar te zetten. Ik heb hier speciaal een week vakantie voor genomen dus eindelijk moet mijn 924 weer gaan rijden.

Al met al heb ik leren sleutelen op een 924. En hoewel ik diverse 944's heb gehad blijft de 924 mijn voorkeur hebben. Een 924 is makkelijker zelf te onderhouden, de onderdelen zijn goedkoper en persoonlijk vind ik de auto een mooiere lijn hebben dan de 944. Kortom verkoop je 924 niet, je krijgt er (uiteindelijk) spijt van.

MVG Ralf

Ropor
17/01/2008, 16:37
Welkom!
Goed verhaal! Een kenner zo te lezen!

Ik ben heel benieuwd naar de foto's!! :grin:

LWB
17/01/2008, 16:48
Welkom hier,

en sleutel ze! :oops:

Ik-rij-belastingvrij
17/01/2008, 16:49
Welkom :D
Je hebt dus een week nodig om de auto weer rijklaar te maken?
Dan kan je zondag 3 februari mooi naar de meeting komen :wink:

q01z
17/01/2008, 17:13
welkom ralph!

een echte sleutelaar met ervaring, dat klinkt goed!
behalve dan dat je 3 jaar doet over je kachel ;) maar dat zal ook wel met prioriteiten te maken hebben.. :lol:

ik ben wel erg benieuwd o fje foto's hebt van het restauratieproject!

Ik-rij-belastingvrij
17/01/2008, 17:20
Ja, ik wil eigenlijk ook wel wat mooie foto's zien :-D

hammer_rites
17/01/2008, 18:59
Ralf van pimpmyporsche vermoed ik...?

Korting voor forumleden! ;)

Tom
17/01/2008, 20:11
Welkom, lijkt me erg gaaf om je auto te bekijken op de eerste porsche-924.nl-meeting...

captainfrasca
17/01/2008, 21:04
Welkom hier!! :D Ik ben ook benieuwd naar de auto, snel klaar hebben dan maar!! :wink:

VonG
17/01/2008, 21:31
welkom en een mooi (en goed) advies over de 924 versus 944 :)

RCH
18/04/2008, 17:18
Helaas, de auto is nog niet klaar. Maar inmiddels is het een en ander aan het interieur gedaan. Het zal nog wel even duren voordat de auto klaar is, maar ik mag toch ook wel met een andere auto langkomen bij een meeting.

MVG Ralf