PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische 924 eigenaar



Freddy
26/10/2009, 18:27
Hallo,

Ik ben Freddy en sinds kort eigenaar van een 924 uit 1978.
Het was een verjaardagscadeau en het is een echte opknapper.

Ik ga er een hele tijd veel hobbyplezier aan beleven. Hoe het allemaal gaat meevallen is nog maar de vraag, maar ik geloof dat ik hem toch terug rijvaardig krijg.:heh:

Als ik tips nodig heb of met vragen zit, weet ik waar ik terecht kan.

Groetjes,
Freddy.

jessy1984
26/10/2009, 18:31
hey welkom freddy veel plezier met je 924 ;)
heb je mss enkele foto's
altijd welkom

groetjes

LWB
26/10/2009, 18:31
Hoi Freddy,alweer een van over de grens:thumb:,je kunt slechtere cadeau's krijgen!
Veel plezier ermee.

-cees-
26/10/2009, 18:45
:welcome:

Veel plezier hier en succes met het opknappen van je 924.

Frenske
26/10/2009, 19:00
Welkom bij de 924 gestoorden :thumb: ach ja en fotokes zijn altijd welkom!!

dopre
26/10/2009, 19:16
Van waar ben je ergens ? Welkom op het forum

gr dopre

klaas 924
26/10/2009, 20:46
welkom welkom welkom

en natuurlijk heeeeel veel succes met het opknappen van je 924

en ja foto,s die willen we altijd wel zien!

M.B.H.
27/10/2009, 08:08
Welkom Freddy ;-)8-) en vragen kom maar op :whistle:
genoeg kennis op dit uiterst gezellige Forum.:heh:

Fantaman
27/10/2009, 18:16
:welcome:
en veel plezier met je 924(heb ik ook, ookal zit de motor er al weken niet meer in:loco:)

Freddy
27/10/2009, 18:42
Hallo allemaal,
Bedankt voor het hartelijk welkom.

@ dopre: ik woon in Hamont, dat is in noord Limburg, niet zo ver van Eindhoven.

De 924 was er echt erg aan toe. Hij had 13 jaar in een garagebox gestaan.
En als dat nog niet erg genoeg was, zijn er ook ratten onder de kap gaan wonen. Het was al een rotklus om dat op te ruimen. Hier heb ik geen foto's van gemaakt, ik vergeet het liever zo vlug mogelijk.
Wat betreft plaatwerk heb ik nog niet te klagen, er zijn er die het veel erger hebben.

Ik heb een paar foto's toegevoegd van de 924 toen hij net bij ons thuis was aangekomen.
De foto van het motorcompartiment is de enige foto die ik er van getrokken heb. Deze is van na het verwijderen van het ongedierte. :-)

Als jullie ook foto's willen zien van het interieur of..., laat maar iets weten.

Grtz.

Buellman
27/10/2009, 21:34
Cool spel, wel 'beetje werk aan' precies..... ;-)

pchome2000
28/10/2009, 07:12
welkom bij de club, volgens de fotos kun je wel even vooruit.
succus (p.s. ben zelf uit NL Limburg).

ArvidW
28/10/2009, 08:25
Zoo, jij durft :eyebrows: Ziet er op het eerste gezicht niet heel aantrekkelijk uit maar d'r schuilt vast een prachtauto onder al die modder:-)

klaas 924
28/10/2009, 16:10
als je hem gewassen hebt en hij staat in de zon
heb je een heeeeel andere auto!!
en hoe is de techniek na 14 jaar stil staan??

Freddy
28/10/2009, 18:15
Hallo,

Ik heb even een paar foto's aangepast zodat ik ze kan uploaden.
Deze foto's zijn van na de eerste wasbeurt. bij de vorige foto's was er al eentje bij van het reinigen van het interieur. En zoals je kan zien heeft Klaas 924 gelijk, het ziet er al een heel andere wagen uit.

De techniek is nog in een behoorlijke staat (na 13 jaar) ;-) De remmen zaten compleet vast, voor de voorste zijn al revisiesetjes besteld en de trommels moeten nog open gedaan worden.
De motor deed helemaal niets, maar de ratten hadden een aantal kabels door geknabbeld en na een paar uur zoeken en proberen er toch weer muziek in gekregen. Nu kan alles wat van rubber is vervangen worden en dan alles terug afstellen.
De koplampen deden niets, maar ook daar komt weer beweging in, ik zal de motor eens loskoppelen en testen of hij dan wel draait. Nu wil hij alleen als hij meegeholpen wordt.

Even stoppen nu, het gaat anders te lang worden.

@pchome 2000: fijn om te horen dat er in de buurt nog 924 liefhebbers zijn.

Frenske
28/10/2009, 18:24
zo zo freddy, ziet er zeer strak uit!! toen ik het eerste las dacht ik :doh:ojeeeee, maar schijnt toch nogal mee te vallen.. :thumb:

-Bassie-
28/10/2009, 18:25
ziet er goed uit.

hoe zijn de voorstoelen??

Freddy
28/10/2009, 18:51
Hey,

Langs buiten valt het allemaal wel mee, een beetje beginnende roest, meer niet.

Alleen aan de batterijbak is hij doorgeroest naar binne toe, dit moet ik nog even volledig bloot leggen. Ik weet dus nog niet hoe erg het er aan toe is.

Mechanish en elektrisch zijn de problemen van een hele andere orde. Maar ik heb ieder weekend wel wat tijd dus dat fiks ik wel.

De stoelen zijn ook nog zeer goed, een paar kleine dingetjes, maar niets waar ik niet mee kan leven tot ik geld teveel heb om ze opnieuw te laten bekleden.

De foto's zijn van de linkse zetel, de rechtse ziet er net zo uit (na het wassen genomen).

Toch een fijne hobby zo. ;-)

klaas 924
28/10/2009, 20:27
mooie kleur combinatie zo met die beige stoelen en zwarte lak!!!!

M.B.H.
28/10/2009, 22:40
volgens mij is dat het leuke van de hobby je blijft er mee bezig ,;-)
en het ziet er nog leuk uit ook:-)

BC911
01/11/2009, 12:13
Ja ziet er volgens mij nog niet zo slecht uit. Je interieur mag er best zijn. Het voordeel van lang stilstaan is natuurlijk dat hij niet verslijt hé ;-). Succes met het motorisch gedeelte.

-Bassie-
01/11/2009, 16:18
het interieur verslijt niet.

maar voor de rest van de auto geld: stilstand is achteruit gang.

klaas 924
01/11/2009, 16:47
het interieur verslijt niet.

maar voor de rest van de auto geld: stilstand is achteruit gang.

dat klopt
het interieur word wel lelijk als de auto niet droog staat
je moet dan denken aan schimmel in je bekleding
en scheurvorming in het dashboard dorr vocht !

Freddy
02/11/2009, 10:12
Het interieur is ook nog redelijk in orde, ik ga wel alle naden laten nerstikken. Dan zit dat ook weer goed. ;-)
Mechanisch, motorisch en elektrisch is er inderdaad wel redelijk wat werk aan.
Aangezien het eigenlijk ook een klein beetje hobby is vind ik dat natuurlijk niet erg dat ik er wat aan kan sleutelen.
Ik heb eergisteren de koplampmotor gereviseerd en gisteren de remklauwen. Er is ook al een heleboel verkeerde/bijgelegde bekabeling verwijderd.

Morgen ga ik beginnen met alle electrische contacten na te kijken en waar nodig zuiver te maken.

ik zal mijn vorderingen hier blijven posten.
grtz,
Freddy.

-Bassie-
02/11/2009, 10:13
is de bekleding alleen weer gestikt??

want dan staat die weer heel strak en heb je kans dat die weer heel snel scheuren.

het beste is dan een nieuwe zitting te laten maken.

Freddy
02/11/2009, 11:37
Het herstikken van de bekleding moet nog gebeuren. De reden dat ik dit eerst wil proberen is mijn budget. Later kan ik dan de zittingen nog opnieuw laten bekleden.
grtz.

mst
18/08/2010, 19:50
he freddy ,hij ziet er inderdaad leuk uit veel plezier er mee
Blijte weten dat er in belgie nog 924 liefhebbers zijn

groeten Mario

willy924
18/08/2010, 21:57
die ziet netter uit dan ons project gelukkig woonden er geen ratten maar groeide de paddestoelen wel in de bekleding .s6 met je project wij zijn al heel, veel tegengekomen helukkig geen ratten lol