PDA

Bekijk Volledige Versie : een schop onder mn kont...



margriet
13/10/2012, 12:35
Hoi Allemaal,

Deze week zat ik me te bedenken dat ik nu alweer een tijdje de leukste auto ooit heb, tegelijkertijd bedacht ik me dat ik er veel te weinig nog aan heb gedaan. Het wordt dus tijd dat ik eens aan de slag ga en ik zet het op het forum zodat ik het ook echt ga doen: als schop onder mn kont zeg maar.

vanaf goede vrijdag heeft de auto natuurlijk wel een aantal ontwikkelingen doorgemaakt. kleine dingen zoals een nieuw boxje en de ruitensproeiers werken. maar ook wel wat groots, nieuwe velgen en banden (zie foto). oke hij is nu niet helemaal origineel meer maar ik vind ze gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeel mooier.
9133

stiekem droom ik er al van dat hij helemaal zwart is. denk dat spuiten 2013 wordt.

maar helaas.... met ups komen altijd de downs. ik heb mn stootstrips erafgehaald (oke daar ben ik nog een beetje mee bezig want eentje wil niet meewerken) maar linksvoor was er overheen gespoten. had natuurlijk al wel gezien dat daar een deukje zou moeten zitten maar wist niet dat die hele hoek eigenlijk in de kreukels zat. (zie fotos) was lelijk meegeplamuurd en nu nog net zo lelijk maar wel wat onzichtbaarder gemaakt.
9134

afijn laten we ons natuurlijk niet door uit het veld slaan. vind namelijk de antenne mega lelijk en nu ga ik dus een hele nieuwe kap erop doen, die mooi spuiten en geen antenne meer er in. ik heb al een draadloze antenne. maar als iemand een goede en niet te dure kap heeft liggen GRAAG!

motorisch. hij rijdt nog steeds als een zonnetje. maar het starten blijft vervelend. nu overigens anders dan de vorige keer. nu slaat hij aan, rijdt een stukje en slaat af als ik geen gas meer geef, en acculampje gaat branden. soms moet ik ook gas geven bij het starten maar dat is niet altijd. ik kan niet goed zeggen of het bij koude of warme start is, ik denk meer last bij koude start.

ow misschien weten jullie dit. ik heb een soort beugel bij mn accu. maar 1 helft is weg. hoort deze er te zitten? (zie foto) heeft iemand in dat geval de andere helft? als deze er niet hoort te zitten, is het noodzakelijk dat ik mn accu vast zet? wat raden jullie experts mij aan??
(fotos uploaden lukt niet dus zet ik er straks onder)

verder moet ik nog doen:
-lekkage (dat is 100 jaren plan, bij bestuurderskant weg maar passagier blijft natjes)
-er mist een ijzerdraad in een wiel dus 1 bout kan er niet in, geen idee hoe dat moet eigenlijk
-deze winter laat ik doen. systeemkast netjes en draden wegwerken. al het elektrische moet netjes zijn.
-pookhoes, die heb ik al liggen ergens
-achterklep met spoiler erop. die heb ik ook al liggen maar kan ik niet in mn eentje want te zwaar. actiepunt deze week.
-ventilatie/kachel. dat is ook een sproedje.
-claxon. heb ik ook al liggen. maar heeft geen haast want volgend jaar pas apk en nu blijven slome mensen me nog aardig vinden.
-2 mooie zwarte leren voorstoelen. geen haast en denk ook even centjes voor weg gaan zetten als ik het goed zag.

nou dat valt toch eigenlijk best mee allemaal?? meeste moet toch al op korte termijn lukken. en anders geven jullie me maar een schop.
als jullie verder tips hebben, of een linkervoorkap of accubeugel, zou ik het fijn vinden om dat te lezen.

en dan is het de bedoeling dat ik volgend jaar zomer helemaal de blits maak op de A12 8-)

:W groetjes!!

- - - Updated - - -

9135

fcam
13/10/2012, 14:26
Goed van je om op deze manier een stok achter de deur te zetten. Je wordt met enige regelmaat gespot en om dat zo te houden heb je zo te zien nog wat werk te doen.... Persoonlijk ben ik voorstander van het zo origineel houden, zeker van een vroege 924. Aparte kleur, chromen lijsten en geen spoiler vind ik juist prachtig. Ik begrijp dat je anders wilt en dat is natuurlijk je goed recht.
Een opmerking in je lijst baart me zorgen. Begrijp ik nou goed dat je een wiel met 3 moeren hebt vastzitten? Als dat zo is, wil je dat dan ZO SNEL MOGELIJK (laten) maken! Waarschijnlijk mis je dan een draadeinde in je wielnaaf. Er zullen ongetwijfeld forummers zijn die dat kunnen bevestigen en iets hebben liggen. Een wiel hoort goed en stabiel vast te zetten. Als er 4 moeren op horen dan moeten er ook 4 op zitten. Als het klopt dat je rijdt met 3 moeren dan is dat niet veilig.

MarcS911
13/10/2012, 14:46
Van een 924 heb ik geen verstand, maar het niet vastzitten van een accu is bij mijn weten afkeur voor de APK.

jimfrey944
13/10/2012, 15:31
Een voorscherm zonder gat voor je antenne en zonder gat voor knipperlichten (dat is zeldzaam)heb ik wel liggen
Zit wel iets werk aan maar geen deuken
De beugel is niet orgineel er hoort een beugeltje op de bodem gechroefd te worden heb ik er ook genoeg van liggen
Maak even een foto van de accubak zonder accu er in kan ik zien of hij weer op de originele manier vast kan
Verder horen natuurlijk alle wielbouten er in voor dat je er weer een ritje mee gaat maken ( is dat links achter)

powerflux
13/10/2012, 15:34
toevallig ben ik morgen bij je om wat op te halen, ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met die 'ijzerdraad' bij je wiel.
als hij maar met 3 bouten vastzit: hardstikke gevaarlijk.
Ook zal ik dan even kijken naar je accubak, als je wil. zoals hierboven werd gezegd is dat niet origineel, maar dan kan ik je uitleggen hoe het wel hoort :)

margriet
16/10/2012, 12:17
Bedankt voor al jullie tips! Ik heb ook gelijk mn auto weg laten brengen voor dat wiel. En omdat ik toch ziek ben en niet kan rijden mag hij ook wel even blijven staan voor de startproblemen en de blower. :O

@Jimfrey944 wil je even je mailbox legen want kan je geen bericht sturen omdat hij te vol zit.

Groetjes!

jimfrey944
16/10/2012, 16:57
Yep is gebeurd
Ti's altijd druk bij de Pb's
Tijd voor een grotere box

fcam
16/10/2012, 18:40
Bedankt voor al jullie tips! Ik heb ook gelijk mn auto weg laten brengen voor dat wiel. En omdat ik toch ziek ben en niet kan rijden mag hij ook wel even blijven staan voor de startproblemen en de blower. :O

@Jimfrey944 wil je even je mailbox legen want kan je geen bericht sturen omdat hij te vol zit.

Groetjes!

Beterschap Margriet!
Goed van je dat je er meteen werk van maakt.

Hendrik
16/10/2012, 23:41
Yep is gebeurd
Ti's altijd druk bij de Pb's
Tijd voor een grotere box

Vooruit dan. ;)

jimfrey944
17/10/2012, 09:57
:) :)

margriet
11/11/2012, 15:15
even een update.

mn wiel zit met 4 bouten vast! *) als jullie denken dat ik nu veilig rij, vergeet het maar, dat later.

mn accu zit ook vast, beetje creatief maar wel veilig. *)
mn kappie linksvoor zonder antenne gat (dank u dank u Jimfrey944!) moet ik nog een keertje schuren voor de perfectie maar ziet er al heel strak uit. dan spuitbusje en hup erop.*)

ook heb ik met wat hulp want dat ding is loeizwaar de achterklep erop gekregen. ik heb even een foto gemaakt want door die grote vierkante kast voor de ruitenwisser blijft de klep nu niet meer om hoog staan. moet ik dan dikkere stangen hebben?
9332

en gister had ik pech. ik heb zonder ruitenwissers gereden want die doen het niet meer. af en toe dus maar even de auto aan de kant en een doekje over de ruiten maar soms heb ik denk ik niet helemaal tussen de lijntjes gereden. niet weer gelijk bezorgd worden, ik zal niet meer rijden zolang het niet gemaakt is o|O
vanmorgen ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan. omdat het een tijdje terug ook al was gebeurd onderweg naar mn werk had ik vast een nieuwe relais besteld (op de terugweg deed hij het trouwens wonder boven wonder weer), vanmorgen dus nieuwe relais erin gezet en ook dat blokje bij de ruitenwissermotor schoon gemaakt en gespoten met contactspray. dat hielp dus niet. al denk ik eigenlijk wel dat dat alle dingen zijn die ik kan doen maar eerlijk is eerlijk ik moet nog wel het engels ontcijferen in werkplaatshandboek. heeeeel misschien heeft de ruitenwissermotor niet het leven gelaten maar ik vrees van wel.

suffe is dat ik wel dat ik zekering kapot heb gemaakt denk ik. zou je die gewoon bij de brezan kunnen krijgen? dat ijzertje wat om dat staafje zit is namelijk kapot. dacht eigenlijk dat die dingen er heel anders uit zouden zien dus vond het soieso beetje zwakjes allemaal.
maar goed electra stond toch al op de lijst want is echt zootje onder het stuur, kijk maar wat slordig:
9333

korte update is inmiddels niet meer kort dus nog korte vraag, heeft iemand een ruitenwissermotor liggen?
alvast bedankt weer!!*)

Groetjes Margriet

- - - Updated - - -

ps als jij wel heeeeeel handig bent met electra en een centje wil verdienen (en niet aan de andere kant van nederland woont) laat dat dan maar even weten.

margriet
11/11/2012, 15:18
oooow vergeet ik te vertellen over de startproblemen!8)7
dat had ik laten doen. hij vertelde de kleppen schoon gemaakt te hebben. nu valt hij niet meer uit na een paar seconde maar de startproblemen heb ik nog gewoon! de startmotor doet het en hij slaat aan en binnen een seconde weer af. zucht. daar baalde ik flink van en daarom wil ik eigenlijk niet dat hij naar electra kijkt maar iemand die echt zorgvuldig is.

Jayke
11/11/2012, 17:09
Zekeringen zijn zeker te krijgen bij brezan oid (of elk tankstation met een beetje fatsoenlijke winkel, electrazaak etc), zijn gewoon standaard. Als het ijzertje wat er omheen zit kapot is dan is inderdaad de zekering gesprongen, dat is namelijk gewoon de zekering, het staafje is er alleen maar omdat een los draadje zo lastig vastpakken en -maken is ;)

jimfrey944
11/11/2012, 18:26
Hoeveel ruitenwisser motoren wil je hebben ;)
Ik heb er nog wel liggen

Ze gaan niet snel stuk
je zou eerst even kunnen kijken of je spanning heb op de draden naar je rw-motor
Ook draaien ze minder snel dan je zou verwachten

M.B.H.
11/11/2012, 22:40
Als steenwijk niet te ver weg is kom je maar langs met de porsche en zorgvuldig tja moet ik dat van mij zelf zeggen ?
Ik heb alles wel liggen kwa onderdelen en info + jarenlang sleutel ervaring aan de 924
Alleen weet ik niet wat het zal kosten of max mag gaan kosten
Om daar iets zinnigs van te kunnen zeggen zal indien mogelijk een rit naar steenwijk jou en mij daar een goed beeld van geven

margriet
13/11/2012, 23:16
Suf, het was de zekering dus ik scheur weer veilig rond. Maar die motor van mij is niet zo heel netjes meer. Zal vast binnenkort nog bestelling bij je doen Jim dus dan doen we die er gelijk de volgende keer bij.
@ M.B.H en de prive mensen, eerst dit weekend nieuw kapje erop laten zetten door jongeren in Rhenen (tja je bent politicus of niet) en de digitale antenne. Dan foto's maken voor forum natuurlijk. En daarna nog terug naar de man die de startproblemen zou hebben moeten fiksen. Dus dank voor alle aanbiedingen en kundige electrische mensen eind volgende week (als het beetje meezit) bericht ik daar even over.
Dank dank dank

replica
14/11/2012, 21:03
mja koudstart of algemeen het starten van en porsche zit eigelijk vrij simpel in elkaar.
Maar de meeste gewone garagisten weten er niets van... spijtig genoeg.

Er zijn 2 hoofdreden waarom je wagen zou stilvallen, niet genoeg benzine (kan verschillende redenen hebben)
BV als hij aanslaat en niet blijft draaien, blijft je pomp waarschijnlijk niet draaien op gewoon kontakt.
I maar een voorbeeld.

Of vals kontakt aan de ontsteking, maar als hij lustig aanslaat bij het starten en bij het lossen van het kontakt stil valt, dan heb je mengsel te weinig....
Blijft hij wel draaien met gas, probeer hem dan gewoon iets rijker te zetten.
In de meeste gevallen zal hij dan wel blijven draaien.

Maar op forum is het altijd beetje moeilijk zo, is altijd gemakkelijker wanneer je er voor staat en dat iedereen hier zal dat wel kunnen bevestigen.

In ieder geval veel succes !