PDA

Bekijk Volledige Versie : midlife c



Buellman
27/10/2009, 16:49
Hoi,

Ik ben Jan, nader stilaan de 40, en het wordt dus hoge tijd om een Porsche (924) te kopen. Een motorfiets heb ik al sinds een paar maanden, maar 't wordt nu wat kouder dus...;-)
Mijn vader heeft toen ik een jaar of 20 was nog 2 924'en gehad, dus ik weet nog wel dat die auto's zeer leuk rijden.
Ben vandaag naar 1 gaan kijken, 1979, motor en versnellingsbak lekken wat olie, sluiting van achterruit verroest, rubbers van achterruit naar de vaantjes, in koffer achter het rechterwiel voelt ook wat vochtig aan. Gebruikelijk dashboard en zetelprobleem, terugschakelen van 3 naar 2 gekraak als hij koud stond, later niet meer. (te weinig olie in deze oude 5 bak???) 1 der beide koplampen verroest, maar motortjes werken wel. Na een tijdje rijden en bij aanzetten verwarming beetje vochtreuk, geen radio, MAAR wel weer eens met een oude liefde rondgereden.....
Wat denken jullie??? (prijs in de - 2000€ klasse)
8-)
O ja, kzen van Aantwaarepe!!!

Frenske
27/10/2009, 17:16
Welkom bij de 924 verdwaasden :thumb: Schijnbaar horen een 924 en een motorfiets bij de eerst penopauzeverschijndelen (leuk woord bij scrabble).

ennuh, ben gene Belg zunne, maar kijk hier eens:
http://www.oldtimers-te-koop.be/zoeken.aspx?cat=2&merk=porsche&bouwjaar_min=&bouwjaar_max=&trefwoord=924

klaas 924
27/10/2009, 17:17
welkom midlife C

volgens mij valt zo een crises echt wel mee
het is meer een prettige gestoordheid,waar prima mee televen valt!

en dan deze 924
volgens mij mag die toch echt niet meer dan een 150 euro kosten
maar je kunt beter even doorzoeken ,in meerdere auto,s rijden
en dan pas beslissen
ook moet je opletten dat een 79er nog niet is gegalvaniseerd
dat is pas na 81 het geval(bij mijn weten )

-cees-
27/10/2009, 17:25
Welkom hier, en succes met je zoektocht.

(Maar als een Porsche een midlife crisis aankondigt ben ik er toch vroeg bij, of is de rest van de wereld nou zo laat? ;-) )

joeyw91
27/10/2009, 17:49
hmm, zo te horen een beetje een probleembak... zou voor -2000,, kan natuurlijk nog steeds heel weinig zijn... maar zou ik toch voor een andere gaan, als je kijkt dat er vele betere zijn.. ook voor onder de 2000E...

maarja, ben 17.. en al een midlife crisis? begin net :p

Frenske
27/10/2009, 17:51
hmm, zo te horen een beetje een probleembak... zou voor -2000,, kan natuurlijk nog steeds heel weinig zijn... maar zou ik toch voor een andere gaan, als je kijkt dat er vele betere zijn.. ook voor onder de 2000E...

maarja, ben 17.. en al een midlife crisis? begin net :p

heb je ook al een motor dan?:p

jessy1984
27/10/2009, 17:57
hey welkom hier
de wagen lijkt me zoals je het beschrijft eerder een restauratieproject te zijn en 2000€ zal wss wel wat te veel zijn
heb je naar roest in de accubak gekeken let goed op waar je roest hebt bij een geboud voor 81 kan serieus tegenslagen
en als je deze problemen al merkt voor je de wagen koopt dit is al een vrij grote kost wat je beschrijft mag je zeker zijn dat er nog een hoop andere problemen zullen opduiken

ik ben zelf ook van antwerpen (ekeren) dus zoek je een 2de opinie ;)

groetjes

M.B.H.
27/10/2009, 18:04
Welkom Hier en veel plezier , succes met de zoektocht
ik heb dacht ik hier ergens een bericht van een medelander van jou heb gelezen,
Die wilde zijn 924 Verkopen :eyebrows:
zoek maar eens op het forum ;-)
hier vindt je genoeg tips waar je zoal op moet letten bij de aanschaf:loco:
koop niet te snel !!!!!! als je de 50 paseerd gaat de tijd echt niet veel sneller8-)

LWB
27/10/2009, 18:55
welkom hier en succes met zoeken!
bekijk meerdere 924's en krijg een beetje een gevoel bij wat je kunt verwachten.
aan de hand van jouw omschrijving alleen is het lastig zeggen of ie duur is...

ps,
als je al een 924 hebt en je naderd de 40... wat dan;-)

Freddy
27/10/2009, 19:04
Hallo,
Ik ben er zelf ook nog niet lang bij, maar ook van mij een van harte welkom.

Als ik jou was, dan zou ik inderdaad eerst nog een paar andere 924's gaan bekijken. Of je moet echt op zoek zijn naar een restauratie project, maar dan wel flink pingelen.

Groetjes.

BC911
30/10/2009, 21:03
Welkom stadsgenoot. Zou er zelf geen 2000 euro voor overhebben als ik zo hoor wat er allemaal mis mee is op het eerste zicht ... Vrees dat je snel een dure wagen gaat hebben als je de herstellingen erbij gaat rekenen. Misschien toch maar even verder kijken ... Je kan best wat beters vinden voor die prijs. Groeten, Bert.

Buellman
31/10/2009, 00:13
welkom hier en succes met zoeken!
bekijk meerdere 924's en krijg een beetje een gevoel bij wat je kunt verwachten.
aan de hand van jouw omschrijving alleen is het lastig zeggen of ie duur is...

ps,
als je al een 924 hebt en je naderd de 40... wat dan;-)
Een Buell kopen? ;-)

Buellman
31/10/2009, 00:20
Zoek intussen al verder hoor.... Misschien iets interessants gezien in Nederland, maar ook al begrepen dat invoer in België niet eenvoudig is qua papierenrommel binnen ons 'verenigd Europa' Iemand ervaring met invoer in België vanuit Holland?

ShroudedVeil
31/10/2009, 02:16
Anders mag je mijn 924 wel overkopen voor 10 x zo weinig ;)

Buellman
31/10/2009, 09:40
Anders mag je mijn 924 wel overkopen voor 10 x zo weinig ;)
'Beetje werk aan' verondersstel ik?

Frenske
31/10/2009, 09:41
Een Buell kopen? ;-)

liever een Kwalijkzakie.... ehhhh Kawasaki!! :thumb:

ShroudedVeil
31/10/2009, 18:24
Juist ;)

Ongeveer net zoveel als die andere ;)

BC911
01/11/2009, 12:06
Iemand ervaring met invoer in België vanuit Holland?
Yep, mijn 911 stond op Nederlandse papieren toen ik hem enkele jaren geleden kocht. Laat het je niet tegen houden om een goede 924 te kopen, maar hou rekening met wat extra papierenwerk bij de aanschaf. Wat er ongeveer moet gebeuren:
- eerst naar de douane om hem in te voeren, stelt niet veel voor als de papieren in orde zijn en kost je ongeveer 0,70 euro als ik me niet vergis = de symb. frank ;-)
- lastiger is de homologatie van je voertuig: oude voertuigen hebben geen europees homologatiebewijs, en telkens een wagen ingevoerd wordt in België dient dit gehomologeerd te worden. Je hebt twee mogelijkhede: via keuring of via D'Ieteren. Hou hier echter rekening met een wachttijd van enkele weken. Als je het via de importeur doet moet hij volledig origineel zijn, anders kan je het vergeten ...
- als je dit allemaal in orde hebt kan je naar de keuring voor verkoop, let op dus geen gewone keuring, maar iets uitgebreider ;-)

Het beste is dus dat je transitplaten aanvraagt voor een zo lang mogelijke periode, aangezien je deze nodig hebt om naar de keuring te gaan. Misschien kan het ook dat je de Nederlandse platen kunt houden, maar mijn wagen was al uitgeschreven in Nederland, en had geen platen meer.

Hoop dat je iets bent met de info.

Groeten, Bert

Buellman
02/11/2009, 19:43
Bedankt voor de info Bert!!

Ik had die info intussen zelf al verzameld maar nu staat het hier zwart op wit.
Intussen kocht ik vandaag zelf een (Zuid-)Belgisch exemplaar.
YES!!! I'm a Porsche owner..... ;-))
Foto's volgen zodra ik het beestje heb......

Wordt vervolgd

-cees-
02/11/2009, 20:07
gefeliciteerd met je aankoop. :wave!

We zien de foto's binnenkort wel verschijnen.

klaas 924
02/11/2009, 20:49
Bedankt voor de info Bert!!

Ik had die info intussen zelf al verzameld maar nu staat het hier zwart op wit.
Intussen kocht ik vandaag zelf een (Zuid-)Belgisch exemplaar.
YES!!! I'm a Porsche owner..... ;-))
Foto's volgen zodra ik het beestje heb......

Wordt vervolgd


dat zijn goede berichten!!!

wel ben ik nieuwschierig naar meer info en natuurlijk FOTO,S

gefeliciteerd:thumb:

BC911
03/11/2009, 07:12
Hé proficiat met de aankoop :thumb: Wat is het geworden? Bouwjaar, kleur, ...

dopre
03/11/2009, 08:21
Yep, mijn 911 stond op Nederlandse papieren toen ik hem enkele jaren geleden kocht. Laat het je niet tegen houden om een goede 924 te kopen, maar hou rekening met wat extra papierenwerk bij de aanschaf. Wat er ongeveer moet gebeuren:
- eerst naar de douane om hem in te voeren, stelt niet veel voor als de papieren in orde zijn en kost je ongeveer 0,70 euro als ik me niet vergis = de symb. frank ;-)
- lastiger is de homologatie van je voertuig: oude voertuigen hebben geen europees homologatiebewijs, en telkens een wagen ingevoerd wordt in België dient dit gehomologeerd te worden. Je hebt twee mogelijkhede: via keuring of via D'Ieteren. Hou hier echter rekening met een wachttijd van enkele weken. Als je het via de importeur doet moet hij volledig origineel zijn, anders kan je het vergeten ...
- als je dit allemaal in orde hebt kan je naar de keuring voor verkoop, let op dus geen gewone keuring, maar iets uitgebreider ;-)

Het beste is dus dat je transitplaten aanvraagt voor een zo lang mogelijke periode, aangezien je deze nodig hebt om naar de keuring te gaan. Misschien kan het ook dat je de Nederlandse platen kunt houden, maar mijn wagen was al uitgeschreven in Nederland, en had geen platen meer.

Hoop dat je iets bent met de info.

Groeten, Bert
Goede morgen,

Proficiat bij de aanschaf.
Ik besef dat het nu niet meer nodig is, maar het kan handig zijn voor anderen die een wagen uit Nederland wensen te importeren.
Het best kun je via een uitvoerkenteken gaan.
Je krijgt dan een zeer primitieve nr-plaat waar je 14 dagen mag mee rijden ( wel niet vergeten het voertuig te verzekeren) Zo heb je de tijd om alles in orde te brengen, en voor de verkoper is het ook handig dat hij zijn oorspronkelijke platen in bezit houd.
Een uitvoerkenteken koste enkele jaren terug 10 euro.

gr Dopre

Buellman
03/11/2009, 18:22
Tis een 1982' er geworden, 159000 km, proper van binnen en van buiten. Kleur Helgrijs Metallic (grijs met staalblauwe schijn), Twee buitenspiegels (vond ik ook nogal belangrijk) zwart interieur, dashboard zonder scheuren, zwartbruine zetels met krijtstreep...

Voorsmaakje, enjoy.... :

LWB
03/11/2009, 19:06
leuk, smaakt naar meer;-)

Frenske
03/11/2009, 19:19
ziet er op het eerste oog lekker strak :thumb: uit, wanneer komen meer fotokes?

BC911
03/11/2009, 20:03
Mooi kleurtje, laat de foto's maar komen ...

klaas 924
04/11/2009, 16:06
ziet er op dit kleine fototje helemaal niet slecht uit:thumb:

dat smaakt echt naar meer F O T O ,S:loco:

Buellman
04/11/2009, 16:59
Geduld is de moeder van de porseleinwinkel of zowiet... ;-)

klaas 924
04/11/2009, 17:45
ziet er goed uit!!!!

daar kun je terecht TROTS op zijn!!!!!!!

ook een hele mooie kleur combinatie grijs met zwart interieur!

-cees-
04/11/2009, 20:25
Ziet er zeker goed uit. Heel mooi kleurtje.

Fantaman
04/11/2009, 21:05
mooi hoor:thumb:

Buellman
06/11/2009, 17:16
Heum klein minpuntje, ik kocht hem niet controlevrij en werd vandaag afgekeurd op remmen, en meer bepaald hoofdremcilinder + bedrijfsrem (abnormale slag) Iemand tips voor stukken? Alvast bedankt!!