PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | alles viel uit :S



cody
25/10/2012, 21:44
hallo alemaal

ik reed heerlijk een rondje met mijn 924
ik reed savonds en hat dus ook me lichten aan
maar toen viel opeens de auto uit maar dan ook egt alles geen ampaire te bekennen motor sloeg natuurlijk ook uit
nou met enig stress in de berm kunnen rollen toen heb ik de poolen van de accu los gehaald en er weer op gezet
en toen deed alles het weer alsof er niks gebeurd was gelukkig kon ik weer thuis komen :D maar weet iemand hoe dit gebeurd is
of wat het zou kunnen zijn.

met vriendelijke groet en alvast bedankt !

M.B.H.
25/10/2012, 21:48
Vervuiling van je accupolen off los kontakt op de accupolen of slechte massaovergang naar de koets

buccaneer
25/10/2012, 23:12
Ja , hallo Martin en S.

Ik heb onlangs precies hetzelfde beleefd,gelukkig kon ik net een afrit v d snelweg bereiken;al uitrollend.
Na wat gefriemel a/d draadjes startte hij zo weer en sindsdien geen problemen.
Wel was het enige keren (bij koude motor) doodstil als het contactsleuteltje omdraaide bij volle accu.
Op aanraden van electramonteur beetje WD40 (uit de boot) in contactslot gespoten,dit lijkt nu te helpen.
Zou dit slot minder goed kunnen contacten ?>>> contactspray beter?

m.vr.gr.

W.J.

harry
26/10/2012, 08:45
Misschien sluiting in het witte contactblokje.

9178 9179

buccaneer
26/10/2012, 09:17
OK Harry,

(lang weggeweest vanwege zeiltochten)
hartelijk bedankt voor de tip,
zal je op de hoogte houden,

m.vr.gr. W.J.

harry
26/10/2012, 09:32
OK Harry,

(lang weggeweest vanwege zeiltochten)
hartelijk bedankt voor de tip,
zal je op de hoogte houden,

m.vr.gr. W.J.

Dan wordt het nu eens tijd om de wind uit de zeilen te halen, en met je auto aan het werk te gaan.

9185

cody
26/10/2012, 15:09
oke zal het ff nakijken hartelijk bedankt !

gerben1986
26/10/2012, 22:08
Mocht je zo'n blokje zoeken: ik heb nog een handjevol nieuwe te liggen, stuur maar een privé-bericht!

buccaneer
29/10/2012, 13:30
Ja ,even een update:

Bij mij bleek toch uiteindelijk de oorzaak van slecht starten en plotselinge totale stroomuitval te zijn >>>

een massakabel die min of meer los/vast op het blok (de alu. kop) zat .

Bedankt voor jullie tips en ik heb daardoor ook wel meer "puntjes van aandacht"gevonden.

m.vr.gr.

W.J.