PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjon (maat van 'Dude-lange') stelt zich voor



Sjon
18/01/2008, 13:59
Goedendag,
Aangenaam: Sjon is de naam, woonachtig in de regio Utreg.
Gelijk met de deur in huis vallen: niet in 't bezit van een 924,
maar een maat van me wel ('Dude-lange' aka Martijn).
Als ie nog niet rondhangt hier, zal ik h'm welles es aansporen.
De Porsche heeft ie al heel wat jaartjes op z'n naam staan,
maar de laatste jaren staat ie eigenlijk stil in dezelfde
klusschuur waar ik met mijn hobby-projecten bezig ben (oude VW Polo's)
Betrefd een rode 924 2.0 uit 1979 origineel met airco.
Tis nog altijd een wens om h'm weer streetlegal te maken,
maar wederom: Martijn mot ff gemotiveerd worden....de luie donder :lol:

Zal eerdaags es proberen of ik hier wat foto's kan posten.

Ik-rij-belastingvrij
18/01/2008, 14:27
Welkom :D
Koop zelf ook een 924, dan gaan Martijns handjes vanzelf weer jeuken en maakt hij z'n 924 weer af, en dan kan jij mooi naar de meeting komen :-D
Ik ben benieuwd naar de foto's :lol:

VonG
18/01/2008, 14:48
welkom! Ik ben ook een Martijn uit Utrecht me een 924 :) (maar een andere).

q01z
18/01/2008, 17:12
welkom Sjon!

zo ben ik ook ooit met een forum begonnen (axclub.net) vriend van me had een Citroen AX.. ik helemaal verliefd op die auto, maanden op het forum rondgehangen (hij nooit..) en toen uiteindelijk ook maar een Ax gekocht :P

dussuhm, welke ga je halen? :D

Tom
18/01/2008, 18:17
Welkom, nog een Utrechter erbij... we kunnen hier nog wel wat 924s in het straatbeeld gebruiken, dus afbouwen die auto en rijden maar!

Sjon
18/01/2008, 19:06
Zijkant:
[attachment=0:jg9ofxov]zijkant.JPG[/attachment:jg9ofxov]

Sjon
18/01/2008, 19:07
Achterkant incl eigenaar:
[attachment=0:37xrwe0b]achterkant incl eigenaar.JPG[/attachment:37xrwe0b]

Sjon
18/01/2008, 19:08
In +/- 2002 de gescheurde cilinderkop nog vervangen voor een gereviceerde:
[attachment=0:3bgnoj2k]motor.JPG[/attachment:3bgnoj2k]

q01z
18/01/2008, 19:09
wauw...

Tom
18/01/2008, 19:10
Mooie strakke auto!

Sjon
18/01/2008, 19:12
Oh: op die laatste foto ontbreekt nog de distriebutiekap enzo

q01z
18/01/2008, 19:13
Mooie strakke auto!

mooie motorruimte vooral!

edit: dan kan je wel het mooie schone blok zien!

VonG
18/01/2008, 19:16
wow... mooi schoon blok!!!

Sjon
18/01/2008, 19:33
Tsja: auto stond al in deze schuur, nog voordat Martijn h'm kocht.
In den beginne heeft ie er gewoon mee gereden,
maar inmiddels slaapt deze 924 heel wat jaartjes weer binnen.
Rotte plekken heb ik dan ook nog niet kunnen ontdekken.

Poetsbeurtje kan ie wel gebruiken: dat hou je met rood.

Alleen sinds de cilinderkoprevisie hebben we 't blok nog niet 100%
kunnen krijgen.......maar eigenlijk ook geen tijd meer aan besteed.
(dude aka Martijn is lui........zo: weer een prikkel, want vermoedelijk leest ie mee)

Als ie zou willen: accu erin, bandjes oppompen, blokje fatsoenlijk
lopend maken, apk erop en rijden maar. :wink:

Ik-rij-belastingvrij
19/01/2008, 00:28
Dan zou ik dat zeker doen als ik hem was, met een beetje mazzel is het maar 1 dag werk inclusief APK keuren :-D (prikkel, prikkel).
Zeer mooi wagentje moet ik zeggen, dat blok lijkt wel nieuw!!!

Dude-lange
19/01/2008, 21:07
Dat moet ik zeker maar eens gaan doen he ;)

Hierbij stel ik mij dan voor

Martijn aka Dude lange

Geboren in Utrecht, woon samen sinds vorig jaar in Schiedam
Maar de Porsche staat nog in Maarssen alwaar ik 25 jaar van mijn leven heb gewoond.

Leuk om deze positieve reacties te lezen en ik wil er ook zeker mee door gaan om het tot een prima wagen te maken.

paar puntjes waar ik al een tijdje tegenaan loop:

1 De startmotor heeft problemen om zijn rondje te maken tijdens het koude starten. Dit gaat wel goed met een extra accu (auto met startkabels eraan) vandaar ook een wat zwaardere accu voor deze auto.

2 Koppeling gaat erg stroef...Dit zou een probleem kunnen zijn met de koppelingsarm (probleem ook gehad met een polo en na het schoonmaken van dat armpje kon ik de koppeling ontkopppelen door op het pedaal te blazen ;)
Maar zou ook kunnen zijn dat dit wel normaal is bij de porsche.....

3 ruitenwisser slaat uit als ik mijn knipper naar links doe....massa probleem lijkt me zo......

4 slechte bak (in zijn achteruit zetten gaat vaak niet zonder knarsen en kraken van een paar tanden in de bak :cry:

5 een airco die defect is (vastegelopen compressor) is al gereviseerd maar nu de slangen/koppelingen vervangen en een bedrijf vinden die het kan testen/vullen

Een redelijk lijstje maar is wel te doen lijkt me... dus tips en ideen altijd welkom :)

Tom
19/01/2008, 21:18
In Zeist zit een prima airco-bedrijf, ik zal even kijken hoe ze ook alweer heten...

Zware koppeling is normaal voor een 924. Ik heb één sterk been, dankzij het filerijden. Nieuwere 924s hebben een hydraulisch bediende koppeling, die gaat stukken lichter.

Wat die startmotor betreft: check de bekabeling! Mijn startmotor kwam ook nauwelijks rond, zelfde symptomen. De bekabeling gerepareerd (nieuw kabelschoentje, wat isolatie, contacten schoonmaken) en het start weer stukken lekkerder.

En die richtingaanwijzers/ruitenwissers: probleempje in de stuurkolomschakelaar?

Dude-lange
19/01/2008, 21:25
Okay, super

De startmotor bekabeling had ik volgens mij (is al een tijdje geleden al ) wel schoongemaakt, maar kan er zeker nog een blijk op werpen en ook eens gaan meten..

Ik kan idd een gaan kijken bij de kolom, er is wel water op gekomen (zaten scheurtjes in de bak boven de bekabeling) auto heeft een aanrijding gehad voordat ik hem gekocht had.. dus eens alles bekijken leek me al een goed plan, maar die kabelboom schrikt me behoorlijk af :(

Sjon
19/01/2008, 21:35
Ja hoor :P
Dude, what's mine say? :lol:

Keb al gelezen dat die scheur in je stoelen is ook totaal geen 924 probleem.....kuch.
Oh nee, problemen bestaan niet => uitdagingen noemen we dat :wink:

Btw: 3 febr 924-meeting bij De Afrit :?:

hammer_rites
19/01/2008, 21:41
ruitenwisser slaat uit als ik mijn knipper naar links doe....massa probleem lijkt me zo......


Aarding gaat via de 3 schroefjes van de stuurkolomschakelklomp... zorg dat die veerrringen goed contact maken. Of verzin je eigen aarding :-)

hammer_rites
19/01/2008, 21:43
Oh nee, problemen bestaan niet => uitdagingen noemen we dat

Nope, zijn problemen. Het "uitdagingen"-station zijn we al lang gepasseerd. Misschien moet ik hier zo'n knipoog ding plaatsen. Nah..

Dude-lange
19/01/2008, 21:46
Sweet! what's mine say?

Ik las idd ook iets van 3 feb meeting :?: :!:

De aarding schroeven

ik had ook nog een KM teller probleem maar dat heb ik al gevonden in een ander topic... gaat ik ook maar eens doen...want 6 jaar achter elkaar 56533 km bij de apk gelooft niemand natuurlijkc ;)

hammer_rites
19/01/2008, 21:51
Goh, ik vraag me af waar m'n auto is. Zucht...

Sjon
19/01/2008, 21:53
Sweet! what's mine say?

Ik las idd ook iets van 3 feb meeting :?: :!:

ik had ook nog een KM teller probleem maar dat heb ik al gevonden in een ander topic... gaat ik ook maar eens doen...want 6 jaar achter elkaar 56533 km bij de apk gelooft niemand natuurlijkc ;)
Dude! What's mine say?

De Meern is voor mij om de hoek, weet niet of jij interesse hebt om es te loeren
bij andere 924's?

Tandwieltje in 't km-teller-klokje wat doordraait over z'n asje?
Heb ik ook gehad bij mijn polo GT:
asje 'opruwen' en tandwieltje vastlijmen kan oplossing bieden.

Dude-lange
19/01/2008, 21:56
Dan maar eens een kijkie doen dan he :)

Ik denk same problem ja... :grin:

@hammer_rites.... :arrow: what happend?

Sjon
19/01/2008, 21:59
Dan maar eens een kijkie doen dan he :)

Ik denk same problem ja... :grin:

@hammer_rites.... :arrow: what happend?
Schrijf ik h'm in me agenda.

hammer_rites vind die film niet leuk denk.

Maaruh, dat voorstellen is nou wel gelukt:
doet es een project-topic openen :wink:

Dude-lange
19/01/2008, 22:03
Goed plan Sjon

Gezien mijn reactie op de reactie van hammerrite en na een dag hard werken (ahem..open dag :arrow: Zzzzz) ga ik me daar morgen op concentreren..tevens uitzoeken hoe ik ookalweer een mooie voettekst kan krijgen ... :?: :?:

LWB
20/01/2008, 17:56
Fraaie auto! mooie kleur voor een 924 vind ik persoonlijk....

Koppelingen kunnen als ze redelijk op leeftijd zijn zwaar gaan.
gevolg kan zijn bij te lang doorrijden dat er bij de ruitenwissermotor in het plaatwerk waar de pedalen aan zitten scheuren ontstaan. Gevolg lekkage.
De mijne had de vorige eigenaar voorzien van een nieuwe koppeling,deze gaat vrij licht. Het hoeft dus niet zwaar te gaan!

Turbo's waren voorzien van een hydraulische koppeling net als de S-en.

Dude-lange
20/01/2008, 18:16
Fraaie auto! mooie kleur voor een 924 vind ik persoonlijk....

Koppelingen kunnen als ze redelijk op leeftijd zijn zwaar gaan.
gevolg kan zijn bij te lang doorrijden dat er bij de ruitenwissermotor in het plaatwerk waar de pedalen aan zitten scheuren ontstaan. Gevolg lekkage.
De mijne had de vorige eigenaar voorzien van een nieuwe koppeling,deze gaat vrij licht. Het hoeft dus niet zwaar te gaan!

Turbo's waren voorzien van een hydraulische koppeling net als de S-en.

er zat idd een scheur in het plaatwerk boven de pedalen, deze heb ik toendertijd gedicht en de lekkage was ook dan verdwenen

Koppeling heb ik ook een aantal jaar geleden vervangen incl lager en kabel, ging iets lichter, maar moest al naar mijn idee losser kunnen gaan. Dus staat nog op project als ik het onderblok moet gaan verwijderen. Had de koppeling al losgehaald maar dat was een :evil: -project.
Ik heb nog een lange 5-bak erin zitten dus kon de as niet zo gemakkelijk naar achter schuiven om de koppelingsplaat te verwijderen... :?

FROST
21/01/2008, 12:01
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :shock: ZO netjes zie je ze bijna nergens meer. Moet je dat blok nou zien!!! :D Lijkt net alsof ie pas uit de Fabriek is komen rollen. (jaloersben) :mrgreen:

Geef die vent een trap in zijn hol (sorry voor de brute uitspraak) maar deze 924 heeft het ECHT niet verdiend zielig in een hoekje te staan om weg te roesten. OPLAPPEN EN RIJDEN!!!!

Sjon
21/01/2008, 17:21
Geef die vent een trap in zijn hol (sorry voor de brute uitspraak) maar deze 924 heeft het ECHT niet verdiend zielig in een hoekje te staan om weg te roesten. OPLAPPEN EN RIJDEN!!!!
In deze schuur zal ie (bijna) niet verder roesten,
maar idd: staat er maar te staan.........doe er wat mee!
Gelukkig kost zo'n oldtimer niet veel 8)

Schop onder z'n hol wordt lastig: heb ik een trap/ladder nodig :roll: :lol: