PDA

Bekijk Volledige Versie : Kunstof Ramen



harry
11/11/2009, 21:15
Een Duitse frima verkoopt plexi ruiten incl. de achterklep van plexiglas.
Hiermee zeggen ze dat je tien tallen kilo's kunt besparen op je gewicht van de auto,
wat weer invloed heeft op het benzine verbruik, dus minder uitstoot, dus beter voor het mileu. Het is leverbaar voor de 924 en 944.

Ik zie iedereen al fronsen, en twijfels zaaien, maar bedenk wel dat in de luchtvaart dit altijd al werd toegepast. Cockpit ramen kunnen makkelijk weer worden gepolijst en zien er dan weer glashelder uit.

Wat leuk is dat de grote zijruiten ook kleine schuifraampjes heeft, net als bij een Cessna en vele ultra-lights, toch misschien iets uit luchtvaart?

Bij deze de informatie

http://www.pff.de/shop/product_info.php?info=p9_plexiglas-seitenscheibe-vorne-fuer-porsche-924-944.html

924turbo2
11/11/2009, 21:38
Duurt wel even voordat je met 10kg gewichtbesparing 650 euro aan brandsof hebt bespaart, dat ga jij niet meer meemaken ;-)

Kevin- Martini
12/11/2009, 12:50
Staat me iets van bij dat je met plexiglas zijruiten niet door de APK komt.

Frenske
12/11/2009, 13:21
Haha, met een auto uit de 70er jaren brandstof besparen..... Excuseer het grove taalgebruik maar als iemand dat wil met ons geliefd object is ie :loco: en zal hij zijn 924 moeten inleveren voor slooppremie :blah: en een Aygo, 107 oid kopen

Buellman
12/11/2009, 17:18
Hmm, heeft ook in mijn ogen weinig praktisch nut buiten in de racerij (en dan nog). Sluit me aan bij Frenske.
Een Porsche is een exclusief, sober design en dient in mijn ogen zo origineel mogelijk gehouden te worden. Ik huiver bij verJohningskits ( vleugels, verlagingsshit, verbredingsshit, stereolawaaikits etc...), inbouwen van diesels en ook inbouwen van LPG. Daar zijn deze auto's niet voor gemaakt. Maar dat is mijn nederige opinie he......

Porsche; less is more

Frenske
12/11/2009, 18:12
Hmm, heeft ook in mijn ogen weinig praktisch nut buiten in de racerij (en dan nog). Sluit me aan bij Frenske.
Een Porsche is een exclusief, sober design en dient in mijn ogen zo origineel mogelijk gehouden te worden. Ik huiver bij verJohningskits ( vleugels, verlagingsshit, verbredingsshit, stereolawaaikits etc...), inbouwen van diesels en ook inbouwen van LPG. Daar zijn deze auto's niet voor gemaakt. Maar dat is mijn nederige opinie he......

Porsche; less is more

een Audi 3.0 V6 mag wel? (is modern, zuiniger dan de 2.0 en heeft veel meer power. more is more!!)

Fantaman
12/11/2009, 18:18
halo, de 924 is gemaakt voor een audi 5 cilinder en geen 4 cilinder die er nu in zit:loco:

maar ik moet zeggen dat plexiglas ruiten leuk zijn voor de racerij maar niet zo zeer op de openbare weg;-)

joeyw91
12/11/2009, 18:21
maar het is geen 10 kilo die je bespaart...

voor achterraam is het alleen al 27-12= 15 kg

en de zijramen is paar kilo

laten we zeggen dat het 20 kilo bespaart... is niet echt veel nee

en ik sluit me aan bij diesels en gas inbouwen, dat hoort niet thuis in een P...

maarja, die 20 kilo kan voor somige mensen wel wat uitmaken, als je het uiterste erui wilt halen.

Buellman
12/11/2009, 18:49
een Audi 3.0 V6 mag wel? (is modern, zuiniger dan de 2.0 en heeft veel meer power. more is more!!)
Iedereen doet wat hij wil van mij, maar het is niet meer origineel, en Porsche plaatste een viercilinder Audi, geen 5 cilinder uiteindelijk, zal ook wel zijn reden hebben he.
Ik zie foto's/Youtube filmpjes van Porsche 928 (mijn all time favourite, maar kan dat spel niet onderhouden, dus blijf ik eraf) met super Chevy bloks. Brrrr.

Ik hou wel van Chevy Camaro, maar ga daar ook geen 928 blok inbouwen, vind dat zonde van een mooie auto...

LWB
12/11/2009, 18:50
heren, het gaat hier over 'glas' en wel van kunststof;-)

924turbo2
13/11/2009, 21:22
Dit is echt alleen geschikt voor racerij.

Voordeel is:
- gewichtsbasparing
- veiligheid (als je een bandenstapel inklapt klapt het glas meteen maar lexan blijft heel en indezelfe vorm)

Nadeel:
-krast snel/ zicht word winder
- zijruiten is erg lastig met open zetten, lastig als je bij een slagboon staat :-)

Ik heb nog een set lexan zijruiten liggen, maar voor de 5 kg wat het scheelt heeft het voor straat gebruitk te veel nadelen.

Achterruit is de grootste gewichtsbesparing, maar ik vind het erg duur en dan ook meer geschikt voor de professionele jongens.