PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed nieuws!!!!



harry
15/11/2009, 08:42
Goed nieuws oude Porsche vrij van Km. Heffing

Bezitters van oldtimers worden ontzien bij de plannen van verkeersminister Eurlings.
Zij hoeven geen kilometer heffing te betalen.

Gaat je hobby toch nog weer geld opbrengen.!!!!

Frenske
15/11/2009, 08:43
hmmm, laten we de beer niet verkopen voordat Eurlings zijn definitieve ei gelegd heeft ....:Cry:

klaas 924
15/11/2009, 09:00
Goed nieuws oude Porsche vrij van Km. Heffing

Bezitters van oldtimers worden ontzien bij de plannen van verkeersminister Eurlings.
Zij hoeven geen kilometer heffing te betalen.

Gaat je hobby toch nog weer geld opbrengen.!!!!

nou ja
iets minder kosten

maar dat veranderd niets want ik rij nu ook al belastingvrij!

maar eerst maar eens afwachten tot er iets definitiev is!

Fantaman
15/11/2009, 14:14
wegenbelastingvrij is het zelfde als kmheffingvrij:loco:
dus lekker houden zo;-)

LWB
15/11/2009, 19:31
Is ook maar goed ook,geen zin om dan in een keer wel weer te gaan betalen maar,er zal wel weer een milieutax komen op oldtimers......

Bcreative
19/11/2009, 09:56
Als er een milieutax komt, is dat gewoon diefstal. De meeste oldtimers rijden nog geen vijfduizend km. per jaar (het overgrote deel hoogstens een paar honderd). Het aantal oldtimers is relatief klein en zal alleen maar verder afnemen de komende jaren; zeker nu de grens lijkt te gaan liggen op '86 als bouwjaar. Dus het aantal oldtimerkilometers (lees: aandeel in milieuvervuiling) is echt te verwaarlozen. En dan is er nog het argument van 'mobiel erfgoed'. Je doet een stuk geschiedenis definitief de das om, als je oldtimereigenaren nog eens gaat 'pesten' met extra kosten. Een oldtimer is al een behoorlijk dure hobby en door verdere ontmoediging zal zeker een hoger percentage (ook bijzondere) auto's op de sloop eindigen. Hoop dat 't niet zo ver komt en de oldtimerlobby goed van zich laat horen als 't wel die kant op dreigt te gaan! Ik zeg, met z'n allen naar het Binnenhof, in dat geval!

q01z
19/11/2009, 17:11
kmheffing ben ik (samen met vele andere bezitters van kleinere auto's) niet blij mee!
tuurlijk de 924 blijft gevrijwaard, maar die gebruik ik ook niet dagelijks..

mijn AX (700/800kg) kost 14,- wegenbelasting per maand, omgerekend kunnen we straks +-470km rijden per maand, voor datzelfde bedrag! euhm, das 1 week rijden, 3 weken thuis zitten..

stond vd week een rekensom in de krant, waarbij uitgegaan werd van kosten per km van 1.6cent voor een kleinere auto, INCLUSIEF brandstof, weet niet waar die op rijden? maar het zal wel gebakken lucht zijn..

en dan hebben we alleen nog gerekend met de 3cent waarmee ze beginnen, daarvan wordt nu al gezegd dat die verhoogd gaat worden naar 7cent..

ik quote zo trwns ook nog ff de bevindingen van een vriend, die hij al op een ander forum heeft gepost (wat kanttekeningen bij het systeem...)

q01z
19/11/2009, 17:13
quote "MBa@NL"
Wat ik me nu eigenlijk afvraag met dit systeem...

Rondjes die je rijdt op gesloten terreinen (denk aan circuits) worden die uitgesloten van betalen?

Neem aan dat het kastje voeding nodig heeft... zal wel van de auto accu komen... hij zal waarschijnlijk aan moeten blijven tijdens schorsing bijvoorbeeld om te zien waar ie is maar bijvoorbeeld een half jaar een accu aan een auto gekoppeld houden lijkt mij wat zonde van de accu?

Een auto vervoeren op een trailer wil dus zeggen dat je dubbel betaald?

De gegevens blijven in het kastje bewaard dus bij verkoop kan een volgende eigenaar de gegevens misschien wel uitlezen aangezien ieder systeem te kraken is?

wat betreft privacy in het algemeen hoe is het daarmee gesteld?

Als je auto gejat wordt hoe toon je dan aan welke kilometers je wel en niet gereden hebt?

Met dit systeem zal iemand die geld als water heeft niks voelen maar iemand die het wat minder breed heeft die wordt gedwongen om niet te veel te rijden want anders halen we het einde van de maand niet?

Dus als je betaald per kilometer is het ook weer interessant om met z'n allen binnendoor te rijden in plaats van over de snelweg omdat het korter is en worden die kleine dorpjes weer opnieuw belast met zware verkeersoverlast?

Kilometers die we over de grens maken, betalen we daar ook gewoon voor? zo niet... ligt de grens dan ook daadwerkelijk op de grens en geen millimeter verder?

Buitenlanders die hier komen, die betalen straks nog steeds niks en wij betalen wel vrolijk voor de vignetten en tolwegen?

We zitten met z'n allen zo te z**ken over het milieu maar een extra kastje in de auto is weer extra gewicht (ok, het zal wel weinig zijn) dus ook weer meer brandstof verbruik aangezien ook de voeding ergens vandaan moet komen en dus mogen we straks ons rijbewijs, ID kaart en paspoort ter compensatie van dat gewicht thuislaten?

Nog iets wat betreft het milieu... de productie van dat kastje... is dat wel milieu vriendelijk en hoe worden de gegevens uitgelezen (denkt aan onnodige extra straling...)?

laat mij maar lekker gewoon een kwartaal bedrag betalen weet ik van te voren wat ik kwijt ben en niet dat ik achteraf denk -k*t- had ik nou maar minder gereden...

Frenske
19/11/2009, 17:23
resumerend kan gezegd worden dat we gewoon ordinair genaaid worden. Wie koopt een nieuwe auto en heeft straks dat BPM voordeel? Daardoor klopt het rekensommetje dat Eurlings ons voorspiegeld. Ik reken niet zo. De auto is een eenmalige aanschaf maar de km heffing voel ik elke maand!!
De gewone man die met zijn occasionnetje rijdt heeft enkel nadeel. Zijn relatief duur aangeschafte tweederhandje wordt door deze actie van de staat gewoon minder waard. Door het beloofd vervallen van de BPM zou de verkoop nieuw ineen kunnen storten, immers betaal je een jaar later ca 10% minder voor de beoogde auto. Ook is je auto in een klap 10% extra minder waard. Of komt er CO-tax in de plaats van BPM? Dubbel genaaid houd beter. :Cry:
Uit ervaring weten we allemaal dat een minister gelijk de eerste de beste oplichter zorgt dat hij zelf altijd het voordeel heeft. Denk aan het "tijdelijke" kwartje van Kok. Warempel een rode rakker geweest die op de bres ging als vakbondvoorzitter. Hoe snel is die gast omgezwaaid. :doh:

Nu ben ik blij met mijn muuske, die ontsnapt aan dat alziend oog van big brother staat. Je zou met een jonge automobiel geeneens met een gerust hart vreemd kunnen gaan, immers weet men altijd waar je voiture uithangt ......

sjones
19/11/2009, 17:37
moet ik toch maar op de fiets naar al mijn vriendinnen hahaha

q01z
19/11/2009, 20:04
http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php

ShroudedVeil
19/11/2009, 20:16
En daaraan kunnen ze vast ook zien hoe hard je rijd...

Fantaman
19/11/2009, 21:04
wat denk je van die mensen die geen geld hebben voor een ieuwe auto en dus extra veel per kilometer moeten betalen, die kunnen straks geen auto meer rijden.
je hebt mensen die prive net zoveel rijden als een leaserijder waar halen die al dat geld vandaan?
als ik zo lees dat het per kilometer zomaar tussen de 10 20 cent gat liggen voor een vervuilende auto dan gaat 95% van de mensen meer betalen dan ze nu aan wegenbelasting doen en dan wil de gemente ook nog eens belasting gaan vragen omdat ze inkomen missen, met andere woorden iedereen gaat flink meer betalen zodat de regering en/of gemeente weer meer geld over de balk kan gooien.
we leven in een democraties land maar ik gelof dat de meerderheid blij was met de gulden en die hele euro niet hoefde en wat is het resultaat, je salaris door midden en onder tussen zijn de prijzen binnen een paar jaar verdubbeld, euro inplaats van gulden.

nee als je geld zat heb is de vrijheid niet duur:frusty:

Laurens
20/11/2009, 22:30
Via een ander auto forum hebben we een site opgericht tegen de km heffing.
Site is nu net online maar we proberen er overal zoveel mogelijk publiciteit aan te geven zodat we snel een hele grote groep mensen bereiken daarom hier ook maar even een linkje...

http://www.redonzeprivacy.nl/

Bcreative
21/11/2009, 10:48
Via een ander auto forum hebben we een site opgericht tegen de km heffing.
Site is nu net online maar we proberen er overal zoveel mogelijk publiciteit aan te geven zodat we snel een hele grote groep mensen bereiken daarom hier ook maar even een linkje...

http://www.redonzeprivacy.nl/

Ik ben niet voor de km-heffing, maar nog niet eens in de eerste plaats vanweg mijn privacy. Ik hoorde laatst in 'n interview Roel Pieper (hij zat in de onderzoeks-/adviescommissie die destijds de overheid heeft geadviseerd over hoe de km-heffing haalbaar zou zijn en hoe ie het best ingevoerd kon worden) zeggen dat zijn commissie destijd geadviseerd heeft om de privacy te waarborgen het 'kastje' alleen te laten registreren dat iemand op een 'rode' (dure) of 'groene' (goedkope) weg rijdt, maar niet waar of wanneer. Dit is namelijk helemaal niet nodig voor de overheid om ons geld te kunnen incasseren. En als dit advies wordt overgenomen, ben ik dus niet zo bang voor m'n privacy. Ik heb er vooral een probleem mee als het duurder wordt om auto te rijden. En daar lijkt 't nu wel op. Vooral omdat ik niet bepaald dat ik om 8.00u 's morgens en 17.00u 's middags in de spits op een duur traject rijdt. Dat wil ik niet, dat wil mijn werkgever! Dus laat ze die lekker meer laten betalen en niet mij!

klaas 924
21/11/2009, 11:45
maar wat te denken dan van een bouwbedrijf(Friso heerenveen) dat ongeveer 40 vw transporters/caddy,s heeft en per stuk zo ongeveer 40.000 km per jaar rijden ,dat wordt onherroepelijk bij hun prijzen
opgeleld en worden wij als opdrachtgever dus dubbel gepakt!