PDA

Bekijk Volledige Versie : Spokende radio



r.hoefnagels
17/11/2009, 19:51
Onlangs heb ik de radio in mijn 924 vervangen voor een Blaupunkt San Remo. Alles had ik aangesloten behalve de antenne (omdat ik daarvoor geen verlengkabeltje bij de hand had) en toch kreeg ik de radio niet aan. Pas toen ook de antenne aangesloten was, kon ik de radio aanzetten???

Vervolgens dus wel stroom op de radio, maar als ik het volume verhoog gaat boven volume 50 telkens de stroom eraf en start de radio opnieuw. Hetzelfde als ik de aansteker in de auto gebruik, dan valt altijd de radio uit. Het lijkt haast of de radio dan te weinig stroom krijgt.

Ik vraag me af hoe dit kan. Met de vorige autoradio had ik geen enkel probleem in mijn 924.

Iemand een idee?

Larry
17/11/2009, 20:08
klinkt als slechte aarde.

Laurens
17/11/2009, 20:23
Antenne zorgt ook voor massa, blijkbaar is je andere massa draad dus niet goed...

dopre
17/11/2009, 21:16
Onlangs heb ik de radio in mijn 924 vervangen voor een Blaupunkt San Remo. Alles had ik aangesloten behalve de antenne (omdat ik daarvoor geen verlengkabeltje bij de hand had) en toch kreeg ik de radio niet aan. Pas toen ook de antenne aangesloten was, kon ik de radio aanzetten???

Vervolgens dus wel stroom op de radio, maar als ik het volume verhoog gaat boven volume 50 telkens de stroom eraf en start de radio opnieuw. Hetzelfde als ik de aansteker in de auto gebruik, dan valt altijd de radio uit. Het lijkt haast of de radio dan te weinig stroom krijgt.

Ik vraag me af hoe dit kan. Met de vorige autoradio had ik geen enkel probleem in mijn 924.

Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem

-Bassie-
17/11/2009, 21:19
ik heb wel als ik m`n radio aardig hard heb en dan sein dat m`n radio uit valt maar dat is niet altijd.

r.hoefnagels
19/11/2009, 16:24
Bedankt voor de reacties tot dusver!
Helaas snap ik er steeds minder van. Het lijkt inderdaad op een massaprobleem. Alleen heb ik vandaag eens gekeken wat er gebeurt als ik de oude radio terugzet: die heeft nergens last van... :S

Laurens
19/11/2009, 17:14
Probeer eens met een spanningszoeker / multimeter of je 2 goede plussen hebt, 1 constant en 1 over het contact.
En doe dat dan terwijl je de massa draad van de radio als aarde gebruikt, zo weet je of je massa en plus hebt.
Mocht dat dus 0v opleveren kan je andere massa proberen, deurvanger bijvoorbeeld, als je dan wel 12v hebt is je massa dus niet goed...

Anders ligt het dus aan je radio.

Werkt je oude radio ook als je de antenne er niet in steekt, zoja weet je eigenlijk ook al dat je massa goed is...

r.hoefnagels
29/11/2009, 20:41
Ja de oude radio werkt ook zonder antenne. Ik heb die oude autoradio maar teruggezet voorlopig. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de massa maar aan de radio, dus ik laat dit toestel er voorlopig maar in zitten. Werkt ook goed, én het geluid valt niet weg;)

klaas 924
30/11/2009, 17:24
zo simpel is het dan soms ook weer!!
wel jammer natuurlijk van je nieuwe radio!

maar die kun je toch na laten kijken bij de leverancier??