PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem 924 Spinnenkop ?



Royyy
20/01/2008, 16:55
Hey,

Ik heb een porsche 924 van 1980

Heeft vanaf 1999 stil gestaan.

Ben hem aan het opkappen!

Hij loopt op het moment wel weer.

De Luchtklep bij het spinnenkop wil niet ver genoeg omhoog gaan als ik gas geef

als ik met me hand een heel klein beetje de klep help omhoog te drukken en vol gas geef dan komt de auto mooi vol in toeren.

De plunjer/pen die in het spinnenkop zit die gaat soepeltjes heen en weer.
De klep gaat ook soepel heen en weer

Waar kan dit aan liggen?

q01z
20/01/2008, 17:37
onder je gaspedaal zit een kunststof dopje, misschien is deze te ver uitgedraait zodat het gaspedaal niet meer helemaal ingetrapt kan worden?

Royyy
20/01/2008, 18:31
Hey, nee de gas kleppen gaan helemaal open als ik vol gas geef

hammer_rites
20/01/2008, 18:35
Loopt-ie netjes stationair?

En omdat dit tevens je voorstellen lijkt te zijn: Hoe heet je, en waar kom je vandaan? ;)

Ik-rij-belastingvrij
20/01/2008, 19:08
Welkom, nu nog onbekende :D
Heb je toevallig foto's van je 924??? :-D

Royyy
20/01/2008, 23:25
Haha, ja hij loopt goed stationair..

Als ik vol gas geef en de lucht klep omhoog druk, dan komt de auto super goed op toeren, de injecties enz.. zijn allemaal goed.

(Het enige waar ik zonet achter ben gekomen, is dat er helemaal geen stel schroef inzit om de klep af te stellen)

Ik denk dat het niet aan de stel schroef ligt want als je gas geeft dan moet de luchtklep ook gewoon omhoog komen ?

Ik heb nog geen foto's van de 924 ik zal er binnenkort even een paar maken.

Royyy
22/01/2008, 18:40
Heeft er iemand nog een goed spinnenkop liggen compleet met injecties enzovoort..het gedeelte vanaf het benzine filter?

Hoor het wel!

groetjes Roy

Tom
22/01/2008, 19:01
Misschien kan hammer_rites je helpen.

Royyy
26/01/2008, 12:17
Hallo

Ik heb al een ander spinnenkop gevonden deze heb ik er nu op zitten
De auto loopt weer alleen nog goed afstellen. :grin: e

Tom
26/01/2008, 12:36
Mooi, gefeliciteerd!

hammer_rites
26/01/2008, 17:01
Hallo

Ik heb al een ander spinnenkop gevonden deze heb ik er nu op zitten

Ok, bedankt voor de terugkoppeling.

Royyy
26/01/2008, 18:35
Hamer rites heb jij een paar sloop 924's staan ofzo ?

hammer_rites
26/01/2008, 18:40
Hamer rites heb jij een paar sloop 924's staan ofzo ?

Umm nee, maar eentje. OH wacht! Dat is mijn project!

Hoezo?

Royyy
26/01/2008, 19:10
Ik zat even rond te kijken of deze website en ik zag dat je veel bezig bent met de onderdelen enzo..

Ik heb al een Spinnenkopje gevonden deze heb ik gemonteerd hij werkt,
het is alleen nog afstellen van de klep alleen deze krijg ik ook niet hoog genoeg want hij komt niet helemaal vol in toeren.
Als ik de klep nog verder indraai (dan gaat hij hoger) dan verzuipt hij al als ik de auto op kontakt zet. dus dan krijg ik hem ook niet gestart.

(weet jij dit probleem) ?

hammer_rites
26/01/2008, 19:19
Ik zat even rond te kijken of deze website en ik zag dat je veel bezig bent met de onderdelen enzo..

Ik heb al een Spinnenkopje gevonden deze heb ik gemonteerd hij werkt,
het is alleen nog afstellen van de klep alleen deze krijg ik ook niet hoog genoeg want hij komt niet helemaal vol in toeren.
Als ik de klep nog verder indraai (dan gaat hij hoger) dan verzuipt hij al als ik de auto op kontakt zet. dus dan krijg ik hem ook niet gestart.

(weet jij dit probleem) ?

In eerste instantie zou ik zeggen... heb je de ontstekingstiming gechecked, en heb je de nokkenastiming gechecked? En gedubbelchecked? Welke markeringen heb je daarvoor gebruikt? Achterkant nokkenastandwiel voor de nokkenastiming?

Klopt het dat je nu een tweede brandstofverdeler hebt geinstalleerd, maar de problemen zijn gebleven?

Heb je de pomp wel eens laten lopen met de injectoren eruit, en toen met de hand de klep opgelicht? Alle injectoren spuiten genoeg, _en_ in een mooie nevel?

Royyy
26/01/2008, 19:33
Ik heb heb ze nog niet allemaal in een potje gedaan en gekeken of ze even veel spuiten in weet wel dat de verstuivers (injectoren) redelijk tot mooie nevels spuiten.

De Onsteking staat 100% goed dat heb ik bij een garage laten checken.

(De nokkenas heb ik niet gecheck, het lijkt mij tog dat deze goed moet staan?)

Als ik vol gas geef en ik druk de klep nog een heel klein beetje verder omhoog dan komt hij vol in toeren

hammer_rites
26/01/2008, 19:42
De Onsteking staat 100% goed dat heb ik bij een garage laten checken.


Mmm....


(De nokkenas heb ik niet gecheck, het lijkt mij tog dat deze goed moet staan?)


Check 'em toch maar voor de zekerheid ;-) Kan zeker schelen in maximum rpm, maar of het oplichten van de klep daarbij nog van invloed is durf ik niet te zeggen.

Anders... vaccuumlek? Loopt-ie veel te arm en als je de klep omhoog duwt wordt dat rechtgetrokken?

Royyy
26/01/2008, 19:45
Ik heb nergens een vacium lek kunnen vinden.
wat bedoel je met rechttrekken ?
(de luchtslang?)

hammer_rites
26/01/2008, 20:04
wat bedoel je met rechttrekken ?

Dat bedoel ik figuurlijk: Er wordt ergens anders lucht aangezogen waardoor de klep niet voldoende omhoogkomt, en dus het mengels te arm is. Als je dan de klep omhoogduwt ga je weer richting een goed mengsel.

Royyy
01/02/2008, 15:19
Hij loopt veelste arm als ik vol gas geef zodra ik de klep verder omhoog druk komt hij goed op toeren en krijgt hij genoeg benzine..

En er zit nergens een vacium lek..

iemand nog een idee waar het aan kan liggen ?