PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstofleidingen



wlangeler
20/11/2009, 12:17
Even een vraagje; mijn auto ruikt naar benzine maar ik kan de oorzaak nog niet echt vinden. Nu wil ik preventief leidingen gaan vervangen maar heb ik een vraag.

Die metalen leidingen naar mijn injectoren toe; kan ik die vervangen door universele flexibele brandstofleidingen?? Of moet ik daar weer speciaal metalen leidingen voor bestellen.

LWB
20/11/2009, 15:12
Preventief leidingen vervangen kan op zich maar de oorzaak vinden lijkt me de eerste stap.
Benzinegeur kan ook ontstaan doordat de dichting van de sensor van de benzine meter niet meer goed afdicht.
Ook de tankdop kan niet meer dicht zijn....
Verder lopen er bij de tank ook nog enkele ontluchtingsleidingen welke per bouwjaar verschillen. Wil je deze ook vervangen zal de tank er onderuit moeten wat met zich mee brengt dat de tank er ook onderuit moet.
Uiteraard zijn de leidingen te vervangen door leidingen met een passende aansluiting en de juiste eigenschappen...

ShroudedVeil
20/11/2009, 23:43
sluit je achterklep wel goed?

wlangeler
21/11/2009, 07:41
Nee, het rubber is gekrompen, bij het slot kan ik naar buiten kijken. Maar ik ruik echt benzine, geen uitlaatgas.

ShroudedVeil
21/11/2009, 08:29
Kan ook ervaren worden als benzine lucht.. maak dat is dicht en rij dan nog eens!

tyler durden
21/11/2009, 15:05
ik zou eerst een de koperen afsluit ringetjes van je leidingen vervangen ... dat is niet gelijk zo duur meestal gaan die eerder stuk dan de leidingen zelf

Frenske
21/11/2009, 16:28
duik onder je auto en kijk of je leidingen vochtig uitzien. Daart waar het rubber als nieu lijkt kan het zijn dat ze poreus zijn en die kun je met universele leidingen en klemmen vervangen. Het mooist is het als je originele leidingen gebruikt natuurlijk.... :whistle:

Roemer
10/12/2011, 11:24
Heb tzelfde probleem, achterklep sluit goed: tank is vervangen door garage (zelf 2 linkerhanden :-)
Benieuwd naar de uitkomst, mvg,
Roemer

Scotch
16/12/2011, 08:14
Hoi, ik heb een vergelijkbaar probleem. vaak heb ik last van benzinestank bij een volle tank. Na 100 km is de lucht meestal wel weg. Zou ik dit bij de sensor moeten zoeken?

MarcS911
16/12/2011, 18:32
Nog even los van de leidingen e.d., ook al eens gedacht aan (haar)scheurtjes op de naden van de benzinetank? Dit komt bij 'onze' benzinetanks nogal eens voor.

NB. Ik veronderstel dan maar even dat de 924 net als de S en 1e 944 geen plastic tank heeft.

Roemer
17/12/2011, 11:45
nah, tank is vervangen door een goed exemplaar: was ook mijn eerste gedachte vooral omdat je niks ruikt als de tank nagenoeg leeg is. Oude tank is helaas weggemieterd zonder mijn toestemming (duur geintje maar wel weer wat "opgebouwd" bij de garage).
Thanks anyways, mvg, Roemer

jimfrey944
17/12/2011, 11:59
Hebben ze de ontluchting goed aangesloten

Roemer
18/12/2011, 11:03
Misschien niet, is dat voor een leek makkelijk te controleren? Hoor t graag.
Ga zodirect ff op en neer naar Fryslan voor een startmotortje eigen wagen (Pug 205 CTi)... loop de wagen al een week aan te duwen :'(

jimfrey944
18/12/2011, 11:35
Opzit wel redelijk te doen
Lijdingen zitten rechts boven de wielbak in de achterbak
Bekleding er uit de witte beschermkap er af daar achter zitten de Lijdingen
Deze zorgen er voor dat bij tanken of overdruk alles netjes naar onder de auto word afgevoerd

Roemer
18/12/2011, 17:40
Onbenullige vraag maarruh die leidingen moeten leeg zijn, neem ik aan. Dus losmaken en doorblazen zeker?
Ik ga er dinsdag naar kijken zodra de startmotor van eigen wagen is vervangen |:)

Thanks en goed weekend nog ff!

jimfrey944
18/12/2011, 18:07
Ja leidingen zijn leeg loshalen en doorblazen hoefd niet
Je kan ze goed controleren door met perslucht in de tank te spuiten
Doe dit wel voorzichtig teveel druk kan schade
Luchtslang in de tank opening handdoekje er om en aan de binnenkant luisteren of hij lekt

Roemer
24/12/2011, 17:16
Nog niet aan toegekomen, maar alvast bedankt! Fijne dagen *;