PDA

Bekijk Volledige Versie : Rubber steunen



harry
21/11/2009, 11:43
Ik zit al een tijdje te denken aan het vernieuwen van de ophangblokken van de wisselbak.
Prijzen liegen er niet om!

De ijzer constructie is nog goed, alleen het rubber blok is slecht. bestaat er geen mogelijkheid om de bestaande constructie opnieuw in te laten gieten met vloeibaar rubber, zodat hij weer strak zit in het metalen huis zit? en is dit mogelijk. Ik weet niet of je oud en nieuw rubber aan elkaar kunt toevoegen (smelten)
Wie heeft verstand van Rubber?

Ik zag op een ander forum een lapmiddeltje hier had iemand het rubber opgevuld met rubberen deurstoppers, er moet toch op een prof... manier deze blokken toch weer strak in de behuizing met rubber kunnen krijgen?

jessy1984
21/11/2009, 12:14
zoek best niet te veel aan oplapmiddeltjes dit zal toch niet lang houden
ik heb nog niet nageleken wat deze zouden kosten maar kan wel aannemen dat dit niet goedkoop is

ik zou zeggen 2 oplossingen
1 simpelweg even doorbijten en nieuw kopen zo ben je zowiso voor een hele tijd weer zeker
2 zoek ze 2dehands bij bv in nederland. van kessel , vzweeden , mhautomobielen, -in belgie , porsche-recup, fg porsche zij gaan dit hebben of gewoon marktplaats stuur wat rond naar adverteerders die dit mss hebben

LWB
21/11/2009, 13:23
ik persoonlijk zou nieuwe kopen als ze aan vervanging toe waren....

Frenske
21/11/2009, 13:40
nieuw kopen, andere oplossingen zijn lapmiddelen en waarschijnlijk ook nog eens gevaarlijk....

harry
21/11/2009, 14:42
Ja klopt, had reeds al nieuwe besteld, maar toch ben ik benieuwd hoe het procede in elkaar zit van dat rubber gieten, en/of dat zich met elkaar laat vermengen. Ben gewoon geintreseerd in die rubber techniek.

harry
21/11/2009, 14:44
zoek best niet te veel aan oplapmiddeltjes dit zal toch niet lang houden
ik heb nog niet nageleken wat deze zouden kosten maar kan wel aannemen dat dit niet goedkoop is

ik zou zeggen 2 oplossingen
1 simpelweg even doorbijten en nieuw kopen zo ben je zowiso voor een hele tijd weer zeker
2 zoek ze 2dehands bij bv in nederland. van kessel , vzweeden , mhautomobielen, -in belgie , porsche-recup, fg porsche zij gaan dit hebben of gewoon marktplaats stuur wat rond naar adverteerders die dit mss hebben

Krijg je weer die uitgelubberde steunen 2e hands. Het moet wel strak zijn.

tyler durden
21/11/2009, 15:03
rubber is wel op te lappen en te lijmen ... met de juiste middelen best goed zelfs... MAAR.. rubber vergaat ook , de structuur verouderd en word bros breekbaar, daar doe je niks aan , aan uitlubberen ook niet dus beter ga je voor nieuw of goeie gebruikte blokken

Frenske
21/11/2009, 16:31
de getoonde onderdelen zijn niet gelijmd maar gevulkaniseerd. Dit proces kun je als leek niet uitvoeren zonder de juiste uitrusting.

harry
22/11/2009, 20:01
Nog even de reactie op het prutswerk van beun de haas.

De uitgelubberde ophangwisselbak steunen zijn (tijdelijke) verholpen door
deur stoppers.
Zo zie je het slechte werk ook eens van een ander.

tyler durden
22/11/2009, 21:30
tja.... dat zou je als een mogelijkheid kunnen zien.... ik vraag me dan af... is de kwaliteit van het rubber van een deurstopper van de zelfde kwaliteit is als van een origineel draag rubber

klaas 924
22/11/2009, 21:33
Nog even de reactie op het prutswerk van beun de haas.

De uitgelubberde ophangwisselbak steunen zijn (tijdelijke) verholpen door
deur stoppers.
Zo zie je het slechte werk ook eens van een ander.

het is wel zeer inventief,maar niet goed genoeg voor een PORSCHE!

harry
23/11/2009, 19:02
En dit zijn dan de nieuwe Wisselbak Ophangingen

LWB
23/11/2009, 20:07
past dat wel Harry?

edit: ik zie een 944nummer staan en er zit nogal een fors prijsverschil in...

924 -€175,-
944 -€60,- ?????

harry
23/11/2009, 20:32
Ja inderdaad, er waren 2 verschillende steunen deze zijn van 82 t/m 87
Als ik de oude ernaast leg is hij precies het zelfde.

LWB
23/11/2009, 21:17
scheelt weer!