PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandende achterlichten en lege accu



wlangeler
22/11/2009, 11:50
Gisteren iets vreemds meegemaakt... Accu voor het eerst leeg sochtends.
Startkabels erop en wat zag ik: de achterlichten branden nog! De auto stond niet op contact en de koplampen waren uit:shocked:

Waarschijnlijk zijn mijn achterlichten "vanzelf" gaan branden en hebben deze de afgelopen week mijn accu leeggetrokken.

Na het overstarten koplampen aan en uit gedaan en de achterlichten gingen mee uit. Tot op heden werkt het weer gewoon.

Ik ben er alleen niet gerust op dat mijn achterlichten zomaar aan kunnen gaan en de accu leeg kunnen trekken.

Iemand dit ook wel eens gehad of enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

jessy1984
22/11/2009, 11:59
nog nooit meegemaakt nee branden de voorlichten in bumper dan niet enkel achter ??

het enige wat ik me zo direct kan inbeelden is de licht schakelaar die defect is
deze durven het wel 's meer te begeven
zal vrees ik weer zoeken worden tot het probleem er uit komt maar heb zo niet direct een gedacht wat het zou kunnen zijn

klaas 924
22/11/2009, 13:35
waren het niet de REMLICHTEN??

dan kan je remlichtschkelaar wel eens iets blijven hangen
op te lossen door een paar drupjes dunne olie !

M.B.H.
22/11/2009, 13:55
als je de richtingaanwijzer naar links - rechts zet, en de sleutel uit het kontaktslot haald dan gaat je parkeer verlichting branden ;-)
voor en achter :-)
als voor defekt is valt het niet op als je langs die kant weg loopt 8-)

Bcreative
22/11/2009, 15:35
Ik heb 't ook wel 'ns gehad bij m'n huidige én vorige auto. Onze auto's zijn ruim 25 jaar oud en dan worden schakelaars gewoon een beetje gaar. Bij mij was 't ook verholpen met een keer lichten aan en weer uit. Sindsdien let ik erop, maar is het niet meer voorgekomen. Bij grotere werkzaamheden, kun je de schakelaar een keer vervangen. Maar als je 't mij vraagt is het niet ernstig. Lichten die vanzelf aangaan heb ik nog nooit van gehoord.

Sjaak
22/11/2009, 17:51
Ik heb het ook een keer gehad.. Alleen waren het niet de achterlichten maar de remlichten.. Later bleek mijn hoofdremcilinder het loodje te hebben gelegd.. die vervangen en sindsdien geen last meer van gehad.

harry
22/11/2009, 18:55
Je auto is toch niet ingestraald door Jomanda

wlangeler
22/11/2009, 20:13
Je auto is toch niet ingestraald door Jomanda

Hahaha, dat zou wel een hoop verklaren:p

wlangeler
22/11/2009, 20:18
waren het niet de REMLICHTEN??

dan kan je remlichtschkelaar wel eens iets blijven hangen
op te lossen door een paar drupjes dunne olie !

Dat zou goed kunnen! Het waren in ieder geval lichten aan de achterkant:-)

Waar zit die schakelaar? Dan kan ik `m ff smeren.

klaas 924
22/11/2009, 20:31
Dat zou goed kunnen! Het waren in ieder geval lichten aan de achterkant:-)

Waar zit die schakelaar? Dan kan ik `m ff smeren.

ik weet het niet zeker ,maar volgens mij aan de boven kant van het rempedaal
een ietsje naaimachineolie of kruipolie gebruiken

-Bassie-
22/11/2009, 20:44
bij 924 zijn de remlichten druk geschakeld dus de remlicht schakelaar zit in je hoofdrem cillinder gedraaid in het druk circuit.

klaas 924
22/11/2009, 21:04
bij 924 zijn de remlichten druk geschakeld dus de remlicht schakelaar zit in je hoofdrem cillinder gedraaid in het druk circuit.
oke
ik wist het al niet zeker
maar bij mijn oude SAAB zit die boven het rempedaal!

LWB
22/11/2009, 21:04
ik heb het nooit geprobeerd,maar moet de auto niet op contact staan alvorens de de remlichten het doen?

-Bassie-
22/11/2009, 21:15
klopt jah

captainfrasca
22/11/2009, 22:33
Hmmm bij mij doen de remlichten het ook zonder sleutel in het contact....
Bij een 924 een remdrukschakelaar?? Eigenlijk nooit geweten, morgen maar eens kijken, ik heb hem volgens mij nog nooit gezien... Ik weet wel dat de kever er 2 heeft, die zitten ook op de remcilinder maar dan zitten ze bij de 924 kennelijk op een andere plek...

Cor 944
22/11/2009, 23:01
remlichten doen het bij de meeste auto's,zonder dat het contact aanstaat.

captainfrasca
22/11/2009, 23:03
is enerzijds ook wel logisch....

Larry
23/11/2009, 16:37
Bij mij branden alleen de achterlichten als het stadslicht aanstaat. Voor brand er niets! Heb ook geen stadslichten voor. Geldt dat voor alle '83tiger's? Zo nee waar zouden de stadlichten voor moeten zitten?

Bcreative
23/11/2009, 18:54
Dat zijn de lampjes in je bumper.

Fantaman
23/11/2009, 18:56
volgensmij hebben de oude types een remdruk schakelaar en latere gewoon een schakelaar bij het pedaal


Bij mij branden alleen de achterlichten als het stadslicht aanstaat. Voor brand er niets! Heb ook geen stadslichten voor. Geldt dat voor alle '83tiger's? Zo nee waar zouden de stadlichten voor moeten zitten?
die zitten in de lampen in de bumper, 5 watt bolletje, naast de H1 lampen:loco:

maar ik zat er wel aan te denken dat de schakelaar per ongeluk op stadslicht stond en daarom de achterlichten branden, en dat je dan voor niet gezien heb of inderdaad stuk is:doh:

Larry
24/11/2009, 10:38
die zitten in de lampen in de bumper, 5 watt bolletje, naast de H1 lampen:loco:

Zitten alleen verstralers in, niks geen bolletje van 5 watt:loco:

joeyw91
24/11/2009, 20:25
bij mij wel, wat is mijn stadslicht dan?

die lampen in de bumper bij mij, heeft dus grootlicht(mistlicht) en stadslicht.

-Bassie-
24/11/2009, 20:32
gewoon het gene in je bumper dus.

Fantaman
24/11/2009, 20:55
die zitten in de lampen in de bumper, 5 watt bolletje, naast de H1 lampen:loco:

Zitten alleen verstralers in, niks geen bolletje van 5 watt:loco:
stadslicht hoort daar wel te zitten in de ''mistlampen'' (hebben ze bedacht zodat je kan seinen zonder de lampen omhoog te hoeven doen, gaat dus gewoon mee met grootlicht)