PDA

Bekijk Volledige Versie : Red onze privacy - zeg nee tegen kilometerheffing !



Laurens
22/11/2009, 18:17
Stopt de privacy in 2012?

Het kabinet wil in 2012 de kilometerheffing invoeren. De kilometerheffing wordt ook wel rekeningrijden of kilometerprijs genoemd. De bedoeling hiervan is dat we anders gaan betalen voor mobiliteit. Niet het bezit van een auto wordt belast, maar het gebruik.

Om dat gebruik te meten, wordt iedere auto voorzien van een spionagekastje. Om te zorgen dat je achteraf een rekening kunt krijgen voor de gereden kilometers, legt dit kastje exact vast waar en wanneer je rijdt. Daarom is het niet zo gek dat zelfs de minister van Verkeer en Waterstaat opmerkt dat er een ‘basiswantrouwen jegens de kilometerheffing’ is.

Tegen de kilometerheffing:

•Onze privacy dreigt opgeheven te worden
•Het invoeren van de kilometerheffing kost miljarden
•Het spionagekastje is afhankelijk van niet altijd even nauwkeurige gps-systeem
•Nederlandse belastingen worden afhankelijk van het Amerikaanse leger, dat het gps-systeem onderhoudt
•Buitenproportionele straffen voor een kapot kastje: duizenden euro’s boete of gevangenisstraf
•De techniek die het kabinet wil gebruiken is nog lang niet voldoende getest
•Een vergelijkbaar systeem in Duitsland werd een catastrofe
•Autorijden zal voor velen veel duurder worden, met name voor de huishoudens die zich geen splinternieuwe auto met groen energielabel kunnen veroorloven

Teken de petitie op http://www.redonzeprivacy.nl/ en red onze privacy!



http://redonzeprivacy.hyves.nl/


Hoe het met de oldtimers zit is nog niet helemaal duidelijk, maar de kans dat daar ook iets zal gaan veranderen is zeker aanwezig, aangezien die auto's juist vervuilend zijn...

joeyw91
22/11/2009, 18:39
nouja, die privacy kan me gestolen worden...

Maar;

ik wil geen troep in mijn auto, dus ook niet zon klooiding
en wil ook niet meer betalen, benzine en verzekering is al genoeg

maarjaa, als ze het zouden gaan invoeren he? word dan ook heb accijns van de benzine afgehaald, zodat we voor 20euro de tank ook vol hebben?

stelletje zakkenvullers

harry
22/11/2009, 18:52
Maak je niet zo druk. Ik had er al een stukje over geschreven.

Goed nieuws oude Porsche vrij van Km. Heffing

Bezitters van oldtimers worden ontzien bij de plannen van verkeersminister Eurlings.
Zij hoeven geen kilometer heffing te betalen.

Gaat je hobby toch nog weer geld opbrengen.!!!!
__________________

jessy1984
22/11/2009, 19:55
dit is gewoon enorm slecht ik rij 20000km per jaar met m'n gewone auto als die kmheffing zou komen dit wel voor belgie zou ik tot zeker 1500€ meer moeten betalen :s
dan zeggen ze ja andere zullen minder betalen maar als je zoals ik de auto nodig hebt en graag met de auto rij word je wel gestraft en ben je verplicht weer een pak meer te moeten betalen

ik zou deze petitie direct tekenen maar woon niet in nederland

Sjaak
24/11/2009, 20:42
Ik hoef dat kastje niet want ik wil mijn auto graag origineel houden...:-D Al zou dit argument voor mijn niet op gaan..:(