PDA

Bekijk Volledige Versie : andere transaxle plaatsen!!



vincentvis
24/11/2009, 15:49
heeft iemand ervaring met het verwisselen van een transaxle? dit weekend gaat de andere as er bij mij op en wil hetgraag zelf doen..

zijn er misschien dingen waar ik rekening mee moet houden? en is er misschien een speciale makkelijke manier voor hoe het zo gebeurt is?

M.B.H.
24/11/2009, 16:43
als de achteras er al onder vandaan is dan,
is het vrij eenvoudig te doen
los schroeven tpv koppellings huis 4 Bouten
pook meganiek losmaken 2 bouten en een zegering
homokneten losmaken 12 Bouten
baksteunen losmaken 2 bouten
en dan als de uitlaat ook deels verwijderd is,
alles naar achterschuiven terwijl je het geheel van achter af met belijd ook wat laat zakken
Succes

vincentvis
06/12/2009, 20:12
heel stom ik heb me vergist. als je zegmaar de versnellingsbak kant heb en de achteras kant bij de transaxle is de achteras kant gescheurd de schotel waar de transaxle op vast zit. dacht dat de as anderzom moest:doh::redface::redface: stom stom stom maarja ik heb nu dus een as met nieuwe lagers klaar liggen, maar heb dus een andere schotel nodig of misschien een gehele andere achteras. weet iemand misschien wat meer? trok aleen op en toen scheurde hij door dus lijkt mij dat het alleen de schotel zelf is.

iemand die toevallig liggen???:loco:

jessy1984
06/12/2009, 20:49
ik kan even niet goed volgen over wat voor een schotel heb je het hier

vincentvis
06/12/2009, 20:51
jaah heb teveel gedronken denk ik zit met me hoofd erbij dat de versnellingsbak voorin zit maar bij een achterwiel aangedreven wagen 924 is dat natuurlijk niet het geval. sorry ahahaha beetje dom maarja komt goed:P zodra die erop zit zal ik het effe melden:P

-Bassie-
06/12/2009, 21:29
of te wel er is niks aan de hand??

M.B.H.
06/12/2009, 21:43
Hoe dan ook ???
ik heb het onderdeel wel liggen :-) dat weet ik zeker :whistle:

vincentvis
27/03/2010, 11:16
de transaxle is eindelijk verwisseld. de as was helemaal op ook de lagers hadden ze beste tijd gehad hij was op de schotel gescheurd die vastzit aan de versnellingsbak.

nu een gereviseerde erop laten zetten door een kennis van me en kan hem zo ophale:P

gerben1986
27/03/2010, 11:35
Hoe zit de as vast aan het koppelinghuis?
Ik heb nu de as helemaal losgeschroefd, de asbehuizing staat ook 3 cm van het koppelingshuis af. Toch krijg ik de as niet van de motor af. Zit dit nog met een bout oid vast?

Fantaman
27/03/2010, 11:45
Hoe zit de as vast aan het koppelinghuis?
Ik heb nu de as helemaal losgeschroefd, de asbehuizing staat ook 3 cm van het koppelingshuis af. Toch krijg ik de as niet van de motor af. Zit dit nog met een bout oid vast?

als de behuising los is kan je de as er zo uit schuiven, versnellingsbak moet weg, schakelstang en pook eruit en dan de beugels weg en hij valt zo op de grond:loco:

alle details staan toch in de hayens:whistle:
(staat een pdf versie in de download sectie;
http://www.924forum.nl/forum/downloads.php?do=cat&id=5

gerben1986
27/03/2010, 12:03
als de behuising los is kan je de as er zo uit schuiven, versnellingsbak moet weg, schakelstang en pook eruit en dan de beugels weg en hij valt zo op de grond:loco:

alle details staan toch in de hayens:whistle:
(staat een pdf versie in de download sectie;
http://www.924forum.nl/forum/downloads.php?do=cat&id=5
De Hayens ligt in de 924 die bij de schadehersteller staat... :(
Maar apart, die van mij valt er dus niet zo 123 uit... Misschien moet ik maar wat meer geweld gaan gebruiken.

Bedankt!

Fantaman
27/03/2010, 15:21
asl ik 1 ding heb geleerd dan is het wel dat niet alles makkelijk gaat:loco:

gerben1986
27/03/2010, 19:18
Heb er even een stukje metaal tussen gehad, paar gerichte klappen en inderdaad, hij schoof verder uit elkaar. Oftewel: ze zijn nu van elkaar af. Bedankt!

jimfrey944
28/03/2010, 18:56
ook een tip is
als je de versnellingsbak iets heb laten zakken!!!!!
om dan de motor ietsjes optillen aan de voorkant dan schuift hij er ook uit zonder geweld
(de bak en de motor komen dan weer iets meer in een lijn)

klaas 924
28/03/2010, 18:57
De Hayens ligt in de 924 die bij de schadehersteller staat... :(


hoezo??
schade gehad of laat je hem nog mooier maken??

gerben1986
29/03/2010, 08:13
hoezo??
schade gehad of laat je hem nog mooier maken??
Iemand kwam van zijn erf af en dacht meer voorrang te hebben dan mij. Dus een botsing was het resultaat. Ik heb wat onderdelen verkocht en zijn verzekering betaald het hele gebeuren.

klaas 924
29/03/2010, 17:42
laat je hem dan helemaal spuiten ?
want rood is een vervelende kleur om weer passend bij de rest te krijgen!