PDA

Bekijk Volledige Versie : aankoop porsche 924



dirks3
27/11/2009, 21:45
Ik sta op het punt een 924 aan te schaffen waarvan de motor volledig is gereviseerd.Het probleem is dat hij na een 2 tal jaren stilgestaan te hebben niet meer deftig wil starten.Hij wil wel maar na 4 a 5 keer te proberen ontstaat er een benzinegeur en lijkt hij te verzuipen.
Als de verkoper hem gestart krijgt blijkt hij voor eventjes goed te lopen maar draait nadien maar op 3...2 cylinders.Hetgeen we dan wel kunnen zien is dat de bougies nat zijn en er die benzinegeur is.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.

'k zou wel op voorhand willen weten of dit een ernstig euvel is of niet alvorens tot mijn aankoop over te gaan.


nb:foto van de motor toegevoegd......er is wel duidelijk werk van gemaakt

Het is een 924 van 1977

M.B.H.
27/11/2009, 22:34
Hallo

de regel plunjer van je brandstofregelaar blijft in geopende stand staan
dit is simpel te verhelpen als je weet hoe het moet
als dit het enigste euvel is hoeft dit geen probleem te zijn voor aanschaf
maar ik zet er wel ????? bij
luchtfilterbak openen,dan met je hand naar boven daar zit een klep die je kunt tillen !!!die bediend die Plunjer als je geluk hebt schiet hij zo los

klep naar boven bewegen tijdens het starten en laten vallen is te proberen
kijk ook even naar het oliepijl door dat hij zoveel brandstof krijgt op dit moment en je klooit een tijdje wil er wel benziene in je carter bij komen !!!!Succes

jessy1984
28/11/2009, 17:26
dit is een ontsteking met contactpunten maak deze even proper en juist afstellen hiermee beginnen dit is het gemakelijkst en kan hieraan liggen.

wur kan ook slecht zijn door droog te staan of stilstaan eventueel brandstof verdeler enz

het kan aan heel wat anders liggen en soms lang zoeken zijn
staat deze in belgie te koop ? heb deze denk ik al ergens gezien waarom word deze verkocht ? je gaat niet zomaar een motor reviseren endan de wagen buite gooien mss hebben ze het wel opgegeven omdat er problemen zijn
stel u altijd die vraag.

verder ziet het er mij wel uit dat het met zorg gedaan is dus mss wel een goede aankoop

veel succes