PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstellen!



makrolon
30/11/2009, 16:27
Hallo,
ik ben Sander, 19 jaar en woonachtig in Apeldoorn.
Ik rij op het moment in een volkswagen golf. Al een jaar, en wil graag wat anders. Iets waar minder mensen in rijden :+ en belastingvrij. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op marktplaats en kwam uit op een oude mercedes of een oude porsche. Eerst leek mij zon oude mercedes wel wat, maar bij nader inzien vind ik dat ik niet de leeftijd heb voor zon auto.

Toen viel mijn oog op de porsche 924, lijkt me een leuke auto die nog best vlot van zn plek komt. En niet duur + wegenbelastingvrij! Om me toch nog even verder te orienteren voor ik tot aankoop over ga heb ik mij hier aangemeld.

Ik had gelijk al mijn eerste vraag. Jullie gaan mij waarschijn uitlachen, vervloeken weet ik veel wat. Maar ik wil een trekhaak onder mijn auto. Gewoon omdat ik niet afhankelijk wil zijn van mn ouders. Is het mogelijk een (afneembare) trekhaak onder de porsche te zetten?

Gr

M.B.H.
30/11/2009, 16:45
welkom hier

en euh euh een gewone trekhaak wel maar afneembaar ???

Frenske
30/11/2009, 17:00
Welkom bij de 924malloten :thumb:

ennuhh vraag pchome2000 eens, die heeft zulk hakie eronder hangen:whistle:

klaas 924
30/11/2009, 17:31
welkom sander!!

ach een domme vraag bestaat niet
niet vragen en verkeerd doen ..........dat is dom

en zoals je ziet het antwoord is er al weer!

Fantaman
30/11/2009, 18:13
:welcome:

je moet wel onthouden dat oldtimer rijden iet goedkoop is en dat een 924 achterwiel aangedreven is en dat heel anders rijd dan een voorwiel aangedreven golfje:thumb:

afneembare kogel moet mogelijk zijn als je het niet erg vind om elkee keer 2 of 4 bout/moer combi wil losmaken en vast zetten;-)

makrolon
30/11/2009, 18:48
:welcome:

je moet wel onthouden dat oldtimer rijden iet goedkoop is en dat een 924 achterwiel aangedreven is en dat heel anders rijd dan een voorwiel aangedreven golfje:thumb:

afneembare kogel moet mogelijk zijn als je het niet erg vind om elkee keer 2 of 4 bout/moer combi wil losmaken en vast zetten;-)
Bedankt voor het welkom allemaal!

Ik ben me er wel van op de hoogte dat het andere kosten met zich mee kan brengen, maar dat heb ik er wel voor over. Je moet toch een beetje geluk hebben he met een oudere auto.
Dat het heel anders rijd weet ik. Zal vooral aan het begin wel een beetje oppassen zijn, achterwielaandrijver straft denk ik toch harder af als een voorwielaandrijver. Zeker met nat weer.

Ik kwam net al een topic tegen over die trekhaak. Dat gaat dus in ieder geval wel goed komen!

klaas 924
30/11/2009, 19:31
:welcome:

je moet wel onthouden dat oldtimer rijden niet goedkoop is ;-)

maar is vele malen leuker dan zo een modern blik dat altijd lijkt op een andere auto!

Fantaman
04/12/2009, 18:49
vorige week was het nat, dus met de P naar me werk, ging op de heen weg 1x dwars en 1x op de terug weg, geweldig. leuk als je het onder controle kan houden, levensgevaarlijk als dat niet lukt:doh:

Frenske
04/12/2009, 18:56
ach, ik heb auto leren rijden in achterwielaandrijvers, veel leuker en communicatiever dan die voorwieltrekkertjes.....
Hou je rechtervoet een beetje in bedwang OF je gaat bij Slotemaker eens op cursus. Als je dat gedaan hebt weet je een achterwielaandrijver pas echt te waarderen!! :thumb:

-Bassie-
04/12/2009, 19:53
welkom,

en zoals frenske al zeg is het erg leuk om zo je auto te leren kennen.

en een garantie voor heel veel plezier:

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/17.jpg

makrolon
05/12/2009, 09:20
ghehe, ja t rijden in een rwd auto lijkt me echt wel 100 keer leuker dan mn golfje. Wel oppassen in de regen lijkt me idd.
Kan je een 924 met op droog asfalt ook nog een beetje uitgebroken aan de achterkant? Of kom je daar vermogen voor tekort?

En dan nog iets, zijn er mensen die hun 924 op lpg hebben lopen? Mijn golf die ik nu heb rijd ook op lpg en het bevalt me eigenlijk wel zeer goed. Vooral het tanken :P 1 op hoeveel loopt een 924 op benzine ongeveer?

klaas 924
05/12/2009, 11:24
Of kom je daar vermogen voor tekort?



En dan nog iets, zijn er mensen die hun 924 op lpg hebben lopen? Mijn golf die ik nu heb rijd ook op lpg en het bevalt me eigenlijk wel zeer goed. Vooral het tanken :P 1 op hoeveel loopt een 924 op benzine ongeveer?

daar heb je echt vermogen te kort voor
tenzij je heelee smalle bandjes monteerd!

ja hoor er zijn er die op LPG rijden

en met een benzine verbruik van 1:10 moet je echt wel rekening houden
(en dan met een zijden voetje gas geven!)

Bcreative
05/12/2009, 12:23
Welkom Sander! Prima keuze als je een bijzondere en erg leuke auto zoekt!
Je ziet ze echt zelden meer! Dus exclusief rijden gegarandeerd! Voor de kosten moet je 't echter niet doen. Als je een heel goed onderhouden exemplaar koopt heb je misschien niet direct heel veel grote kostenposten. Maar uiteindelijk komen er toch wel grotere dingen aan. Met een wat minder goed onderhouden exemplaar alleen wat eerder. Dus zorg dat je wat geld achter de hand houdt voor onverwachte kosten. een echt goed exemplaar is moeilijk te vinden en relatief duur (in aanschaf). Dat moet je natuurlijk willen. Maar met een beetje zoeken vind je voor wat minder een redelijk exemplaar. Zoek naar een zo jong mogelijke. De 2 liter versies werden t/m 1985 gebouwd en dat is dan ook het beste bouwjaar om te kopen. Voor 1980 werden de auto's nog niet geheel gegalvaniseerd, dus deze zijn roestgevoeliger. Enfin, je vind al deze info en nog veel meer op dit forum. Succes en veel plezier met je zoektoch!

Fantaman
05/12/2009, 19:49
de 924 krijg je wel dwars op het drage als je te hard door de bocht gaat, eerst een beetje onderstuur en als je dan wat meer stuurt met gas erop dan gaat de kont naar buiten, ik zou het maar niet proberen om uit te lokken dat gaat geheid fout:thumb:

ShroudedVeil
07/12/2009, 19:07
Juist , natuurlijk is het mogelijk, mijn fiat 850 is ook schuin een bocht door te gooien als je maar hard genoeg een bocht door gaat kan het altijd ;)

Maar als het voor de 1ste x gebeurd is het wel schrikken ( of als je pech hebt , de eerste veelste grote deuk in je net nieuwe 924!!!)

En al kan je nog zo goed rijden in een voorwiel aangedreven auto, een achterwiel aangedreven auto is toch echt andere koek!

Fantaman
07/12/2009, 20:10
frank die 850 is toch een achterwiel aandrijver:doh:

maakt niks uit voor een voorwiel aandrijver of je hard door de bocht gaat, altijd onderstuur totdat je abrupt je gas loslaat in de bocht (en op de limiet rijd) wil ie wel oversturen en dan is het gas erop en eruit trekken, bak onderstuur is makkelijk.

ik moet wel zeggen dat de eerste keer dwars heel subtielwas en ik aan me stuur zag dat ik tegenstuurde de bocht uit kwam, niks eng aan wel een big smile op me gezicht, tegen woordig als ie dwars gaat moet je erg goed tegen sturen, zoals zondag, vol gas de bocht uit accelereren, met 60 ofzo, geen onder of over stuur maar net toen de bocht op hielt bleef de kont gaan, kleine correctie met het stuur geen gas terug maar rustig weer recht uit en gaan. das leuk, niet als ie onverwachts midden in de bocht bijna compleet dwars gaat is toch wat minder, vooral z'n vangrail recht voor je neus:doh:

ShroudedVeil
07/12/2009, 21:12
Jaja dat bedoel ik ook

Ik probeerde te zeggen dat het niet uitmaakt hoeveel vermogen je hebt, de fiat heeft 35 pk ofzow .

En nee onverwachts is het niet tof, maar als het toch al je doel is om uit te breken gaat het meestal goed met wat oefening!

makrolon
07/12/2009, 21:51
Haha, hoop lol met een 924 als ik het zo hoor.
Jullie gaan me nu uitlachen wss, maar met de golf draai ik af en toe ook wel eens een rondje met de handrem als t nat is, proberen tegen te sturen en m enigzinds onder controle te houden, op de weg durf ik dit niet. Vind een auto toch te onvoorspelbaar. Maar misschien is dat gewoon oefenen.
Eerst mijn golf goed lopend krijgen waarna ik hem op marktplaats ga zetten. Misschien nog iets van de spaarrekening er bij en dan rustig zoeken naar een mooie 924. Al mn vrienden waartegen ik zeg dat ik een porsche wil lachen me uit, die denken dat porsche's beginnen bij 5000 euro oid :+

ShroudedVeil
07/12/2009, 21:53
Wat voor 924 zoek je en wat voor golfje heb je ( allebij de staat ;))

Bcreative
08/12/2009, 10:19
Gaat me altijd een beetje aan het hart als ik dat lees, dat raggen met 'n 924. Als je 'm daar voor hebt, tja. We hebben inmiddels een paar forummers gehad die er een in de prak hebben gereden en da's gewoon zonde. Er zijn er toch al zo weinig over. Dus ik zeg, rag liever een Golfje af en hou je 924 netjes en heel! Dat vind ik heel wat bewonderenswaardiger! :-)

ShroudedVeil
08/12/2009, 14:19
Gelijk heb je ook hoor!

Maar af en toe een bochtje wat harder nemen kan geen kwaad toch ;)

Fantaman
08/12/2009, 19:26
wie heeft het hier over raggen, ik rijd hem altijd rustig warm en later gaat wel eens het gas open en ja ik ga graag hard door de bocht, daarom vind ik die 924 zo leuk, bij nat weer wil ie nog wel eens een beetje gaan glijden.
moet toch een keer een 5 cilinder in een kale 924 leggen, soort van circuit auto voor de weg, daar kan je lekker mee raggen:whistle:

makrolon
08/12/2009, 19:48
Wat voor 924 zoek je en wat voor golfje heb je ( allebij de staat ;))
K heb een golf III op lpg, is de bedoeling dat ie over een kleine maand weer perfect loopt op zowel gas als benzine waarna ie de verkoop in gaat.

Op een paar dingetje na goed in de lak, mooie metallic blauwe kleur. staat op 17 inch.

Ik heb echt geen idee nog wat ik zoek, t liefst een in super goede staat. maar als het uiterlijk niet je van het is maakt het me eigenlijk vrij weinig uit.

@ hierboven
raggen is een groot woord toch? Ik wil vooral omdat ik het een leuke auto vind, iets wat bijzonder is voor niet te veel geld. En af en toe een keer uit laten breken kan geen kwaad toch?

ShroudedVeil
09/12/2009, 01:33
Tuurlijk kan dat geen kwaad, zolang je maar weet wat je doet! ;)

Is het een 3 deurs? en is het G3?

Maar ik heb nog een opknapper staan btw ;)

makrolon
09/12/2009, 17:38
5 deurs, wel G3.
Wat moet die opknapper kosten dan, motorisch wel in orde en hard?