PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1980 | Uitvallen van ruiterwissers en klokjes



Nelis
02/12/2012, 22:55
Beste mensen,

Bij mij valt af en toe de ruiterwissers voor en de klokjes in de middenconsole uit. Deze twee dingen gebeuren niet tegelijker tijd, dus waarschijnlijk zijn ze niet gerelateerd aan elkaar.

Als de ruiterwissers uitvallen, blijven ze op een willekeurige stand stil staan. Als dit gebeurt, slaat de boel ook weer aan tijdens hetzelfde autoritje. Ik heb de elektra nog niet kunnen nameten thuis, omdat de ruiterwissers het daar blijkbaar altijd wel doen.

De klokjes in het midden console krijgen af en toe geen stroom: de olie- en temperatuurmeter staan dan op 0 (en de klok loopt niet), en de verlichting van de klokjes gaan niet aan.

Heeft iemand een idee waar deze euvels vandaan komen, en waar ik kan beginnen met zoeken van de oorzaak?

Bij voorbaat dank.

Niels

M.B.H.
02/12/2012, 23:24
Massa punten schoonmaken en da draden controleren of ze echt nog aan massa aangesloten zijn .
bijde probleempjes kunnen Heel goed daar door opgelost worden
kijk maar naar de massa kroon achter boven de zekeringkast/relaykast

MarcS911
03/12/2012, 19:34
Als hierboven. Ik heb aanvullend nog een extra massa aansluiting gemaakt voor de drie klokjes: een massadraad gesplitst en verbonden met de bout achter het speakerkapje boven de drie klokjes.