PDA

Bekijk Volledige Versie : middensconsole spuiten?



djen
30/11/2009, 22:08
Net even het interieur wat onder handen genomen.

De vorige eigenaar moet een echte liefhebber geweest zijn van geel want zelfs de binnenkant werd mooi meegespoten in het kanariegeel (spuitbus) :(

Dan even een stukje afgewreven met aceton (te zien op de passagiersdeur rechts van de portierhendel). Als bij wonder zag ik opnieuw wat zwart tevoorschijn komen. Na heel wat wrijfwerk (en de nodige adempauzes want er is toch een hele hoop aceton voor nodig geweest) zijn de panele zo goed als opnieuw zwart geworden. Ik had hier foto's van getrokken maar ik vind ze niet momenteel. Het resultaat is echt wel geslaagd, maar het was een heel tijdrovend werk!

Nu komt mijn vraag: de middenconsole heb ik ook opgekuisd met aceton, maar deze reageerde met het plastic. Standaard zit er een relief in, maar dit is dus verdwenen, de console is nu eigenlijk gans effen. Zou het 'esthetisch verantwoord' zijn om deze strak te zetten in matzwarte verf? Ik weet dat niet goedgekeurd zal worden door de echte liefhebber, maar het is een (poging tot) redmiddel?

klaas 924
01/12/2009, 16:07
maar er zijn toch wel tweede hands console,s te verkrijgen!
vraag maar eens op het forum!

maar mat zwart spuiten kan wel degelijk een oplossing zijn
en dan ook nog eentje die bijna niets kost!

jessy1984
01/12/2009, 17:51
ik zou eerder een andere zoeken dan spuiten
maar wil je het toch degelijk spuiten doe dit alsvolgt mooi glad slissen met zeer fijne korrel
goede grondlaag kan je voor pvc krijgen hecht net iets beter eventueel nog eens de oneffenheden slissen en nog eens met primer er over
en dan spuiten met een gladde lak een matte lak blijft wat ruw en ga je toch nog sneller wat op zien achteraf
gaat volgens mij niet mooi zijn

ga eerst maar eens zoeken naar een 2dehands console lijkt me zowiso de beste oplossing ;-)

sjones
01/12/2009, 18:38
Ik denk dat je beter een 2de hands kunt aanschaffen