PDA

Bekijk Volledige Versie : hij loopt als een klokje !



pitjepeter
08/12/2009, 13:06
Het is hier terug de zoon van Pitjepeter.
Ik heb al jullie raad opgevolgd en bij deze heeft hij daarnet rond half 1 zijn eerste teken van leven gegeven !

Na gisterenavond nog een probleem te hebben met een kapotte dichting van de benzinefilter heb ik hem vandaag dan toch eindelijk kunnen laten draaien en hij loopt dus als een klokje !

Er zijn mij echter wel 2 dingen opgevallen.

Uit de uitlaat kwam enorm veel vuil, ik denk zelfs dat het olie is. Of misschien is het gwn roet van de uitlaat dat na al die jaren vrij komt. Heb er een foto van gepakt.

En ook kan er niet geschakeld worden.
Het viel al op dat als de motor niet draaide dat je de koppelingspedaal redelijk hard moet induwen (ik weet niet of dat ook zo is dus vraag ik het hier even ?)
Voor de rest krijgen we de versnellingspook in alle versnellingen als de motor niet draait.
Maar als hij wel draait kraakte hij in achteruit en kregen we hem niet in eerste ( ofwel was dat omdat mij pa het niet echt meer durfde na dat gekraak ) maar toch, het moet dan aan de ambriagekabel liggen of aan de ambriage zelf liggen?

mvg,
Tim.

pitjepeter
08/12/2009, 13:15
foto's van het mooie moment

klaas 924
08/12/2009, 13:46
mooi man!! :thumb: :thumb: :thumb:

heb je nog snel gedaan :-)

en dat er vul uit de uitlaat komt lijkt mij niet verwonderlijk na al die jaren stilstaan
maar je moet het wel in de gaten houden
als hij het nog doet na een paar maal goed warm te zijn geweest moet je
toch gaan zoeken wat het is !

pitjepeter
08/12/2009, 13:51
mooi man!! :thumb: :thumb: :thumb:

heb je nog snel gedaan :-)

en dat er vul uit de uitlaat komt lijkt mij niet verwonderlijk na al die jaren stilstaan
maar je moet het wel in de gaten houden
als hij het nog doet na een paar maal goed warm te zijn geweest moet je
toch gaan zoeken wat het is !

Ja ik ga hem morgen denk ik echt voor de eerste keer laten warm draaien, nu ga ik eerste de koelvloeistof vervangen want na al die zenuwen die ik had ben ik dat wel vergeten, dus heb ik hem maar 5 minuten laten draaien :)

pitjepeter
08/12/2009, 13:55
owja !

ambriagekabel = koppelingskabel
ambriage = koppeling
;-) Weet niet zeker of jullie dat woord kennen ...

dopre
08/12/2009, 14:28
Heb je de koppelingskabel reeds bijgesteld ? kan zijn dat het hiermee opgelost is.
Ik heb het ook nog voor gehad. Ik moest er goed voor zorgen dat ik mijn koppeling goed indrukte ( bijna door mijn bodemplaat) Na even aan te spannen was dit opgelost.

pitjepeter
08/12/2009, 14:44
Heb je de koppelingskabel reeds bijgesteld ? kan zijn dat het hiermee opgelost is.
Ik heb het ook nog voor gehad. Ik moest er goed voor zorgen dat ik mijn koppeling goed indrukte ( bijna door mijn bodemplaat) Na even aan te spannen was dit opgelost.

De koppelingskabel zal je dan onder de wagen moeten bijstellen zeker? Omdat de versnellingsbak achteraan ligt ...

ShroudedVeil
08/12/2009, 15:00
Volgens mij komt de kabel door het schudboord heen en kan je hem zo stellen.

Net zoals de golf daar achter ;) ( heb um zelf ook , leuk dingetje he!! :-))

pitjepeter
08/12/2009, 15:12
Volgens mij komt de kabel door het schudboord heen en kan je hem zo stellen.

Net zoals de golf daar achter ;) ( heb um zelf ook , leuk dingetje he!! :-))

Zal strak eens kijken, het zal de eerste keer zijn dat ik een koppelingskabel bijstel.

en ja het Golfje is lekker ! Maar er is nog meer werk aan dan de Porsche :redface:

ShroudedVeil
08/12/2009, 15:21
Gelukkig zijn de onderdelen van bijde auto's niet zo duur!

Het is niet moeilijk hoor, als je bij je golf kijkt, boven je Vbak zit een stel schroef, als je daar aan draaid (is gewoon een moer;)) verander je je koppelingspedaal,(het zwarte ding wat je het eerst tegen komt als je de koppelingskabel volgt) en volgens mij gewoon het zelfde bij de 924 :-)

morgoth924
08/12/2009, 16:05
Kan ook zijn dat de koppeling vast"geplakt" is. Die krijg je los door de wagen in versnelling verder te duwen. Werkt dat ook niet dan kan je altijd proberen te starten in versnelling, doe dit wel kortstondig en zorg dat je de ruimte hebt! Koppeling zou meteen moeten losschieten.

ShroudedVeil
08/12/2009, 16:07
iid daar had ik nog niet aan gedacht!

Goede tip , en welkom!

jessy1984
08/12/2009, 17:42
vuil uit de uitlaat lijkt op de foto vocht en roet te zijn dus ik denk niet dat je u hier iets van moet aantrekken
de koppeling die zwaar is is meestal de koppeling zelf of eerder gezegt de drukgroep kijk natuurlijk even de kabel na maar ik denk niet dat het dit is
bij zo'n oude koppeling kunnen de veren slecht zijn door het lang stilstaan en wil ook zeggen dat je koppeling slecht zal ingrijpen
vervang ook koppelingsplaat deze zal vuil zijn de voering hard
ook kan het zijn dat de koppeling gewoon versleten is dan zal deze ook iets zwaarder gaan

M.B.H.
08/12/2009, 19:08
Dit klinkt mij in de oren als een vast zittende price-as( in het toplager wat weer in je krukas zit )
daar moet je toch echt dan de zaak voor splitsen om dat te repareren
als hij los schiet duurt het niet lang en de boel draaid kapot
Succes

pitjepeter
08/12/2009, 19:13
Dit klinkt mij in de oren als een vast zittende price-as( in het toplager wat weer in je krukas zit )
daar moet je toch echt dan de zaak voor splitsen om dat te repareren
als hij los schiet duurt het niet lang en de boel draaid kapot
Succes

Price-as? wat meer uitleg ? :faint2:

M.B.H.
08/12/2009, 19:26
de hoofd-as die van achter naar voren loopt heeft een topdeel wat zo genoemd word daar schuift de koppelings plaat over een getand stuk heen en
weer bij koppelen en ontkoppellen

pitjepeter
08/12/2009, 19:28
de hoofd-as die van achter naar voren loopt heeft een topdeel wat zo genoemd word daar schuift de koppelings plaat over een getand stuk heen en
weer bij koppelen en ontkoppellen

Ah ok ik snap het.
Dat zal ik dan ook maar vervangen zeker?
Enig idee wat dat kost ?

M.B.H.
08/12/2009, 19:41
ik zou als dat het is hem eerst maar een splisen tpv belhouse 4 Boutjes
en kijken of je hem naar achter kunt schuifen of het moterblok naar voren als dat wil kijk door het inspektieluik of het uit alkaar schuit zo ja is het niet het probleem

pitjepeter
08/12/2009, 19:48
Ik zal nog zien dit weekend, want vanaf nu ben ik altijd maar om 18u thuis.
En ik heb geen brug dus dat zal opkrikken worden !

Bcreative
09/12/2009, 09:26
Succes! Hoop dat je 'm snel weer rijdend hebt!

M.B.H.
15/12/2009, 22:32
de stand van de remklauwen

pitjepeter
15/12/2009, 23:23
Pima!
:clap2:
Tim kan bijna niet wachten om ze te monteren;-)

pitjepeter
15/12/2009, 23:26
Het lettermonster heeft m'n r opgegeten:Cry:
Ik bedoelde echt wel "prima":thumb: