PDA

Bekijk Volledige Versie : 924/944 in de auto motor klassiek



jimfrey944
21/12/2012, 18:51
Ik kreeg net de auto motor klassiek in de bus
Er staat een stuk in over de 924/944
De 924 komt er in dit verhaal niet zo goed van af
Mischien de beste man eens uitnodigen op onze sleutel meating om hem van gedachte te laten veranderen ;)
Ene de techniek en beleving van de 924 aan hem te laten voelen
Maar goed als jullie nieuwsgierig zijn naar dit depri verhaal licht hij volgendeweek in het schap

ptol
21/12/2012, 19:23
Of hij heeft gewoon gelijk...

maup
21/12/2012, 20:36
De 924 is een heerlijk rijdende no-nonsense sportauto, ik heb die van mij nu 7 jaar, in het eerste jaar heb ik een aantal problemen moeten oplossen maar de laatste 6 jaar is er niks stuk gegaan. Eigenlijk belachelijk goed voor een auto van 30 jaar oud, daar kunnen veel moderne auto's een puntje aan zuigen.Iemand die de 924 geen goede auto vindt kan ik niet serieus nemen|:)(ik moest dit even kwijt anders kan ik straks niet slapen:))

jimfrey944
21/12/2012, 23:17
Of hij heeft gewoon gelijk...

als je hier op het forum allen maar blijft hangen om (negatief)commentaar te leveren kan je je beter uitschrijven voor dit forum

M.B.H.
22/12/2012, 09:11
Mischien de beste man eens uitnodigen op onze sleutel meating om hem van gedachte te laten veranderen
Ene de techniek en beleving van de 924 aan hem te laten voelen
Ga je gang Jim.
Hij is zeker welkom en.......................... dan gaat hij er vast anders over denken.
Zeker weten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


negatief commentaar kan niet van een Liefhebber komen >>>>>>>>>>>

jimfrey944
22/12/2012, 10:01
ik zal er eens een mailtje aan wagen

harry
22/12/2012, 10:41
Misschien was hij vroeger wel jaloers omdat zijn buurman er een had...........:6

LWB
22/12/2012, 12:02
soms kun je dingen niet fraaier afschilderen dan ze daadwerkelijk zijn *)

ptol
22/12/2012, 12:56
als je hier op het forum allen maar blijft hangen om (negatief)commentaar te leveren kan je je beter uitschrijven voor dit forum

Als mijn commentaar jou niet aanstaat, is dat jouw probleem, daar ga ik me niet voor uitschrijven.

De beste man zal best weten waar hij het over heeft en over praat. De 924 is gewoon op alle fronten zwak, zeker voor Porsche begrippen... Ook in zijn tijd al.

En ja, ik vind het nog steeds een mooie auto om te zien, maar meer dan een goedkope Volkswagen is het inderdaad niet wat mij betreft.

maup
22/12/2012, 13:21
Hoeveel domheid past er in één persoon8)7

ptol
22/12/2012, 14:20
Hoeveel domheid past er in één persoon8)7

Weet ik niet, kijk eens in de spiegel en meet het op zou ik zeggen. Maar gaan we persoonlijk worden? Ben je gefrustreerd dat ik hier op het forum zeg wat velen denken over de 924? De waarheid is hard hè?

maup
22/12/2012, 14:42
Dat doe ik niet meer, altijd als ik voor een spiegel ga staan springt er een barst in:)

ptol
22/12/2012, 15:12
Dat doe ik niet meer, altijd als ik voor een spiegel ga staan springt er een barst in:)

*)

Cor 944
22/12/2012, 15:28
ik denk dat ik maar verstandig mijn mond ga houden.......8-)|:):)

jimfrey944
22/12/2012, 17:58
Ja Cor ik brand je helemaal af als jij je mening geeft ;)
Die ken ik namelijk al

@ iedereen
Noem eens een auto van een ander merk uit 1976 die beter is als de 924 zonder dat het een exoot is
Het is idd niet een enorme topper in de gebruikte techniek maar om een auto die door Porsche is ontworpen en door. Porsche op de markt is gebracht en daarbij ook nog de fabriek financieel red geen Porsche te noemen
Het is de minste van een goed merk maar altijd nog beter dan vele andere auto's uit die tijd
En na 37 jaar zijn Porsche badge nog steeds waard is

tortini
22/12/2012, 18:22
Ik vind het jammer dat mensen zich erg negatief uitlaten over de porsche 924 in een omgeving waarvan ik dacht dat er alleen liefhebbers waren. Het lijkt mij verstandig om in deze omgeving je negativiteit wat genuanceerder naar voren te brengen. Anders krijg je felle reacties op elkaars reactie die volgens mij weinig bijdragen aan dit forum

jimfrey944
22/12/2012, 19:02
Laten we het maar bij deze wijze woorden houden dan

Cor 944
22/12/2012, 19:07
Ja Cor ik brand je helemaal af als jij je mening geeft ;)
Die ken ik namelijk al



hahahahaha,het is maar goed dat we elkaar een beetje kennen.*)

overigens heb ik niks tegen de 924 hoor.
maar ik zou er zelf nooit 1 aanschaffen.8-).

ptol
22/12/2012, 19:11
Ja Cor ik brand je helemaal af als jij je mening geeft ;)
Die ken ik namelijk al

@ iedereen
Noem eens een auto van een ander merk uit 1976 die beter is als de 924 zonder dat het een exoot is
Het is idd niet een enorme topper in de gebruikte techniek maar om een auto die door Porsche is ontworpen en door. Porsche op de markt is gebracht en daarbij ook nog de fabriek financieel red geen Porsche te noemen
Het is de minste van een goed merk maar altijd nog beter dan vele andere auto's uit die tijd
En na 37 jaar zijn Porsche badge nog steeds waard is

Dat vind ik nou eens een wijs en goed onderbouwd antwoord en wat mij betreft helemaal waar ^O^

captainfrasca
22/12/2012, 21:09
En alles valt en staat natuurlijk ook nog eens met onderhoud. Dat een 924 gezien wordt als onbetrouwbare auto heeft er meer mee te maken dat velen hun Porsche voor een appel en een ei rijdend willen houden. Dat werkt natuurlijk niet, en zo komt er een hoop troep op de markt waar van alles aan mankeert en zo wordt het vooroordeel ook weer eens bevestigd.

Verder vindt ik mijn 24 nog altijd heel fijn om in te rijden en als je het eea gewoon bijhoudt is hij niet slechter dan menig andere auto in mijn optiek.

924turbo2
23/12/2012, 09:08
Ik heb aan veel jaren 70/80 auto's gesleuteld en de de 924 is ver uit de beste kwalitiet. Als je ziet hoe bijvoorbeeld de bodem van mijn 924 eruit ziet, pak een willekeurige Alfa uit die periode en die zijn volledig verrot. Ook een BMW van deze jaren is een stuk roestgevoeliger dan de 924.

De techniek van de 924 is eenvoudig maar dit maakt het leuk om aan te sleutelen en eenvoudig om zelf te onderhouden.

De 924 blijft ondergewaardeerd, het voordeel hiervan is dat je voor 1500 euro nog steeds een aardige 924 met apk kan kopen.

Als je de 924 een k*t auto vindt maar je hebt er wel eentje hebt, dan advisser ik je hem zo spoedig mogelijk te verkopen *)

jimfrey944
13/01/2013, 11:53
Ik heb net deze mail verstuurd
Kijken hoe ze reageren

Beste redactie,

Ik lees jullie blad al vele jaren met veel plezier. En heb een leuke hobby, aan het sleutelen aan oude Porsche's. Nu voelt u hem natuurlijk al. Ik ben namelijk een liefhebber van de 924. Het artikel van Chris de Raaf heb ik met veel aandacht gelezen en heb er over nagedacht of ik de 924 in dit geval moet verdedigen. Na vele jaren iedereen uit te moeten leggen hoe het nu eigenlijk zit met die Audi ben ik er mee gestopt. En beantwoord de vraag meestal met de weder vraag: Noem eens 5 verschillende 911's ? Dan is het meestal wel stil. Ik heb nog even het stuk erbij gepakt dat in november 2000 over de 924 in u blad heeft gestaan. En daar werd ik wel vrolijk van. En kan het dus niet rijmen dat in het huidige stuk de 924 zo in de grond getrapt moet worden. Door alleen maar de negatieve punten op te noemen en hem Porsche badge onwaardig te noemen. Er zit juist erg veel innovatie in de 924 en was zijn tijd ver vooruit. En zonder de 924 had er al heel lang geen 911 of Porsche meer bestaan. De 924 heeft in zijn tijd ook nog vele verbeteringen ondergaan. Zodat een verhaal geschreven met als bron een artikel uit 1975. De latere sterk verbeterde 924 tekort doet.

Ik ben ook actief schrijver op het 924 forum en wij willen jullie dan ook uitnodigen bij onze sleutelmiddag op 30 maart van 9 tot 5. Ik weet zeker dat u daarna een positiever verhaal kan schrijven. En dat wij onze Porsche badge zeker terug verdienen.

Graag hoor ik van u.

Vriendelijke groet,
Jim van der gracht


Info over de sleuteldag:

Er zijn 20 tot 25 aanmeldingen.
Op de dag staan er enkele auto's op de brug en een aantal binnen om kleine klusjes te doen
De rest is aanwezig voor gezelligheid. Het wordt gehouden in Steenwijk en natuurlijk bent u van harte welkom!

http://community.924forum.nl/f21/2e-sleuteldag-laatste-weekend-maart-2013-a-18577/

harry
13/01/2013, 13:40
Helemaal mee eens*)

Jayke
13/01/2013, 14:35
Goed mailtje Jim!

v90@live.nl
13/01/2013, 16:03
Hallo

Niets is moeilijker dan iemand overtuigen die eigenlijk niet overtuigd wil worden maar toch............

Ik heb een behoorlijke ervaring met de volkswagen kever ,bv. elke 5000km kleppen stellen ,echt een volks(janmodaal)wagen.een leuke uitvinding maar beslist geen vergelijk met de Porsche kwaliteiten .

De porsche 924 is een van de eerste auto's met een verzonken carosserie en met (h)eerlijke rijd eigenschappen, voor een sleutellaar is de porsche bijna saai omdat hij het maar steeds blijft doen . Ik ervaar zelf dat de Porsche niets weg heeft van een kever en elk vergelijk op de ventielen na niet reeel is.

mijn kevertijd heb altijd lol gehad tijdens een ritje maar in de Porsche geniet ik echt.....200 + red je niet in een kever (gelukkig niet) behalve met het sprookje Herby.......

gr Ron

M.B.H.
13/01/2013, 16:41
Geweldig jim
Ik vind het leuk
Een uitdaging op zijn plaats.

dopre
13/01/2013, 17:38
Goede reactie Jim.

De schrijver heeft nu alle mogelijkheid om de 924 goed te leren kennen.
Als dat geen goed voorstel is.

groeten Dopre

Dobby
13/01/2013, 18:52
Inderdaad een hele nette en heldere mail. ^O^

KringBlievie
13/01/2013, 21:43
Leuke mail!

Zou wel erg leuk zijn als hij komt en zelf kan mee maken hoe de 924 is :)