PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | Terugkerend probleem met verschillende kilometertellers



kasperdemeu
02/01/2013, 10:51
Hey iedereen,

Deze week mijn kilometerteller (die niet optelde) vervangen door een tweedehandsexemplaar dat het wel deed (wagen was immers bij de keuring afgekeurd omdat de teller niet liep). In het recup center aan de boor gelegd, teller leek mooi op te tellen. Nu net in de wagen geïnstalleerd, en na 300m stopte ie weer met lopen.

Bij de oude teller, die niet liep, had ik gekeken of het aan het tandwieltje zou kunnen liggen, maar dat leek mooi op z'n plaats te staan:

[ATTACH=CONFIG]9661[/ATTACH

Iemand een idee wat hier mis gaat? Ik zou deze week weer naar de keuring moeten om nog op een herkeuring aanspraak te kunnen maken.
Beste wensen voor het nieuwe jaar,

Kasper

M.B.H.
02/01/2013, 12:03
Geeft de km teller nog wel snelheid aan ?????

jimfrey944
02/01/2013, 12:04
De kabel zit in de naaf van het linker voorwiel
Het kan zijn dat het naafkapje los zit of dat het hart rond gesleten is
Linker voor wiel er af en even kijken of het daar goed zit

kasperdemeu
02/01/2013, 16:07
De snelheid werd perfect aangegeven. Ben terug naar het recup center geweest, nog eens teller vervangen - op voorhand getest, werkte. De baan op, 300m verder viel ie weer stil.

Teller van een 944 gebruikt, wijzerplaat veranderd. Die hield wel stand. Vreemd dat dat zo kwetsbaar is.

jimfrey944
02/01/2013, 17:15
Als hij wel snelheid geeft is de kabel idd niet stuk en zit het echt in de teller zelf
Heb je nu nog wel de juiste snelheid met die 944 teller ?
Ik zie trouwens een scheurtje zitten in het tandwielletje op foto

kasperdemeu
02/01/2013, 19:02
Straf, ik zie dat scheurtje niet. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het er eigenlijk zou moeten uitzien.
Snelheid leek me nog steeds te kloppen. Dat hoop ik toch, anders zou het kunnen dat ik al een paar boetes heb verzameld op de weg naar huis.
Toch indrukwekkend dat die dingen zo kwetsbaar zijn, ik heb er vandaag drie kapot zien gaan waar ik bijstond.

Jayke
02/01/2013, 19:14
Ik heb er een 944 teller in zitten, en ook tijdje met een gewone 924 teller gereden. Beiden gaven dezelfde snelheid aan (gemeten met GPS).

maup
02/01/2013, 20:12
De tandwielen kunnen er goed en heel uit zien maar ze kunnen ook "slippen"over de asjes. Bij mijn teller heb ik een tandwieltje in elkaar gelijmd en met een ijzerdraadje versterkt en een andere d.m.v. een pinnetje gefixeerd aan het asje, dit was vijf laar geleden en het gaat nog steeds goed. Ik moet zeggen dat ik in de fijnmetaal zit en dus gewend ben om met kleine onderdeeltjes te werken:)

kasperdemeu
02/01/2013, 22:14
Ik moet zeggen dat ik in de fijnmetaal zit en dus gewend ben om met kleine onderdeeltjes te werken:)

Ik moet ook zeggen dat ik aan Zwitserse horloges dacht toen ik de binnenkant zag . ;)