PDA

Bekijk Volledige Versie : goede 924 5 bak



bert924
14/12/2009, 17:11
hallo
ik zoek een goede 924 bak orginele bak heeft vele km goed gedaan en ton party delen gekocht met 2 bakken maar deze bije gingen binnen 100 km kapot laatste zelfs al na 35km
dus ik ben niet al te vrolijk meer met me 924 maar kan in no time een bak wisselen (rip. bandenbak :D)
en als iemand weet waar je voor weinig nieuwe synchroomringen kunt krijgen graag
liefst heb ik een geresiveerde bak die iemand in de weg ligt zoals op mp er 1 staat enkel is deze voor een 924s ik heb de 924 van 1984 5 bak

groeten bert memelink
graag wil ik m klaar hebben voor 10 januari :P kan ik ook eens een keer naar een meeting

-Bassie-
14/12/2009, 20:40
zou je het niet ergens anders zoeken ook??

rij je bijvoorbeeld veel met de hand op de versnellingspook??

dit is erg slecht voor de ringen.

verder heb ik er niet een liggen.

bert924
15/12/2009, 11:35
aan mijn rijden ligt het niet ben geen 18 meer het is echt gewoon pech met 2 sloop bakken die bijde vijwel meteen kapot gingen terwijl met de orginele bak heel lang het goed gedaan heeft

jessy1984
15/12/2009, 17:16
aan mijn rijden ligt het niet ben geen 18 meer het is echt gewoon pech met 2 sloop bakken die bijde vijwel meteen kapot gingen terwijl met de orginele bak heel lang het goed gedaan heeft

laat deze mss best reviseren dan
je bent teminste zeker dat het goed is
is meestal niet te duur maar hangt ervan af wat er juist aan is en wat er allemaal versleten is
je kan dit als je handig bent natuurlijk zelf ook maar is lastig als je dit nog nooit gedaan hebt

Duncan
15/12/2009, 17:52
Jesse,

Weet jij een goed(koop) adresje? Ik heb het eens geinformeerd en dat liep rond de 4-500 euro alleen voor het openen inspecteren en dichtmaken van de bak (afstellen van de haakse overbrenging).
Bij Eckert in Duitsland kost een gereviseerde ruilbak 2000+ euro

jessy1984
15/12/2009, 18:20
ik had dit destijds laten doen bij een kennis maar die persoon is reeds op pensioen 2 jaar geleden heb ik dit laten doen en koste me 350€
hoor gewoon eens rond bij verschillende bedrijven
een gewone garage kan dit trouwens ook je hebt hier niet echt speciaal gereedschap voor nodig
wel een voordeel is dat bij een revisiebedrijf meestal de onderdelen zelf iets goedkoper zijn

het is mss een beetje uit uw buurt maar je kan eens horen bij FG PORSCHE in Lochristi
zij hebben hier in ieder geval ervaring met en ik denk kwa prijs niet te duur

Duncan
15/12/2009, 18:23
Ik begreep dat het een hele wetenschap was om de voorspanning van de haakse overbrenging af te stellen. Je hebt toch ook een oven en een pers en zo nodig?

-Bassie-
15/12/2009, 18:56
we hebben veel klanten die roepen altijd als zo iets gebeurt nee dat doe ik niet.

rij je een rondje mee het eerste wat je opvalt is die hand op de versnellingspook:doh:

jessy1984
15/12/2009, 19:35
Ik begreep dat het een hele wetenschap was om de voorspanning van de haakse overbrenging af te stellen. Je hebt toch ook een oven en een pers en zo nodig?

dit afstellen moet je idd een beetje de pak van hebben maar kan allemaal
oven heb je niet nodig hebben we zelf ook niet we gebruiken een feun zo'n hete lucht blazer dus
pers is natuurlijk gemakelijk maar meestal kan het ook met een degelijke trekker
welke garage heeft er trouwens geen pers je kan bijna niet zonder oa voor het persen van rubbers in draagarmen wiellagers en dergelijke

een ding ben ik het zeker met eens je moet er wat ervaring met hebben anders ben je er lang aan bezig