PDA

Bekijk Volledige Versie : Accubak lekkage's



Ik-rij-belastingvrij
25/01/2008, 18:10
Omdat ik het andere stuk over het accubakgebeuren niet meer kon vinden ben ik maar een nieuw, appart, topic begonnen.

Vandaag ben ik maar eens begonnen met het zoeken naar de oorzaak van de natte bekleding en matten.
Ik ben begonnen bij de accubak omdat ik al voor 95% zeker wist dat het daar aan lag.
Na het verwijderen van de accu was het inderdaad feest :-D :roll:
Een of andere beunhaas heeft bij een eerdere lekkage van de bak met dakleer zitten spelen.
Er zat dus een hele plakkaat dakleer in m'n accubak. Verder trof ik onder het dakleer plakband en verotte kit aan :roll:
Omdat hier lekker wat water tussen heeft kunnen wonen is het dus goed gaan roesten, hierdoor is de zeikant van de bak zover doorgeroest dat er een gat ontstaan is waardoor er water naar binnen kon lopen.
Ik ben begonnen met alle oude narigheid te verwijderen en ben nu al zover dat ik bijna klaar ben om er een plaatje in te gaan lassen.
Van dit hele gebeuren maak ik mischien wel een How To, dat is zeker makkelijk als anderen het probleem eens op moeten lossen.
Waarschijnlijk is het morgen klaar en volgen de foto's (waarschijnlijk in de How To dus).

Reactie's zijn natuurlijk altijd zeer welkom :wink:

q01z
25/01/2008, 18:19
hierbij je eerste reactie ;)

ik ben benieuwd hoe ze dat gedacht hadden te maken dan (die vorige eigenaren..) klinkt wel heeeeel erg beun! kan me geen ergere manier voorstelln :roll:

over die howto;
als je de tekst+fotos naar me mailt (pb voor mail ;)) dan zet ik m wel in de standaard layout! :D
tenzij je zelf Quarkexpress hebt en dat wil doen :P

Ik-rij-belastingvrij
25/01/2008, 18:31
Zie PM :wink:

q01z
25/01/2008, 18:31
Zie PM :wink:

ik zie helemaal geen PM :(

Ik-rij-belastingvrij
25/01/2008, 18:33
Nu wel :lol:

Ik-rij-belastingvrij
26/01/2008, 23:46
M'n Accubak ik weer heelmaal lekvrij :-D (hoop ik)
Ik was vanavond om 7 uur pas klaar en ik was kei kapot.
Te moe om de tekst + foto's voor de How To op te sturen, dat doe ik morgen :wink:

VonG
05/02/2008, 11:51
mijn auto gaat morgen naar de garage hiervoor.

Heb jij nog water binnen gehad sinds de reparatie?

Ik-rij-belastingvrij
05/02/2008, 15:34
Ja..........condens tegen de ruiten :lol:
Via m'n reperatie is nog GEEN druppel binnen gekomen :D

VonG
05/02/2008, 15:39
condens duidt wel op water ergens lijkt me... balen maar wel goed werk met je accubak!!

Ik-rij-belastingvrij
05/02/2008, 17:15
Als er themperatuurverschil is tussen de binnen en buitenkant van de ruit dan krijg je altijd condens :wink:
Het vocht uit de lucht condenseert dan tegen de ruit.
Kijk s'morgens maar eens bij elke willekeurige auto naar de ruiten, allemaal condens binnenin.
Het zal zeker meespelen dat het nog ietsje vochtig is binnen. dat wel, de bekleding achterin is nog lichtelijk vochtig vandaar :roll:

VonG
05/02/2008, 18:49
dat droogt zeker extreem langzaam of niet?

Tom
05/02/2008, 19:04
Met dit weer wel...

Als ik 's morgens instap heb ik volkomen doorzichtige ruiten. Zodra ik goed en wel op weg ben, moet de aanjager aan om de ruiten condensvrij te krijgen... en dat duurt zeker een uur.

Geen ernstige lekkages in mijn auto op dit moment, tapijt is droog.

Ik-rij-belastingvrij
05/02/2008, 21:20
Dat duurt inderdaad een eeuwigheid met dit koude weer.
Ik heb al meerdere malen met een schone poetsdoek over de bekleding gewreven om het wat droger te krijgen.
Dat lukt wel redelijk.
Ik denk dat het minimaal een keer goed warm, (minimaal 20 graden) moet zijn met een lekker warm zonnetje wil het echt helemaal droog worden.
Tom, als ik instap heb ik meestal beslagen ruiten.
Als ik de blower op stand 3 zet en de kachel op z'n warmst zet is het binnen 5 minuten helemaal weg :D
Dan ben ik dus met koude motor weg gereden.
Mijn achterruit duurt ongeveer 15 minuten, m'n achterruitverwarming werkt enigsinds waardoor dat dus vrij rap gaat :wink:

Space
05/02/2008, 23:00
Ik ben wel benieuwd naar wat foto's, aangezien mijn accubak ook matig is. Zodra ik mijn 924 heb gaat ie naar een plaatwerker (paar deuken uitkloppen) en die zou er dan evt. gelijk een nieuw plaatje in kunnen lassen.

Moet er nog het een en ander uitgebouwd worden onder de accubak ivm vuur en vonken? :lol: Ik neem aan dat je dashboard daar zit of bekleding. Kan me er nog niet direct een beeld bij vormen, aangezien ik de auto nog niet heb staan.

Groet!
Han

Ik-rij-belastingvrij
05/02/2008, 23:10
Kijk eens bij How To's.
Daar staat een How To over hoe ik de reparatie heb uitegvoerd :wink:

Space
05/02/2008, 23:29
Oke, super!

VonG
06/02/2008, 10:09
die van mij wordt vandaag onder handen genomen op dit vlak... ik ben heel benieuwd hoe erg het is met de roest enzo en wat er precies moet gebeuren om het weer helemaal okee te maken...

Ik-rij-belastingvrij
06/02/2008, 12:29
Het zal wel meevallen.
Zeker voor een garage is het zo gepiept :wink:

VonG
07/02/2008, 19:31
klopt, ik heb de auto weer! Ben benieuwd of het droog blijft als het weer droog is binnen...

Tom
07/02/2008, 20:11
Iets zegt me dat onze vierseizoenenherfst je genoeg kansen gaat bieden om daar achter te komen...

Space
07/02/2008, 20:21
Ook gelast of dichtgesmeerd?

VonG
07/02/2008, 20:33
gelast

Ik-rij-belastingvrij
07/02/2008, 23:21
Dan zal het weer heel wat jaartjes dicht blijven :grin:
Ik zou de bekleding zo droog mogelijk maken met wat oude doeken ofzo.
En daarna, elke keer als je rijdt, de verwarming vol open zetten en je ramen een beetje omlaag.
Zo kan het lekker verdampen en terug naar buiten waar het hoort :wink:

VonG
07/02/2008, 23:23
ik doe telkens droge kranten erin en een vochtvreter :)

Ik-rij-belastingvrij
07/02/2008, 23:25
Dat wil ook wel helpen ja :wink:

vadriaanse
19/10/2009, 02:20
Omdat ik het andere stuk over het accubakgebeuren niet meer kon vinden ben ik maar een nieuw, appart, topic begonnen.

Vandaag ben ik maar eens begonnen met het zoeken naar de oorzaak van de natte bekleding en matten.
Ik ben begonnen bij de accubak omdat ik al voor 95% zeker wist dat het daar aan lag.
Na het verwijderen van de accu was het inderdaad feest :-D :roll:
Een of andere beunhaas heeft bij een eerdere lekkage van de bak met dakleer zitten spelen.
Er zat dus een hele plakkaat dakleer in m'n accubak. Verder trof ik onder het dakleer plakband en verotte kit aan :roll:
Omdat hier lekker wat water tussen heeft kunnen wonen is het dus goed gaan roesten, hierdoor is de zeikant van de bak zover doorgeroest dat er een gat ontstaan is waardoor er water naar binnen kon lopen.
Ik ben begonnen met alle oude narigheid te verwijderen en ben nu al zover dat ik bijna klaar ben om er een plaatje in te gaan lassen.
Van dit hele gebeuren maak ik mischien wel een How To, dat is zeker makkelijk als anderen het probleem eens op moeten lossen.
Waarschijnlijk is het morgen klaar en volgen de foto's (waarschijnlijk in de How To dus).

Reactie's zijn natuurlijk altijd zeer welkom :wink:
Hoi Ik-rij-belastingvrij,

Ik herken het probleem met de lekkage. Inderdaad ook de kanaaltjes doorgespoeld, niks geholpen. Ik heb een autohoes om de auto nu, m.n. bedoeld voor de de motorkap, heen gedaan. Sinddien geen lekkage, maar wil het nu wel gerepareerd heben. Denk inderdaad dat het aan de accubak ligt, reapeer je deze randen dan, als die inderdaad lekken, juist wel of toch niet met kit, of... moeten die naden dan ook gelast worden. Wat is trouwens wat jij bedoelt met dakleer? eufemisme voor betume, ... kit?
Ik hoor het graag wat je me, als die bak idderdaad lekt, aanraad... Voor het geval je je "how to" nog niet klaar is...

Vincent Somen

vadriaanse
01/11/2009, 17:33
Hallo Forumleden,

Wie kan me de how to toesturen over de acuubak repararatie, dat ik hem kan lezen, lukt nu niet... kan ik geod aan de slag, zal wel plaatje lassen zijn voornamelijk zoals ik het nu lees, maar hoe doe je dat goed of een goed adees die dat goed voor me kunnen uitvoeren en niet al te duur (wat is een normale prijs daarvoor?) , kan (nog) niet lassen, heb ook geen aparaat....

Bedankt en groeten,

Vincent Adriaanse
Zoetermeer

Frenske
01/11/2009, 17:40
Hallo nieuweling,

waarom stel je je niet eerst ff voor? Wie ben je, welke 924, wat doe je voor de kost enz enz? Zeker zo :thumb: