PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | Motorisch probleem



harold112
07/01/2013, 16:37
Beste mensen,

Ik heb al meer dan een 1 jaar een 924 in mijn bezit, het blijft een droomauto. En natuurlijk komen er op ten duur wat mankementjes. Zoals afgelopen vrijdag. Ik start mijn auto en het valt me op dat de motor nogal schraal klonk alsof het mengsel te veel benzine bevatte, ik dacht nou dat gaat wel weer weg als hij warm is.
Maar nee hij blijft heel erg luid en hard, soort Harley Davidson geluid wat er uit komt, ook bij het gas loslaten hoor je dat ie plopt.
Heeft iemand ook zoiets gehad ?

Alvast bedankt,

Harold Oosterveer

Scotch
07/01/2013, 17:31
Klinkt als een kapotte uitlaat, zou goed gescheurd kunnen zijn voor de voorste demper.

v90@live.nl
08/01/2013, 09:26
ik heb een uitlaatspruitstuk vervangen wat ook zo'n geluid gaf van slechte verbranding. het scheuren van dit uitlaatspruitstuk komt waarschijnlijk van dat de veren van de motorsteun(en) gebroken zijn.......

Gr Ron

M.B.H.
08/01/2013, 16:47
ik heb een uitlaatspruitstuk vervangen wat ook zo'n geluid gaf van slechte verbranding. het scheuren van dit uitlaatspruitstuk komt waarschijnlijk van dat de veren van de motorsteun(en) gebroken zijn.......

Gr Ron

ik sluit mij hier bij aan
ik ben dit op deze manier al vaker tegen gekomen .
Vandaar dat ik altijd motersteunen en uitlaatspruitstukken op voorraad heb voor mij zelf ( en Forummers die het probleem hebben )
helaas komt het er op neer als de motersteun Veer kapot is ,volgd het spruitstuk na een tijdje .

harold112
09/01/2013, 19:22
Heb hem naar een garage gebracht, monteur hoorde en zag gelijk dat het het spruitstuk was. In ieder geval bedankt voor jullie info !

jimfrey944
09/01/2013, 21:23
laat dan ook zo als hier boven al aangegeven is meteen je motorsteun vervangen