PDA

Bekijk Volledige Versie : Forum Crash



captainfrasca
16/09/2007, 22:08
Beste Leden,

Tijdens het installeren van een Foto-album op het Forum is er helaas een fout door mij gemaakt..

Ik probeerde in de database enkele veranderingen door te brengen, echter door verkeerd te lezen heb ik de hele database per ongeluk gewist..

Gelukkig had ik enkele backups gemaakt met als meest recente 2 september, dit is vrij recent, echter lijkt een groot deel van de berichten en users verloren gegaan.

Dit is uiteraard niet mijn bedoeling geweest en ik baal hier (en waarschijnlijk jullie ook) van...

Ik hoop dat jullie mijn excuses aanvaarden en dat we op de oude voet verder zullen gaan met het forum.

Met vriendelijke groet,


David van Coolwijk
Site admin

captainfrasca
16/09/2007, 22:16
Ook lijkt alles doorelkaar te staan...

Er gebeuren ook allerlijk rare dingen met het plaatsen van een nieuw onderwerp, dan komen de oude weer boven drijven...

Het kan dus zijn dat als je een nieuw onderwerp plaatst dat je in je eigen onderwerp al een bestaande discussie tegenkomt.

Wie o wie is er handing met SQL en PHPBB???

hammer_rites
16/09/2007, 22:24
Bloody hell...

Als je provider niet zorgt voor dagelijkse backups, dan moet je het zelf doen!

Ik kan moeilijk boos op je zijn, want je steekt tijd (en geld?) in dit forum zonder dat je er iets voor terug vraagt, maar potverdooorrrrie MAAK BACKUPS! Sorry, werk al jaaaaren als unix beheerder in de IT..

Anyway, altijd klote als zoiets gebeurt, en ik weet dat je nu baalt als een stekker net als ik, maar dat is nu eenmaal de situatie.

Ik ga mijn 933 topic dan maar weer eens nieuw leven inblazen!

Dus David, we gaan gewoon door, dank voor je initiatief en inzet voor dit forum, neem een biertje, en we blijven prutsen en posten.

Boudewijn

captainfrasca
16/09/2007, 22:27
Mooi, bedankt boudewijn,

Ik ga proberen alles op de rit te krijgen, de topics zijn er nog wel, maar zitten dus ergens verstopt....

Ik ga nu dagelijks backups maken ipv 1x in de 2 weken....

Het Forum doe ik met liefde en ik hoef er absoluut niets voor terug te hebben..... :wink:

Tom
17/09/2007, 14:14
Auw, da's minder!

Inderdaad regelmatig backups maken, vooral nét voor je een verandering doorvoert.

Sinds de crash kan ik ook niet meer inloggen in IE. Gelukkig heb ik Firefox nog, maar ook die werkt even niet optimaal.

captainfrasca
17/09/2007, 14:16
Ik weet het het, is een ramp, ik ga straks weer even mijn nek breken over het een en ander...

Meneer aard
17/09/2007, 18:14
Mijn account was/is helaas gesneuveld :P Nu maar even (als dat mag :P ) een nieuwe aangemaakt.

Een bottleneck met phpbb: Als je een te grote database heb, en je wilt die backuppen gaat dat goed, enkel als je hem wilt terug zetten (via het admin panel) wil hij wel eens weigeren. Maar naast je phpbb backup ook een backup van je mysql via phpmyadmin.

Gewoon backups ordenen op deze manier (vind ik altijd het handigst)
-Ma
-Di
-Wo
-Do
-Vr
-Za
-Zo

en dan weer opnieuw beginnen en de oude file gewoon steeds 1 week bewaren (dus onder de map Ma/oud).

captainfrasca
17/09/2007, 18:36
Bedankt voor de tips, ik heb gelijk de mappen gemaakt en de eerste back-up reeds gemaakt.

Ropor
17/09/2007, 20:43
Ik snapte er al geen fluit van dat er vanalles verdwenen was op dit forum.
Ik zal snel ook weer mijn teksten toevoegen.
Succes met de revisie!

Trouwens, een album lijkt me helemaal top. (ik vroeg me al een beetje af waar ik foto's moest plaatsen)

captainfrasca
17/09/2007, 22:29
Ik ben nog bezig met het configureren van het album, enige is dat als je een foto wilt uploaden dat je als response terug krijgt dat het bestand te groot of corrupt zou zijn, dus dat moet ik nog even uitzoeken..

Ropor
20/09/2007, 18:26
Ik heb nog een probleempje:
ik kan niet meer in het menu "Profile"
Als ik deze aanklik komt er een wit scherm met de volgende tekst te staan:
Template->make_filename(): Error - file profile_photo_box.tpl does not exist
Weet iemand hier raad mee??

captainfrasca
20/09/2007, 18:34
Vreemd, dan is er kennelijk toch nog iets serieus mis!

Nu nog (steeds) iemand proberen te vinden die verstand van phpbb en mysql heeft, best lastig nog....