PDA

Bekijk Volledige Versie : help, sta stil langs de weg!



buldogo2
22/12/2009, 16:13
avond, heb probleem...v-snaar is geklapt van de p onderweg na de ardenne...hb der wel een reserve op gekrege, ma sta te los en hb gn gereedschap bij XD. Sta nu bij restorand op de parking net vobij weerd. Woond iemand da in de buurd die ons uit de brand kan helpe :$.
Gr. Jeroen

Fantaman
22/12/2009, 16:27
heb genoeg gereedschap achterin maar het is voor mij en uur rijden:Cry:

buldogo2
22/12/2009, 16:30
dan moet je et zeker nie doen das onzin ;). Toch bedankt

ShroudedVeil
22/12/2009, 16:32
Voor mij ook!

Kan je de anwb niet ff bellen?

Of ben je daar geen lid van!?

Soms hebben ze er ook een technische dienst waar je misschien wel wat van kan lenen (bij het restaurant, ieder bedrijf heeft zijn eigen gereedschap!)

buldogo2
22/12/2009, 16:43
anwb geen lid van. Gereedscgap hb k al an pa trukers ed gevrage, ma hadde amel gn tijd of zin...margoe hb ons pa ma gebeld als laadste redding...die moe nu ok 1 1/2 u rijde

klaas 924
22/12/2009, 17:18
succes met het wachten:thumb:
en misschien een kado idee> een koffer met gereedschap<

Frenske
22/12/2009, 17:55
hmmm, te laat, je pa is al onderweg. Ik woon in de buurt...
Tja, kadotip van Klaas is niet slecht. :doh:

buldogo2
22/12/2009, 18:06
pa is wr op en nr vo span rol, mag wel kome meete moe we 2u wachte min...bel dan ma na 0628212010. Greedschap gewoon er in vegete te legge...

Frenske
22/12/2009, 18:08
pa is wr op en nr vo span rol, mag wel kome meete moe we 2u wachte min...bel dan ma na 0628212010. Greedschap gewoon er in vegete te legge...

en nu in NL? :p ik zoek wat spul bij elkaar en kom eraan. Kan een half uurtje duren!!

klaas 924
22/12/2009, 18:24
en nu in NL?

het zal wel aan onze leeftijd liggen denk ik
ik snap er ook niets van :Cry:
misschien wel een tip :probeer een beetje nederlands te schrijven aub!!

M.B.H.
22/12/2009, 18:25
het zal wel aan onze leeftijd liggen denk ik
ik snap er ook niets van :Cry:
misschien wel een tip :probeer een beetje nederlands te schrijven aub!!

heb jij wel eens geprobeerd te posten met een mobieltje en koude vingers :eyebrows:

Fantaman
22/12/2009, 18:27
dat is msn taal, nou snap ik ik daar ook maar de helft van:doh:

M.B.H.
22/12/2009, 18:29
ik heb jeroen gewoon even gebeld en hij spreekt nog gelukkig ABN :-)

Frenske
22/12/2009, 19:41
Jeroen is on the road again, happy holiday!!

dopre
22/12/2009, 19:55
Tof dat het forum nu ook een pech dienst heeft.

Super Frenske !!!

M.B.H.
22/12/2009, 20:08
Bij deze het P.924 nedederlands red net ( in Aktie ):thumb::whistle:
super frencke ;-) regio zuid :eyebrows:

LWB
22/12/2009, 20:54
Jeroen is on the road again, happy holiday!!

:thumb: dat zijn de berichten,nu nog even je P geel spuiten;-)

klaas 924
22/12/2009, 20:55
heb jij wel eens geprobeerd te posten met een mobieltje en koude vingers :eyebrows:

nee
ik kan alleen maar posten van achter mijn PC
en die staat binnen en daar is het warm!

het is wel begrijpelijk dat hij haast heeft (en koud is)
maar wees eerlijk het stukje tekst is toch amper te begrijpen
maar dank zij FRENSKE is alle leed weer geleden
super frenske!!

M.B.H.
22/12/2009, 21:21
ja ik kon er ook niet veel van begrijpen klaas :frown:
maar ik dacht dat het (turbo taal was) en dat op onze leeftijd :redface:

-Bassie-
22/12/2009, 21:57
super frenske zo moet het natuurlijk ook een keertje kunnen:thumb:

wieberd
23/12/2009, 00:07
ik vind het topklasse:thumb:

Frenske
23/12/2009, 06:29
:thumb: dat zijn de berichten,nu nog even je P geel spuiten;-)

je kunt het ook overdrijven, mijn muuske geel maken.......... Dat is als vloeken in de kerk of je ontlasten op het altaar :flame:


Ach, teveel lof, ben blij dat ik kon helpen, hoop dat mij hetzelfde gebeurd als ik eens sta.. :thumb:

sjones
23/12/2009, 06:50
hey super aktie , alle lof voor deze aktie . Zoals een oude wijsheid zegt
"Wie goed doet , goed ontmoet",

LWB
23/12/2009, 10:57
je kunt het ook overdrijven, mijn muuske geel maken.......... Dat is als vloeken in de kerk of je ontlasten op het altaar :flame:

P=Peugeot:whistle:

Frenske
23/12/2009, 11:14
P=Peugeot:whistle:

ziet er ook niet uit..... net een kanarie.

en dan, als ik iedereen zo help heb ik geen poen voor de gele verf ....:doh:

klaas 924
23/12/2009, 17:19
en dan, als ik iedereen zo help heb ik geen poen voor de gele verf ....:doh:
als je iedereen hebt geholpen
kun je de verf denk ik wel krijgen van alle dankbare forum leden !:eyebrows:

buldogo2
26/12/2009, 00:37
En daar zijn we weer, wat een avontuur! Echt hulde voor Frans dat i daar in de kou tehulp schoot!:thumb:.

Aangezien het toen inderdaat alleen maar gebrabel was, en zelfs te ver ging als sms taal hier even een uitlegje.

Ja ik had koude vingers en me telefoon was meteen na dat bericht getypt te hebben leeg, vandaar het extreem gehaast berichtje wat nergens meer op sloeg:redface:.

Het verhaal was dat we dus vanuit Tilburg vertrokken waren naar de ardenne, gezellig een paar dage weg. Toen we bij weert in de buurt kwamen, begon het gedonder...Schijnbaar had de V-snaar al een tijdje aan het slippen, en bij het inhalen van een vrachtwagen begaf deze het met een doffe klap.

Meteen alles uitgezet (licht radio ruitenwisser naviagatie enz.) en de eerste afrit die in de buurd was genomen en de auto zo lang mogelijk uit laten drijven.

Toen we stil stonde kwam er een enorme rookwalm onder de motorkap uit (bleek koelvloeistof te zijn).
Gelijk de kap open uiteraard en gaan kijken wat er aan de hand was, kwam ik dus tot de ontdekking dat de V-snaar aan stukken gereten was (leterlijk) dat was raar, maar op dat moment stond ik daar niet echt verder bij stil.

Gelijk de reserve uit de kofferbak gepakt (ja die heb ik altijd bij vraag me niet waarom:P) en deze er opgelecht (zonder gereedschap wat ik dus zoals al duidelijk was...vergeten was in de auto te leggen).

Ik dus blij riem lag er weer op, echter stond deze niet strak genoeg,, dus moest de dynamo gesteld worden. Na 2 1/2 uur kwam ons pa ons daarin tehulp en na een half uurtje was alles weer opgelost (dachten we, houd de in stukken gerete V-snaar in gedachte).

Omdat zowel ik als ons pa het nog niet vertrouwde hebben we de auto even warm laten draaien met zo veel mogelijk electra. aan. toen riem ons pa ineens half in paniek "zet da ding uit".

Wat bleek nu, de V-snaar was tussen de spanrol van de D-riem gekomen. en had het lager hiervan gesloopt waardoor deze warm was gaan lopen. Vast geslagen was...en nu dus de riem opstookte. Hierdoor werd het ding zo warm dat de lager het leterlijk begaf...

Gelukkig ware we hier weer snel genoeg bij en is verdere schade wel voorkomen, maar deze had i dus geen bij. Na enig overleg hij weer op en neer naar Tilbrug om te gaan halen.

Aangezien ik dat te gek vond voor woorden eigenlijk heb ik hier die laatste reactie neer gezet en werd ik dus gebeld door onderandere Frans.

Deze wou wel even de spanrol van zijn eigen Porsche af schroeven (hulde!!)
Toen hij er eenmaal was, was alles snel opgelost.

Spanrol gemonteerd met nieuw tapeintje (oude was afgebroken). Even test gedraaid de beste man hartelijk bedankt en weer opweg gegaan.

Dit was dus ongeveer na 4u stilgestaan te hebben op een trukker parkeerplaats...

Na 10km rijden...moesten zowel ik als mijn vriendin toch echt even naar de w.c. en zijn dus gestopt bij een tankstation.

Om het verhaal niet te lang te maken...was mijn vriendin de sluitel uit het contact vergeten te halen en had alle deuren opslot gedaan...dus stonden we daar weer met een nieuw probleemXD.

Dus...bij dat tankstation een groote schroevendraaier geleend en een groote binder met peperklips, en begonne met in te breken in onze eigen auto (ja een lasdraat had errig prettig geweestXD.)

Weer ruim een uur later hadde we na veel gevloek de deur open gekregen. En ook al had ik er helemaal geen zin meer in...zijn we toch maar door gereden.

En dan denk je dat je het allemaal achter de rug hebt..........FOUT.

Na weer een km of 20 begon de spanings meter te flippen en al het licht fel, minder fel, fel, minder fel...te branden...en ik geloof niet dat iemand ooit zijn koplampen zo hart open en dicht heeft zien gaan. Dus ws heeft de gelijkrichter ook een opdonder gehad.

Toch maar doorgereden, omdat ik het redelijk onder controle kon houden door als het gebeurde even alles aan te zetten wat ik maar aan kon zetten...weer een km of 20 verder, ruim in belgië dus...begon ook nog is het rechter voorwiel herrie te schuppen en iets onder de motorkap enorm te rammelen.

Op dat momend had ik echt zoiets van, stikt. Ik zie wel of we er komen en als we er komen kijk ik er daar wel na.

Nja dat bleek dus het wiellager te zijn en een sluiteltje 10 van Frans wat nog op de veerschotel lag (wat gelukkig netjes is blijven liggen).

Verder daar wel een erg mooie vakantie gehad, en een erg spannende terugweg. Maar niets bizonders meer gebeurt met de 924 (gelukkig).

Maar nogmaals... 1000000× dank aan Frans, onze redder in nood!!:thumb:

klaas 924
26/12/2009, 08:07
jongens wat een verhaal!!

hoe kun je zoveel pech hebben op 1 ritje naar belgie??

maar gelukkig ging de terug reis stukken beter en heb je weer iets vertrouwen in de auto teruggewonnen(hoop ik)!

Fantaman
26/12/2009, 11:28
nou nou wat een avontuur, doet me denken aan toen ik in belgie stond met een kapotte koelslang, dan ben je blij weer veilig thuis te zijn.
maar het klinkt wel af jij pech van een heel jaar in 1 ritje heb mee gemaakt:shocked:
maar ik blijf erbij dat het hele betrouwbare auto's zijn, ja want zelfs als er wat stuk gaat komt ie toch op bestemming met een beetje hulp:loco:

-Bassie-
26/12/2009, 11:45
wat een pech kan je hebben jah op 1 rit.

verder wel mee gemaakt dat de multiriem ook de D-riem sloopt.

dus verder heb je best geluk gehad nog.

Fantaman
26/12/2009, 12:27
ach net zo lang geleden hadden we een Volvo S80 met D5, multiriem kapot gegaan om de krukaspoele gewikkeld waardoor de distributie riem verschoot. vervolgens ramde de zuigers tegen de kleppen waardoor de hydraulische speling begrenzers uit de kop zijn gebroken. dat werd dus een nieuwe kop en later bleek ook nog een nieuwe nokkenas nodig, de nokken zijn op de as geperst en dus verschoven. dus dat is een heel duur geintje geworden, nee dan ben je blij met de simpele techniek van een oude auto:-)

buldogo2
26/12/2009, 12:54
Dat is helemaal waar! :)

M.B.H.
27/12/2009, 17:44
eind goed al goed :whistle: