PDA

Bekijk Volledige Versie : Even Voorstellen



924porscheman
27/12/2009, 20:59
Beste Forummers,

Mijn naam is Ronald en sinds 2001 heb ik mijn eigen bedrijf waarbij ik alles doet
op het gebied van alternatief Autoschade herstel o.a Uitdeuken zonder spuiten, dashboardreparatie, Lakverzegeling enz.

Sinds 2 weken het Porsche virus opgelopen ( daar bestaan geen inentingen voor ) Voor mijn werk heb ik altijd de meest uit een lopende automerken gerepareerd dus ook Porsche wat ik altijd ik kippenhok hebt genoemd omdat je er je kont niet in kon keren, wat nu blijkt onterecht.

Omdat de belastingdienst heel streng gaat controleren op het privegebruik van een bedrijfsauto moest ik een alternatief gaan zoeken oftewel een auto erbij. We hebben al een priveauto maar daar rijdt de vrouw in.

Dus dan maar op zoek naar een auto erbij naar veel speuren, wikken en wegen tot de conclusie gekomen om een auto te zoeken die voor 2012 belastingvrij wordt. Dan is er volgens mij maar weinig keus een Amerikaan of iets uit Duitsland. Mercedes, Bmw, Volkswagen??? Nee mijn keuze viel op een Porsche 924s rood uit 1986. Door de weers omstandigheden nog niet veel in gereden en steeds vergeten foto's te maken, maar die komen er deze week aan.

Ik wil de distributie nog laten vervangen voordat ik er echt de weg mee opgaat ( veiligheid voor alles ) tot zover mijn inleiding.

Groetjes Ronald

Hendrik
27/12/2009, 21:06
Welkom op het forum.

Mooie intro. :D

LWB
27/12/2009, 21:08
Hoi Ronald,

welkom hier en uiteraard veel rijplezier van de 924.

Is de belastingdienst toch nog ergens goed voor;-)

M.B.H.
27/12/2009, 21:17
Ronald welkom hier en veel 924 plezier gewenst:-)
en hier kleine deukjes genoeg:whistle:Hoor
en 924 kennis uiteraard

-cees-
27/12/2009, 21:31
Inderdaad als het Porsche-virus je eenmaal te pakken heeft laat het je niet snel meer los. ;-)

Welkom hier en veel plezier met je 924 en op dit forum.

Frenske
28/12/2009, 07:45
Welkom bij de 924 neuroten :thumb:

Gezien je achtergrond mogen we een nagenoeg perfecte 924-body verwachten?:whistle:

klaas 924
28/12/2009, 08:14
welkom ronald

ja het virus is ongevaarlijk voor de bezitter
maar slecht voor de centjes
maar laat je daar niet door tegenhouden
want rijden in een 924 staat gelijk aan plezier! 8-)

924porscheman
28/12/2009, 13:55
Welkom bij de 924 neuroten :thumb:

Gezien je achtergrond mogen we een nagenoeg perfecte 924-body verwachten?:whistle:

Ben al in onderhandeling om hem in z'n geheel te laten overspuiten, maar dat kost tijd, en ik vindt het motorische gedeelte belangrijker dus eerst maar een een nieuwe distributie.

Frenske
28/12/2009, 14:06
Ben al in onderhandeling om hem in z'n geheel te laten overspuiten, maar dat kost tijd, en ik vindt het motorische gedeelte belangrijker dus eerst maar een een nieuwe distributie.

ach, distributieriem en rol vervangen is iets van een half uurtje, dus wie houdt je tegen?8-)

924porscheman
28/12/2009, 14:46
ach, distributieriem en rol vervangen is iets van een half uurtje, dus wie houdt je tegen?8-)

Achter mijn 924 zit een S, advies is alle keerringen en weet ik al wat niet meer te vervangen, een uurtje of 4 werk plus de nodige kosten.

Frenske
28/12/2009, 14:53
Achter mijn 924 zit een S, advies is alle keerringen en weet ik al wat niet meer te vervangen, een uurtje of 4 werk plus de nodige kosten.

bij een S een uurtje, dat advies van alle keerringen vervangen, tja hoe zaql ik het zeggen?, zou ik bij een auto die niet lang heeft stilgestaan, in de wind slaan. Veelal wordt dit gedaan ter voorkoming van extra werk. Wie zegt dat het nodig is? De garage vaart er wel bij.
Bij Opel wordt ook altijd de waterpomp vervangen, is dit nodig? ik geloof daar niet in. Probeer eens remcuppies te kopen. Wordt met de dag moeilijker omdat men gewoon de hele cilinder vervangt.

Een gevolg van onze wegwerpmaatschappij :Cry: ?

ShroudedVeil
28/12/2009, 15:13
Een uurtje ?!

Heb je het wel eens gedaan?!

Ik zou je distributie en je rollen zoiezo doen

De rest moet je zelf weten , waterpomp kan ook maar ben je wel 250 verder... (of meer, ligt eraan waar je deze koopt)

Frenske
28/12/2009, 15:18
Een uurtje ?!

Heb je het wel eens gedaan?!

Ik zou je distributie en je rollen zoiezo doen

De rest moet je zelf weten , waterpomp kan ook maar ben je wel 250 verder... (of meer, ligt eraan waar je deze koopt)

ja, meerdere keren, zowel bij 924S als 944. Dus riem en rollen vernieuwen, rest wordt enkel een dure grap. Bij de weg 924porscheman, waar heb je prijs nagevraagd?

ShroudedVeil
28/12/2009, 15:20
Dan mag je de mijne ook wel doen als je t zo snel kunt ;)

924porscheman
28/12/2009, 15:34
ja, meerdere keren, zowel bij 924S als 944. Dus riem en rollen vernieuwen, rest wordt enkel een dure grap. Bij de weg 924porscheman, waar heb je prijs nagevraagd?

Gevraagd bij van Gugten, hij had het over een honderdje of drie voor de riem en met keerringen enzo op +/- 600 euries maar dat zou dan wel zonder waterpomp zijn

Frenske
28/12/2009, 15:49
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Porsche_924_2.5_1986/p/Car-Parts/Engine-Parts/Belts-Chains-and-Tensioners/Tensioners-Idlers-and-Dampers

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Porsche_924_2.5_1986/p/Car-Parts/Engine-Parts/Belts-Chains-and-Tensioners/Timing-Belts

shoppen loont. Tellen 20 pleuri verzendkosten maar de prijzen zijn ook navenant!!

924porscheman
28/12/2009, 15:59
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Porsche_924_2.5_1986/p/Car-Parts/Engine-Parts/Belts-Chains-and-Tensioners/Tensioners-Idlers-and-Dampers

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Porsche_924_2.5_1986/p/Car-Parts/Engine-Parts/Belts-Chains-and-Tensioners/Timing-Belts

shoppen loont. Tellen 20 pleuri verzendkosten maar de prijzen zijn ook navenant!!

Ja maar hoe komt er er op? van dat soort zaken heb ik geen verstand. Als zou ik het wel willen leren, maar ook dat zal wel veel tijd kosten:eyebrows:

Frenske
28/12/2009, 16:15
Ja maar hoe komt er er op? van dat soort zaken heb ik geen verstand. Als zou ik het wel willen leren, maar ook dat zal wel veel tijd kosten:eyebrows:

hmmm, je woont wat ver weg. Maar ongetwijfeld is er iemand bij jou in de regio die je wil helpen. Post eens een oproep!!

924porscheman
28/12/2009, 16:23
Wat is ver, ver is een relatief begrip !!!!

924porscheman
28/12/2009, 16:30
Sorry Born, ben vandaag nog redelijk in de buurt geweest, zat in Krefeld (DUITSLAND)

Frenske
28/12/2009, 17:22
Sorry Born, ben vandaag nog redelijk in de buurt geweest, zat in Krefeld (DUITSLAND)

en dat is ca 100 km van Born vandaan....:whistle:

Peter
28/12/2009, 21:27
Dashbordreparatie daar is hier heel wat mee te verdienen indien alle 924 ers bij jou langskomen .LOL

klaas 924
28/12/2009, 21:29
Dashbordreparatie daar is hier heel wat mee te verdienen indien alle 924 ers bij jou langskomen .LOL

was ook een van mijn eerste gedachten
maar dacht laten we daar maar even mee wachten tot hij hier iets langer is!

Peter
28/12/2009, 23:17
was ook een van mijn eerste gedachten
maar dacht laten we daar maar even mee wachten tot hij hier iets langer is!
Niet dat ik er iets mee wil bedoelen maar we willen dan natuurlijk ook eens wat werk zien dat hij geleverd heeft .

924porscheman
29/12/2009, 15:00
Dashboard reparatie bij een Porsche is ook voor mij een probleem omdat het ontstaan is door verdroging maw zo heb je een schreur gerepareerd, een week later ontstaat er een nieuwe schreur naast. Dit probleem heb je ook met oldtimers uit de USA. Het dashboard van mijn Porsche is ook geschreurd, als ik er tijd voor heb ga ik wel eens kijken wat ik eraan kan doen en hoe het eind resultaat er uitziet.

klaas 924
29/12/2009, 15:28
Dashboard reparatie bij een Porsche is ook voor mij een probleem omdat het ontstaan is door verdroging maw zo heb je een schreur gerepareerd, een week later ontstaat er een nieuwe schreur naast. Dit probleem heb je ook met oldtimers uit de USA. Het dashboard van mijn Porsche is ook geschreurd, als ik er tijd voor heb ga ik wel eens kijken wat ik eraan kan doen en hoe het eind resultaat er uitziet.

dat willen we dan wel graag zien :-)
heb jij ook ervaring met dashboard covers??
je weet wel van die plastic kappen die je over het dashboard plakt

924porscheman
29/12/2009, 17:00
Bij de Porschedealer regelmatig tegengekomen, moet zeggen dat het een mooie en relatief goedkope oplossing is t.o.v repareren

klaas 924
29/12/2009, 18:30
Bij de Porschedealer regelmatig tegengekomen, moet zeggen dat het een mooie en relatief goedkope oplossing is t.o.v repareren


maar mijn dashboard is redelijk ernstig gescheurd en niet geheel vlak meer
zou het dan ook kunnen?

924porscheman
29/12/2009, 19:50
Die is er wel heel erg aan toe, ik weet niet hoe de cover past op zo'n onregelmatig dashboard

klaas 924
29/12/2009, 21:18
Die is er wel heel erg aan toe, ik weet niet hoe de cover past op zo'n onregelmatig dashboard

ik denk er zelf over om hem vlak te steken /schaven
en dan er een cover over te plaatsen
ik zag laatst ergens op you tube hoe iemand de scheuren mer een soort pur schuim behandelde ,dit afschuurde en daarna opnieuw heeft bekleed
ik zal eens gaan terug zoeken of ik het weer kan vinden

924porscheman
29/12/2009, 22:00
Een nadeel is ook dat de voorruit redelijk plat ligt waardoor er weinig ruimte is om behoorlijk aan het dashboard te werken.

Peter
30/12/2009, 04:59
Maar een dash is er wel relatief snel uit .
Dus dat zou ook een optie kunnen zijn , het te demonteren , en werkt veel handiger .

924porscheman
30/12/2009, 22:11
Ik heb vandaag een alarm ingebouwd, wat een drama !!!!!!!!!!!!!!. Het duitse racemonster is zo degelijk gebouwd dat alles verstopt en in beschermhoesjes zit, maar het is gelukt en het werkt. Maar wat is alles krap onder het dashboard en ik kan niet begrijpen dat het dashboard er snel uit te halen is.

Peter
30/12/2009, 22:15
Ik heb er de eerste keer dat ik het deed 3 uur aangezeten , wat achteraf gezien te lang is .
Maar je weet natuurlijk niets als het de eerste keer is en je de Haynes er niet wil bijnemen .

-Bassie-
30/12/2009, 22:54
wat voor alarm zit er op dan??

en heb je dan ook centrale portier vergrendeling??

heb je een voorbeeld er van??

en wat is de prijs er van??

924porscheman
31/12/2009, 12:19
wat voor alarm zit er op dan??

en heb je dan ook centrale portier vergrendeling??

heb je een voorbeeld er van??

en wat is de prijs er van??

Het is een SPY-alarm. Specificaties zijn CV bij inschakelen van het alarm gaan automatisch je ramen dicht, Hyjack functie, na het wegrijden 1 keer je rem aanraken en je deuren gaan op slot enz. Ik heb alleen de basis aan gesloten dwz microwave sensor en shock detectie en natuurlijk de deuren en alarmlichten aangesloten. Ik heb er toen 6mnd geleden 59 euro voor betaald.

http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=108

-Bassie-
31/12/2009, 19:50
heb jij ook CV op de 924 dan??

hier zit ik ook nog aan te denken

924porscheman
01/01/2010, 10:45
heb jij ook CV op de 924 dan??

hier zit ik ook nog aan te denken

Nee geen CV, ik ben niet zo op aftermarket spul,(Best wel storings gevoelig) en ik vindt het wel iets hebben dat een CV niet in mijn 924 zit.

Frenske
01/01/2010, 11:40
CV????? Waarom geen ABS, ESP, ASR, DSG? Koop dan gelijk een nieuwe Polo! Het is toch de charme van een klassieker dat ie alle moderne frutsels ontbeert? Dat je zelf nog eens moet "werken" in de auto?
Het enige moderne frutseltje wat ik in mijn muuske ga bouwen is stuurbekrachtiging, en dit alleen omdat mijn lieftallige echtgenote dan ook eens de Bob kan zijn :rockon:

klaas 924
01/01/2010, 13:25
CV????? Waarom geen ABS, ESP, ASR, DSG? Koop dan gelijk een nieuwe Polo! Het is toch de charme van een klassieker dat ie alle moderne frutsels ontbeert? Dat je zelf nog eens moet "werken" in de auto?


ja dat is het mooie van klassieker rijden
het voelen wat een auto doet
en CV??
waarom het zijn maar 2 deuren die je los moet doen!

-Bassie-
01/01/2010, 19:57
nou ik zit zelf ook te twijfelen om een alarm in te bouwen.

gezien je hier op CV kan aan sluiten is dit natuurlijk wel leuk.

en gezien het m`n dagelijkse auto is heeft het wel wat.

en als het er op zit zie je het niet eens.

924porscheman
01/01/2010, 20:08
nou ik zit zelf ook te twijfelen om een alarm in te bouwen.

gezien je hier op CV kan aan sluiten is dit natuurlijk wel leuk.

en gezien het m`n dagelijkse auto is heeft het wel wat.

en als het er op zit zie je het niet eens.

Dit alarm is geinstaleerd geweest in een Vitara uit 1991, en heeft al die tijd perfect gewerkt. Bij de Vitara waren alle optie's aangesloten.

-Bassie-
01/01/2010, 20:29
owk en je gebruikt hem gewoon door je deur met de sleutel dicht te doen en dan het alarm er op??

924porscheman
01/01/2010, 20:33
Op de Vitara zat CV, bij de P deur met sleutel afsluiten en op de AB van het alarm drukken, werkt goed. Voordeel van dit alarm is dat het met microwave werkt je kan hem zo afstellen dat die al een pre alarm geeft als er iemand te dicht bij de wagen komt

-Bassie-
01/01/2010, 20:42
wat is een pre alarm dan??

even een kort signaal??

is het een beetje goed in te bouwen op de originele deurschakelaars??

924porscheman
01/01/2010, 20:46
Klopt gaat heel kort af krijgt het alarm direct daarna weer een melding dat gaat hij echt af. Bij het inbouwen is het heel belangrijk om de juiste kleur van de draden te weten waar het alarm op moet worden aangesloten.

-Bassie-
01/01/2010, 20:49
ik zag in het schema al staan deurschakelaar plus en min.

moet dan alleen de min er op??

gezien de 924 daar geen plus bij heeft.

en heb je startonderbreker er ook op zitten dan??

en dan de startmotor of de vonk?? of de brandstof??

924porscheman
01/01/2010, 21:02
Leukdat je het vraagt, heb mijn alarm aan de rechterkant geplaatst ivm het geen ruimte hebben onder het stuur, nu zag ik aan de rechterkant onder het DB een draad uit de A-stijl komen, doorgemeten en watverbaasd mij: als de deur open is geen signaal maar gaat de deur dicht dan komt daar spanning op te staan dus de plus aan gesloten dus niet werken, kreeg constant vals alarm. Van elende maar nog dieper onder het DB gedoken en daar zat de min draad van het deur contact aangesloten en hij werkt perfect.

De startonderbreker heb ik niet aangesloten er zit namelijk een orgineel alarm in met een sleuteltje op de kopse kant van de bestuurdersportier. Alleen heb ik geen sleuteltje maar gaat binnenkort het orginele alarm eens testen en als het werkt heb ik daar mijn startonderbreker. maar eerst een kijken of hij het nog wil doen en dan een nieuw slotje kopen.

924porscheman
13/06/2011, 19:33
Sinds 3 weken heb ik nu ook een echte 924 in mijn bezit, een Montego zwarte uit 1983.

De auto heeft ongeveer een 1,5 jaar stil gestaan en reed als een oude vrouw, veel achterstallig onderhoud cq verkeerd onderhoud.
De P liep op 2 / 3 cylinders, opgelost door 4 verschillende bougie kabels te vervangen voor een nieuwe set, andere WUR, 4 dezelfde bougie geplaatst, olie en oliefilter vervangen.

Ik ga voor een volledige omschrijving een nieuw topic aanmaken.

Foto,s die volgen snel.