PDA

Bekijk Volledige Versie : Gereedschap om remolie te verversen



pitjepeter
28/12/2009, 12:18
Ik wil dus de nieuwe remklauwen ( Die Martin ons bezorgde, dank daarvoor :thumb: ) op de Porsche monteren maar dan wil ik ook direct de remolie vervangen.

Nu ben ik dus op zoek naar zo'n gereedschap daarvoor.
Ik gebruik op mijn werk een machientje waar je gewoon de stekker in het stopcontact moet steken en die pompt nieuwe remvloeistof met een slangetje in het remoliereservoir. Dan moet je gewoon ontluchten terwijl de nieuwe remolie er wordt in gepompt.

Nu is mijn vraag dus of iemand weet waar ze zoiets verkopen?
Ik heb héél google al afgezocht zonder resultaat en zou dat echt wel kunnen gebruiken voor alle wagentjes die in onze garage staan. :-(

Cor 944
28/12/2009, 12:51
ik gebruik altijd deze bleeder.
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/12/48.jpg

je sluit hem aan op een compressor,
dan kan je gewoon het slangetje op de nippels bij de remklauwen zetten.
nippel opendraaien,en de bleeder inknijpen.
zo ververs je de remolie.
wel je reservoir op peil houden.
werkt prima,en kost niet zo veel,ongeveer 40 á 50 €

is te verkrijgen bij een automaterialen zaak.

Frenske
28/12/2009, 13:08
Ik gebruik de easybleed van Gunson. Werkt op de bandenspanning ergo geen compressor nodig:nono:

jessy1984
28/12/2009, 13:56
thuis gewoon zorgen dat je met 2 bent :) zo doe ik het

de enige goedkope manier is via een slangetje met een klepje in sluit je aan nippel open en pompen maar
is iets heel simpel er zit gewoon een balletje met een veertje in
of dit echt zo goed werkt weet ik niet
ik doe het gewoon met 2 zelfs op de garage doen we dit zo dan ben je zeker dat het goed is :)

Fantaman
28/12/2009, 17:35
ik heb op me werk een mooi apperaat die 2 bar druk op het resvoir zet en dan 1 voor 1 de nippels opven draaien, werk super. met die vacuum potje heb ik altijd veel problemen mee gehad.
de goedkoopste manier is gewwon met z'n 2e 1 in de auto pompen met het pedaal en ander de nippels open draaien, wel het nivo in de gaten houden;-)

pitjepeter
29/12/2009, 12:15
ik heb op me werk een mooi apperaat die 2 bar druk op het resvoir zet en dan 1 voor 1 de nippels opven draaien, werk super. met die vacuum potje heb ik altijd veel problemen mee gehad.
de goedkoopste manier is gewwon met z'n 2e 1 in de auto pompen met het pedaal en ander de nippels open draaien, wel het nivo in de gaten houden;-)

Welja, dat apparaat gebruik ik ook op mijn werk en zoiets zou ik mij willen aanschaffen. Maar weet , niet waar je zoiets koopt ..

Fantaman
29/12/2009, 16:31
Welja, dat apparaat gebruik ik ook op mijn werk en zoiets zou ik mij willen aanschaffen. Maar weet , niet waar je zoiets koopt ..
http://www.saarloos.com/ ?

Frenske
29/12/2009, 17:01
midlock?